2
1
A
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Dane techniczne
Piasta tylna
Model nr FH-M788
Biegi 10
Liczba otworów na szprychy 32
Odległość między nakrętkami 142 mm
Średnica osi 12 mm
Odpowiednia przerzutka tylna RD-M780
Naplecenie szprych koła
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione jak na rysunku. Nie
stosować naplecenia radialnego.
Podczas montażu koła używać narzędzia montażowego TL-FH12.
Konserwacja
Układy mogą zostać zdemontowane zgodnie z przedstawioną ilustracją. Okresowo należy smarować każdy z
elementów.
SI-3TH0A-001-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-3TH0A-001
FH-M788
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy wykorzystanie poniższej
kombinacji.
Grupa Deore XT
Dźwignia przerzutki SL-M780
Pancerz OT-SP41
Przerzutka tylna RD-M780
Typ SGS / SS
Piasta tylna FH-M788
Oś piasty tylnej SM-AX75
Piasta przednia HB-M788
Biegi 10
Kaseta zębatek CS-M771-10
Łańcuch CN-HG94
Ślizg SM-SP17
• Piasta tylna FH-M788 nie jest przeznaczona do zjazdowej ani do swobodnej jazdy
na rowerze. Jeżeli na osi montażowej piasty pojawią się pęknięcia w wyniku jazdy w
niewłaściwych warunkach, oś może pęknąć i rower może się wywrócić, co grozi śmiercią
lub poważnymi obrażeniami ciała. Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy dokładnie
sprawdzić oś montażową piasty pod kątem pęknięć. W razie stwierdzenia jakichkolwiek
problemów należy natychmiast zaprzestać użytkowania roweru.
• Piasty FH-M788/SM-AX75 można używać wyłącznie w połączeniu ze specjalną ramą. W
przypadku używania z jakimkolwiek innym rodzajem ramy może dojść do odłączenia koła
podczas jazdy, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
• Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Niezastosowanie się do tej wskazówki może skutkować odpadnięciem koła podczas
jazdy, co grozi poważnymi obrażeniami ciała.
• Należy koniecznie zapoznać się z instrukcją serwisową układu hamulców tarczowych i
SM-AV75 oraz niniejszą instrukcją serwisową.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru,
co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
•
CS-M771-10 należy używać w połączeniu z łańcuchem 10-rzędowym do rowerów
górskich.
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
• Nie należy stosować żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, ponieważ może się on
wydostać na zewnątrz.
• Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie
je smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i
smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki i
łańcuch.
• Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak
skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia
nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem
grupy powinna być skierowana
na zewnątrz i ustawiona tak,
aby szerokie występy na każdej
koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki
piasty, były w jednej linii.
Podczas montowania koronek HG należy zastosować
specjalne narzędzie (TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki
kasety.
Aby wymienić koronki HG, zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15/LR10) i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
(bL) 11 - 32T
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
Szeroki wypust
Nakrętka kasety
TL-LR15 / LR10
Narzędzie
(TL-SR21)
Podkładka
dystansowa
nakrętki kasety
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa
koronki
Demontaż
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Montaż kasety zębatek
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Pierścień mocujący tarczę
TL-LR15
Montaż tarczy
Tył, lewo Tył, prawo
Kierunek obrotu
koła
Demontaż
Montaż
Moment dokręcania:
150 Nm
Podkładka główki
Demontaż
Montaż
Korpus główki
TL-FH15
Nazwa części Rodzaj gwintu
Pionowe
zakończenie
widełek
Moment dokręcania
1 Nakrętka ustalająca z lewym gwintem (M15) Gwint prawy Klucz 17 mm
15 - 20 Nm
2 Stożek z lewym gwintem (M15) Gwint prawy Klucz 17 mm
——————
Uwaga:
• W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie zagiąć.
Przy ponownym instalowaniu uszczelki należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana i włożyć ją tak
daleko, jak to możliwe.
• Nie należy rozbierać osłon przeciwkurzowych, które są zaciśnięte na prawej nakrętce i stożku.
• Nie należy podejmować prób demontażu główki, ponieważ może to osłabić wydajność piasty.
Wymiana główki piasty
Stożek z osłoną
przeciwkurzową (nie może
zostać zdemontowany)
Uszczelka (wypust
uszczelki jest po
zewnętrznej stronie)
Osłona przeciwkurzowa
(Nie wolno jej demontować)
Nasmarować
Smar DURA-ACE (Y-04110000)
Prawa nakrętka