Pronar T286 ROZDZIAŁ 1
1.4
WSKAZÓWKA
W przypadku konieczności zamawiania części zamiennych lub w przypadku pojawienia
się problemów bardzo często istnieje konieczność podania numerów fabrycznych części
lub numeru VIN przyczepy, dlatego zaleca się aby numery te wpisać w powyższych
polach.
1.2 PRZEZNACZENIE
Przyczepa hakowa przeznaczona jest do obsługi różnych typów kontenerów (rolniczych,
budowlanych, komunalnych, specjalnych, platform transportowych itd.), spełniających
wymagania opisane w tabeli (1.2). Konstrukcja przyczepy umożliwia wciąganie i
zdejmowanie kontenerów, oraz ich rozładunek przez wywrót do tyłu. Rodzaj przewożonego
ładunku zależy od przeznaczenia kontenera. Wykorzystanie przyczepy w sposób inny niż
opisany powyżej jest niedopuszczalne.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Przyczepy nie wolno używać niezgodnie z jej przeznaczeniem, a w szczególności:
• do przewożenia ludzi i zwierząt,
• do przewozu luzem niezabezpieczonych materiałów toksycznych, gdy istnieje
możliwość spowodowania skażenia środowiska,
• do przewożenia maszyn i urządzeń, których umiejscowienie środka ciężkości
wpływa ujemnie na stateczność przyczepy,
• do przewożenia ładunków, które wpływają na nierównomierne obciążenie
i przeciążenie osi jezdnych,
• do przewożenia ładunków niezamocowanych, które mogą w czasie jazdy zmieniać
swoje położenie w kontenerze,
• przyłączania kontenerów niezgodnych z wymaganiami Producenta.
Przyczepa została skonstruowana zgodnie z obowiązującymi wymogami bezpieczeństwa
i normami maszynowymi. Układ hamulcowy, oraz układ oświetlenia i sygnalizacji spełniają
wymagania wynikające z przepisów o ruchu drogowym. Dopuszczalna prędkość przyczepy
poruszającej się po drogach publicznych W Polsce wynosi 30 km/h (zgodnie z ustawą z dn.
20 czerwca 1997 roku, „Prawo o ruchu drogowym”, art. 20). W krajach, w których przyczepa