Dell SupportAssist for Business PCs instrukcja

Typ
instrukcja
SupportAssist for Business PCs on Latitude
Chromebook
Przewodnik użytkownika
August 2020
Wer. A04
Uwagi, przestrogi i ostrzeżenia
UWAGA: Napis UWAGA oznacza ważną wiadomość, która pomoże lepiej wykorzystać komputer.
OSTRZEŻENIE: Napis PRZESTROGA informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu lub
utraty danych, i przedstawia sposoby uniknięcia problemu.
PRZESTROGA: Napis OSTRZEŻENIE informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu, obrażeń
ciała lub śmierci.
© 2019 – 2020 Dell Inc. lub podmioty zależne. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dell, EMC i inne znaki towarowe są znakami towarowymi firmy Dell Inc. lub jej
spółek zależnych. Inne znaki towarowe mogą być znakami towarowymi ich właścicieli.
Rodzdział 1: Wprowadzenie..............................................................................................................4
Wersja......................................................................................................................................................................................4
Odbiorcy..................................................................................................................................................................................4
Nowe funkcje w tej wersji.....................................................................................................................................................4
Obsługiwane systemy............................................................................................................................................................4
Dodatkowe zasoby................................................................................................................................................................ 4
Rodzdział 2: Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych...............5
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist................................................................................................................. 5
Rodzdział 3: Skanowanie sprzętu..................................................................................................... 6
Uruchamianie szybkiego skanowania sprzętu....................................................................................................................6
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego......................................................................................................... 6
Rodzdział 4: Rozwiązywanie problemów z systemem..........................................................................7
Uruchamianie testów diagnostycznych.............................................................................................................................. 7
Spis treści
Spis treści 3
Wprowadzenie
Dell SupportAssist to proaktywna i predykcyjna technologia zapewniająca zautomatyzowaną pomoc techniczną dla systemów Dell. Po
wdrożeniu narzędzie SupportAssist monitoruje wszystkie systemy, aktywnie wykrywa problemy ze sprzętem i bezpiecznie przesyła
informacje o nich do zespołu pomocy technicznej Dell. Dane te są wykorzystywane przez pomoc techniczną firmy Dell do wykrywania
i rozwiązywania problemów.
Jeśli Twoja organizacja korzysta z rozwiązania ServiceNow do zarządzania systemami IT i centralą pomocy technicznej oraz jeśli włączysz
integrację z rozwiązaniem ServiceNow, alerty SupportAssist będą wysyłane również do administratora IT.
Niniejszy dokument zawiera informacje na temat korzystania z zainstalowanego w systemie narzędzia SupportAssist.
Wersja
Narzędzie SupportAssist dla komputerów biznesowych w systemach Chromebook Latitude, wersja 1.4
Google Chrome OS, wersja 84
UWAGA: Narzędzie SupportAssist dla komputerów biznesowych Chromebook Latitude, wersja 1.4, jest obsługiwane
tylko w systemie operacyjnym Google Chrome OS 84 lub nowszym.
Odbiorcy
Informacje zawarte w tym podręczniku użytkownika są przeznaczone dla administratorów i użytkowników, którzy zarządzają narzędziem
SupportAssist w komputerach z systemem operacyjnym Google Chrome.
Nowe funkcje w tej wersji
Ta wersja umożliwia:
Skanowanie poszczególnych elementów sprzętowych, takich jak procesor, dysk twardy, pamięć i bateria.
Rozwiązywanie problemów z systemem dzięki testom diagnostycznym, takim jak test głośników, test mikrofonu, test myszy i test
klawiatury.
Przesyłanie plików dziennika aktywności systemu na serwer usług zaplecza firmy Dell.
Wyświetlenie dostępnego miejsca na dyskach twardych w systemie.
Obsługiwane systemy
Narzędzie SupportAssist jest obsługiwane przez następujące systemy firmy Dell:
Latitude Chromebook Enterprise 5300 2 w 1
Latitude 5400 Chromebook Enterprise
Latitude 7410 Chromebook Enterprise
Latitude Chromebook Enterprise 7410 2 w 1
Dodatkowe zasoby
Aby uzyskać informacje o zarządzaniu alertami narzędzia SupportAssist i wysyłaniu zgłoszeń dotyczących wysyłki części w portalu
TechDirect, odwiedź stronę https://www.techdirect.com.
Więcej informacji na temat narzędzia SupportAssist uzyskasz na stronie https://www.dell.com/supportassist.
Jeśli masz pytania dotyczące narzędzia SupportAssist, przejdź do witryny społeczności Dell SupportAssist.
Aby uzyskać dostęp do innych dokumentów dotyczących narzędzia SupportAssist, przejdź do witryny https://www.dell.com/
serviceabilitytools.
1
4 Wprowadzenie
Rozpoczynanie pracy z narzędziem
SupportAssist dla komputerów biznesowych
Narzędzie SupportAssist jest konfigurowane i wdrażane przez administratora systemu. Aby rozpocząć korzystanie z narzędzia
SupportAssist, otwórz aplikację SupportAssist z programu uruchamiającego.
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist
Na stronie głównej SupportAssist wyświetlane jest podsumowanie kondycji systemu, szczegóły zasobu oraz szczegóły działania.
Podsumowanie kondycji systemu — w tym okienku widać temperaturę systemu: Niska, Normalna lub Wysoka. Wyświetlana jest
również wartość użycia pamięci oraz ilość dostępnego miejsca na dyskach twardych w systemie.
Szczegóły zasobu — w tym okienku jest widoczny numer modelu, kod Service Tag, plan serwisowy i jego data ważności oraz kod
obsługi ekspresowej systemu. W tym okienku są także wyświetlane dane techniczne systemu. Aby wyświetlić dane techniczne, kliknij
ikonę strzałki.
Szczegóły działania — w tym okienku wyświetlane są informacje o aktualnym działaniu.
W prawym górnym rogu nagłówka narzędzia SupportAssist następujące ikony umożliwiają przeglądanie informacji i wykonywanie
określonych zadań:
Tabela 1. Ikony w nagłówku narzędzia SupportAssist
Ikona Opis
Wyświetla powiadomienia w okienku szczegółów działania.
Wyświetla historię działania systemu.
Jeśli dla systemu zostało utworzone zgłoszenie serwisowe, także
numer zgłoszenia będzie widoczny w okienku szczegółów działania.
Przydatne porady dotyczące korzystania z interfejsu użytkownika
SupportAssist.
Informacje na temat wersji programu SupportAssist zainstalowanej
w systemie.
UWAGA: Aby przesłać pliki dziennika aktywności systemu do serwera usług zaplecza firmy Dell, kliknij opcję Przekaż
pliki dziennika w okienku szczegółów aktywności lub w systemowym okienku aktywności.
2
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych 5
Skanowanie sprzętu
Skanowanie sprzętu pozwala na wykrywanie problemów sprzętowych w systemie. Narzędzie SupportAssist skanuje sprzęt systemowy na
podstawie uprzednio zdefiniowanego harmonogramu. Można również ręcznie wykonać poniższe operacje skanowania sprzętu w celu
zidentyfikowania problemu.
Uruchamianie szybkiego skanowania sprzętu na stronie 6
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego na stronie 6
Uruchamianie szybkiego skanowania sprzętu
Uruchom szybkie skanowanie w systemie w celu wykrycia problemów z elementami sprzętowymi, takimi jak dysk twardy, procesor, bateria
czy pamięć.
Kroki
Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij przycisk SZYBKIE SKANOWANIE.
Wyniki
Po zakończeniu skanowania:
Jeśli nie zostanie wykryty problem, wyświetlony zostanie odpowiedni wynik.
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszeń serwisowych zgodnie z zasadami firmy Dell, do administratora
IT wysyłane jest powiadomienie.
W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, takie zgłoszenie tworzone jest automatycznie,
a do administratora IT i zespołu pomocy technicznej Dell wysyłane jest powiadomienie.
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego
W zależności od wymagań można przeskanować określony element sprzętowy, taki jak procesor, dysk twardy, pamięć czy bateria.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij kartę Rozwiązywanie problemów.
2. Wykonaj jedną lub kilka z następujących czynności:
Aby przeskanować procesor, na karcie Procesor kliknij przycisk Skanuj teraz.
Aby przeskanować dysk twardy, na karcie Dysk twardy kliknij przycisk Skanuj teraz.
Aby przeskanować pamięć, na karcie Pamięć kliknij przycisk Skanuj teraz.
Aby przeskanować baterię, na karcie Bateria kliknij przycisk Skanuj teraz.
Po zakończeniu skanowania:
Jeśli nie zostanie wykryty problem, wyświetlony zostanie odpowiedni wynik.
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszeń serwisowych zgodnie z zasadami firmy Dell, do
administratora IT wysyłane jest powiadomienie.
W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, takie zgłoszenie tworzone jest
automatycznie, a do administratora IT i zespołu pomocy technicznej Dell wysyłane jest powiadomienie.
3. Aby wyświetlić historię skanowania określonego elementu, kliknij opcję Historia skanowania na odpowiedniej karcie.
Zostanie wyświetlona strona Aktywność systemu z informacjami o historii.
3
6 Skanowanie sprzętu
Rozwiązywanie problemów z systemem
Rozwiązywanie problemów z systemem można przeprowadzić, wykonując następujące testy diagnostyczne:
Dźwięk — interaktywny test dźwięku sprawdza głośniki i odtwarzanie plików MP4 przez system.
Testy głośników pozwalają sprawdzić, czy dźwięk jest odtwarzany oddzielnie z każdego głośnika systemowego.
Test Odtwarzanie MP4 umożliwia upewnienie się, że system obsługuje odtwarzanie dźwięku MP4.
Mikrofon — interaktywny test mikrofonu sprawdza, czy mikrofon systemowy prawidłowo nagrywa dźwięk.
Mysz — interaktywny test myszy sprawdza położenie kursora i stan przycisków myszy.
Test stanu sprawdza, czy przyciski myszy działają prawidłowo.
Test dwukrotnego kliknięcia sprawdza, czy mysz prawidłowo wykonuje operacje dwukrotnego kliknięcia.
Test przeciągania i upuszczania sprawdza, czy mysz prawidłowo wykonuje operacje przeciągania i upuszczania.
Klawiatura — interaktywny test klawiatury sprawdza, czy klawisze działają prawidłowo.
Uruchamianie testów diagnostycznych
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij kartę Rozwiązywanie problemów.
2. Wykonaj jedną lub kilka z następujących czynności:
Aby przetestować głośniki i odtwarzanie plików MP4, na karcie Dźwięk kliknij przycisk Skanuj teraz.
Aby przetestować mikrofon, na karcie Mikrofon kliknij przycisk Skanuj teraz.
Aby przetestować działanie myszy, na karcie Mysz kliknij przycisk Skanuj teraz.
Aby przetestować działanie klawiatury, na karcie Klawiatura kliknij przycisk Skanuj teraz.
Po zakończeniu skanowania:
Jeśli nie zostanie wykryty problem, wyświetlony zostanie odpowiedni wynik.
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszeń serwisowych zgodnie z zasadami firmy Dell, do
administratora IT wysyłane jest powiadomienie.
W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, takie zgłoszenie tworzone jest
automatycznie, a do administratora IT i zespołu pomocy technicznej Dell wysyłane jest powiadomienie.
3. Aby wyświetlić historię skanowania określonego elementu, kliknij opcję Historia skanowania na odpowiedniej karcie.
Zostanie wyświetlona strona Aktywność systemu z informacjami o historii.
4
Rozwiązywanie problemów z systemem 7
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7

Dell SupportAssist for Business PCs instrukcja

Typ
instrukcja