Og
lne informacje dotyczące bezpiecze
stwa
Nakrętka kasety Podkładka dystansowa nakrętki kasety
OSTRZE
ENIE
ec
n
czna
nstru
c
a serw
sowa
I-4B
0
WH-R500
• Przed użyciem sprawdzi
koła, aby upewni
się że nie ma wygiętych lub lu
nych szprych
raz w
nieceń, rys lub p
kni
ć na powierzchni obr
czy. W przypadku wyst
pienia które
oś
w
mienion
ch problemów, nie wolno uż
wać koła
• Nie stosować w poł
czeniu z widelcami amortyzowanymi. W przypadku widelców te
o typu
ystans pomi
dzy osi
piasty a klockami hamulcowymi może ule
ać zmianom wskutek działania
mortyzator
w, więc w momencie użycia hamulc
w, klocki hamulcowe mogą dotkną
szprych
• Jeżeli zacisk piasty nie jest używany prawidłowo, koło może spa
z roweru, co może
oprowadzi
do poważnych obraże
. Przed użyciem dokładnie przeczyta
instrukcję serwisową
ac
s
u p
asty
• Te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane
na nieutwardzonych nawierzchniach, mo
zostać skrzywione lub uszkodzone, co może
spowodować w
padek
• Przed jazd
na rowerze, sprawdzić czy koła s
dobrze zamocowane. Jeżeli koła s
w jakikolwie
sposób poluzowane, mo
one wypaść z roweru, cze
o konsekwencj
może być poważne
ran
en
e.
• Przed zamontowaniem czę
ci uzyska
i dokładnie przeczyta
niniejszą instrukcję
Lu
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ci mogą spowodowa
obrażenia kierującego rowerem
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ci zamiennych Shimano
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
• Cz
ści nie s
obj
te
warancj
w zakresie normalne
o zużycia lub po
orszenia działania
wynikaj
ce
o z normalne
o użytkowania.
UWAGA
• Przed użyciem opony powinny zosta
napompowane do odpowiedniego ci
nienia
• Stosować taśm
na obr
cze odporn
na wysokie ciśnienie, w przeciwnym razie opony mo
ostać na
le przebite i uszkodzone, co może prowadzić do poważnej kontuzji.
UWAG
• W klockach hamulcowych
himano R55H
wysokowydajnych
zastosowano agresywną
mieszank
, zapewniaj
c
wysok
skuteczność hamowania w warunkach mokrych. Powoduj
ne jednak przyspieszone zużycie obr
czy
Firma Shimano nie ponosi odpowiedzialności za mniejsz
trwałość obr
czy, która może wyst
pić
wskutek zastosowania klocków hamulcow
ch R55HC
• Używanie oryginalnych szprych i nypli
himano jest stanowczo zalecane
• Przed użyciem sprawdzi
, czy do klock
w hamulcowych nie przylegają kawałki metalu lub ciała
bce. Jeżeli są obecne, takie przedmioty mogą spowodowa
uszkodzenie obręczy w momencie
użycia hamulc
w.
Uwa
• Jeżeli koło stanie si
sztywne i trudne do obracania, należy je nasmarować
• Nie stosowa
żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, w przeciwnym razie może się on
wydosta
.
• Zagłębienie z drugiej strony otworu zaworu jest wska
nikiem zużycia obręczy. Jeżeli zagłębienie
nie jest widoczne, obręcz znajduje się u kresu okresu użyteczno
ci
• Zalecamy zlecenie regulacji naprężenia szprych autoryzowanemu sprzedawcy rowerów, jeżeli
wyst
puje jakikolwiek luz wst
pny w szprychach i po pierwszym 1000 km przebie
u
• Osłony szprych (CP-FH35 / FH02) s
sprzedawane także oddzielnie. Szcze
ółowych informacji
udzielaj
sprzedawcy rowerów
• Reflektory (produkowane przez CATEYE) sprzedawane s
także osobno. Szcze
ółowych
nformacji udzielają sprzedawcy rower
w.
< Na prz
d >
<
a ty
>
Dane techniczne
Montaż koronek HG
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
przypa
u
aż
e
oron
,
ow
erzc
n
a z oznaczen
em grupy
owinna by
skierowana na zewnątrz
ustaw
ona ta
, a
y szero
e występy
na każdej koronce i czę
A (na kt
rej
owek jest szeroki) główki piasty, były
edne
linii.
Rowek jest szeroki
y
o w
e
nym
e
scu.
• Podczas montowania koronek HG zastosowa
narzędzie specjalne (TL-LR15) do
okr
cenia nakr
tki kasety
• Aby wymienić koronki HG zastosować narz
dzia specjalne (TL-LR15) i TL-SR20,
by odkr
cić nakr
tk
kasety. Zamontować klucz TL-SR20 na najwi
ksze koło
bate w kasecie.
oment
o
ręcen
a:
- 5
m
zeroki występ
Wymiana główki piasty
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą główkę
wewn
trz
łówki piasty) i wymienić
łówk
.
Uwa
a
Nie należ
pode
mować prób demontażu
łówki, ponieważ może
o osłabi
wydajno
piasty.
oment
o
ręcen
a:
5 - 5
m
orpus
gł
wki
Klucz imbusowy 10 mm
TL-WR37
Podkładka główki
ruba mocująca
gł
wkę piasty
m
nt
ż
M
nt
ż
Naciąg szprych
Naciągnąć szprychy jak pokazano na rysunku.
Na
rzód
W kołach przednich zaple
szprychy
romieni
cie, zar
wno z lewej, jak
prawe
strony.
(Na t
ł
W kołach tylnych zaple
szprychy
rzyżowo, zar
wno z lewej, jak i prawej
s
rony
* Warto
ci te należy traktowa
tylko jako wskaz
wkę.
W celu uzyskania najlepszych osiąg
w, zalecamy wykorzystanie następującej
om
nac
.
sety Nakrętka ka
dzie Narz
20)
TL-S
m
n
TL-LR15
I-4B
0B-03
mbol modelu
n
t
n
zn
RR-550-W
W
W
MN03
P
a
RR-550-W
A
A
MN03
Burszt
now
RR-317-WUA/4K SMN03 DIN Bursztynowy
mbol modelu
n
t
n
zn
RR-550-WUW SW BEZ MOCOWANIA
AS
P
a
RR-550-WUAW SW BEZ MOCOWANIA (AS)
Bursztynowy
RR-317-WUAW SW BEZ MOCOWANIA (AS) DIN Bursztynowy
dpowiedni rozmiar opon
O
ona drutówka
700C (19C - 28C)
o
o
-
5
a
cuch
9-rzęd
w
N-7701
N-H
93
N-H
73
8-rz
dów
N-H
50
oron
a
9-rz
dów
-6500
-H
70-9
-H
50-9
8-rzęd
w
-H
70-8
-H
50-8
a
w
ę
sza
oron
a
1 -
7
ymbol modelu WH-R
rz
ż
n
9
8
ozm
ar o
ręczy 700
Odpowiednie rozmiar
opon Drutówka
Odpowiednia długość
zpr
c
Na przód
7
mm
Na ty
2
mm
dpowiednie n
ple #14 B
2.0
Szeroko
obręczy 20,8 mm
Wartość napi
cia szprychy
Na przód Na ty
- 12
Prawa strona
koronki
Lewa strona
- 1
N
- 1
N