Rozwiązywanie typowych problemów
Strona Rozwiązywanie problemów dostarcza instrukcji krok po kroku, pomocnych w samodzielnym rozwiązaniu typowych problemów —
bez udziału pomocy technicznej rmy Dell. Na stronie Rozwiązywanie problemów możesz także uzyskać dostęp do poradników wideo na
temat popularnych problemów ze sprzętem, oprogramowaniem i systemem operacyjnym.
UWAGA: W zależności od wybranych przez administratora preferencji możesz uzyskać dostęp do odnośników włączonych na
stronie Rozwiązywanie problemów.
Jeśli podczas skanowania zostanie wykryty problem ze sprzętem lub dla problemu sprzętowego zostanie utworzone zgłoszenie serwisowe,
poniższe łącza na stronie Rozwiązywanie problemów zostaną wyłączone.
• Chcę sprawdzić określony element sprzętu
• Chcę przeskanować cały komputer
• Mój komputer nieoczekiwanie przestał odpowiadać lub uruchamiał się ponownie. (Myślę, że wystąpił błąd niebieskiego ekranu).
Jeśli zalogujesz się do systemu przy użyciu konta bez uprawnień administratora, możesz korzystać jedynie z poniższych łączy oraz łączy
dostępnych w sekcji Poradniki wideo:
• Chcę sprawdzić określony element sprzętu
• Chcę przeskanować cały komputer
Rozwiązywanie problemów niebieskiego ekranu
Czasami system automatycznie uruchamia się ponownie lub przestaje reagować i wyświetlony zostaje niebieski ekran. Zdarzenie to nosi
nazwę błędu niebieskiego ekranu. Niebieski ekran jest wyświetlany, gdy niektóre dane o krytycznym znaczeniu w systemie ulegają
uszkodzeniu, bądź wykryta zostaje awaria sprzętu lub problem systemowy, który wymaga natychmiastowego ponownego uruchomienia.
Warunek wstępny
Musisz mieć uprawnienia administratora systemu.
Informacje na temat zadania
Napraw błąd niebieskiego ekranu, uruchamiając procesy skanowania i optymalizacji w narzędziu SupportAssist.
Kroki
1 Otwórz narzędzie SupportAssist.
2 Kliknij zakładkę Rozwiązywanie problemów, a następnie pozycję Mój komputer nieoczekiwanie przestał odpowiadać lub uruchomił
się ponownie. (Wyświetlony został błąd niebieskiego ekranu).
3 Kliknij opcję Napraw teraz.
Wyświetlona zostanie strona główna i uruchomi się system. Po zakończeniu skanowania wyświetlona zostanie jedna z następujących
informacji:
• W przypadku niewykrycia problemów i braku dostępnych aktualizacji odpowiedni komunikat będzie wyświetlany na poszczególnych
kafelkach. Na stronie głównej wyświetlana jest ilość odzyskanego miejsca na dysku oraz liczba usuniętych wirusów lub złośliwego
oprogramowania.
• Jeśli w czasie skanowania zostaną wykryte dostępne aktualizacje, ich typ i liczba będą wyświetlane na kafelku Sterowniki i pliki do
pobrania. Aby uzyskać instrukcje na temat instalowania aktualizacji sterowników, zobacz Instalowanie aktualizacji sterowników.
• W przypadku wykrycia problemu ze sprzętem, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, zgłoszenie zostanie utworzone
automatycznie i zostanie wyświetlona strona z podsumowaniem problemu.
• W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszenia serwisowego, nazwa problemu wyświetlana jest powyżej
kafelków, a po zakończeniu wszystkich zadań skanowania na kafelku Skanowanie sprzętu wyświetlane jest powiadomienie.
UWAGA
: Typ powiadomienia na kafelku zależy od istotności problemu ze sprzętem. Aby uzyskać informacje na
temat typów powiadomień wyświetlanych przez narzędzie SupportAssist, zobacz Powiadomienia. Kliknij opcję
Pomiń, aby ukryć powiadomienie.
6
18 Rozwiązywanie typowych problemów