Skanowanie sprzętu
Skanowanie sprzętu pozwala na wykrywanie problemów sprzętowych w systemie. Narzędzie SupportAssist skanuje sprzęt systemowy na
podstawie uprzednio zdefiniowanego harmonogramu. Można również ręcznie wykonać poniższe operacje skanowania sprzętu w celu
zidentyfikowania problemu.
• Uruchamianie szybkiego skanowania sprzętu na stronie 6
• Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego na stronie 6
Uruchamianie szybkiego skanowania sprzętu
Uruchom szybkie skanowanie w systemie w celu wykrycia problemów z elementami sprzętowymi, takimi jak dysk twardy, procesor, bateria
czy pamięć.
Kroki
Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij przycisk SZYBKIE SKANOWANIE.
Wyniki
Po zakończeniu skanowania:
• Jeśli nie zostanie wykryty problem, wyświetlony zostanie odpowiedni wynik.
• W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszeń serwisowych zgodnie z zasadami firmy Dell, do administratora
IT wysyłane jest powiadomienie.
• W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, takie zgłoszenie tworzone jest automatycznie,
a do administratora IT i zespołu pomocy technicznej Dell wysyłane jest powiadomienie.
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego
W zależności od wymagań można przeskanować określony element sprzętowy, taki jak procesor, dysk twardy, pamięć czy bateria.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij kartę Rozwiązywanie problemów.
2. Wykonaj jedną lub kilka z następujących czynności:
• Aby przeskanować procesor, na karcie Procesor kliknij przycisk Skanuj teraz.
• Aby przeskanować dysk twardy, na karcie Dysk twardy kliknij przycisk Skanuj teraz.
• Aby przeskanować pamięć, na karcie Pamięć kliknij przycisk Skanuj teraz.
• Aby przeskanować baterię, na karcie Bateria kliknij przycisk Skanuj teraz.
Po zakończeniu skanowania:
• Jeśli nie zostanie wykryty problem, wyświetlony zostanie odpowiedni wynik.
• W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszeń serwisowych zgodnie z zasadami firmy Dell, do
administratora IT wysyłane jest powiadomienie.
• W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, takie zgłoszenie tworzone jest
automatycznie, a do administratora IT i zespołu pomocy technicznej Dell wysyłane jest powiadomienie.
3. Aby wyświetlić historię skanowania określonego elementu, kliknij opcję Historia skanowania na odpowiedniej karcie.
Zostanie wyświetlona strona Aktywność systemu z informacjami o historii.
3
6 Skanowanie sprzętu