Shimano SL-RS41 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Moment dokręcania: 2 Nm
Oś suportu
Typ Linia łańcucha Długość osi Szerokość mufy Oznaczenie Rozmiar gwintu
Trzyrzędowa 47,5 mm 122,5 mm 68 mm D-NL BC 1,37 X 24 T.P.I.
* FC-TY40: 47,5 mm — YL117
Po usunięciu luzu początkowego linki ponownie przymocować linkę do
przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Ciągnąc za linkę, dokręcić śrubę mocującą za pomocą klucza 9 mm (TY30,
TY18, TY15, TY10, TZ31, TZ30) lub klucza imbusowego 5 mm (C051, C050,
TY32, TY32-A, TY22), aby ją zabezpieczyć.
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki i nie
zacznie hałasować. (w lewo)
Dokręcać pokrętło regulacyjne
linki dopóki łańcuch nie wróci na
drugą koronkę. (w prawo)
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas, kiedy dźwignia zmiany
biegów jest przestawiana tylko tyle, aby wykasować luz,
a łańcuch dotyka trzeciej koronki i hałasuje.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia
(położenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na
drugą koronkę i kiedy została puszczona) i obrócić
ramię mechanizmu korbowego w prawo. Jeżeli
łańcuch dotyka trzeciej koronki i hałasuje, obracać
powoli pokrętłem regulacyjnym pancerza, dokręcając
go, dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch nie zacznie
przemieszczać się płynnie.
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą koronkę
tylną i obrócić ramię mechanizmu korbowego do tyłu. Następnie
obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić kółko prowadzące tak blisko
koronki jak to możliwe, ale tak, aby jej nie dotykało. -Następnie
ustawić łańcuch na najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe
czynności, pamiętając, aby
kółko prowadzące nie dotknęło
koronki.
Ustawić łańcuch na największą koronkę, a następnie przesunąć łańcuch
z największej tarczy na pośrednią. Obrócić pokrętło regulacyjne linki tak,
aby dystans między wózkiem wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0 - 0,5 mm.
Ustawić tak, aby dystans między
wózkiem wewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Ustawić tak, aby dystans między
wózkiem zewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
3. Regulacja napięcia linki
4. Regulacja górna
5. Regulacja na środkowej tarczy (SL-RS41-L)
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów
w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy
zmiana biegu stanie się trudna w czasie użytkowania.)
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-RS41E-001
Tourney
Dane techniczne
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie,
naciskając na dźwignię aż do oporu, obrócić
ramieniem mechanizmu korbowego.
Montaż dźwigni zmiany biegów
Klucz imbusowy 3 mm [SL-RS41]
Regulacja
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-
Set. Następnie ustawić tak, aby dystans między
wózkiem wewnętrznym przerzutki i łańcuchem
wynosił 0 - 0,5 mm.
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Blokada regulująca Pro-Set
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Najmniejsza
tarcza
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Śruba regulacji
dolnej
Dolne prowadzenie linki
Pociągnąć
Pociągnąć
Górne prowadzenie linki
Długość łańcucha
Dodać dwa ogniwa (z łańcuchem na
największej koronce i największej tarczy).
Łańcuch
Duża tarcza
Największa
zębatka
< FD-C051 / FD-C050 / FD-TY32 / FD-TY32-A / FD-TY30 / FD-TY22 /
FD-TY10 >
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Śruba regulacji
dolnej
Największa
tarcza
Najmniejsza
zębatka
Pozycja łańcucha
Prowadnica
wewnętrzna
Łańcuch
Pokrętło regulacyjne pancerza
Zabezpieczanie linki i regulacja przełożenia
RD-TY15
RD-TY15
RD-TX70/TX50/TX30
Regulacja SIS
Wymiana linki
Wymiana linki poprzez wykonanie kroków
od
do
przedstawionych na rysunku.
Montaż włącznika
Zdjąć kapę włącznika i
zamontować włącznik tak jak
pokazano na rysunku.
Włącznik
Kapa włącznika
< FD-TY18 / FD-TY15 / FD-TZ31 / FD-TZ30 >
[SL-RS31]
Kierownica
Kierownica
Krótki chwyt
Krótki chwyt
Pozostaw 0,5-milimetrową szczelinę pomiędzy
dźwignią przerzutki Revo-shift a krótkim
chwytem.
Zamontować dźwignię przerzutki w
położeniu, w którym nie będzie ona
przeszkadzać działaniu hamulca. Nie
stosować w połączeniu, które
utrudnia działanie hamulca.
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej kombinacji.
Użyć ściągacza do korb (TL-FC10), aby zamontować
mechanizm korbowy.
Montaż osi suportu
Moment dokręcania: 50 - 70 Nm
Montować z użyciem narzędzia specjalnego
TL-UN74. Najpierw zamontować część główną a
następnie łącznik.
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
3
0
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
4
0
S
G
C
h
a
i
n
o
n
l
y
F
o
r
N
A
R
R
O
W
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
Dokładnie dokręcić
Montaż mechanizmu korbowego
Oś suportu
Mechanizm korbowy
Adapter
Klucz do demontażu wolnobiegu
TL-FW30
Moment dokręcania:
30 Nm
Montaż wolnobiegu
1 - 3 mm
Blokada regulująca Pro-Set
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym
zakresie
Miernik Pro-Set
Montaż przerzutki przedniej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad największą tarczą i powinien być
ustawiony równolegle do niej.
3. Dokręcić za pomocą klucza 9 mm (TY30, TY18, TY15,
TY10, TZ31, TZ30) lub klucza imbusowego 5 mm (C051,
C050, TY32, TY32-A, TY22).
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
Prowadnica
Tarcza
mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
1. < FD-C051 / FD-C050 / FD-TY32 / FD-TY32-A / FD-TY30 / FD-TY22 /
FD-TY10 >
Zamontować tak, aby pozostało
1 - 3 mm luzu w najbliższym punkcie
pomiędzy największą tarczą a dolnym
brzegiem wózka przerzutki.
< FD-TY18 / FD-TY15 / FD-TZ31 /
FD-TZ30 >
Czynność zmiany biegu
Pedałowanie stanie
się trudniejsze
Pedałowanie stanie
się trudniejsze.
Pedałowanie stanie
się łatwiejsze.
Pedałowanie stanie
się łatwiejsze
Rama
Śruba haka
Nakrętka haka
Wspornik
Montaż tylnej przerzutki
Mocowanie na śrubę
Wepchnąć i
dokręcić
Moment dokręcania:
8 - 10 Nm
5 mm Klucz imbusowy
Mocowanie na hak
Moment dokręcania:
3 - 4 Nm
Do demontażu
Do montażu
• Dolne prowadzenie pancerza:
(Łańcuch powinien być na największej tarczy i największej
koronce.)
Ustawić długość pancerza tak, aby tworzył łagodny łuk oraz tak,
żeby ogniwo zatrzymywało się w miejscu, gdzie istnieje mała
szpara pomiędzy ogniwem a jego blokadą.
Umieścić pancerz tak, aby nie dotykał kosza i błotnika, w
przeciwnym wypadku może wystąpić problem z działaniem
przerzutki.
Długość pancerza (RD-TX70/RD-TX50) ustawić następująco.
• Górne prowadzenie pancerza:
(Łańcuch powinien być na największej tarczy i
największej koronce.)
Dodać 10 mm do długości pancerza od końca, który
jest włożony do uchwytu pancerza, do końca, który
włożony jest do ogniwa.
Oparcie
pancerza
Element łączący
Największa
zębatka
Największa
tarcza
Blokada
ogniwa
Element łączący
Pozycja łańcucha
Największa
zębatka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha
L
Linka wewnętrzna
< RD-TX70 / RD-TX50 >
Śruba regulacyjna B
Największa zębatka Najmniejsza zębatka
Prowadnica
zewnętrzna
Łańcuch
Śruba regulacji
górnej
* SL-RS41-L
*
*
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak, że kółko prowadzące
znajdzie się pod krawędzią zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc
od tyłu.
1 2
1
2
Kółko
prowadzące
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Śruba regulacji
górnej
1
2
1 2
Kółko
prowadzące
Śruba regulacji
dolnej
Największa
zębatka
Pociągnąć
Wyżłobienie
Uwaga: Upewnić się, że linka jest
przymocowana w rowku.
Moment dokręcania: 5 - 7 Nm
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po usunięciu luzu początkowego
linki, ponownie przymocować tylną przerzutkę, jak pokazano na
rysunku.
Zabezpieczyć linkę ciągnąc ją obcęgami z siłą 5 - 10 kg.
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące przesunęło
się do położenia bezpośrednio pod największą koronką.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B < RD-TX70 / RD-TX50 /
RD-TX30 >
Kąt nachylenia
rury
podsiodłowej
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS należy okresowo
smarować wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Kiedy następuje
zmiana na trzeci
bieg
Luz
Kiedy nie słychać
dźwięku
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Największa
zębatka
Pozycja łańcucha
Najmniejsza
tarcza
Największa
zębatka
Pozycja łańcucha
FD-TY18/TY15/
TZ31/TZ30
FD-TY30/TY10
FD-TY30/TY18/TY15/
TY10/TZ31/TZ30
FD-C051/C050/TY32/
TY32-A/TY22
FD-C051/C050/
TY32/TY32-A/
TY22
Klucz
imbusowy
5 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę, jak
pokazano na ilustracji.
Śruba mocująca
linkę
Odciąć nadmiar linki wewnętrznej i założyć końcówkę linki.
Dolne prowadzenie
linki
Górne prowadzenie
linki
< FD-C051 / FD-C050 >
maks. kąt
maks. kąt
RD-TX70/TX50/TX30
Pokrętło
regulacyjne
RD-TX70
RD-TX50
RD-TX30
Pokrętło
regulacyjne
RD-TX70
RD-TX50
RD-TX30
SI-RS41E-001-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
* Przerzutki FD-TY15-GS/TY18/TZ31/TZ30 NIE są kompatybilne z SIS i nie mogą zostać użyte wraz z SL-RS41-L.
Grupa MEGARANGE Tourney Tourney Tourney
Biegi 21 biegów 18 biegów 21 biegów 18 biegów 15 biegów
Dźwignia przerzutki
Prawa
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS31-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS31-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS31-5
Lewa
SL-RS41-L/RS41A-L
SL-RS31-LA
SL-RS41-L
SL-RS31-LA
SL-RS31-L SL-RS31-L SL-RS31-L
Pancerz OT-SIS40 OT-SIS40 OT-SIS40 OT-SIS40 OT-SIS40
Przerzutka przednia
FD-C051/FD-TY32-A/FD-TY30
FD-C050/FD-TY10
FD-C051/FD-TY22-GS/FD-TY18/FD-TZ31
FD-C050/FD-TZ30
FD-TY15-GS
Mechanizm korbowy
FC-TX70/FC-TX71
FC-C051/FC-TY33-A/FC-TY33
FC-C050/FC-TY40/FC-TS32
FC-TX70/FC-TX71
FC-C051/FC-TY33-A/FC-TY33
FC-C050/FC-TY40/FC-TS32
FC-TY33
Przerzutka tylna RD-TX70/RD-TX50/RD-TX30 RD-TX70/RD-TX50/RD-TX30 RD-TY15-GS
Oś suportu BB-UN25 BB-UN25 BB-UN25 BB-UN25 BB-UN25
Wolnobieg
MF-TZ37/ZH37/HG50 MF-HG40-6/HG22/ZH36
MF-HG37/TZ07 MF-HG22/TZ06 MF-Z015
Łańcuch CN-UG51/HG50 CN-UG51/HG50 CN-UG51/HG50 CN-UG51/HG50 CN-UG51/HP20
Ślizg SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18 SM-SP18/BT18
Dźwignia przerzutki
Symbol modelu
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS41-6 SL-RS31-6 SL-RS31-5 SL-RS41-L/RS41A-L SL-RS31-L
Biegi
7-rzędowa
przerzutka SIS
6-rzędowa
przerzutka SIS
6-rzędowa
przerzutka SIS
5-rzędowa
przerzutka SIS
3-rzędowa przerzutka
SIS
nie SIS
Przerzutka przednia
Symbol modelu
FD-C051/C050
FD-TY32/TY32-A
FD-TY30
FD-TY22-GS
FD-TY18
FD-TY15-GS
FD-TY10
FD-TZ31/TZ30
Średnica obejmy montażowej
przerzutki przedniej (Dolne
prowadzenie linki)
S, M, L S, M S S, M S, M S, M S, M S, M
Średnica obejmy montażowej
przerzutki przedniej (Górne
prowadzenie linki)
S, M, L S, M S, M S, M S, M S, M
Kąt nachylenia rury
podsiodłowej ( a )
66° - 69° 66° - 69°
63° - 66°
66° - 69°
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69°
Mechanizm korbowy
Symbol modelu FC-TX71/C051 FC-TY33/TY33-A FC-TX70/C050 FC-TY40 FC-TS32
Kombinacja zębów tarcz przednich 48T-38T-28T 42T-34T-24T
Długość ramienia mechanizmu korbowego 160 mm,170 mm 170 mm 160 mm,170 mm 160 mm,170 mm 170 mm
Rozmiar gwintu pedału BC 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint) BC 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint)
Wymiary gwintu osi suportu BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm) BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Odpowiednia przerzutka przednia FD-C051 FD-TY33 FD-C050 FD-C050/TZ30 FD-C050/TZ30
Przerzutka tylna
Symbol modelu RD-TX70 RD-TX50 RD-TX30 RD-TY15-GS
Typ MGS MGS MGS GS
Biegi 7 biegów/6 biegów 7 biegów/6 biegów 7 biegów/6 biegów 5 biegów
Całkowita pojemność 43T 43T 43T 34T
Największa koronka 28-34T 28-34T 28-34T 28T
Najmniejsza koronka 11T 11T 11T 14T
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 20T 20T 20T 20T
Kombinacje zębów zestawu koronek
Biegi 7 biegów 6 biegów 5 biegów
Kombinacja ilości zębów
14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T
14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
13, 15, 17, 19, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 28T
14, 17, 20, 24, 28T
Jeżeli łańcuch spada na stronę
mechanizmu korbowego .
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze
średniej tarczy na dużą tarczę .
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana ze
średniej tarczy na małą tarczę .
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przedniej przerzutki na największej
tarczy .
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej
tarczy .
Poluzować śrubę regulacji górnej
w lewo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany
z największej tarczy średnia tarcza
jest pomijana .
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a
na przedniej przerzutce łańcuch
jest na środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne
pancerza obracając je w prawo (1 do 2
obrotów).
Jeżeli trudna jest zmiana z
największej tarczy na średnią tarczę.
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu .
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w
prawo (około 1/2 obrotu).
Przyłączyć linkę do przerzutki jak
pokazano na rysunku.
1 - 3 mm
  • Page 1 1

Shimano SL-RS41 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla