5. Regulacja i dostrajanie
Obracając korbą, delikatnie naciśnij dźwignię (b) i sprawdź, czy przednia
przerzutka przesuwa się w kierunku najmniejszej tarczy. Jeśli przerzutka przesunie
się znacznie i łańcuch zostanie przeniesiony na mniejszą tarczę, poluzować
śrubę regulacji górnej o 1/8 obrotu. Następnie ustawić łańcuch w położeniu
początkowym, wyregulować i sprawdzić
mechanizm dostrajający.
Uwaga: są 2 położenia przerzutki do ustawienia tarczy środkowej. Podczas
regulacji linki upewnić się, że przerzutka znajduje się po wewnętrznej
stronie (po stronie mniejszej tarczy). Umieścić przerzutkę w tym
położeniu poprzez zmianę biegów z największej tarczy na środkową
(zalecane) lub z mniejszej na środkową, a następnie delikatnie nacisnąć
dźwignię (b), aż słyszalne będzie kliknięcie (pozwoli to na ustawienie
przerzutki po wewnętrznej stronie tarczy środkowej).
Wyregulować naprężenie linki tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0-0,5 mm.
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części
mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona
właściwie, łańcuch może spaść i może spowodować upadek
roweru, który może prowadzić do poważnych obrażeń.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek
o łańcuch; może to spowodować wywrócenie roweru.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową
i zachować ją na przyszłość.
Przednia tarcza
Tylna koronka
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-5JN0D-002
FD-5603
Dane techniczne
Montaż przerzutki przedniej
Przerzutka przednia (ST-5600)
Kąt nachylenia
rury
podsiodłowej
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji.
Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym
zakresie
Miernik Pro-Set
W przypadku ram z włókien węglowych może być konieczne
zmniejszenie momentu dokręcania w celu zapobiegnięcia
uszkodzeniu ramy. W przypadku ram z włókna węglowego należy
skonsultować się z producentem roweru lub kierownicy, jeżeli
chodzi o odpowiedni poziom momentu dokręcania.
Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
Przykręcić korzystając z klucza imbusowego 5 mm.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
Moment dokręcenia: 5 - 7 Nm
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set. Następnie
ustawić tak, aby dystans między wózkiem wewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
Pozycja łańcucha
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
Pociągnąć
Moment dokręcenia: 6 - 7 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
4. Regulacja linki za pomocą środkowej tarczy
Podczas regulacji linki ustawić łańcuch na największej koronce
z tyłu i tarczy środkowej z przodu.
Pokrętło regulacyjne pancerza
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Pozycja łańcucha
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Dźwignia
Dźwignia
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi ST-5600.
Blokada regulująca Pro-Set
Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Blokada regulująca Pro-Set
Śruba regulacji dolnej
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu
sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się
trudna w czasie użytkowania.)
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy na
dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy na
małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między łańcuchem
i wózkiem zewnętrznym przedniej przerzutki na
największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej tarczy
średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne pancerza
w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między łańcuchem
i wózkiem wewnętrznym przerzutki przedniej
kiedy następuje zmiana na największą koronkę,
a na przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne pancerza
obracając je w prawo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi suportu. Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/8 obrotu).
Jeśli dochodzi do kontaktu pomiędzy
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym przerzutki
przedniej, gdy łańcuch znajduje się na
najmniejszej tarczy i największej koronce
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Środkowa tarcza mechanizmu
korbowego
Największa tarcza Najmniejsza tarcza
Punkt regulacji
Grupa 105
Dźwignia przerzutki ST-5600
Pancerz SIS-SP41
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-5603
Mechanizm korbowy FC-5603
Przerzutka tylna RD-5600-GS
Piasta tylna FH-5600
Koronka CS-5600
Łańcuch CN-5600
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę / hak
Różnica zębów w mechanizmie korbowym 20 zębów lub mniej
Min. różnica między dużą a średnią tarczą 11T
Przerzutka przednia
średnica obejmy montażowej
S (Ø28,6 mm),
M (Ø31,8 mm), L (Ø34,9 mm)
Kąt nachylenia rury podsiodłowej (
C
) 63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
SI-5JN0D-002-03
1 mm
3 mm
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę
i nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może
stykać się z przednimi tarczami lub przednią przerzutką
i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na
kolejne, większe tarcze lub następne.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz
i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Przerzutka przednia przeznaczona jest do zastosowania tylko
z trzyrzędowymi mechanizmami. Nie można jej stosować
z dwurzędowymi mechanizmami, ponieważ nie będą pasować
punkty zmiany biegów.
• W przypadku łańcucha używać należy wyłącznie łańcucha Shimano
10-rzędowego o bardzo wąskim ogniwie. Nie można stosować
łańcucha o szerokim ogniwie.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Zmiana tarczy z większej na
mniejszą
Zmiana tarczy z mniejszej
na większą
Dźwignia
Dźwignia
Śruba regulacji
górnej
Wózek zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Pozycja łańcucha