Dell SupportAssist for Home PCs instrukcja

Typ
instrukcja
SupportAssist dla komputerów domowych
w wersji 3.8
Podręcznik użytkownika
December 2020
Wer. A00
Uwagi, przestrogi i ostrzeżenia
UWAGA: Napis UWAGA oznacza ważną wiadomość, która pomoże lepiej wykorzystać komputer.
OSTRZEŻENIE: Napis PRZESTROGA informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu lub
utraty danych, i przedstawia sposoby uniknięcia problemu.
PRZESTROGA: Napis OSTRZEŻENIE informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu, obrażeń
ciała lub śmierci.
© 2020 Dell Inc. lub podmioty zależne. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dell, EMC i inne znaki towarowe są znakami towarowymi firmy Dell Inc. lub jej spółek
zależnych. Inne znaki towarowe mogą być znakami towarowymi ich właścicieli.
Rodzdział 1: Wprowadzenie..............................................................................................................5
Najważniejsze funkcje...........................................................................................................................................................5
Przeznaczenie dokumentu...................................................................................................................................................5
Odbiorcy..................................................................................................................................................................................6
Nowe funkcje w tej wersji.....................................................................................................................................................6
Obsługiwane komputery....................................................................................................................................................... 6
Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell.............................................................................................. 6
Inne oferty usług.................................................................................................................................................................... 9
Rodzdział 2: Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych................ 10
Minimalne wymagania..........................................................................................................................................................10
Instalacja narzędzia Dell SupportAssist dla komputerów domowych.............................................................................11
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist................................................................................................................ 11
Zmiana ustawień językowych............................................................................................................................................. 14
Tworzenie profilu SupportAssist........................................................................................................................................ 14
Tworzenie konta Dell......................................................................................................................................................15
Logowanie przy użyciu konta mediów społecznościowych......................................................................................15
Aktualizacja danych kontaktowych i do wysyłki............................................................................................................... 15
Korzystanie z innego profilu SupportAssist...................................................................................................................... 15
Konfiguracja ustawień internetowych............................................................................................................................... 16
Zaplanowane skanowanie i optymalizacje.........................................................................................................................16
Zaplanuj automatyczne skanowanie i optymalizacje..................................................................................................16
Ręczne aktualizowanie narzędzia SupportAssist............................................................................................................. 17
Powiadomienia...................................................................................................................................................................... 17
Powiadomienia w interfejsie użytkownika narzędzia SupportAssist........................................................................17
Powiadomienia na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows................................................................18
Banery na stronie głównej narzędzia SupportAssist.................................................................................................. 19
Wyłączenie powiadomień narzędzia SupportAssist.................................................................................................. 20
Odinstalowanie narzędzia SupportAssist......................................................................................................................... 20
Rodzdział 3: Omówienie naprawy systemu....................................................................................... 21
Konfigurowanie ustawień naprawy systemu.....................................................................................................................21
Naprawa systemu operacyjnego........................................................................................................................................ 21
Rodzdział 4: Omówienie resetowania systemu................................................................................. 23
Przywracanie fabrycznych ustawień komputera............................................................................................................ 23
Resetowanie komputera i aktualizowanie systemu operacyjnego.................................................................................23
Rodzdział 5: Omówienie usługi Dell Migrate.....................................................................................25
Przenoszenie danych starego komputera na nowy........................................................................................................ 26
Wymazywanie danych i resetowanie starego komputera.............................................................................................. 27
Rodzdział 6: Sterowniki i pliki do pobrania — przegląd..................................................................... 28
Podział aktualizacji na kategorie ze względu na ważność..............................................................................................28
Spis treści
Spis treści 3
Instalowanie aktualizacji sterowników...............................................................................................................................28
Odinstalowywanie aktualizacji sterowników.................................................................................................................... 29
Powiadomienia na kafelku „Sterowniki i pliki do pobrania”.............................................................................................30
Rodzdział 7: Skanowanie sprzętu.................................................................................................... 31
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego........................................................................................................31
Uruchamianie szybkiego skanowania sprzętu..................................................................................................................32
Uruchamianie testu obciążenia..........................................................................................................................................32
Powiadomienia na kafelku „Skanowanie sprzętu”...........................................................................................................33
Rodzdział 8: Optymalizacja komputera............................................................................................34
Czyszczenie plików............................................................................................................................................................. 34
Dostrój wydajność............................................................................................................................................................... 35
Optymalizuj sieć...................................................................................................................................................................35
Usuwanie wirusów i złośliwego oprogramowania............................................................................................................35
Usuwanie potencjalnie niepożądanych programów.................................................................................................. 36
Uruchamianie wszystkich zadań optymalizacji i skanowania systemu......................................................................... 36
Rodzdział 9: Omówienie usługi asystenta wirtualnego...................................................................... 38
Rodzdział 10: Tworzenie zgłoszenia serwisowego.............................................................................40
Tworzenie zgłoszenia serwisowego dla problemów wykrytych przez skanowanie....................................................40
Ręczne tworzenie zgłoszeń serwisowych........................................................................................................................ 41
Strona szczegółów problemu............................................................................................................................................. 41
Strona podsumowania problemu.......................................................................................................................................42
Części możliwe do wysłania............................................................................................................................................... 42
Rodzdział 11: Rozwiązywanie problemów — przegląd....................................................................... 43
Rodzdział 12: Przeglądanie historii..................................................................................................44
Rodzdział 13: Uzyskiwanie pomocy technicznej................................................................................45
Wysyłanie plików do pomocy technicznej firmy Dell....................................................................................................... 46
Wysyłanie plików dziennika do pomocy technicznej firmy Dell...................................................................................... 47
Zezwalaj na zdalny dostęp do komputera........................................................................................................................ 47
Rodzdział 14: Często zadawane pytania...........................................................................................48
Rodzdział 15: Usługa SupportAssist dla komputerów domowych — materiały..................................... 51
Rodzdział 16: Kontakt z firmą Dell...................................................................................................52
Kontakt z działem sprzedaży, pomocy technicznej lub obsługi klienta firmy Dell....................................................... 52
Podręczniki i dokumentacja................................................................................................................................................52
4
Spis treści
Wprowadzenie
Narzędzie SupportAssist automatyzuje proces udzielania pomocy technicznej przez firmę Dell poprzez proaktywne i zapobiegawcze
identyfikowanie problemów ze sprzętem i oprogramowaniem w komputerze. Narzędzie SupportAssist rozwiązuje problemy z wydajnością
i stabilnością komputera, chroni przed zagrożeniami jego bezpieczeństwa, monitoruje i wykrywa awarie sprzętu oraz automatyzuje proces
nawiązywania kontaktu z pomocą techniczną firmy Dell. W zależności od planu obsługi firmy Dell narzędzie SupportAssist automatyzuje
także tworzenie zgłoszeń serwisowych dotyczących problemów wykrytych podczas skanowania. Aby uzyskać informacje na temat
możliwości narzędzia SupportAssist dostępnych w ramach różnych planów serwisowych, zobacz Funkcje narzędzia SupportAssist i plany
obsługi firmy Dell na stronie 6.
UWAGA: W niniejszym dokumencie pojęcie „komputer” odnosi się do notebooków, tabletów, bram i wbudowanych komputerów firmy
Dell.
Narzędzie SupportAssist pozwala na optymalizowanie komputera poprzez usuwanie niepożądanych plików, optymalizowanie ustawień
sieciowych, dopasowywanie wydajności systemu oraz usuwanie wirusów i złośliwego oprogramowania. Narzędzie wykrywa również
aktualizacje sterowników dostępne dla danego komputera.
Narzędzie SupportAssist gromadzi i wysyła wymagane informacje o komputerze do pomocy technicznej firmy Dell. Zebrane informacje
pozwalają firmie Dell na zapewnienie ulepszonej, wydajnej i sprawnej pomocy technicznej.
Narzędzie SupportAssist dla komputerów domowych jest zgodne z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych WCAG 2.1
i można z niego korzystać razem z technologiami pomocniczymi, takimi jak czytniki ekranu, programy powiększające ekran i
oprogramowanie do rozpoznawania głosu.
UWAGA:
Korzystając z technologii ułatwiających dostęp, nie należy używać myszy do poruszania się po interfejsie narzędzia
SupportAssist. Należy używać tylko klawiatury komputera.
Najważniejsze funkcje
Predykcyjne i proaktywne wykrywanie problemów i wyświetlanie powiadomień.
Ręczne lub automatyczne sprawdzanie aktualizacji dostępnych sterowników dla danego komputera.
Ręczne lub automatyczne skanowanie komputera w celu identyfikowania błędów sprzętowych.
Automatyczne tworzenie zgłoszeń serwisowych w przypadku wykrycia problemów ze sprzętem w komputerze.
Ręczne tworzenie zgłoszeń serwisowych w przypadku problemów z komputerem.
Czyszczenie plików tymczasowych, optymalizacja połączeń sieciowych, dostrajanie wydajności komputera oraz usuwanie wirusów
i złośliwego oprogramowania.
Ręczne wysyłanie plików do pomocy technicznej firmy Dell
Natychmiastowe cofnięcie komputera do poprzedniego punktu odzyskiwania w celu rozwiązania problemów z rozruchem lub innych
problemów z wydajnością.
Zapisywanie kopii plików osobistych na lokalnym dysku twardym lub zewnętrznym urządzeniu pamięci masowej podczas resetowania
komputera.
Instalacja fabrycznej wersji systemu operacyjnego lub uaktualnianie do najnowszego systemu operacyjnego dostępnego dla komputera.
UWAGA: Dostępne funkcje narzędzia SupportAssist różnią się w zależności od planu obsługi firmy Dell dla danego komputera.
Przeznaczenie dokumentu
Niniejszy dokument zawiera informacje na temat użytkowania narzędzia SupportAssist na komputerach z systemami operacyjnymi
Windows 8 i 10.
Aby uzyskać informacje o korzystaniu z narzędzia SupportAssist na komputerach z systemem Windows 10 w trybie S, przeczytaj
dokument Narzędzie Dell SupportAssist dla komputerów domowych — podręcznik użytkownika dla użytkowników systemu Windows 10
pracującego w trybie S dostępny na stronie pomocy technicznej dotyczącej narzędzia SupportAssist dla komputerów domowych.
1
Wprowadzenie 5
Odbiorcy
Ten dokument jest przeznaczony dla użytkowników, którzy monitorują komputery z systemem Windows 8 lub Windows 10 przy użyciu
usługi SupportAssist dla komputerów domowych. Dokument dotyczy również pracowników organizacji, które nie mają administratora IT
i umożliwiają użytkownikom samodzielne monitorowanie komputerów za pomocą narzędzia SupportAssist.
Nowe funkcje w tej wersji
Wymazywanie danych ze starego komputera i resetowanie go po migracji plików i ustawień na nowy komputer Dell.
Migracja ustawień gier.
Migracja zakładek z przeglądarki Microsoft Edge.
Możliwość włączenia automatycznej optymalizacji oprogramowania oraz usuwania wirusów i złośliwego oprogramowania na
komputerze z podstawowym lub nieaktualnym planem obsługi przy użyciu usług Dell Software Support.
Zgodność z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych WCAG 2.1.
Obsługiwane komputery
Narzędzie SupportAssist jest obsługiwane przez następujące komputery firmy Dell:
notebooki i komputery stacjonarne:
Inspiron
XPS
Alienware
Vostro
Latitude
Precision
OptiPlex
UWAGA: Narzędzie SupportAssist nie jest obsługiwane na maszynach wirtualnych.
Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy
Dell
Narzędzie SupportAssist proaktywnie i z wyprzedzeniem wykrywa problemy ze sprzętem i oprogramowaniem, które mogą wystąpić
w komputerze, i powiadamia o nich użytkownika. W zależności od planu obsługi firmy Dell narzędzie SupportAssist automatyzuje pomoc
techniczną i ułatwia kontakt z pomocą techniczną firmy Dell.
Poniższa tabela zawiera zestawienie możliwości narzędzia SupportAssist dla komputerów z aktywnymi planami Basic, Premium Support,
ProSupport, ProSupport Plus, Premium Support Plus i Dell Software Support (DSS):
UWAGA:
Plan obsługi DSS jest dostępny tylko w przypadku komputerów XPS, Alienware, Inspiron oraz z serii G w USA, które są
objęte aktywnym planem Basic lub nieaktywnym planem obsługi
Tabela 1. Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell
Możliwości
SupportAssist
Opis Plany obsługi firmy Dell
Podsta
wowe
ProSupport Premium
Support
ProSupport
plus
Premium
Support
Plus
Dell Software
Support (DSS)
Harmonogram
skanowania
sprzętu i
oprogramowani
a
Można zaplanować
skanowanie sprzętu i
oprogramowania w
zależności od preferencji.
Narzędzie SupportAssist
wykonuje skanowania
w oparciu o harmonogram.
6 Wprowadzenie
Tabela 1. Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell (cd.)
Możliwości
SupportAssist
Opis Plany obsługi firmy Dell
Podsta
wowe
ProSupport Premium
Support
ProSupport
plus
Premium
Support
Plus
Dell Software
Support (DSS)
Ręczne
czyszczenie
plików
Możesz wyczyścić
z komputera tymczasowe,
nadmiarowe i inne
niepożądane pliki.
Ręczne
dostrajanie
wydajności
systemu
Możesz dostosować
ustawienia zasilania, pliki
rejestru i przydziały
pamięci, aby dostroić
wydajność komputera.
Ręczna
optymalizacja
połączeń
sieciowych
Możesz optymalizować
połączenia sieciowe
poprzez dostosowanie
ustawień, aby zapewnić
efektywne i niezawodne
działanie sieci.
Ręczne
rozwiązywanie
problemów
Możesz naprawiać typowe
problemy z komputerem
za pomocą instrukcji krok
po kroku i przewodników
wideo, dostępnych na
stronie rozwiązywania
problemów.
Ręczne
skanowanie i
aktualizacje
sterowników
Możesz ręcznie
wyszukiwać i instalować
aktualizacje sterowników
dostępne dla danego
komputera.
Samodzielna
wysyłka części
po
przeprowadzeni
u ręcznego
skanowania
W przypadku wykrycia
problemu związanego z
częściami objętymi
gwarancją (podczas
ręcznego skanowania)
wyświetlony zostanie
monit o potwierdzenie
adresu do wysyłki części
zamiennej.
Samodzielna
wysyłka części
po
przeprowadzeni
u
zautomatyzowa
nego
skanowania
W przypadku wykrycia
problemu związanego z
częściami objętymi
gwarancją (podczas
zautomatyzowanego
skanowania) wyświetlony
zostanie monit o
potwierdzenie adresu do
wysyłki części zamiennej.
Żądanie pomocy
technicznej w
siedzibie klienta
w celu wymiany
części do
samodzielnej
wymiany przez
klienta
1
Możesz poprosić
serwisanta o pomoc w
wymianie części
przeznaczonej do
samodzielnej wymiany w
siedzibie klienta.
Wprowadzenie 7
Tabela 1. Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell (cd.)
Możliwości
SupportAssist
Opis Plany obsługi firmy Dell
Podsta
wowe
ProSupport Premium
Support
ProSupport
plus
Premium
Support
Plus
Dell Software
Support (DSS)
Zautomatyzowa
ne tworzenie
zgłoszeń
serwisowych
Jeśli podczas
zaplanowanego
skanowania zostanie
wykryty problem,
automatycznie tworzone
jest zgłoszenie serwisowe,
a agent pomocy
technicznej firmy Dell
kontaktuje się w sprawie
jego rozwiązania.
Ręczne
tworzenie
zgłoszeń
serwisowych
Jeśli problem nie został
wykryty przez narzędzie
SupportAssist, można
ręcznie utworzyć
zgłoszenie serwisowe.
Ręczne
usuwanie
wirusów i
złośliwego
oprogramowani
a
2
Izolowanie, usuwanie
i przywracanie plików
uszkodzonych przez
wirusy i złośliwe
oprogramowanie, aby
zachować
bezpieczeństwo
komputera.
Predykcyjne
wykrywanie
problemów i
tworzenie
zgłoszeń
serwisowych w
celu
zapobiegania
awariom
3
W przypadku identyfikacji
części pod kątem
potencjalnej usterki
zostanie wysłany alert.
Narzędzie SupportAssist
otworzy zgłoszenie
serwisowe, a agent
pomocy technicznej firmy
Dell skontaktuje się z Tobą
w celu wysłania części
zamiennej.
Powiadamianie
o problemach
z optymalizacją
komputera
wykrytych
podczas
zaplanowanych
zadań
skanowania
W zależności od systemu
operacyjnego na pasku
zadań lub w Centrum akcji
systemu Windows
zostanie wyświetlone
powiadomienie
o problemach
optymalizacji komputera,
które zostały wykryte
podczas planowych zadań
skanowania.
Zautomatyzowa
ne optymalizacje
komputera
3
Narzędzie SupportAssist
automatycznie
optymalizuje system
w trakcie
zautomatyzowanych
zadań skanowania.
Wybór
preferowanej
Możesz podać
preferowaną godzinę
kontaktu. Agent pomocy
8 Wprowadzenie
Tabela 1. Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell (cd.)
Możliwości
SupportAssist
Opis Plany obsługi firmy Dell
Podsta
wowe
ProSupport Premium
Support
ProSupport
plus
Premium
Support
Plus
Dell Software
Support (DSS)
godziny
kontaktu
4
technicznej firmy Dell
będzie kontaktował się
tylko w wybranych
godzinach.
1 Pomoc w siedzibie klienta w celu wymiany części do wymiany przez klienta jest dostępna tylko w niektórych regionach.
2 Usuwanie wirusów i złośliwego oprogramowania nie jest dostępne w niektórych regionach, na przykład w Chinach.
3 Predykcyjne wykrywanie awarii obejmuje dyski twarde, dyski półprzewodnikowe (SSD), akumulatory, układy chłodzenia i wentylatory
komputerów stacjonarnych.
4 Preferowany czas kontaktu mogą wybierać wyłącznie klienci w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Inne oferty usług
Oprócz istniejących funkcji narzędzia SupportAssist możesz zakupić dodatkowe usługi dla swojego komputera.
Poniższa tabela zawiera ofertę usług, które można zakupić dla komputera:
Tabela 2. Inne oferty usług
Oferta usług Opis Dostępność
Dell Software Support (DSS) Automatyczna optymalizacja oprogramowania
oraz usuwanie wirusów i złośliwego
oprogramowania na komputerze z podstawowym
lub nieaktualnym planem obsługi. Więcej informacji
na temat funkcji narzędzia SupportAssist
dostępnych dla rozwiązania DSS można znaleźć
tutaj: Funkcje narzędzia SupportAssist i plany
obsługi firmy Dell na stronie 6.
Dostępne w przypadku komputerów
XPS, Alienware, Inspiron oraz z serii G w USA,
które są objęte aktywnym planem Basic lub
nieaktywnym planem obsługi.
Dell Migrate Umożliwia bezpieczne przeniesienie na nowy
komputer osobistych danych ze starego
komputera z systemem operacyjnym Windows.
Po zakończeniu migracji danych można wymazać
i zresetować poprzedni komputer przed jego
sprzedażą, oddaniem innej osobie lub wymianą. .
UWAGA: W tym dokumencie pojęcie dane
oznacza pliki i ustawienia, które chcesz
migrować. Pojęcie stary komputer dotyczy
komputera, z którego dane są migrowane, a
nowy komputer oznacza komputer Dell, na
który dane są migrowane.
Dostępne w przypadku komputerów
XPS, Alienware, Inspiron oraz z serii G w USA.
Wprowadzenie 9
Rozpoczynanie pracy z narzędziem
SupportAssist dla komputerów domowych
Narzędzie SupportAssist jest wstępnie instalowane na wszystkich komputerach wysyłanych z fabryki firmy Dell. Jeśli narzędzie
SupportAssist nie zostało zainstalowane fabrycznie, postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w tym rozdziale, aby zainstalować
i skonfigurować narzędzie SupportAssist oraz zacząć z niego korzystać.
Minimalne wymagania
W poniższej tabeli przedstawiono minimalne wymagania systemowe konieczne do zainstalowania i używania narzędzia SupportAssist.
Tabela 3. Minimalne wymagania
Szczegółowe informacje Wymagania
System operacyjny
UWAGA: Narzędzie SupportAssist
obsługuje 32- i 64-bitowe systemy
operacyjne.
notebooki i komputery stacjonarne:
Microsoft Windows 8
Microsoft Windows 8.1
Microsoft Windows 10
Bramy Edge Gateway:
Microsoft Windows 10 IoT Enterprise 2015 LTSB (tylko wersja 64-bitowa)
Microsoft Windows 10 IoT Enterprise 2016 LTSB (tylko wersja 64-bitowa)
Komputery Dell Embedded Box PC:
Microsoft Windows 10 Professional (tylko wersja 64-bit)
Microsoft Windows 10 IoT Enterprise 2015 LTSB (tylko wersja 64-bitowa)
Microsoft Windows 10 IoT Enterprise 2016 LTSB (tylko wersja 64-bitowa)
oprogramowanie Microsoft .NET Framework w wersji 4.6.1
UWAGA: Jeśli nie zainstalowano oprogramowania Microsoft .NET Framework w wersji
4.6.1 lub nowszej, narzędzie SupportAssist zainstaluje na komputerze najnowszą wersję
oprogramowania Microsoft .NET Framework.
Przeglądarka internetowa Microsoft Edge lub Internet Explorer 10 lub nowszy
Sprzęt
Pamięć (RAM) — 2 GB
Dysk twardy — 1 GB wolnego miejsca
Sieć Łączność z Internetem
Porty
5700 — do otwierania interfejsu użytkownika narzędzia SupportAssist
9012 — do komunikacji z usługą Dell SupportAssist
8883, 8884, 8885 lub 8886 — do komunikacji z witryną pomocy technicznej firmy Dell
28283 — do parowania komputera Dell z dowolnym innym komputerem w celu migracji
danych
28100–28700 — do migracji danych do komputera Dell z dowolnego innego komputera
Komputer musi mieć dostęp do następujących adresów:
https://saservices.dell.com
https://apidp.dell.com
https://fuslite.dell.com
https://cs-is.dell.com
https://techdirect.dell.com/
https://api.dell.com
https://downloads.dell.com
2
10 Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
Tabela 3. Minimalne wymagania (cd.)
Szczegółowe informacje Wymagania
https://www.dell.com
https://dl.dell.com
http://content.dellsupportcenter.com
Instalacja narzędzia Dell SupportAssist dla komputerów
domowych
Domyślnie narzędzie SupportAssist jest instalowane na wszystkich komputerach dostarczanych z fabryki firmy Dell. Jeśli narzędzie
SupportAssist nie jest zainstalowane na Twoim komputerze, możesz pobrać je i zainstalować ręcznie.
Wymagania
Komputer musi spełniać minimalne wymagania systemowe w celu instalacji i korzystania z narzędzia SupportAssist. Patrz Minimalne
wymagania na stronie 10.
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Kroki
1. Przejdź na stronę www.dell.com/supportassistforpcs
2. Kliknij pozycję Pobierz teraz.
Pobrany zostanie plik SupportAssistInstaller.exe.
3. Kliknij dwukrotnie plik SupportAssistInstaller.exe.
Postęp instalacji będzie wyświetlany w oknie instalatora narzędzia SupportAssist. Po zainstalowaniu narzędzia SupportAssist na
pulpicie zostanie utworzony skrót.
UWAGA:
Na komputerach z zainstalowanym systemem operacyjnym o numerze kompilacji 16299 lub większym ikona skrótu nie
zostanie utworzona.
4. Kliknij przycisk Uruchom.
Narzędzie SupportAssist dla komputerów domowych zostanie zainstalowane i wyświetli się jego interfejs użytkownika.
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist zawiera następujące strony:
Strona główna
Rozwiązywanie problemów
Historia
Uzyskaj pomoc techniczną
Aby uzyskać informacje na temat danych wyświetlanych na stronach Rozwiązywanie problemów, Historia i Uzyskaj pomoc
techniczną, zapoznaj się z sekcjami Rozwiązywanie problemów — przegląd na stronie 43, Przeglądanie historii na stronie 44 i
Uzyskiwanie pomocy technicznej na stronie 45.
Jeśli pierwszy raz uruchamiasz narzędzie SupportAssist lub jeszcze nie przeprowadzono żadnego skanowania ani optymalizacji, zostanie
wyświetlony domyślny widok strony głównej. Kliknij przycisk Rozpocznij teraz, aby zainicjować wszystkie zadania skanowania i
optymalizacji.
Na poniższej ilustracji przedstawiono domyślny widok strony głównej:
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
11
Rysunek 1. Strona główna — widok domyślny
Po zakończeniu zadań skanowania i optymalizacji na stronie głównej i stronie Historia zostaną wyświetlone następujące informacje:
Ilość zaoszczędzonego miejsca na dysku twardym
Liczba zainstalowanych aktualizacji sterowników
Liczba usuniętych wirusów lub złośliwego oprogramowania
Na poniższej ilustracji przedstawiono widok podsumowania strony głównej:
Rysunek 2. Strona główna — widok podsumowania
Aby przejść do widoku kafelków, kliknij
. Jeśli istnieje oczekujące powiadomienie lub narzędzie SupportAssist wymaga podjęcia działania,
po jego uruchomieniu wyświetlany będzie widok kafelków.
W zależności od planu obsługi komputera na stronie głównej wyświetlane są następujące kafelki. Aby uzyskać informacje na temat
możliwości narzędzia SupportAssist dostępnych w ramach różnych planów serwisowych, zobacz Funkcje narzędzia SupportAssist i plany
obsługi firmy Dell na stronie 6.
Sterowniki i pliki do pobrania
12
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
Skanowanie sprzętu
Wyczyść pliki
Dostrój wydajność
Optymalizuj sieć
Usuń wirusy i złośliwe oprogramowanie
UWAGA: Jeśli nie masz uprawnień administratora w komputerze, aktywny będzie wyłącznie kafelek Skanowanie sprzętu.
Na poniższej ilustracji przedstawiono widok kafelków strony głównej:
Rysunek 3. Strona główna — widok kafelków
UWAGA:
Rysunki 1, 2 i 3 służą wyłącznie celom ilustracyjnym. Szczegółowe cechy, takie jak kolor nagłówka, przyciski itp., różnią się
w przypadku komputerów Alienware.
UWAGA: W przypadku wykrycia krytycznego problemu ze sprzętem w komputerze wszystkie kafelki optymalizacji pozostaną
wyłączone do momentu utworzenia zgłoszenia serwisowego.
Po zatrzymaniu wskaźnika myszy na modelu komputera lub kodzie Service Tag w interfejsie narzędzia SupportAssist wyświetlany jest
obraz systemu i jego szczegóły. W poniższej tabeli opisano wyświetlane szczegóły dotyczące systemu:
Tabela 4. Szczegółowe informacje o komputerze
Pole Opis
Szczegóły gwarancji Plan serwisowy dotyczący komputera wraz z datą rozpoczęcia i
zakończenia okresu usługi.
Kod Service Tag Unikatowy identyfikator komputera. Kod Service Tag to identyfikator
alfanumeryczny.
Kod obsługi ekspresowej Identyfikator w postaci sekwencji cyfr, który można podać podczas
korzystania z automatycznej pomocy telefonicznej, np.
987-674-723-2.
Pamięć Ilość pamięci RAM zainstalowanej w komputerze, np. 16 GB.
Procesor Typ procesora zainstalowanego w komputerze, np. Intel Core i5
6200U.
System operacyjny System operacyjny zainstalowany na komputerze, np. Microsoft
Windows 10 Pro.
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych 13
Zmiana ustawień językowych
Informacje na temat zadania
Narzędzie SupportAssist jest dostępne w 25 językach. Domyślnie SupportAssist używa tego samego języka, co system operacyjny. Język
można zmienić zgodnie z preferencjami użytkownika.
Kroki
1. W prawym górnym rogu interfejsu użytkownika narzędzia SupportAssist kliknij ikonę ustawień, a następnie opcję Wybierz język.
Zostanie wyświetlona lista języków.
2. Wybierz preferowany język.
3. Kliknij opcję Tak, aby ponownie uruchomić SupportAssist w wybranym języku.
Narzędzie SupportAssist uruchomi się ponownie w wybranym języku, a obok wybranego języka zostanie wyświetlona .
Tworzenie profilu SupportAssist
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Informacje na temat zadania
Profil SupportAssist pozwala korzystać z funkcji zautomatyzowanego wsparcia, dostępnych w zależności od planu obsługi serwisowej
komputera. Możesz utworzyć profil SupportAssist za pomocą swojego konta Dell lub konta mediów społecznościowych.
Kroki
1. W prawym górnym rogu interfejsu narzędzia SupportAssist kliknij polecenie Profil, a następnie kliknij Uzupełnij profil.
Jeśli nie zaakceptowano warunków i postanowień dotyczących narzędzia SupportAssist, zostanie wyświetlony odpowiedni
komunikat. Kliknij łącze Przeczytaj regulamin narzędzia SupportAssist, zaakceptuj go i kliknij przycisk Zapisz, a następnie
spróbuj ponownie.
Jeśli narzędzie SupportAssist nie jest w stanie połączyć się z Internetem, wyświetlany jest odpowiedni komunikat. Możesz kliknąć
łącza rozwiązywania problemów wyświetlone poniżej komunikatu o błędzie, aby rozwiązać ten problem i spróbować ponownie.
2. Na stronie Zaloguj się konta Dell wykonaj jedną z następujących czynności:
Jeśli masz już konto Dell i chcesz się zalogować przy użyciu jednorazowego kodu dostępu, wykonaj następujące czynności:
a. Włącz przełącznik Chcę otrzymać wiadomość email z jednorazowym kodem dostępu.
b. Wprowadź adres e-mail i kliknij przycisk Wyślij kod dostępu, aby na Twój adres e-mail została wysłana wiadomość z kodem.
c. Wprowadź kod dostępu i kliknij przycisk Zaloguj.
Jeśli masz już konto Dell, wprowadź poświadczenia konta i kliknij przycisk Zaloguj się.
Jeśli nie masz jeszcze konta Dell, utwórz konto, aby się zalogować. Aby uzyskać instrukcje na temat tworzenia konta, patrz
Tworzenie konta Dell na stronie 15.
Zaloguj się przy użyciu konta mediów społecznościowych. Aby uzyskać instrukcje na temat korzystania z konta mediów
społecznościowych, patrz Logowanie przy użyciu konta mediów społecznościowych na stronie 15.
3. Na stronie Dane kontaktowe i informacje o wysyłce wprowadź dane kontaktowe i informacje o wysyłce.
4. Wybierz preferowaną metodę kontaktu i preferowane godziny kontaktu.
UWAGA:
Preferowana godzina kontaktu dotyczy tylko systemów z aktywnym planem obsługi Premium Support lub Premium
Support Plus w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
5. Jeśli chcesz dodać dodatkowy kontakt, wybierz opcję Dodaj kontakt drugorzędny i wprowadź szczegóły.
6. Jeśli nie chcesz, aby narzędzie SupportAssist automatycznie tworzyło zgłoszenie serwisowe, odznacz opcję Automatycznie twórz
zgłoszenia serwisowe.
UWAGA:
Funkcja automatycznego tworzenia zgłoszeń serwisowych jest dostępna i włączona tylko na komputerach z aktywnymi
planami obsługi ProSupport, ProSupport Plus, Premium Support lub Premium Support Plus.
7. Kliknij przycisk Gotowe.
14
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
Jeśli dane dotyczące wysyłki są nieprawidłowe, pojawi się komunikat z prośbą o zmianę danych. Kliknij Zaktualizuj i zakończ, aby
zaktualizować dane.
Jeśli dane dotyczące wysyłki są prawidłowe, w prawym górnym rogu interfejsu narzędzia SupportAssist wyświetlane są imię i
nazwisko.
Tworzenie konta Dell
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Kroki
1. W sekcji Utwórz konto na stronie logowania konta Dell wprowadź imię, nazwisko, adres e-mail i hasło.
UWAGA: Hasło musi zawierać co najmniej jedną małą literę, jedną wielką literę i jedną cyfrę. Długość hasła musi zawierać się w
zakresie 8–12 znaków.
2. Wprowadź hasło ponownie.
3. Kliknij przycisk Utwórz konto.
Zostanie utworzone nowe konto Dell i nastąpi zalogowanie do narzędzia SupportAssist.
Logowanie przy użyciu konta mediów społecznościowych
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Musisz mieć prawidłowe konto w dowolnej z następujących platform mediów społecznościowych:
Google Plus
Facebook
Kroki
1. Na stronie Zaloguj się konta firmy Dell kliknij odpowiednią ikonę mediów społecznościowych.
2. Na stronie logowania serwisu społecznościowego wprowadź w odpowiednich polach nazwę użytkownika lub adres e-mail oraz hasło.
3. Kliknij przycisk Zaloguj się.
Zostanie utworzone konto firmy Dell z wprowadzonymi danymi logowania do konta mediów społecznościowych.
Aktualizacja danych kontaktowych i do wysyłki
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Kroki
1. W prawym górnym rogu okna narzędzia SupportAssist kliknij nazwę użytkownika, a następnie kliknij polecenie Szczegóły profilu.
Zostanie wyświetlona strona Kontakt i adres wysyłki.
2. Zaktualizuj wymagane informacje i kliknij przycisk Gotowe.
Jeśli dane dotyczące wysyłki są nieprawidłowe, pojawi się komunikat z prośbą o zmianę danych. Kliknij Zaktualizuj i zakończ, aby
zaktualizować dane.
Jeśli dane dotyczące wysyłki są prawidłowe, wyświetlona zostanie strona główna.
Korzystanie z innego profilu SupportAssist
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
15
Kroki
1. W prawym górnym rogu okna narzędzia SupportAssist kliknij nazwę użytkownika, a następnie kliknij polecenie Użyj innego profilu.
2. Kliknij przycisk Kontynuuj.
Bieżący profil zostanie dezaktywowany, a dostęp do zapisanych informacji kontaktowych i wysyłkowych — cofnięty. Wyświetlona
zostanie strona główna. Łącze do utworzenia profilu jest widoczne w prawym górnym rogu interfejsu narzędzia SupportAssist. Patrz
Tworzenie profilu SupportAssist na stronie 14.
Konfiguracja ustawień internetowych
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Informacje na temat zadania
Komputer musi mieć aktywne połączenie z Internetem, aby możliwe było korzystanie z funkcji zautomatyzowanego wsparcia narzędzia
SupportAssist. Narzędzie SupportAssist można skonfigurować, aby łączyło się z Internetem bezpośrednio lub przez serwer proxy.
Kroki
1. Kliknij ikonę ustawień w prawym górnym rogu okna narzędzia SupportAssist, a następnie kliknij kolejno przycisk Ustawienia i Internet.
2. Jeśli narzędzie SupportAssist może łączyć się z Internetem bezpośrednio, wybierz opcję Połącz bezpośrednio.
3. Jeśli narzędzie SupportAssist musi łączyć się z Internetem za pomocą sieci proxy, wykonaj następujące czynności:
a. Wybierz opcję Połącz za pomocą serwera proxy.
Wyświetlone zostaną ustawienia proxy.
b. Wprowadź adres, numer portu, nazwę użytkownika i hasło.
UWAGA: Podany numeru portu może mieć maksymalnie pięć cyfr.
4. Kliknij przycisk Zapisz.
Ustawienia internetowe zostaną skonfigurowane i wyświetli się strona główna.
Zaplanowane skanowanie i optymalizacje
Domyślnie program SupportAssist skanuje komputer w poszukiwaniu problemów ze sprzętem, aktualizacji sterowników oraz wymaganych
optymalizacji komputera. Domyślna częstotliwość skanowania zależy od planu obsługi serwisowej komputera.
Jeśli w czasie skanowania zostanie wykryta pilna aktualizacja sterownika, problem ze sprzętem, wirus lub złośliwe oprogramowanie,
wyświetlone zostanie stosowne powiadomienie. Typ powiadomienia zależy od systemu operacyjnego zainstalowanego na komputerze.
Jeżeli komputer ma aktywny plan obsługi ProSupport Plus lub Premium Support Plus, aplikacja SupportAssist będzie automatycznie
optymalizowała komputer po wykonaniu skanowania.
Zaplanuj automatyczne skanowanie i optymalizacje
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Informacje na temat zadania
Narzędzie SupportAssist automatycznie skanuje komputer w celu wykrycia aktualizacji sterowników, problemów ze sprzętem oraz
wymaganych optymalizacji systemu. Możesz wybrać preferowaną godzinę, częstotliwość i dzień skanowania komputera przez narzędzie
SupportAssist.
Kroki
1. Kliknij ikonę ustawień w prawym górnym rogu interfejsu narzędzia SupportAssist, a następnie kliknij przycisk Ustawienia i Zaplanuj
skanowanie i optymalizację.
2. Upewnij się, że pole wyboru Włącz automatyczne skanowanie systemu i optymalizacje jest zaznaczone.
16
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
3. Wybierz godzinę, częstotliwość i dzień uruchamiania skanowania.
Wyświetlona zostanie data następnego zaplanowanego skanowania.
4. Kliknij przycisk Zapisz.
Automatyczne skanowanie i optymalizacje zostaną zaplanowane i wyświetli się strona główna.
Ręczne aktualizowanie narzędzia SupportAssist
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Musisz mieć utworzony profil SupportAssist. Patrz Tworzenie profilu SupportAssist na stronie 14.
Informacje na temat zadania
Uaktualnianie narzędzia SupportAssist daje pewność, że na komputerze będą dostępne jego najnowsze funkcje. Jeśli nowsza wersja
będzie dostępna, narzędzie SupportAssist automatycznie przeprowadzi aktualizację. W razie potrzeby możesz także ręcznie sprawdzić
dostępność aktualizacji i uaktualnić narzędzie SupportAssist.
UWAGA: Uaktualnienia narzędzia SupportAssist nie są dostępne w przypadku komputerów z systemem operacyjnym Windows 7.
Kroki
1. W prawym górnym rogu interfejsu użytkownika narzędzia SupportAssist kliknij ikonę ustawień, a następnie opcję Informacje
o SupportAssist.
Narzędzie SupportAssist automatycznie sprawdza, czy dostępna jest jego nowsza wersja.
Jeśli żadne aktualizacje nie są dostępne, wyświetlana jest informująca, że zainstalowano najnowszą wersję narzędzia
SupportAssist.
Jeśli nowsza wersja narzędzia SupportAssist jest dostępna, wyświetlana jest ikona
oraz łącze Aktualizuj teraz.
2. Kliknij przycisk Aktualizuj teraz.
Wyniki
Najnowsza wersja narzędzia SupportAssist zostanie pobrana i zainstalowana na komputerze.
Powiadomienia
Domyślnie narzędzie SupportAssist wyświetla powiadomienia dotyczące problemów sprzętowych i oprogramowania, aktualizacji
sterowników, otwartych zgłoszeń serwisowych, planu obsługi i innych.
Powiadomienia w interfejsie użytkownika narzędzia SupportAssist
Poniższa tabela zawiera zestawienie powiadomień wyświetlanych po otwarciu narzędzia SupportAssist:
Tabela 5. Powiadomienia w interfejsie użytkownika narzędzia SupportAssist
Kiedy wyświetlane jest powiadomienie Czynność
Profil SupportAssist nie został utworzony.
Kliknij Uzupełnij profil, aby utworzyć profil SupportAssist.
Patrz Tworzenie profilu SupportAssist na stronie 14.
Kliknij przycisk Przypomnij mi później, aby wyświetlić
powiadomienie po ponownym otwarciu okna SupportAssist po
upływie 24 godzin.
Kliknij Nie przypominaj mi, aby zatrzymać wyświetlanie
powiadomienia przez narzędzie SupportAssist.
Dział pomocy technicznej firmy Dell nadal pracuje nad zgłoszeniem
serwisowym utworzonym dla komputera.
Kliknij przycisk Sprawdź stan online, aby wyświetlić stan
zgłoszenia serwisowego online.
Kliknij przycisk Pomiń, aby ukryć powiadomienie.
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych 17
Tabela 5. Powiadomienia w interfejsie użytkownika narzędzia SupportAssist (cd.)
Kiedy wyświetlane jest powiadomienie Czynność
Jeśli nie przeprowadzono optymalizacji komputera w ciągu
ostatnich 28 dni
Kliknij przycisk Uruchom wszystkie, aby uruchomić wszystkie
zadania skanowania i optymalizacji w systemie.
Kliknij przycisk Przypomnij mi później, aby wyświetlić
powiadomienie po ponownym otwarciu okna SupportAssist po
upływie 24 godzin.
Kliknij przycisk Anuluj, aby ukryć powiadomienie.
Plan obsługi komputera niedługo wygaśnie lub już wygasł..
Kliknij przycisk Odnów, aby odnowić plan obsługi komputera.
Kliknij przycisk Przypomnij mi później, aby wyświetlić
powiadomienie po ponownym otwarciu okna SupportAssist po
upływie 24 godzin.
Kliknij Nie przypominaj mi, aby zatrzymać wyświetlanie
powiadomienia przez narzędzie SupportAssist.
Odnowiono plan obsługi komputera. Kliknij przycisk OK, aby ukryć powiadomienie.
Narzędzie SupportAssist OS Recovery jest włączone na
komputerze
Kliknij OK, rozumiem, aby zatrzymać wyświetlanie
powiadomienia przez narzędzie SupportAssist.
Kliknij przycisk Więcej informacji, aby wyświetlić podręcznik
użytkownika narzędzia SupportAssist OS Recovery.
Jeśli system jest objęty planem obsługi Dell Software Support
(DSS) i narzędzie SupportAssist wykryje zbędne pliki, problemy
z łącznością sieciową, wirusy lub złośliwe oprogramowanie podczas
skanowania.
UWAGA: Plan obsługi DSS jest dostępny tylko w przypadku
komputerów XPS, Alienware, Inspiron oraz z serii G w USA,
które są objęte aktywnym planem Basic lub nieaktywnym
planem obsługi.
Kliknij opcję Dowiedz się więcej, aby uzyskać więcej informacji
na temat planu obsługi Dell Software Support.
Kliknij Przypomnij mi później, jeśli chcesz otrzymać
przypomnienie o tym planie obsługi później.
Kliknij Pomiń, aby narzędzie SupportAssist nie wyświetlało
więcej tego powiadomienia.
Powiadomienia na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows
W zależności od wersji zainstalowanego systemu operacyjnego narzędzie SupportAssist wyświetla powiadomienia na pasku zadań lub
w Centrum akcji systemu Windows:
W systemach Microsoft Windows 8 i 8.1 powiadomienia są wyświetlane na pasku zadań.
W systemie Microsoft Windows 10 powiadomienia są wyświetlane w Centrum akcji.
Poniższa tabela zawiera zestawienie różnych typów powiadomień wyświetlanych na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows.
Tabela 6. Powiadomienia na pasku zadań lub w centrum akcji systemu Windows
Kiedy wyświetlane jest powiadomienie Czynność
W interfejsie użytkownika Dell Data Assistant wybrano opóźnienie
wymazywania danych ze starego komputera po przeniesieniu
danych na nowy komputer.
Kliknij powiadomienie, aby otworzyć narzędzie Dell Data Assistant
lub odłożyć powiadomienie na później.
W interfejsie użytkownika SupportAssist wybrano opóźnienie
wymazywania danych ze starego komputera po przeniesieniu
danych na nowy komputer.
Kliknij powiadomienie, aby otworzyć okno SupportAssist.
Podczas zaplanowanego skanowania wykryto pilną aktualizację
sterownika.
Kliknij powiadomienie, aby wyświetlić stronę szczegółów
sterownika. Aby uzyskać instrukcje na temat instalowania
aktualizacji sterowników, zobacz Instalowanie aktualizacji
sterowników na stronie 28.
Dla problemu sprzętowego wykrytego podczas ręcznego lub
zaplanowanego skanowania należy utworzyć zgłoszenie
serwisowe.
Kliknij powiadomienie, aby wyświetlić stronę szczegółów problemu.
Aby uzyskać instrukcje na temat tworzenia zgłoszeń serwisowych,
patrz Tworzenie zgłoszenia serwisowego dla problemów wykrytych
przez skanowanie na stronie 40.
18 Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
Tabela 6. Powiadomienia na pasku zadań lub w centrum akcji systemu Windows (cd.)
Kiedy wyświetlane jest powiadomienie Czynność
Dla problemu sprzętowego wykrytego podczas ręcznego lub
zaplanowanego skanowania zgłoszenie serwisowe jest tworzone
automatycznie.
Nie jest wymagane podjęcie żadnych działań.
Podczas ręcznego lub zaplanowanego skanowania wykryto
potencjalnie niepożądane programy (PUP).
Kliknij powiadomienie, aby przejrzeć i usunąć potencjalnie
niepożądane programy wykryte podczas skanowania. Aby uzyskać
instrukcje na temat usuwania potencjalnie niepożądanych
programów, zobacz Usuwanie potencjalnie niepożądanych
programów na stronie 36.
Podczas ręcznego lub zaplanowanego skanowania wykryto wirusy
lub złośliwe oprogramowanie.
Kliknij powiadomienie, aby wyświetlić szczegółowe informacje na
temat wirusów lub złośliwego oprogramowania, które zostały
wykryte podczas skanowania.
Plan obsługi komputera niedługo wygaśnie lub już wygasł.. Kliknij powiadomienie, aby otworzyć okno SupportAssist. Łącze do
odnowienia planu obsługi jest wyświetlane w interfejsie
użytkownika SupportAssist.
Stan zgłoszenia serwisowego, które zostało utworzone dla
komputera, został niedawno zaktualizowany.
UWAGA: Powiadomienie nie jest wyświetlane, gdy zgłoszenie
serwisowe jest zamknięte.
Kliknij powiadomienie, aby otworzyć narzędzie SupportAssist
i wyświetlić stan zgłoszenia serwisowego w trybie online.
Narzędzie SupportAssist OS Recovery utworzy pierwszy punkt
przywracania na komputerze.
Kliknij powiadomienie, aby wyświetlić opcję naprawy systemu na
stronie Rozwiązywanie problemów.
Jeśli system jest objęty planem obsługi Dell Software Support
(DSS) i narzędzie SupportAssist wykryje zbędne pliki, problemy z
łącznością sieciową, wirusy lub złośliwe oprogramowanie podczas
skanowania.
UWAGA: Plan obsługi DSS jest dostępny tylko w przypadku
komputerów XPS, Alienware, Inspiron oraz z serii G w USA,
które są objęte aktywnym planem Basic lub nieaktywnym
planem obsługi.
Kliknij powiadomienie, aby otworzyć interfejs użytkownika
SupportAssist.
Banery na stronie głównej narzędzia SupportAssist
Gdy plan obsługi komputera wygasł lub zbliża się do końca:
W interfejsie narzędzia SupportAssist wyświetlane jest powiadomienie.
W zależności od wersji zainstalowanego systemu operacyjnego narzędzie wyświetla powiadomienia na pasku zadań lub w Centrum
akcji systemu Windows.
Na stronie głównej narzędzia SupportAssist wyświetlany jest baner.
Możesz odnowić lub uaktualnić plan usługi, korzystając z łączy podanych w powiadomieniu lub na banerze. Aby uzyskać informacje na
temat powiadomień wyświetlanych w interfejsie użytkownika narzędzia SupportAssist, zobacz Powiadomienia w interfejsie użytkownika
narzędzia SupportAssist na stronie 17. Aby uzyskać informacje na temat powiadomień wyświetlanych w Centrum akcji systemu Windows,
zobacz Powiadomienia na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows na stronie 18.
W poniższej tabeli przedstawiono banery wyświetlane na stronie głównej:
Tabela 7. Banery na stronie głównej narzędzia SupportAssist
Kiedy baner jest wyświetlany Czynność
W przypadku, gdy zakupiono usługę Dell Migrate i nie
przeniesiono plików i ustawień w ciągu 90 dni.
Kliknij przycisk Tak, aby przejść do strony głównej narzędzia Dell Migrate.
Użytkownik nie zalogował się jako administrator do
komputera, na którym jest włączona usługa Dell
Migrate.
Zaloguj się jako administrator, aby migrować pliki i ustawienia.
Od 0 do 60 dni przed wygaśnięciem planu obsługi. Kliknij przycisk Odnów, aby odnowić plan obsługi drogą internetową.
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych 19
Tabela 7. Banery na stronie głównej narzędzia SupportAssist (cd.)
Kiedy baner jest wyświetlany Czynność
Po wygaśnięciu planu obsługi i w okresie odnowienia Kliknij przycisk Odnów, aby odnowić plan obsługi drogą internetową.
Po wygaśnięciu planu obsługi i poza okresem
odnowienia
Kliknij przycisk Kontakt z firmą Dell w celu przedłużenia lub uaktualnienia
planu obsługi.
UWAGA: Funkcja elektronicznego odnawiania jest dostępna tylko w przypadku komputerów na terenie Stanów Zjednoczonych.
Wyłączenie powiadomień narzędzia SupportAssist
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora komputera.
Informacje na temat zadania
Możesz wyłączyć funkcję wyświetlania powiadomień narzędzia SupportAssist na komputerze. Narzędzie SupportAssist będzie nadal
wyświetlać powiadomienia dotyczące problemów ze sprzętem i pilnych aktualizacji sterowników wykrytych podczas skanowania, nawet
jeśli wyłączysz wyświetlanie powiadomień.
Kroki
1. Kliknij ikonę ustawień w prawym górnym rogu okna narzędzia SupportAssist, a następnie kliknij kolejno opcje Ustawienia
i Powiadomienia.
2. Odznacz pole wyboru Chcę otrzymywać powiadomienia dotyczące problemów sprzętowych i programowych, aktualizacji
sterowników, zgłoszeń serwisowych i innych zdarzeń w systemie, a następnie kliknij Zapisz.
Powiadomienia SupportAssist zostaną wyłączone i wyświetli się strona główna.
Odinstalowanie narzędzia SupportAssist
Wymagania
Interfejs narzędzia SupportAssist nie powinien być otwarty na komputerze.
Kroki
1. Kliknij przycisk Start, przejdź do sekcji Panel sterowania > Programy, a następnie kliknij opcję Programy i funkcje.
Wyświetlona zostanie strona Odinstaluj lub zmień program.
2. Kliknij prawym przyciskiem myszy Dell SupportAssist i kliknij przycisk Odinstaluj.
3. Jeśli wyświetli się prośba o potwierdzenie dezinstalacji, kliknij przycisk Tak.
Wyniki
Narzędzie SupportAssist zostanie odinstalowane.
20
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów domowych
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52

Dell SupportAssist for Home PCs instrukcja

Typ
instrukcja