Dell SupportAssist for Business PCs instrukcja

Typ
instrukcja
SupportAssist dla komputerów biznesowych
z systemem operacyjnym Windows
Przewodnik użytkownika
Kwiecień 2021 r.
Wer. A02
Uwagi, przestrogi i ostrzeżenia
UWAGA: Napis UWAGA oznacza ważną wiadomość, która pomoże lepiej wykorzystać komputer.
OSTRZEŻENIE: Napis PRZESTROGA informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu lub
utraty danych, i przedstawia sposoby uniknięcia problemu.
PRZESTROGA: Napis OSTRZEŻENIE informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu, obrażeń
ciała lub śmierci.
© 2020 2021 Dell Inc. lub podmioty zależne. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dell, EMC i inne znaki towarowe są znakami towarowymi firmy Dell Inc. lub jej
spółek zależnych. Inne znaki towarowe mogą być znakami towarowymi ich właścicieli.
Rodzdział 1: Wprowadzenie..............................................................................................................5
Wersja..................................................................................................................................................................................... 5
Najważniejsze funkcje........................................................................................................................................................... 5
Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell.............................................................................................. 5
Nowe funkcje i udoskonalenia w tym wydaniu...................................................................................................................7
Rodzdział 2: Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych...............8
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist................................................................................................................. 8
Zmiana ustawień językowych............................................................................................................................................. 10
Powiadomienia......................................................................................................................................................................10
Powiadomienia w oknie narzędzia SupportAssist...................................................................................................... 10
Powiadomienia na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows.................................................................11
Zaplanowane zadania skanowania...................................................................................................................................... 11
Rodzdział 3: Skanowanie sprzętu.................................................................................................... 12
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego........................................................................................................12
Szybkie skanowanie sprzętu...............................................................................................................................................12
Uruchamianie testu obciążenia...........................................................................................................................................13
Rodzdział 4: Optymalizacja systemu................................................................................................14
Czyszczenie plików.............................................................................................................................................................. 14
Optymalizacja wydajności systemu....................................................................................................................................14
Optymalizuj sieć....................................................................................................................................................................15
Usuwanie wirusów i złośliwego oprogramowania............................................................................................................ 15
Usuwanie potencjalnie niepożądanych programów................................................................................................... 16
Uruchamianie wszystkich zadań optymalizacji i skanowania systemu.......................................................................... 16
Powiadomienia na kafelku narzędzia SupportAssist........................................................................................................ 17
Rodzdział 5: Sterowniki i pliki do pobrania....................................................................................... 18
Podział sterowników na kategorie ze względu na ważność........................................................................................... 18
Instalowanie aktualizacji sterowników............................................................................................................................... 18
Odinstalowywanie aktualizacji sterowników..................................................................................................................... 19
Powiadomienia na kafelku „Sterowniki i pliki do pobrania”.............................................................................................20
Rodzdział 6: Rozwiązywanie typowych problemów........................................................................... 21
Rozwiązywanie problemów niebieskiego ekranu..............................................................................................................21
Rodzdział 7: Omówienie strony Historia.......................................................................................... 23
Rodzdział 8: Uzyskiwanie pomocy technicznej................................................................................. 24
Rozpocznij sesję zdalną...................................................................................................................................................... 25
Wysyłanie plików do pomocy technicznej firmy Dell....................................................................................................... 25
Wysyłanie plików dziennika do pomocy technicznej firmy Dell......................................................................................26
Spis treści
Spis treści 3
Rodzdział 9: Często zadawane pytania............................................................................................ 27
Rodzdział 10: Materiały..................................................................................................................28
4 Spis treści
Wprowadzenie
Narzędzie Dell SupportAssist dla komputerów biznesowych automatyzuje proces udzielania pomocy technicznej przez firmę Dell poprzez
aktywne i zapobiegawcze identyfikowanie problemów ze sprzętem i oprogramowaniem w systemie. Narzędzie SupportAssist rozwiązuje
problemy wydajności i stabilności systemu, chroni przed zagrożeniami dla jego bezpieczeństwa, monitoruje i wykrywa awarie sprzętu
oraz automatyzuje proces nawiązywania kontaktu z pomocą techniczną firmy Dell. Narzędzie SupportAssist umożliwia także ręczną
aktualizację sterowników systemu, skanowanie sprzętu i optymalizację systemu.
Narzędzie SupportAssist dla komputerów biznesowych jest zgodne ze standardami Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1.
Narzędzie SupportAssist jest konfigurowane i wdrażane przez administratora systemu. Można używać jedynie tych funkcji, które
zostały włączone przez administratora systemu. Niniejszy dokument zawiera informacje na temat korzystania z zainstalowanego przez
administratora systemu narzędzia SupportAssist.
Tematy:
Wersja
Najważniejsze funkcje
Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell
Nowe funkcje i udoskonalenia w tym wydaniu
Wersja
2,4
Najważniejsze funkcje
Predykcyjne i proaktywne wykrywanie problemów i wyświetlanie powiadomień.
Ręczne lub automatyczne sprawdzanie aktualizacji dostępnych sterowników dla danego systemu
Ręczne lub automatyczne skanowanie sprzętu w celu identyfikowania błędów — jeśli występują
Czyszczenie plików tymczasowych, optymalizacja połączeń sieciowych, dostrajanie wydajności systemu oraz usuwanie wirusów
i złośliwego oprogramowania
UWAGA:
Funkcja usuwania wirusów i złośliwego oprogramowania nie jest dostępna w niektórych regionach, na przykład
w Chinach.
Rozwiąż typowe problemy z systemem, korzystając z instrukcji krok po kroku lub samouczków wideo.
Wyświetlanie wszystkich zadań i zdarzeń narzędzia SupportAssist, które miały miejsce w wybranym dniu, tygodniu lub miesiącu
Skontaktuj się z pomocą techniczną firmy Dell w celu uzyskania pomocy zdalnej i prześlij do nich pliki, na przykład dziennik aktywności
systemu.
UWAGA: Można używać jedynie tych funkcji, które zostały włączone przez administratora systemu.
UWAGA: Funkcje narzędzia SupportAssist dostępne w systemie różnią się w zależności od planu obsługi firmy Dell dla danego
systemu.
Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy
Dell
Funkcje narzędzia SupportAssist dostępne dla systemu różnią się w zależności od planu serwisowego firmy Dell. Podstawowe możliwości
narzędzia SupportAssist są dostępne tylko na komputerach z aktywnym planem serwisowym ProSupport, ProSupport Plus lub ProSupport
Flex for Client.
Poniższa tabela zawiera podsumowanie funkcji narzędzia SupportAssist dostępnych w systemach z różnymi planami serwisowymi.
1
Wprowadzenie 5
Tabela 1. Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell
Funkcja Opis Podstawowe ProSupport Usługi ProSupport
Plus i ProSupport
Flex for Client
Aktualizacja
sterowników
Skanowanie i instalowanie aktualizacji
sterowników dostępnych dla
systemów. Można również umożliwić
użytkownikom z uprawnieniami
administratora aktualizowanie
sterowników w systemie.
Skanowanie sprzętu Skanowanie systemów
w poszukiwaniu problemów ze
sprzętem. Można również umożliwić
użytkownikom skanowanie systemu
w poszukiwaniu takich problemów.
Czyszczenie plików Czyszczenie systemu
z tymczasowych, niepotrzebnych
i innych niepożądanych plików.
Użytkownicy mogą otrzymać
możliwość czyszczenia plików
w swoich systemach.
Optymalizacja
wydajności systemu
Dostosowywanie ustawień zasilania,
plików rejestru i przydziałów pamięci
w systemach, aby zmaksymalizować
wydajność systemu. Użytkownicy
mogą otrzymać możliwość
dostosowywania wydajności swoich
systemów.
Optymalizacja
łączności sieciowej
Optymalizacja połączenia sieciowego
poprzez dostosowanie ustawień, aby
zapewnić efektywne i niezawodne
działanie sieci. Użytkownicy mogą
otrzymać możliwość optymalizacji
swojej łączności sieciowej.
Usuwanie wirusów
i złośliwego
oprogramowania
Izolowanie, usuwanie i przywracanie
plików uszkodzonych przez
wirusy i złośliwe oprogramowanie
w systemach, aby zachować
bezpieczeństwo systemu.
Użytkownicy mogą otrzymać
możliwość usuwania wirusów
i złośliwego oprogramowania ze
swoich systemów.
UWAGA: Usuwanie wirusów
i złośliwego oprogramowania
jest niedostępne w niektórych
regionach, na przykład w Chinach.
Automatyczne
wykrywanie
problemów,
powiadamianie
i tworzenie zgłoszeń
serwisowych
Powiadomienie zostanie wysłane
do głównej i dodatkowej osoby
kontaktowej po utworzeniu przez
firmę Dell zgłoszenia serwisowego
w celu wysyłki części lub
udzielenia pomocy technicznej.
W przypadku technicznych zgłoszeń
serwisowych przedstawiciel działu
pomocy technicznej skontaktuje się
z Tobą odpowiednio wcześnie, aby
pomóc w rozwiązaniu problemu.
6 Wprowadzenie
Tabela 1. Funkcje narzędzia SupportAssist i plany obsługi firmy Dell (cd.)
Funkcja Opis Podstawowe ProSupport Usługi ProSupport
Plus i ProSupport
Flex for Client
Zautomatyzowane
optymalizacje
oprogramowania
Narzędzie SupportAssist
automatycznie optymalizuje systemy
po wykonaniu zautomatyzowanych
operacji skanowania.
Predykcyjne
wykrywanie
problemów
i tworzenie zgłoszeń
serwisowych w celu
zapobiegania awariom
Do podstawowego i dodatkowego
kontaktu zostanie wysłane
powiadomienie o potencjalnej awarii
części. Firma Dell otworzy zgłoszenie
serwisowe i skontaktuje się z Tobą
w celu wysyłki części zamiennej.
UWAGA: Użytkownicy systemów mogą ręcznie aktualizować sterowniki i przeprowadzać optymalizację systemu tylko wówczas,
gdy w systemie jest włączony interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist. Ten interfejs można włączyć lub wyłączyć podczas
konfigurowania narzędzia SupportAssist.
UWAGA: Funkcja predykcyjnego wykrywania problemów jest dostępna jedynie dla baterii, dysków twardych i dysków SSD oraz
wentylatorów.
Nowe funkcje i udoskonalenia w tym wydaniu
Informacje o aktualizacjach aplikacji Dell zainstalowanych na komputerze, a także systemu BIOS, oprogramowania wewnętrznego
i sterowników.
Ulepszone kryteria wyświetlania zalecanych i opcjonalnych aktualizacji sterowników komputera.
Wprowadzenie
7
Rozpoczynanie pracy z narzędziem
SupportAssist dla komputerów biznesowych
Dostęp do interfejsu użytkownika narzędzia SupportAssist można uzyskać tylko wtedy, gdy jest włączony przez administratora systemu.
Ponadto, można korzystać jedynie z funkcji, które zostały włączone przez administratora.
Tematy:
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist
Zmiana ustawień językowych
Powiadomienia
Zaplanowane zadania skanowania
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist
Interfejs użytkownika narzędzia SupportAssist zawiera następujące strony:
Strona główna
Rozwiązywanie problemów
Historia
Uzyskaj pomoc techniczną
Jeśli pierwszy raz uruchamiasz narzędzie SupportAssist lub jeszcze nie przeprowadzono żadnego skanowania ani optymalizacji, zostanie
wyświetlony domyślny widok strony głównej. Kliknij przycisk Rozpocznij teraz, aby zainicjować wszystkie zadania skanowania
i optymalizacji.
Na poniższej ilustracji przedstawiono domyślny widok strony głównej:
Rysunek 1. Strona główna
Po zakończeniu zadań skanowania i optymalizacji na stronie głównej i stronie Historia zostaną wyświetlone następujące informacje:
Ilość zaoszczędzonego miejsca na dysku twardym
Liczba zainstalowanych aktualizacji sterowników
UWAGA: Na stronie głównej wyświetlane są szczegóły zadań skanowania i optymalizacji wyłącznie z ostatnich 90 dni.
2
8 Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych
Rysunek 2. Strona główna — widok podsumowania
Aby przejść do widoku kafelków, kliknij
. Jeśli istnieje oczekujące powiadomienie lub narzędzie SupportAssist wymaga podjęcia działania,
po jego uruchomieniu wyświetlany będzie widok kafelków.
Rysunek 3. Strona główna — widok kafelków
W zależności od planu obsługi na stronie głównej wyświetlane są następujące kafelki:
Sterowniki i pliki do pobrania
Skanowanie sprzętu
Wyczyść pliki
Dostrój wydajność
Optymalizuj sieć
Usuń wirusy i złośliwe oprogramowanie
UWAGA: Jeśli nie masz uprawnień administratora w komputerze, aktywny będzie wyłącznie kafelek Skanowanie sprzętu.
UWAGA: Rysunki 1, 2 i 3 służą wyłącznie celom ilustracyjnym. Szczegółowe cechy, takie jak kolor nagłówka, przyciski itp., różnią się
w przypadku systemów Alienware.
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych 9
Po zatrzymaniu wskaźnika myszy na modelu komputera lub kodzie Service Tag w interfejsie narzędzia SupportAssist wyświetlany jest
obraz systemu i jego szczegóły. W poniższej tabeli opisano wyświetlane szczegóły dotyczące systemu:
Tabela 2. Szczegółowe informacje o komputerze
Pole Opis
Szczegóły gwarancji Plan serwisowy dotyczący komputera wraz z datą rozpoczęcia
i zakończenia okresu usługi.
Kod Service Tag Unikatowy identyfikator komputera. Kod Service Tag to
identyfikator alfanumeryczny.
Kod obsługi ekspresowej Identyfikator w postaci sekwencji cyfr, który można podać
podczas korzystania z automatycznej pomocy telefonicznej, np.
987-674-723-2.
Pamięć Ilość pamięci RAM zainstalowanej w komputerze, np. 16 GB.
Procesor Typ procesora zainstalowanego w komputerze, np. Intel Core i5
6200U.
System operacyjny System operacyjny zainstalowany na komputerze, np. Microsoft
Windows 10 Pro.
Zmiana ustawień językowych
Informacje na temat zadania
Narzędzie SupportAssist jest dostępne w 25 językach. Domyślnie SupportAssist używa tego samego języka, co system operacyjny. Język
można zmienić zgodnie z preferencjami użytkownika.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist.
2. W prawym górnym rogu interfejsu użytkownika narzędzia SupportAssist kliknij ikonę ustawień, a następnie opcję Wybierz język.
Wyświetlona zostanie lista języków.
3. Wybierz preferowany język.
4. Kliknij opcję Tak, aby ponownie uruchomić SupportAssist w wybranym języku.
Narzędzie SupportAssist uruchomi się ponownie w wybranym języku, a obok wybranego języka zostanie wyświetlona
.
Powiadomienia
Jeśli opcja jest włączona przez administratora, narzędzie SupportAssist będzie wyświetlać powiadomienia o aktualizacjach sterowników
i optymizacji oprogramowania.
Powiadomienia w oknie narzędzia SupportAssist
Poniższa tabela zawiera zestawienie powiadomień wyświetlanych po otwarciu narzędzia SupportAssist:
Tabela 3. Powiadomienia w oknie narzędzia SupportAssist
Kiedy wyświetla się powiadomienie Czynność
Jeśli nie przeprowadzono optymalizacji systemu w ciągu ostatnich
14 dni
Kliknij przycisk Uruchom wszystkie, aby uruchomić wszystkie
zadania skanowania i optymalizacji w systemie.
Kliknij przycisk Przypomnij mi później, aby wyświetlić
powiadomienie, gdy otworzysz okno SupportAssist po upływie
24 godzin.
Kliknij przycisk Anuluj, aby ukryć powiadomienie.
10 Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych
Powiadomienia na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows
W zależności od typu zainstalowanego systemu operacyjnego narzędzie SupportAssist wyświetla powiadomienia na pasku zadań lub
w Centrum akcji systemu Windows.
W systemie Microsoft Windows 8 lub 8.1 powiadomienia są wyświetlane na pasku zadań.
W systemie Microsoft Windows 10 powiadomienia są wyświetlane w Centrum akcji.
Poniższa tabela zawiera zestawienie typów powiadomień wyświetlanych na pasku zadań lub w Centrum akcji systemu Windows:
Tabela 4. Powiadomienia na pasku zadań lub w centrum akcji systemu Windows
Kiedy wyświetla się powiadomienie Czynność
Podczas zaplanowanego skanowania wykryto zalecaną lub pilną
aktualizację sterownika.
Kliknij powiadomienie, aby wyświetlić stronę szczegółów
sterownika. Aby uzyskać instrukcje na temat instalowania
aktualizacji sterowników, zobacz Instalowanie aktualizacji
sterowników.
Podczas ręcznego lub zaplanowanego skanowania wykryto
potencjalnie niepożądane programy (PUP)
Kliknij powiadomienie, aby przejrzeć i usunąć potencjalnie
niepożądane programy wykryte podczas skanowania. Aby
uzyskać instrukcje na temat usuwania potencjalnie niepożądanych
programów, zobacz Usuwanie potencjalnie niepożądanych
programów.
Podczas ręcznego lub zaplanowanego skanowania wykryto wirusy
lub złośliwe oprogramowanie
Kliknij powiadomienie, aby wyświetlić szczegółowe informacje na
temat wirusów lub złośliwego oprogramowania, które zostały
wykryte podczas skanowania.
Zaplanowane zadania skanowania
W zależności od interwału ustawionego przez administratora, narzędzie SupportAssist automatycznie rozpoczyna skanowanie systemu
w celu wykrycia aktualizacji sterowników, problemów ze sprzętem oraz wymaganych optymalizacji systemu.
Przed rozpoczęciem skanowania wyświetlany jest monit o potwierdzenie, czy narzędzie SupportAssist ma uruchomić skanowanie. Jeśli nie
chcesz, aby narzędzie SupportAssist przeprowadzało skanowanie, kliknij opcję Uruchom później, aby je odłożyć. W przypadku odłożenia
skanowania narzędzie SupportAssist przeprowadzi je po 24 godzinach. Skanowanie możesz odłożyć trzy razy. Gdy skanowanie zostaje
odłożone po raz trzeci, narzędzie SupportAssist automatycznie przeprowadzi je w następnym zaplanowanym terminie.
UWAGA:
Narzędzie SupportAssist wykonuje zaplanowane skanowanie tylko wtedy, gdy system jest podłączony do gniazdka i nie jest
używany o godzinie zaplanowanego skanowania.
Jeśli w czasie skanowania zostanie wykryta pilna aktualizacja sterownika, wirus lub złośliwe oprogramowanie, wyświetlone zostanie
stosowne powiadomienie. Typ powiadomienia będzie zależeć od systemu operacyjnego. Aby uzyskać informacje na temat typów
powiadomień wyświetlanych przez narzędzie SupportAssist, patrz Powiadomienia.
Jeśli podczas skanowania zostanie wykryty problem ze sprzętem, zostanie automatycznie utworzone zgłoszenie serwisowe.
Jeśli opcja jest włączona przez administratora, narzędzie SupportAssist automatycznie optymalizuje system po zakończeniu skanowania.
Rozpoczynanie pracy z narzędziem SupportAssist dla komputerów biznesowych
11
Skanowanie sprzętu
Skanowanie sprzętu pozwala na wykrywanie problemów sprzętowych w systemie. Narzędzie SupportAssist skanuje sprzęt systemowy
na podstawie uprzednio zdefiniowanego harmonogramu. Możesz również ręcznie wykonać następujące czynności, aby zidentyfikować
problem ze sprzętem:
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego
Szybkie skanowanie sprzętu
Uruchamianie testu obciążenia
UWAGA: W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, zgłoszenie zostanie utworzone
automatycznie. Jeśli narzędzie SupportAssist nie będzie w stanie automatycznie utworzyć zgłoszenia serwisowego, na kafelku
Skanowanie sprzętu wyświetli się opcja Napraw teraz. Należy kliknąć przycisk Napraw teraz, aby ponowić próbę utworzenia
zgłoszenia serwisowego.
Tematy:
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego
Szybkie skanowanie sprzętu
Uruchamianie testu obciążenia
Skanowanie wybranego komponentu sprzętowego
Informacje na temat zadania
W zależności od potrzeb możesz przeprowadzić skanowanie wybranego komponentu sprzętowego.
UWAGA:
Poniższe czynności dotyczą skanowania dysku twardego. Czynności wymagane do uruchomienia skanowania mogą się
różnić w zależności od wybranego komponentu.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij kartę Rozwiązywanie problemów.
2. Kliknij przycisk Chcę sprawdzić określony element sprzętu.
Wyświetlona zostanie lista komponentów sprzętowych dostępnych w systemie.
UWAGA: Kliknij przycisk Odśwież listę sprzętu systemowego, aby zaktualizować listę.
3. W sekcji Urządzenia pamięci masowej kliknij pozycję Dysk twardy.
4. Wybierz test i kliknij przycisk Uruchom test.
Wyniki
Po zakończeniu skanowania wyświetlona zostanie jedna z następujących informacji:
Jeśli nie wykryto żadnego problemu, wyświetlony zostanie status Powodzenie oraz
.
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszenia serwisowego, wyświetlony zostanie status Niepowodzenie
oraz
.
W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, kafelki optymalizacji zostaną wyłączone oraz
wyświetlony zostanie szczegółowy opis problemu. Zostanie również wysłane powiadomienie do administratora.
Szybkie skanowanie sprzętu
Informacje na temat zadania
Uruchom szybkie skanowanie w systemie w celu wykrycia problemów z komponentami sprzętowymi, takimi jak dysk twardy, procesor itd.
3
12 Skanowanie sprzętu
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij .
2. Na kafelku Skanowanie sprzętu kliknij opcję Uruchom teraz.
Wyniki
Po zakończeniu skanowania wyświetlona zostanie jedna z następujących informacji:
W przypadku niewykrycia problemów odpowiednie powiadomienie jest wyświetlane na kafelku.
W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, zgłoszenie zostanie utworzone automatycznie
i zostanie wyświetlona strona z podsumowaniem problemu. Zostanie również wysłane powiadomienie do administratora.
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszenia serwisowego, nazwa problemu jest wyświetlana powyżej
kafelków, a na kafelku Skanowanie sprzętu wyświetlane jest powiadomienie. Wyłączone są również kafelki optymizacji. Kliknij
przycisk Pomiń, aby włączyć kafelki optymalizacji.
Uruchamianie testu obciążenia
Informacje na temat zadania
Test obciążenia pomaga wykryć problemy z komponentami sprzętowymi, takimi jak płyta główna, napędy optyczne, kamera oraz
komponentami, które są skanowane podczas szybkiego skanowania.
PRZESTROGA: Podczas testu obciążenia ekran może migać, a korzystanie z systemu może być niemożliwe.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij kartę Rozwiązywanie problemów.
2. Kliknij opcję Chcę przeskanować cały komputer i kliknij przycisk Uruchom.
Wyświetlony zostanie komunikat z prośbą o zapisanie plików i zamknięcie wszystkich aplikacji.
3. Kliknij przycisk OK, aby uruchomić test.
Wyniki
Po zakończeniu skanowania mogą zostać wyświetlone następujące informacje:
W przypadku niewykrycia problemów odpowiednie powiadomienie jest wyświetlane na kafelku.
W przypadku wykrycia problemu, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, zgłoszenie zostanie utworzone automatycznie
i zostanie wyświetlona strona z podsumowaniem problemu. Zostanie również wysłane powiadomienie do administratora.
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszenia serwisowego, nazwa problemu jest wyświetlana powyżej
kafelków, a na kafelku Skanowanie sprzętu wyświetlane jest powiadomienie. Wyłączone są również kafelki optymizacji. Kliknij
przycisk Pomiń, aby włączyć kafelki optymalizacji.
Skanowanie sprzętu
13
Optymalizacja systemu
Narzędzie SupportAssist pomaga w optymalizacji systemu, uruchamiając serię testów diagnostycznych identyfikujących zmiany w plikach
i ustawieniach systemu. Optymalizacje wykonane narzędziem SupportAssist pomagają zwiększyć szybkość systemu, dostępne miejsce na
dysku i stabilność systemu poprzez:
Czyszczenie plików tymczasowych
Optymalizacja wydajności systemu
Optymalizacja sieci
Usuwanie wirusów, złośliwego oprogramowania i potencjalnie niepożądanych programów (PUP)
UWAGA: Można przeprowadzić tylko te optymizacje, które zostały włączone przez administratora systemu.
Tematy:
Czyszczenie plików
Optymalizacja wydajności systemu
Optymalizuj sieć
Usuwanie wirusów i złośliwego oprogramowania
Uruchamianie wszystkich zadań optymalizacji i skanowania systemu
Powiadomienia na kafelku narzędzia SupportAssist
Czyszczenie plików
Informacje na temat zadania
Usuń z systemu nadmiarowe pliki, foldery tymczasowe oraz inne niepotrzebne zasoby.
Kroki
1.
Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij .
2. Na kafelku Wyczyść pliki kliknij opcję Uruchom teraz.
OSTRZEŻENIE: W przypadku anulowania trwającego procesu optymalizacji zastosowane zmiany nie są odwracane.
Po zakończeniu optymalizacji odpowiednie powiadomienie jest wyświetlane na kafelku. Ilość odzyskanego miejsca na dysku
wyświetlana jest także na Stronie głównej oraz na stronie Historia.
UWAGA:
Powiadomienie wyświetlane na kafelku zmienia się automatycznie w zależności od godziny przeprowadzenia
optymalizacji. Aby uzyskać informacje na temat typu powiadomienia wyświetlanego na kafelku, zobacz Powiadomienia na kafelku
narzędzia SupportAssist.
Optymalizacja wydajności systemu
Informacje na temat zadania
Dostosuj ustawienia zasilania, rejestr i alokację pamięci w celu maksymalizacji mocy obliczeniowej systemu.
Kroki
1.
Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij
.
2. Na kafelku Optymalizuj wydajność kliknij opcję Uruchom teraz.
4
14 Optymalizacja systemu
OSTRZEŻENIE: W przypadku anulowania trwającego procesu optymalizacji zastosowane zmiany nie są odwracane.
Po zakończeniu optymalizacji odpowiednie powiadomienie jest wyświetlane na kafelku.
UWAGA: Powiadomienie wyświetlane na kafelku zmienia się automatycznie w zależności od godziny przeprowadzenia
optymalizacji. Aby uzyskać informacje na temat typu powiadomienia wyświetlanego na kafelku, zobacz Powiadomienia na kafelku
narzędzia SupportAssist.
Optymalizuj sieć
Informacje na temat zadania
Zoptymalizuj ustawienia sieciowe w systemie, aby utrzymać wydajne i niezawodne połączenia sieciowe.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij .
2. Na kafelku Optymalizuj sieć kliknij opcję Uruchom teraz.
OSTRZEŻENIE: W przypadku anulowania trwającego procesu optymalizacji zastosowane zmiany nie są odwracane.
Po zakończeniu optymalizacji odpowiednie powiadomienie jest wyświetlane na kafelku.
UWAGA: Powiadomienie wyświetlane na kafelku zmienia się automatycznie w zależności od godziny przeprowadzenia
optymalizacji. Aby uzyskać informacje na temat typu powiadomienia wyświetlanego na kafelku, zobacz Powiadomienia na kafelku
narzędzia SupportAssist.
Usuwanie wirusów i złośliwego oprogramowania
Informacje na temat zadania
Izoluj i usuwaj pliki zainfekowane przez wirusy i złośliwe oprogramowanie, aby zachować bezpieczeństwo systemu. Ponadto wykrywaj
i usuwaj potencjalnie niepożądane programy (PUP) zainstalowane w systemie. Aby uzyskać instrukcje na temat usuwania potencjalnie
niepożądanych programów, zobacz Usuwanie potencjalnie niepożądanych programów.
UWAGA: Funkcja usuwania wirusów i złośliwego oprogramowania nie jest dostępna w niektórych regionach, na przykład w Chinach.
UWAGA: Funkcja usuwania wirusów i złośliwego oprogramowania jest dostępna tylko w systemach z aktywnymi uprawnieniami do
usługi ProSupport Plus lub ProSupport Flex for Client.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij .
2. Na kafelku Usuń wirusy i złośliwe oprogramowanie kliknij opcję Uruchom teraz.
OSTRZEŻENIE: W przypadku anulowania trwającego procesu optymalizacji zastosowane zmiany nie są odwracane.
Po zakończeniu optymalizacji odpowiednie powiadomienie jest wyświetlane na kafelku.
UWAGA:
Powiadomienie wyświetlane na kafelku zmienia się automatycznie w zależności od godziny przeprowadzenia
optymalizacji. Aby uzyskać informacje na temat typu powiadomienia wyświetlanego na kafelku, zobacz Powiadomienia na kafelku
narzędzia SupportAssist.
Optymalizacja systemu 15
Usuwanie potencjalnie niepożądanych programów
Informacje na temat zadania
Potencjalnie niepożądane programy (PUP) to programy instalowane w niewidoczny sposób podczas instalowania innych aplikacji.
Potencjalnie niepożądane programy (PUP) obejmują m.in. programy szpiegujące (spyware) i oprogramowanie reklamowe (adware), które
mogą zmniejszać wydajność systemu lub wyświetlać niechciane reklamy.
Narzędzie SupportAssist wykrywa potencjalnie niepożądane programy obecne w systemie operacyjnym podczas ręcznie inicjowanego
lub zautomatyzowanego skanowania w poszukiwaniu wirusów i złośliwego oprogramowania. W przypadku wykrycia potencjalnie
niepożądanych programów na kafelku wyświetlana jest czerwona ikona Usuń wirusy i złośliwe oprogramowanie oraz liczba wykrytych
programów. Użytkownik może przejrzeć i usunąć potencjalnie niepożądane programy.
UWAGA: W przypadku ich wykrycia podczas zautomatyzowanego skanowania wyświetlane jest odpowiednie powiadomienie. Aby
uzyskać informacje na temat typów powiadomień wyświetlanych przez narzędzie SupportAssist, zobacz Powiadomienia.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist.
2. Na kafelku Usuń wirusy i złośliwe oprogramowanie kliknij opcję Wyświetl.
Wyświetlone zostaną szczegółowe informacje na temat potencjalnie niepożądanych programów.
UWAGA: Domyślnie zaznaczone są wszystkie potencjalnie niepożądane programy. Możesz zapoznać się z listą potencjalnie
niepożądanych programów i odznaczyć te, których nie chcesz usuwać z systemu.
3. W razie potrzeby kliknij łącze Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej szczegółów, aby wyświetlić więcej informacji na temat potencjalnie
niepożądanego programu.
4. Kliknij opcję Usuń i kliknij przycisk Potwierdź.
Zaznaczone programy zostaną usunięte z systemu.
5. Kliknij przycisk OK.
Wyniki
Liczba potencjalnie niepożądanych programów, które zostały usunięte wyświetlana jest na Stronie głównej oraz na stronie Historia.
Uruchamianie wszystkich zadań optymalizacji
i skanowania systemu
Informacje na temat zadania
Uruchom wiele skanowań jedno po drugim, aby sprawdzić dostępność aktualizacji sterowników, wykryć problemy ze sprzętem oraz
zidentyfikować wymagane przez system optymizacje. Po zakończeniu jednego skanowania zainicjowane zostanie kolejne skanowanie.
Wyświetl szczegóły wszystkich zadań skanowania i optymalizacji na stronie Historia.
Kroki
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij przycisk Uruchom teraz.
Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij
, a następnie polecenie Uruchom wszystko.
OSTRZEŻENIE: W przypadku anulowania trwającego procesu optymalizacji zastosowane zmiany nie są odwracane.
Po zakończeniu skanowania wyświetlona zostanie jedna z następujących informacji:
W przypadku niewykrycia problemów i braku dostępnych aktualizacji odpowiedni komunikat będzie wyświetlany na poszczególnych
kafelkach. Ilość oszczędzonego miejsca na dysku twardym oraz liczba usuniętych wirusów lub złośliwych programów będą wyświetlane
na Stronie główniej oraz na stronie Historia.
Jeśli w czasie skanowania zostaną wykryte aktualizacje, ich typ i liczba będą wyświetlane na kafelku Sterowniki i pliki do pobrania.
Aby uzyskać instrukcje na temat instalowania aktualizacji sterowników, zobacz Instalowanie aktualizacji sterowników.
W przypadku wykrycia problemu ze sprzętem, który wymaga utworzenia zgłoszenia serwisowego, zgłoszenie zostanie utworzone
automatycznie i zostanie wyświetlona strona z podsumowaniem problemu. Zostanie również wysłane powiadomienie do
administratora.
16
Optymalizacja systemu
W przypadku wykrycia problemu, który nie wymaga tworzenia zgłoszenia serwisowego, nazwa problemu jest wyświetlana powyżej
kafelków, na kafelku Skanowanie sprzętu wyświetlane jest powiadomienie, a kafelki optymalizacji są wyłączone. Kliknij przycisk
Pomiń, aby włączyć kafelki optymalizacji.
W przypadku wykrycia potencjalnie niepożądanych programów na kafelku Usuń wirusy i złośliwe oprogramowanie wyświetlone
zostanie powiadomienie. Aby uzyskać instrukcje na temat usuwania potencjalnie niepożądanych programów, zobacz Usuwanie
potencjalnie niepożądanych programów.
Powiadomienia na kafelku narzędzia SupportAssist
Powiadomienie wyświetlane na kafelku narzędzia SupportAssist zależy od tego, kiedy przeprowadzono ostatnie skanowanie lub
optymalizację. W poniższej tabeli opisano powiadomienia wyświetlane na kafelku zależnie od tego, kiedy przeprowadzano ostatnie
skanowanie.
Tabela 5. Powiadomienia na kafelkach narzędzia SupportAssist
Czas od ostatniego
uruchomienia
Powiadomienie
Mniej niż 3 godziny Wyświetlony zostanie wynik skanowania lub przeprowadzonej optymizacji oraz informacja Przed
chwilą, na przykład „Komputer dostrojony: Przed chwilą”
Więcej niż 3 godziny, ale mniej
niż 24 godziny
Wyświetlony zostanie wynik skanowania lub przeprowadzonej optymizacji oraz informacja Dzisiaj, na
przykład „Komputer dostrojony: Dzisiaj”
Więcej niż 24 godziny, ale mniej
niż 48 godzin
Wyświetlony zostaje wynik skanowania lub przeprowadzonej optymalizacji oraz informacja Wczoraj,
na przykład „Komputer dostrojony: Wczoraj”
Więcej niż 48 godzin Wynik oraz data przeprowadzonego skanowania lub optymizacji, na przykład „Zaoszczędzono 120
MB: 16 Marca 2018”
Mniej niż 7 dni Wyświetlane w kolorze zielonym.
Więcej niż 7 dni, ale mniej niż 30
dni
Wyświetlane w kolorze pomarańczowym.
Więcej niż 30 dni Wyświetlane w kolorze czerwonym.
Optymalizacja systemu 17
Sterowniki i pliki do pobrania
Sterownik to program, który umożliwia systemowi operacyjnemu komunikowanie się z komponentami sprzętowymi w systemie.
Komponenty sprzętowe takie jak karty graficzne, karty dźwiękowe i modemy wymagają sterowników w celu efektywnego działania.
Czasami system operacyjny zawiera sterowniki dla systemu, jednak z reguły sterowniki muszą zostać pobrane i zainstalowane osobno.
Oprogramowanie układowe to oprogramowanie zainstalowane na poziomie sprzętowym systemu. Jest ono zaprogramowane do
przekazywania instrukcji służących komunikacji z innymi komponentami sprzętowymi i wykonywania takich czynności jak podstawowe
zadania wejścia/wyjścia.
Sterowniki i oprogramowanie układowe należy aktualizować z kilku powodów, w tym w celu podnoszenia wydajności systemu,
zapobiegania zagrożeniom dla bezpieczeństwa i zwiększania kompatybilności. Narzędzie SupportAssist umożliwia aktualizację
sterowników i oprogramowania układowego.
UWAGA: W niniejszym dokumencie zwrot „sterowniki” odnosi się zarówno do sterowników, jak i oprogramowania układowego.
W ramach rutynowych procedur monitorowania systemu narzędzie SupportAssist skanuje system co 7 dni w poszukiwaniu dostępnych
dla niego aktualizacji sterowników. Jeśli dostępna jest pilna aktualizacja, wyświetlane jest powiadomienie. Aby uzyskać informacje na temat
typów powiadomień wyświetlanych przez narzędzie SupportAssist, zobacz Powiadomienia.
Tematy:
Podział sterowników na kategorie ze względu na ważność
Instalowanie aktualizacji sterowników
Odinstalowywanie aktualizacji sterowników
Powiadomienia na kafelku „Sterowniki i pliki do pobrania”
Podział sterowników na kategorie ze względu na
ważność
Narzędzie SupportAssist kategoryzuje sterowniki i oprogramowanie układowe na podstawie ich ważności. Sterowniki są podzielone na
następujące kategorie w zależności od ich istotności:
Zabezpieczenia — aktualizacje, które mogą zapobiec potencjalnym zagrożeniom dla bezpieczeństwa systemu.
Pilne — aktualizacje niezbędne do zapewnienia, że komputer będzie dobrze działać.
Zalecane — aktualizacje, które mogą znacznie poprawić działanie systemu.
Opcjonalne — aktualizacje, które można zainstalować w razie potrzeby.
Instalowanie aktualizacji sterowników
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora systemu.
Informacje na temat zadania
Narzędzie SupportAssist skanuje system oraz aktywnie sugeruje aktualizacje sterowników, wymagane do pracy systemu. Przed instalacją
aktualizacji narzędzie SupportAssist automatycznie tworzy punkt przywracania. Możesz użyć tego punktu przywracania, aby odinstalować
aktualizacje i przywrócić system do poprzedniego stanu. W danym momencie narzędzie SupportAssist może przechowywać tylko trzy
punkty przywracania. Gdy tworzony jest nowy punkt przywracania, najstarszy punkt zostaje usunięty.
UWAGA: Jeśli zainstalujesz nowszą wersję systemu BIOS, odinstalowanie aktualizacji nie będzie możliwe.
5
18 Sterowniki i pliki do pobrania
UWAGA: Ustawienie tworzenia punktu przywracania w systemie operacyjnym Windows jest domyślnie wyłączone. Aby umożliwić
narzędziu SupportAssist tworzenie punktów przywracania, należy włączyć ustawienia tworzenia punktów przywracania w systemie
Windows.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij .
2. Na kafelku Sterowniki i pliki do pobrania kliknij polecenie Uruchom teraz.
Jeśli dla danego systemu dostępne są nowe aktualizacje, ich typ i liczba zostają wyświetlone na kafelku Sterowniki i pliki do
pobrania.
UWAGA: Typ powiadomienia na kafelku zależy od istotności aktualizacji. Aby uzyskać informacje na temat typu powiadomień
wyświetlanych na kafelku, zobacz Powiadomienia na kafelku „Sterowniki i pliki do pobrania”.
Jeśli narzędzie SupportAssist nie będzie w stanie wykryć aktualizacji dla danego systemu, pojawi się odpowiedni komunikat.
3. Kliknij przycisk Aktualizuj teraz.
Wyświetlona zostanie strona sterowników.
UWAGA: Domyślnie wszystkie aktualizacje są zaznaczone. Możesz zapoznać się z listą i odznaczyć te, których nie chcesz
instalować.
4. Kliknij przycisk Zainstaluj.
W przypadku aktualizacji instalowanych automatycznie w kolumnie Status widoczna jest i status Gotowe.
Jeśli aktualizacje wymagają ręcznej instalacji, łącze Zainstaluj jest wyświetlane w kolumnie Status po zakończeniu pobierania.
Możesz instalować aktualizacje, klikając łącze Zainstaluj.
UWAGA: W celu zakończenia instalacji niektórych sterowników może być konieczne ponowne uruchomienie systemu.
UWAGA: Jeśli pobieranie aktualizacji jest w toku, kliknij przycisk , aby je przerwać. Nie możesz anulować aktualizacji, której
instalacja jest w toku.
5. Jeśli aktualizacja wymaga ponownego uruchomienia komputera, należy wykonać następujące kroki:
a. Kliknij przycisk Uruchom ponownie teraz, aby natychmiast ponownie uruchomić system.
Narzędzie SupportAssist poprosi o zapisanie plików i zamknięcie wszystkich aplikacji przed ponownym uruchomieniem.
b. Kliknij przycisk Uruchom ponownie, aby dokończyć instalację.
6. Kliknij przycisk Zakończ.
Wyniki
Wyświetlona zostanie strona główna. Liczba zainstalowanych sterowników będzie wyświetlana na stronie głównej.
Odinstalowywanie aktualizacji sterowników
Wymagania
Musisz mieć uprawnienia administratora systemu.
Informacje na temat zadania
W razie napotkania problemów z systemem po aktualizacji sterownika możesz odinstalować aktualizację i przywrócić system do
poprzedniego stanu.
Kroki
1. Otwórz narzędzie SupportAssist i kliknij kartę Historia.
2. Na stronie Historia kliknij łącze Przywracanie systemu.
Wyświetlony zostanie komunikat informujący o przywracaniu systemu do stanu z momentu utworzenia punktu przywracania.
3. Kliknij przycisk Przywróć.
Wyniki
System zostanie ponownie uruchomiony i aktualizacja zostanie odinstalowana.
Sterowniki i pliki do pobrania
19
Powiadomienia na kafelku „Sterowniki i pliki do
pobrania”
W poniższej tabeli opisano różne powiadomienia o stanie, które wyświetlane są na kafelku Sterowniki i pliki do pobrania.
Tabela 6. Powiadomienia na kafelku „Sterowniki i pliki do pobrania”
Ikona aktualizacji Ikona kafelka Typ aktualizacji Opis
Ikona nie jest wyświetlana.
Wyświetlany jest komunikat
Brak dostępnych.
Opcjonalna lub brak dostępnych
aktualizacji.
Brak aktualizacji lub dostępna jest
opcjonalna aktualizacja.
Zalecana Dostępne są wyłącznie zalecane
aktualizacje.
Pilna Dostępne są wyłącznie pilne
aktualizacje lub kilka typów
aktualizacji.
20 Sterowniki i pliki do pobrania
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

Dell SupportAssist for Business PCs instrukcja

Typ
instrukcja