RADWAG AP-12.5Y Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
AP-12
INSTRUKCJA OBSŁUGI
IMMU-1111-12-11-23-PL
www.radwag.pl
- 2 -
Dziękujemy Państwu za wybór i zakup wagi firmy RADWAG.
Waga została zaprojektowana i wyprodukowana tak, aby służyć Wam przez wiele lat.
Prosimy o zapoznanie się z niniejszą Instrukcją w celu zapewnienia jej niezawodnej pracy.
LISTOPAD 2023
- 3 -
Spis treści
1. INFORMACJE PODSTAWOWE ............................................................ 7
1.1. Wymiary gabarytowe wag ....................................................................... 7
1.2. Opis złącz .............................................................................................. 8
1.3. Przeznaczenie ........................................................................................ 9
1.4. Środki ostrożności .................................................................................. 9
1.5. Warunki gwarancji ................................................................................ 10
1.6. Nadzorowanie parametrów metrologicznych wagi ..................................... 10
1.7. Informacje zawarte w instrukcji obsługi................................................... 10
1.8. Szkolenie obsługi ................................................................................. 10
2. TRANSPORT I SKŁADOWANIE ......................................................... 11
2.1. Sprawdzenie dostawy ........................................................................... 11
2.2. Opakowanie ......................................................................................... 11
3. ROZPAKOWANIE I MONTAŻ ............................................................ 11
3.1. Miejsce instalacji, miejsce użytkowania ................................................... 11
3.2. Rozpakowanie ...................................................................................... 11
3.3. Lista standardowych elementów dostawy ................................................ 11
3.4. Etapy rozpakowania i uruchomienia ........................................................ 12
3.4. Czyszczenie wagi ................................................................................... 15
3.6. Podłączenie do sieci .............................................................................. 16
3.7. Czas stabilizacji temperaturowej wagi. .................................................... 17
3.8. Podłączenie wyposażenia dodatkowego ................................................... 17
4. URUCHOMIENIE WAGI: ................................................................... 18
5. STRUKTURA PROGRAMU ................................................................. 19
6. OKNO WAGOWE PROGRAMU ........................................................... 20
7. LOGOWANIE ................................................................................... 21
8. PORUSZANIE SIĘ W MENU WAGI .................................................... 22
8.1. Klawiatura wagi ................................................................................... 22
8.2. Komendy głosowe ................................................................................ 22
8.3. Powt do funkcji ważenia ..................................................................... 23
9. KALIBRACJA ................................................................................... 24
9.1. Kalibracja wewnętrzna .......................................................................... 24
9.2. Kalibracja zewnętrzna ........................................................................... 24
9.3. Test kalibracji ...................................................................................... 24
9.4. Kalibracja automatyczna ....................................................................... 25
9.5. Czas kalibracji automatycznej ................................................................ 25
9.6. Wydruk raportu .................................................................................... 25
9.7. Projekt GLP ......................................................................................... 25
9.8. Historia kalibracji ................................................................................. 26
10. PANEL ADMINISTRATORA ............................................................... 27
10.1. Ustawienia hasła .................................................................................. 27
10.2. Ustawienie kont użytkownika ................................................................. 28
10.3. Zarządzanie uprawnieniami ................................................................... 29
10.4. Hasło dostępu zdalnego ........................................................................ 30
- 4 -
11. PROFILE .......................................................................................... 30
11.1. Tworzenie profilu .................................................................................. 31
11.2. Konstrukcja profilu ............................................................................... 32
11.2.1. Ustawienia ........................................................................................... 32
11.2.2. Mody pracy .......................................................................................... 32
11.2.3. Odczyt ................................................................................................ 33
11.2.4. Jednostki ............................................................................................. 34
12. MODY PRACY informacje ogólne .................................................. 35
12.1. Wybór modu pracy ............................................................................... 36
12.2. Parametry związane z modem pracy ....................................................... 36
12.3. Przyciski szybkiego dostępu, czujniki zbliżeniowe ..................................... 37
12.3.1. Czujniki zbliżeniowe .............................................................................. 38
12.4. Informacje .......................................................................................... 39
12.5. Wydruki .............................................................................................. 40
12.6. Profile ................................................................................................. 41
13. WAŻENIE ........................................................................................ 42
13.1. Wybór jednostki ważenia ....................................................................... 42
13.2. Zasady poprawnego ważenia ................................................................. 42
13.3. Wypoziomowanie wagi .......................................................................... 43
13.4. Zerowanie wagi .................................................................................... 44
13.5. Tarowanie wagi .................................................................................... 44
13.6. Dodatkowe parametry związane z ważeniem ........................................... 45
13.7. Warunki środowiskowe drgania ........................................................... 47
14. KALIBRACJA PIPET ......................................................................... 52
14.1. Dodanie zlecenia .................................................................................. 55
14.2. Ustawienia dodatkowe związane z kalibracją pipet .................................... 55
14.3. Kalibracja pipet przyciski szybkiego dostępu ......................................... 58
14.4. Dodanie pipety do Bazy Pipet ................................................................. 59
14.5. Wydruki raportów z poziomu wagi .......................................................... 60
14.6. Kalibracja pipet z wykorzystaniem automatu ........................................... 60
14.7. Kalibracja pipet z użycia automatu. ........................................................ 61
14.8. Raport ze zrealizowanych procesów kalibracji .......................................... 64
15. BAZY DANYCH ................................................................................. 65
15.1. Operacje możliwe do wykonania w bazach danych .................................... 65
15.2. Użytkownicy ........................................................................................ 66
15.3. Klienci ................................................................................................. 71
15.4. Pipety ................................................................................................. 71
15.5. Baza zleceń kalibracji pipet .................................................................... 72
15.6. Magazyny ............................................................................................ 72
15.7. Wydruki/Etykiety .................................................................................. 72
15.8. Zmienne uniwersalne ............................................................................ 75
15.1. Zarządzanie bazami danych ................................................................... 75
15.1.1. Usuń bazy danych ................................................................................ 75
16. RAPORTY ........................................................................................ 76
16.1. Operacje możliwe do wykonania w bazach raportów ................................. 77
16.2. Ważenia .............................................................................................. 77
16.3. Wyniki zleceń kalibracji pipet ................................................................. 78
16.4. Warunki środowiskowe .......................................................................... 78
- 5 -
16.5. Zarządzaj raportami ............................................................................. 79
16.5.1. Eksportuj bazę ważeń do pliku ............................................................... 79
16.5.2. Usuń ważenia i raporty .......................................................................... 81
17. KOMUNIKACJA ................................................................................ 82
17.1. Ustawienia portów RS 232 ..................................................................... 82
17.2. Ustawienia portu ETHERNET .................................................................. 82
17.3. Ustawienia portu Wi-Fi .......................................................................... 83
17.3.1. Informacje ogólne o usłudze Hot Spot ..................................................... 84
17.3.2. Włączenie usługi Hot Spot ..................................................................... 84
17.4. Ustawienia protokołu TCP ...................................................................... 86
18. URZĄDZENIA .................................................................................. 87
18.1. Komputer ............................................................................................ 87
18.1.1. Adres komputera .................................................................................. 88
18.1.2. Transmisja ciągła ................................................................................. 88
18.1.3. Interw .............................................................................................. 88
18.1.4. Projekt wydruku ważenia ....................................................................... 89
18.1.5. Współpraca z E2R System ..................................................................... 89
18.2. Drukarka ............................................................................................. 89
18.3. Czytnik kodów kreskowych .................................................................... 92
18.3.1. Port czytnika kodów kreskowych ............................................................ 93
18.3.2. Prefiks / Sufiks ..................................................................................... 93
18.3.3. Wybór pola .......................................................................................... 93
18.3.4. Test .................................................................................................... 94
18.4. Moduł środowiskowy ............................................................................. 95
19. INNE PARAMETRY ........................................................................... 95
19.1. Wybór języka interfejsu ........................................................................ 95
19.2. Ustawienie daty i czasu ......................................................................... 95
19.3. Moduł rozszerzeń ................................................................................. 97
19.4. Dźwięk ................................................................................................ 97
19.5. Wizualne zatwierdzenie wyniku .............................................................. 97
19.6. Usypianie wyświetlacza ......................................................................... 97
19.7. Jasność wyświetlacza ............................................................................ 98
19.8. Detekcja drgań .................................................................................... 98
19.9. Kontrola poziomu ................................................................................. 98
19.10. Separator dziesiętny ......................................................................... 99
19.11. Czułość czujników ............................................................................ 99
19.12. Autotest .......................................................................................... 99
19.13. Logo startowe .................................................................................103
19.14. Eksport zdarzeń systemu .................................................................103
19.15. Zamiana tekstu na mo .................................................................103
20. ZAPLANOWANE ZADANIA ............................................................. 104
20.1. Kalibracja wagi ...................................................................................104
20.1. Komunikat ..........................................................................................105
21. AKTUALIZACJA ............................................................................. 107
22. INFORMACJE O SYSTEMIE ............................................................. 107
23. PROTOKÓŁ KOMUNIKACYJNY ........................................................ 108
23.1. Wydruk ręczny / wydruk automatyczny ..................................................108
24. PODŁĄCZENIE URZĄDZEŃ PERYFERYJNYCH .................................. 109
- 6 -
25. KOMUNIKATY O BŁĘDACH ............................................................. 109
26. WYPOSAŻENIE DODATKOWE ........................................................ 110
27. DODATEK B Lista przycisków programowalnych ........................ 110
- 7 -
1. INFORMACJE PODSTAWOWE
1.1. Wymiary gabarytowe wag
- 8 -
Głowica pomiarowa mikrowag
1.2. Opis złącz
Widok z góry
- 9 -
1
Przycisk służący do twardego restartu lub
do wyłączenia/włączenia wagi.
10
2
Głośnik lewy
11
3
Głośnik prawy
12
4
Gniazdo USB typu A
13
5
Gniazdo USB typu A
14
6
Mikrofon
15
7
Kensington Lock
16
8
Gniazdo Ethernet
17
9
Gniazdo zasilania
1.3. Przeznaczenie
AP-12.1.5Y to automatyczne urządzenie przeznaczone do kalibracji mikropipet jedno- i
wielokanałowych z dokładnością [d] 1 µg, zgodnie z wymaganiami ISO 8655. Kalibracja
pipet może być realizowana w zakresie objętości od 0,5 μl maksymalnie dla 12 kanałów
pipet o stałej i zmiennej objętości.
Imponująca dokładność kalibracji jest efektem zastosowania tzw. komory separacyjnej,
która stabilizuje tor pomiarowy i chroni go przed nadmiernym ruchem powietrza. To
gwarancja dużej precyzji pomiarów.
AP-12.1.5Y zapewnia komfort pracy. Ergonomiczna konstrukcja urządzenia umożliwia
opróżnianie naczyń wagowych, a ich przepełnienie sygnalizuje Ambient Light. W przypadku
kalibracji pipety wielokanałowej do opróżniania naczynia pomiarowego służy pompka, która
wybiera wodę z czterech naczyń pomiarowych jednocześnie, co w znacznym stopniu skraca
czas procedury kalibracji pipety.
AP-12.1.5Y sprawdza wszystkie kanały w jednym cyklu po opróżnieniu 12-kanałowej pipety.
Poza bazą danych raportów z kalibracji pipet, AP-12.1.5Y posiada bazę danych pipet, która
zawiera wartości dopuszczalnych błędów według ISO 8655 i jest edytowalna. Z kolei baza
danych raportów uwzględnia pomiary oraz wyliczone dla poszczególnych punktów i
objętości wartości błędów. O formacie i treści raportów decyduje użytkownik.
AP-12.1.5Y posiada monitoring warunków środowiskowych, to znaczy wzorcowane
czujniki: THB S (pomiar warunków środowiskowych) i THB W (pomiar temperatury cieczy),
zgodnie z ISO 8655.
1.4. Środki ostrożności
Przed użyciem prosimy o dokładne zapoznanie się z niniejszą Instrukcją Obsługi i
używanie urządzenia zgodnie z jego przeznaczeniem.
Do obsługi panelu dotykowego nie używać ostrych narzędzi (np. nóż, wkrętak itp.).
Szalkę należy obciążać towarami o masie brutto mniejszej niż maksymalny udźwig wagi.
Nie należy na dłuższy czas pozostawiać dużych obciążeń na szalce.
W przypadku awarii należy natychmiast odłączyć zasilanie wagi.
Urządzenie przewidziane do wycofania z eksploatacji zutylizować zgodnie z aktualnie
obowiązującymi przepisami prawa.
Nie używać wagi w środowisku zagrożonym wybuchem. Waga nie jest przeznaczona do
pracy w strefach zagrożonych.
- 10 -
1.5. Warunki gwarancji
A. RADWAG zobowiązuje się naprawić lub wymienić te elementy, które okażą się wadliwe
produkcyjnie lub konstrukcyjnie.
B. Określenie wad niejasnego pochodzenia i ustalenie sposobów ich wyeliminowania
może być dokonane tylko z udziałem przedstawicieli producenta i użytkownika.
C. RADWAG nie bierze na siebie jakiejkolwiek odpowiedzialności związanej
z uszkodzeniami lub stratami pochodzącymi z nieupoważnionego lub nieprawidłowego
wykonywania procesów produkcyjnych lub serwisowych.
D. Gwarancja nie obejmuje:
uszkodzeń mechanicznych spowodowanych niewłaściwą eksploatacją wagi oraz
uszkodzeń termicznych, chemicznych, uszkodzeń spowodowanych wyładowaniem
atmosferycznym, przepięciem w sieci energetycznej lub innym zdarzeniem losowym,
uszkodzeń wagi, gdy używana była niezgodnie z przeznaczeniem, lub serwis
stwierdzi naruszenie lub uszkodzenie znaku zabezpieczającego konstrukcję wagi
przed otwarciem,
uszkodzeń spowodowanych przez płyny oraz naturalne zużycie, lub będących
wynikiem przeciążenia mechanizmu pomiarowego,
uszkodzeń wagi z powodu nieodpowiedniego przystosowania lub wady instalacji
elektrycznej,
czynności konserwacyjnych (czyszczenie wagi).
E. Utrata gwarancji następuje wówczas, gdy:
naprawa zostanie dokonana poza autoryzowanym punktem serwisowym,
serwis stwierdzi ingerencję osób nieupoważnionych w konstrukcję mechaniczną lub
elektroniczną wagi,
waga nie posiada firmowych znaków zabezpieczających.
F. Szczegółowe warunki gwarancji znajdują się w karcie serwisowej.
1.6. Nadzorowanie parametrów metrologicznych wagi
Właściwości metrologiczne wagi powinny być sprawdzane przez użytkownika w określonych,
ustalonych odstępach czasowych. Częstotliwość sprawdzania uwarunkowana jest
czynnikami środowiska, w jakim pracuje waga, rodzajami prowadzonych procesów ważenia
oraz przyjętego systemu nadzoru nad jakością.
1.7. Informacje zawarte w instrukcji obsługi
Należy uważnie przeczyt instrukcję obsługi przed ączeniem
i uruchomieniem wagi, nawet gdy użytkownik ma doświadczenie w pracy z wagami tego
typu. Instrukcja zawiera wszelkie niezbędne do właściwego użytkowania urządzenia
informacje. Przestrzeganie zawartych w niej wytycznych stanowi gwarancję prawidłowej i
niezawodnej pracy wagi.
1.8. Szkolenie obsługi
Waga powinna być obsługiwana i nadzorowana tylko przez osoby przeszkolone do jej
obsługi i posiadające praktykę w użytkowaniu tego typu urządzeń.
- 11 -
2. TRANSPORT I SKŁADOWANIE
2.1. Sprawdzenie dostawy
Należy sprawdzić dostarczone opakowanie oraz urządzenie bezpośrednio po dostawie i
ocenić, czy nie ma zewnętrznych śladów uszkodzenia. W takim przypadku należy
skontaktować się z przedstawicielem producenta.
2.2. Opakowanie
Należy zachow wszystkie elementy opakowania w celu użycia ich do ewentualnego
transportu wagi w przyszłości. Tylko oryginalne opakowanie wagi może być zastosowane do
przesyłania wagi. Przed zapakowaniem należy odłączyć przewody oraz wyjąć ruchome
części (szalkę, osłony, wkładki). Elementy wagi należy umieścić w oryginalnym opakowaniu,
zabezpieczając przed uszkodzeniem w czasie transportu.
3. ROZPAKOWANIE I MONTAŻ
3.1. Miejsce instalacji, miejsce użytkowania
wagę należy przechowywać i użytkować w pomieszczeniach wolnych od drgań i
wstrząsów, pozbawionych przeciągów i niezapylonych,
temperatura powietrza w pomieszczeniu powinna wynosić: +10 °C ÷ +40 °C,
wilgotność względna nie powinna przekraczać 80%,
w czasie użytkowania wagi ewentualne zmiany temperatury pomieszczenia powinny
następować stopniowo i bardzo powoli,
waga powinna być ustawiona na konsoli ściennej lub stabilnym stole, niepodlegającym
drganiom, daleko od źródeł ciepła,
jeżeli elektryczność statyczna będzie miała wpływ na wskazania wagi, należy uziemić
jej podstawęśruba uziemiająca znajduje się w tylnej części podstawy wagi.
Ultramikrowag i innych urządzeń, które instalowane w miejscu użytkowania przez
pracowników firmy RADWAG, po zainstalowaniu, nie wolno przestawiać w inne miejsce
lub do innego pomieszczenia. Jeżeli taka konieczność wystąpi, wszelkie czynności
związane ze zmianą miejsca użytkowania, muszą być wykonane pod nadzorem
uprawnionych pracowników firmy RADWAG.
3.2. Rozpakowanie
Rozciąć taśmę zabezpieczającą. Wyjąć wagę z opakowania fabrycznego. Z pudełka na
akcesoria wyjąć wszystkie elementy urządzenia.
3.3. Lista standardowych elementów dostawy
Waga
Szalka specjalna
Szalka standardowa fi25
Magazyn
Wózek
Osłona czujników
Zasilacz
- 12 -
3.4. Etapy rozpakowania i uruchomienia
1. Wyciągnąć wagę i elementy z pudełka
2. Ustaw cześć wagową na stole, podłączyć głowicę.
3. Zmontować magazyn wg. poniższego schematu.
Kolejność czynności:
1. W obudowie magazynu (1)
umieścić fiolki na ciecz (2) 12
sztuk.
2. Zamontować kurtynę parową (3).
3. Założyć osłonę kurtyny (4).
4. Założyć pokrywę fiolek (5).
4.
- 13 -
5. Zamontować szalkę i inne elementy w korpusie urządzenia.
Kolejność czynności:
1. Zdemontować osłonę czujników (2)
(wyciągnąć do góry za pomocą
dwóch uchwytów).
2. Zamontować szalkę (1).
Podczas montowania szalki należy zwróc
uwagę na prawidłowe jej ustawienie.
Spłaszczenie na trzpieniu szalki musi się
znaleźć w odpowiednim miejscu względem
spłaszczenia w gnieździe szalki (patrz
rysunek poniżej).
3. Zamontować wózek (3) (wózek
powinien znajdować się na pozycji
skrajnej prawej lub lewej).
4. Zamontować osłonę czujników.
5. Umieścić magazyn (4) w otworze
prostokątnym wózka (3). Zwrócić
szczególną uwagę na prawidłowe
ustawienie magazynu względem
wózka, wycięcie w obudowie
magazynu ma się pokrywać z
wypustem na wózku.
6. Uruchomić wagę włączając zasilanie. Następnie wykonać standardowe czynności
pierwszego uruchomienia wagi (ustawienie poziomu, kalibracja wewnętrzna itp.).
7. Waga gotowa do pracy.
UWAGA:
Przed każdym montażem szalki (1) należy wcześniej sprawdzić czy nie została uszkodzona.
Każda płaszczyzna powinna przylegać do ustawiaka (2) jak na rysunku poniżej.
Wzornik służy do sprawdzenia przez klienta czy szalka podczas wyciągania nie została
przegięta. Wzornik określa kąt rozwarcia ramion szalki. Po umieszczeniu wzornika (2) w
środku szalki (1) (tak jak na rysunku) trzy powierzchnie szalki powinny przylegać do
powierzchni wzornika (szalka nie powinna sprężynować podczas wkładania i wyjmowania
wzornika).
- 14 -
UWAGA:
Wszystkie czynności należy wykonywać bardzo ostrożnie i delikatnie, aby nie uszkodz
mechanizmu wagi.
UWAGA:
Waga posiada dwa gniazda do podłączenia zasilacza sieciowego. Jedno gniazdo znajduje
się w głowicy odczytowej, a drugie w tylnej części obudowy mechanizmu ważącego. Waga
może być zasilana zarówno od strony głowicy jak od strony mechanizmu wagi, ale nie wolno
tego robić jednocznie z dwóch stron, przy użycie dwóch zasilaczy. Takie podłączenie
może spowodować uszkodzenie wagi i zasilaczy.
- 15 -
3.4. Czyszczenie wagi
Uwaga:
Czyszczenie szalki w momencie, gdy jest założona, może spowodować uszkodzenie wagi.
1. Zdemontować szalkę i inne ruchome elementy wagi, w zależności od typu wagi (patrz:
opis w punkcie: ROZPAKOWANIE I MONTAŻ). Czynności należy wykonywać bardzo
ostrożnie, aby nie uszkodzić mechanizmu wagi. Zalecane jest, aby szalki w mikrowagach
wyjmować przy pomocy pincety.
2. W miarę możliwości odessać za pomocą mini odkurzacza do klawiatury pył z komory
wagowej (zalecane szczególnie dla mikrowag).
3. Możliwe jest zdemontowane niektórych elementów wag w celu dokładnego
wyczyszczenia opis demontażu znajduje się poniżej.
Czyszczenie elementów szklanych:
W zależności od rodzaju zabrudzenia powinien być wybrany odpowiedni rozpuszczalnik.
Nigdy nie należy namaczać szkła w silnych roztworach alkalicznych, gdyż szkło może być
uszkodzone przez te roztwory. Nie wolno stosować preparatów zawierających substancje
ścierne.
W przypadku pozostałości organicznych używamy acetonu, dopiero w kolejnym kroku
używamy wody i detergentu. W przypadku pozostałości nieorganicznych używamy
rozcieńczonych roztworów kwasów (rozpuszczalne sole kwasu solnego lub azotowego)
lub zasad (przeważnie sodowej, amonowej).
KWASY usuwamy rozpuszczalnikami zasadowymi (węglan sodu), ZASADY usuwamy
rozpuszczalnikami kwasowymi (kwasy mineralne o różnym stężeniu).
W przypadku ciężkich zabrudznależy użyć szczotki oraz detergentu. Powinniśmy unikać
używania takich detergentów, których rozmiary drobin są duże i twarde, przez co mogę
rysować szkło.
Na koniec procesu mycia należy przepłukać starannie szo wodą destylowaną.
Zawsze należy używać miękkich szczotek z drewnianym lub plastikowym uchwytem, aby
uniknąć zarysowań. Nie stosować szczotek drucianych ani szczotek z rdzeniem z drutu.
Etap płukania jest konieczny, aby wszystkie resztki mydła, detergentów i innych płynów
czyszczących były usunięte z wyrobów szklanych przed ich powtórnym zamontowaniu w
wadze.
Po wstępnym oczyszczeniu, elementy szklane płucze się pod bieżącą wodą, a na koniec
wodą destylowaną.
Nie zaleca się suszenia szkła ręcznikiem papierowym lub pod strumieniem wymuszonego
obiegu powietrza, ponieważ może to wprowadzić do elementów szklanych, włókna lub inne
zanieczyszczenia, co może spowodować błędy podczas ważenia.
Do szkła miarowego nie powinno sięywać suszarek elektrycznych.
Zazwyczaj po umyciu, elementy szklane umieszcza się na półce do swobodnego
wyschnięcia.
- 16 -
Czyszczenie elementów malowanych proszkowo:
Pierwszym etapem powinno być wstępne czyszczenie bieżącą wodą lub gąbką o dużych
porach z dużą ilością wody, celem usunięcia luźniejszych i większych zabrudzeń.
Nie stosować preparatów zawierających substancje ścierne.
Następnie, przy pomocy odpowiedniej ściereczki oraz roztworu wody i środka czyszczącego
(mydło, płyn do mycia naczyń) należy czyścić powierzchnię zachowując normalny docisk
ściereczki do powierzchni elementów.
Nigdy nie powinno się czyścić samym detergentem na sucho, gdyż może to spowodować
uszkodzenie powłoki należy użyć dużej ilości wody bądź roztworu wody ze środkiem
czyszccym.
Czyszczenie elementów aluminiowych
Do czyszczenia aluminium należy używać produktów mających naturalne kwasy.
Doskonałymi środkami będą zatem: ocet spirytusowy, cytryna. Nie wolno stosować
preparatów zawierających substancje ścierne. Należy unikać stosowania do czyszczenia
szorstkich szczotek które mogą łatwo porysować powierzchnię aluminium. Miękka szmatka z
mikrofibry będzie tutaj najlepszym rozwiązaniem.
Powierzchnie polerowane czyścimy za pomocą okrężnych ruchów. Po usunięciu zabrudz
z powierzchni należy wypolerować powierzchnię suchą szmatką, aby osuszyć powierzchnię i
nadać jej połysk.
Czyszczenie elementów z tworzywa ABS:
Czyszczenie suchych powierzchni odbywa się za pomocą czystych ściereczek z celulozy lub
bawełny, nie pozostawiających smug i nie barwiących, można użyć także roztworu wody i
środka czyszczącego (mydło, płyn do mycia naczyń, płynu do mycia szyb) należy czyścić
powierzchnię zachowując normalny docisk ściereczki do podłoża, czyszczoną powierzchnię
należy przetrzeć, a następnie osuszyć. Czyszczenie można powtórzyć w razie konieczności.
W przypadku wystąpienia trudno usuwalnych zabrudzeń takich jak: resztki kleju, gumy,
smoły, pianki poliuretanowej itp. można użyć specjalnych środków czyszczących na bazie
mieszanki węglowodorów alifatycznych nie rozpuszczający tworzywa. Przed zastosowaniem
środka czyszczącego przy wszystkich powierzchniach zalecamy wykonanie prób
przydatności. Nie stosować preparatów zawierających substancje ścierne
3.6. Podłączenie do sieci
Waga może być podłączona do sieci tylko przy użyciu oryginalnego zasilacza, znajdującego
się w jej wyposażeniu. Napięcie znamionowe zasilacza (podane na jego tabliczce
znamionowej) powinno być zgodne z napięciem znamionowym sieci.
Aby załącz zasilanie wagi, należy włączyć zasilacz do gniazda sieciowego, a następnie
wtyk zasilacza podłączyć do gniazda znajdującego się z tyłu obudowy wagi lub z ty owicy
odczytowej.
UWAGA: Waga posiada dwa gniazda do podłączenia zasilacza sieciowego. Jedno gniazdo
znajduje się w głowicy odczytowej, a drugie w tylnej części obudowy mechanizmu
ważącego. Waga może być zasilana zarówno od strony głowicy jak od strony mechanizmu
- 17 -
wagi, ale nie wolno tego robić jednocześnie z dwóch stron, przy użycie dwóch zasilaczy.
Takie podłączenie może spowodować uszkodzenie wagi i zasilaczy.
3.7. Czas stabilizacji temperaturowej wagi.
Przed przystąpieniem do pomiarów należy odczekać, aż waga osiągnie stabilizację cieplną.
W przypadku wag, które przed załączeniem do sieci były przechowywane w znacznie niższej
temperaturze (np. porą zimową), czas aklimatyzacji i nagrzewania wynosi około 12 godzin.
W czasie stabilizacji cieplnej wagi, wskazania wyświetlacza mogą ulegać zmianie. Zaleca
się, aby w miejscu użytkowania wagi ewentualne zmiany temperatury otoczenia były
niewielkie i następowały bardzo powoli.
Stabilizacja cieplna dotyczy również systemu monitorowania warunków
środowiskowych i wypoziomowania wagi.
3.8. Podłączenie wyposażenia dodatkowego
Tylko zalecane przez producenta wagi wyposażenie dodatkowe może być do niej
podłączone. Przed podłączeniem dodatkowego wyposażenia lub jego zmianą (drukarka,
komputer PC, klawiatura komputerowa typu USB) należy odłączyć wagę od zasilania. Po
podłączeniu urządzeń ponownie podłączyć wagę do zasilania.
- 18 -
4. URUCHOMIENIE WAGI:
Po zmontowaniu urządzenia należy podłączyć zasilanie do wagi.
UWAGA: Waga posiada dwa gniazda do podłączenia zasilacza sieciowego. Jedno gniazdo
znajduje się w głowicy odczytowej, a drugie w tylnej części obudowy mechanizmu
ważącego. Waga może być zasilana zarówno od strony głowicy jak od strony mechanizmu
wagi, ale nie wolno tego robić jednocześnie z dwóch stron, przy użycie dwóch zasilaczy.
Takie podłączenie może spowodować uszkodzenie wagi i zasilaczy.
Po chwili rozpocznie się procedura ładowania systemu operacyjnego wraz
z oprogramowaniem RADWAG. W czasie uruchamiania programu będzie migać
dioda sygnalizacyjna oraz diody LED umieszczone w dolnej przedniej części
głowicy odczytowej.
Po zakończonej procedurze startowej zostanie automatycznie uruchomione okno
główne programu.
Waga uruchamia się w stanie niezalogowanym (brak użytkownika), aby rozpocząć
pracę, należy się zalogować (procedura logowania jest opisana w dalszej części
instrukcji).
Uwaga: Wagę należy uruchamiać bez obciążenia z pustą szalką.
Jeżeli w trakcie pracy nastąpi zawieszenie się programu, należy wykonać
tzw. twardy reset. W tym celu należy nacisnąć i przytrzymać około 5s
przycisk w głowicy wagi.
Nastąpi restart programu i ponowne uruchomienie urządzenia..
- 19 -
5. STRUKTURA PROGRAMU
Struktura menu głównego programu została podzielona na grupy funkcyjne. W każdej grupie
znajdują się parametry pogrupowane tematycznie. Opis każdej z grup znajduje się w dalszej
części instrukcji.
Wykaz grup menu Parametry
Dostęp do menu głównego uzyskuje się po naciśnięciu przycisku w dolnym pasku
wyświetlacza - .
W menu znajdują się parametry związane z ustawieniami wagi oraz funkcjami i profilami.
- 20 -
6. OKNO WAGOWE PROGRAMU
Główne okno aplikacji można podzielić na 5 obszarów:
W górnej części ekranu wyświetlacza znajduje się informacja o aktualnie używanym
modzie pracy, zalogowanym użytkowniku, dacie, czasie, aktywnym połączeniu z
komputerem.
Poniżej znajduje się okno pokazujące wynik ważenia oraz stan wypoziomowania
wagi.
Pole zawiera dodatkowe informacje, związane z aktualnie wykonywanymi
czynnościami.
Uwaga:
Informacje zawarte w tym obszarze są dowolnie programowalne. Sposób definiowania
jest opisany w pkt. 12.4 instrukcji.
Poniżej znajdują się ekranowe przyciski funkcyjne:
Uwaga:
Użytkownik wagi ma możliwość definiowania ekranowych przycisków funkcyjnych.
Sposób definiowania jest opisany w pkt. 12..3 instrukcji.
Na samym dole ekranu znajdują się stałe przyciski funkcyjne:
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113

RADWAG AP-12.5Y Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi