UWAGA: Funkcja resetowania komputera przy użyciu opcji Zresetuj i uaktualnij jest obsługiwana tylko w niektórych systemach.
Aby zapoznać się z listą systemów obsługujących tę funkcję, przejdź do tematu Matryca zgodności Dell SupportAssist OS Recovery
na stronie Podręczniki SupportAssist dla komputerów domowych.
Kroki
1. Podłącz klucz USB narzędzia SupportAssist OS Recovery do komputera, w którym chcesz zresetować i uaktualnić system operacyjny.
2. Włącz albo uruchom ponownie komputer.
3. Naciśnij klawisz F12, aby uzyskać dostęp do menu jednorazowego uruchamiania.
UWAGA: Jeżeli przycisk zostanie naciśnięty zbyt późno i zostanie wyświetlony ekran z logo systemu operacyjnego, należy
poczekać na uruchomienie systemu i wyświetlenie pulpitu systemu Windows, a następnie ponownie uruchomić komputer
i spróbować ponownie.
Zostaną wyświetlone dostępne opcje uruchomienia.
4. Użyj klawiszy strzałek, aby przejść do menu uruchamiania.
5. Wybierz pamięć USB, na której został utworzony klucz USB narzędzia SupportAssist OS Recovery.
Komputer zostanie uruchomiony z pamięci USB i zostanie wyświetlony ekran główny narzędzia SupportAssist OS Recovery.
6. Na stronie głównej narzędzia SupportAssist OS Recovery kliknij przycisk ROZPOCZNIJ RESETOWANIE na kafelku RESET.
Zostaną wyświetlone opcje resetowania systemu.
UWAGA:
● Jeśli program SupportAssist OS Recovery wykryje fabrycznie zainstalowany system operacyjny, włączane są opcje Zresetuj
do stanu fabrycznego i Zresetuj i uaktualnij.
● Jeśli narzędzie SupportAssist OS Recovery nie jest w stanie wykryć fabrycznie zainstalowanego systemu operacyjnego,
dostępna jest tylko opcja Zresetuj i uaktualnij.
7. Wybierz opcję Zresetuj i uaktualnij, a następnie kliknij przycisk DALEJ.
Zostanie wyświetlona opcja przeniesienia ustawień i danych.
● Jeśli chcesz przenieść ustawienia i dane do nowego systemu operacyjnego komputera, wybierz opcję Tak, przyznaj dostęp
i przenieś moje ustawienia i dane, wybierz Akceptuję warunki licencji oprogramowania Microsoft i umowę licencyjną
z użytkownikiem firmy Dell, a następnie kliknij przycisk DALEJ.
● Jeśli nie chcesz przenosić ustawień i danych, wybierz Nie, nie przenoś danych i kliknij przycisk DALEJ. Jeśli wybierzesz tę opcję,
pomiń krok 8.
8. W przypadku wybrania opcji transferu ustawień i danych wyświetlana jest opcja wyboru konta użytkownika:
a. Na liście kont użytkowników wybierz konta, z których mają być przeniesione ustawienia i dane.
b. Aby ustawić to samo hasło dla wszystkich kont, wybierz opcję Ustaw pojedyncze hasła dla wszystkich kont i wpisz hasło.
c. Jeśli chcesz ustawić inne hasło dla każdego konta, odznacz opcję Ustaw pojedyncze hasła dla wszystkich kont i wprowadź
hasło dla każdego konta.
UWAGA:
W przypadku kont użytkowników firmy Microsoft hasło nie jest wymagane. Po zakończeniu procesu resetowania
można zalogować się przy użyciu hasła do konta Microsoft. Opcja ustawienia hasła jest dostępna tylko dla kont użytkowników
lokalnych. Jeśli pominięto krok ustawienia hasła, będzie można wybrać nowe hasło po zakończeniu procesu resetowania.
d. Wszystkie ustawienia i dane wybranego konta, które jest obecne na głównym dysku komputera, są przenoszone domyślnie.
Jeśli chcesz pominąć pliki lub ustawienia, których nie chcesz przenosić, kliknij łącze Zaawansowane opcje przesyłania, aby je
dostosować.
UWAGA:
Podczas tego procesu nie można przesyłać danych nieznajdujących się na głównym dysku komputera. Jeśli
w komputerze zainstalowano wiele dysków i chcesz wykonać kopię zapasową danych na tych dyskach, wykonaj tę czynność
oddzielnie, korzystając z zewnętrznego urządzenia pamięci masowej. Aby utworzyć kopię zapasową wymaganych danych,
należy postępować zgodnie z instrukcjami z punktu Tworzenie kopii zapasowej plików.
e. W sekcji Opcje przenoszenia rozwiń nazwę dysku głównego i sprawdź listę plików i ustawień wybranych do przeniesienia.
Domyślnie wybrane są wszystkie elementy na dysku głównym. Usuń zaznaczenie pola wyboru dla plików lub ustawień, dla których
nie chcesz wykonywać kopii zapasowej, a następnie kliknij ZAPISZ.
f. Kliknij przycisk DALEJ.
Proces tworzenia kopii zapasowej ustawień i danych rozpocznie się i może potrwać kilka minut w zależności od rozmiaru danych.
W niektórych przypadkach, gdy dostępne miejsce na dysku twardym jest ograniczone, po wyświetleniu monitu podłącz dysk
zewnętrzny, aby dokończyć proces tworzenia kopii zapasowej. Po zakończeniu procesu tworzenia kopii zapasowej zostanie
wyświetlony komunikat. Kliknij łącze Wyświetl listę plików kopii zapasowej, aby zapoznać się z listą plików, które zostały
dodane do kopii zapasowej podczas tego procesu.
Resetowanie i aktualizowanie komputera
19