• Błyszcząca rybka?
Hurra! Najpiękniejsza rybka uśmiecha się do Ciebie!
Chwyć wędkę i spróbuj złowić błyszczącą rybkę.
• Czy rybka połknęła haczyk?
Masz teraz wolny wybór i możesz dołożyć dowolny element układanki.
• Błyszcząca rybka wymknęła się i odpłynęła?
Nie udało Ci się złowić rybki w odpowiednim kolorze? Co za szkoda. Nie możesz
dołożyć kolejnego elementu układanki.
Złowionego mieszkańca głębin należy wypuścić z powrotem do morza, odkładając
go do pudełka zadrukowaną stroną do góry. Kolejność rzucania kostką jest zgodna z
kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Teraz czas na kolejnego gracza, który zarzuca
wędkę, aby złowić rybkę w kolorze wyrzuconym na kostce.
Zakończenie gry
Gracz, który jako pierwszy zdobędzie wszystkie elementy tabliczki zyskuje tytuł mistrza
połowów i wygrywa grę.
Wariant: szybkie połowy!
Grę można skrócić, zmieniając podstawową zasadę w następujący sposób:
jeżeli po wyrzuceniu koloru na kostce okaże się, że odpowiadający mu element już
znajduje się na tabliczce, gracz może jeszcze raz złowić mieszkańca morza w tym kolorze.
Po pomyślnym połowie może dołożyć do kolekcjonerskiej tabliczki dowolną nagrodę.
Wariant dla pojedynczego gracza:
w przypadku samodzielnej gry do podstawowych zasad należy wprowadzić
następujące zmiany:
• Do gry potrzebna jest jedna tabliczka do zbierania nagród i należące do niej elementy.
• Układaj przed sobą wszystkich prawidłowo złowionych mieszkańców morza.
• Ostrożnie! Po złowieniu tego samego mieszkańca po raz drugi lub po złowieniu
mieszkańca nieodpowiedniego koloru musisz dołożyć do tabliczki jeden element
układanki.
• Jeśli po złapaniu wszystkich morskich stworzeń Twoja tabliczka nie jest całkowicie
wypełniona, oznacza to wygraną. Jeśli tabliczka jest pełna, niestety oznacza to
przegraną.
4