INSTRUKCJA OBSLUGI
PL
10
art. 1759HD/TRUCK
TESTER CHŁODNIC DLA CIĘŻARÓWEK
UWAGA
W celu uniknięcia poparzeń nie należy uruchamiać silnika przed i podczas testu.
Należy zawsze używać rękawic i okularów ochronnych
Przed rozpoczęciem testu, upewnić się, że płyn chłodzący jest zimny.
WYKAZ KOMPONENTÓW TESTERA CHŁODNICY:
Ref Opis
N°1 pompa do próby ciśnienia z manometrem
N°1 przewód połączeniowy pompa /korki z zaworem zwrotnym
N°1 korek z zamknięciem bagnetowym Ø 56 mm
N°1 korek gwintowany Ø 39 mm
N°1 korek gwintowany Ø 43 mm duża podziałka
N°1 korek gwintowany Ø 43 mm mała podziałka
N°1 korek gwintowany Ø 49 mm
N°1 korek gwintowany Ø 59 mm
N°1 korek gwintowany Ø 69 mm
Instrukcja obsługi:
• wyjąć korek chłodnicy lub zbiornik wyrównawczy z pojazdu
• wybrać odpowiedni korek testowy
• wkręcić korek testowy do chłodnicy lub do zbiornika wyrównawczego
• podłączyć przewód do pompy za pomocą szybkozłączki
• podłączyć przewód do korka testowego za pomocą szybkozłączki
• uruchomić pompę i wprowadzić powietrze do instalacji, pozostając w zakresie od 0,7 do 1,0 bar (10 ÷ 15 psi).
ABY UNIKNĄĆ USZKODZENIA INSTALACJI NIGDY NIE NALEŻY PRZEKRACZAĆ CIŚNIENIA
2,4 BAR (35 PSI)
• Jeśli w ciągu około 1 minuty instalacja nie utraciła ciśnienia, to znaczy wskazówka manometru jest nadal w pozycji
początkowej oznacza, że nie ma wycieków.
W przeciwnym wypadku, gdy notuje się spadek ciśnienia, oznacza to, że instalacja jest nieszczelna.
• Po zakończeniu operacji, uwolnić ciśnienie za pomocą przycisku na przewodzie pompy, odłączyć korek od szybkozłączki i
na konieć wyjąć go z chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego.
UWAGA
Beta Utensili wyklucza jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku
niewłaściwego użytkowania lub nieprzestrzegania norm bezpieczeństwa opisanych w niniej-
szej dokumentacji.