Haba 302781 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Moja Pierwsza Gra
Na zakupach
Copyright - Spiele Bad Rodach 2017
Na zakupach
Instrukcja
Na zakupach
302781
3
Moja Pierwsza Gra
Moja Pierwsza Gra
Na zakupach
Dzień ekscytujących zakupów dla 1 - 4 dzieci w wieku od drugiego roku życia.
Autor: Antje Gleichmann
Ilustracje: Elke Broska
Czas gry: około 10 minut
Drodzy rodzice,
Jesteśmy zadowoleni, że wybraliście jedną z naszych gier dla maluchów z serii Moja
Pierwsza Gra.
W ten sposób zapewniliście waszemu dziecku możliwość rozwoju oraz nauki poprzez
zabawę. Instrukcja podpowie, w jak w najlepszy sposób wykorzystać materiał gry
oraz poda przykłady zabawy.
Gra stymuluje różne umiejętności dziecka: rozpoznawanie kolorów i kształtów,
identyfikację i alokację, motorykę małą, koordynację oraz zdolności językowe.
Użycie kostki do gry podczas zabawy w wesoły sposób uczy dziecko gry zgodnie z
zasadami. Zabawne opisywanie reguł zachęca dziecko do inscenizacji zabawy,
pomagając mu lepiej zrozumieć i zastosować instrukcje.
Jednak co najważniejsze, dziecko będzie miało dużo radości! Reszta przyjdzie sama.
Udanych chwil przy wspólnej zabawie,
Życzy autorka gry.
Uwaga:
Ostrożnie wypchnij elementy gry z ramek. Ramki należy natychmiast wyrzucić, gdyż nie
nadają się do zabawy.
4
Moja Pierwsza Gra
Zawartość
1 stragan (dolna część pudełka z wstawką, plansza do gry z wstawką dekoracyjną), 8
małych monet z koroną, 4 duże monety z gwiazdką, 4 banknoty HABA, 16 produktów
(płytki) w 4 kategoriach, 4 listy zakupów, 1 kostka do gry, 1 instrukcja
Swobodna gra z odnajdywaniem
Przed rozpoczęciem zabawy należy poświęcić trochę czasu, aby wspólnie z dzieckiem odkryć
zawartość gry. Uczestniczcie w zabawie razem! Porozmawiajcie o ilustracjach znajdujących się
na straganie, na liście zakupów oraz na produktach. Połóż produkty (płytki) obok straganu.
Wyjaśnij dziecku, że te same produkty znajdujące się na płytkach można znaleźć również na
straganie, oraz że kolory i kształty płytek znajdują się również na kostce. Pozwól dziecku
umieszczać produkty na odpowiednich ilustracjach znajdujących się na stoisku. Powiedz
dziecku jak się nazywają produkty i pozostałe artykuły. Poćwicz z nim rzucanie kostką i pozwól
mu odnaleźć produkty przez nią wskazane.
Obejrzyjcie wspólnie monety oraz banknoty Haba i zastanówcie się, co możecie za nie kupić.
Poproś dziecko, aby umieściło monety i banknoty w odpowiednich otworach na stoisku.
Porozmawiaj o różnych wartościach monet i banknotów.
Dlaczego niektóre artykuły znajdujące się na stoisku droższe od pozostałych? Która moneta
jest cenniejsza i co można za nią kupić?
W ten sposób dziecko zapoznaje sie z dopasowaniem kolorów oraz odkrywa mechanizm
zapłaty za towar, w którym tylko ta moneta lub banknot pasuje do szczeliny, która odpowiada
cenie.
Przed pierwszym rozpoczęciem gry porozmawiaj z dzieckiem o codziennych zakupach. Gdzie
zazwyczaj chodzisz na zakupy, na targ czy do supermarketu? Co zazwyczaj kupujesz? W ten
oto sposób wprowadzasz dziecko w świat gier.
Które artykuły spożywcze i produkty już znasz?
Jakie są Twoje ulubione produkty?
Które produkty ci nie smakują?
Jaka jest nazwa sklepu, w którym zazwyczaj robisz zakupy?
Starsze dzieci, które już zapoznały się z materiałami gry, mogą
odpowiadać na bardziej szczegółowe pytania dotyczące
straganu oraz pieniędzy. Na przykład:
ile par skarpetek można
kupić? Ile jest bananów? Gdzie się znajduje worek z
ziemniakami? Gdzie są ryby? Ile masz (pozostało ci) monet? Itp.
5
Moja Pierwsza Gra
Cel gry
Na zakupy, na zakupy! Każdy z was posiada listę składającą się z czterech produktów, które
musicie kupić. Ale gdzie można kupić bułki i na którym stoisku sprzedają ser? Ile kosztują
skarpetki i gdzie znajdują się smaczne truskawki? Co można kupić za duży banknot? To
kostka zdecyduje, w którym stoisku zrobisz zakupy. Ale przy odrobinie szczęścia również
samemu będziesz mógł o tym zdecydować.
Kto pierwszy wypełni listę zakupów odpowiednimi produktami i wróci do domu z pełnym
koszykiem?
Przygotowanie
Umieść dolną część pudełka wraz z zieloną wstawką wstawką pośrodku miejsca zabawy, a
następnie wyjmij wszystkie elementy gry. Teraz umieść planszę na samej górze pudełka.
Upewnij się, że kolorowe segmenty ustawione są w jednej linii.
Wstawkę do dekoracji należy
włożyć w długą szczelinę w planszy i upewnić się, że każdy sprzedawca znajduje się na
odpowiednim stoisku.
Posortuj produkty względem kształtów i ułóż je w rogach lub z przodu stoiska, zgodnie z
kolorami.
Każde dziecko bierze listę zakupów. Na odwrocie listy znajduje się ilustracja, która informuje,
ile pieniędzy otrzyma każde dziecko na początku zabawy - dwie małe monety z koroną, jedna
duża moneta gwiazdka, jeden banknot. Dzieci umieszczają swoje listy zakupów naprzeciw
siebie i sprawdzają, co powinny kupić. Przygotuj kostkę do gry.
Pozostałe elementy gry nie będą potrzebne i mogą zostać odłożone do drugiej połówki
pudełka.
stragan
kość
produkty
lista zakupów
banknoty
HABA
monety z koroną
monety z gwiazdką
6
Moja Pierwsza Gra
Rozpoczęcie
Gra przebiega zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dziecko, które potrafi krzyknąć
najgłośniej "Na zakupy! Na zakupy! " rozpoczyna zabawę i rzuca kością.
Co widzisz na kostce?
Czy widzisz kolorowy kształt?
Zapytaj się dziecka:
Jaki to kolor lub kształt?
Dziecko określa kolor lub kształt. Prawidłowa odpowiedź
nagradzana jest pochwałą. Pomóż dziecku, jeśli nie
będzie znało nazwy koloru lub kształtu.
Teraz spójrz na listę zakupów. Który produkt pasuje do koloru i kształtu wylosowanego
przez kostkę? Idź teraz do stoiska o odpowiednim kolorze i kup dopasowany kształtem
produkt. Tabliczka na stoisku wskaże, ile należy zapłacić za produkt. Jeśli nie wiesz, ile
kosztuje dany produkt, to odwróć go na drugą stronę. Znajdziesz tam zdjęcie, z informacją
o cenie. Wrzuć banknot lub monetę do szczeliny znajdującą na tym stoisku. Doskonale!
Zapłaciłeś za swój produkt i możesz zabrać go ze stoiska i położyć na swojej liście zakupów.
Teraz bądź ostrożny! Jeśli kupiłeś ten produkt, to niestety nie możesz dokonać
ponownie zakupu i do gry przystępuje kolejne dziecko.
Za każdym razem, gdy dziecko przystąpi do gry, przeprowadź typową
(lub twórczą) inscenizację. Niech jedno z dzieci, albo mama lub tata,
zagra rolę sprzedawcy i usiądzie za stoiskiem.
„Dzień dobry, w czym mogę pomóc?” „Witam! Chciałbym kupić
banany /ser /miód /chleb, itp.” „ Dzisiaj posiadamy w sprzedaży bardzo
dobry ser.” „Ile kosztuje ten ser?” „Ten ser kosztuje jedną monetę z
gwiazdką”. „To ja poproszę.” „Czy potrzebuje pan torby czy ma pan
swoją?” „Oto pana ser, dziękuję za zakup. Miłego dnia!”
7
Moja Pierwsza Gra
Czy widzisz uśmiechniętą buźkę?
To twój szczęśliwy dzień! Dobrze zapoznaj się z listą zakupów, których
produktów jeszcze potrzebujesz? Możesz kupić dowolny produkt. Wrzuć
prawidłową ilość pieniędzy, weź produkt i umieść go na pasującym miejscu
na liście zakupów.
Teraz do zabawy przystępuje kolejne dziecko, które rzuca kostkę.
Zakończenie gry
Gra kończy się w momencie, w którym dziecko kupiło czwarty produkt i umieściło go na
swojej liście zakupów. Jest zwycięzcą gry. Zabawa może być kontynuowana, dopóki
wszystkie dzieci nie kupią produktów ze swoich list. Dziecko z
pełną listą zakupów rzuca
kostką za drugiego gracza i pełni rolę sprzedawcy.
Wersje gry
Kiedy dziecko w pełni zrozumie podstawową wersję gry, można wprowadzić następujące warianty:
Zabawa w zakupy
Zastosowanie mają te same reguły co w grze podstawowej, z następującymi zmianami:
Produkty układane są obrazkami w dół.
Dziecko, na którego przyszła tura, rzuca kostką. Na stoisku o odpowiednim kolorze, odwraca
produkt o pasującym kształcie. Teraz spogląda na swoją listę zakupów i sprawdza, czy wybrany
produkt się na niej znajduje.
- Tak, znajduje się! Możesz zabrać produkt i położyć go przed s obą.
- Niestety! Gdy wszyscy uczestnicy zabawy zobaczą już ten produkt, odwróć go z powrotem do
dołu i pozostaw na stoisku.
Uśmiechnięta twarz pozwala na odwrócenie dowolnego produktu.
Szał zakupów
Zastosowanie mają te same reguły co w grze podstawowej, z następującymi zmianami:
Produkty układane są obrazkami w górę.
Gra jest rozgrywana z odwróconymi listami zakupów. Do kupienia nie ma konkretnych
artykułów, dzieci tylko wiedzą, ile mogą wydać pieniędzy.
Dziecko, na które przyszła tura, rzuca kostką i podchodzi do stoiska o wylosowanym kolorze.
Dziecko wybiera artykuł, który chce nabyć, ale może kupić tylko ten, na który posiada
prawidłowe monety lub banknoty. Jeśli wylosuje ten sam kolor ponownie, to dokona
zakupów dwukrotnie przy tym samym sektorze.
Zabawę wygra dziecko, które pierwsze wyda wszystkie swoje pieniądze.
&TQIKGF\KGEKFTQF\[TQF\KEG
,GĜNKUKÚ\FCT\[ĽGRQYGUQăGL\CDCYKGMV´T[ĜGNGOGPVIT[*#$#UKÚ\IWDKKPKGDÚF\KGIQOQĽPC
PKIF\KG\PCNGĻÈVQĽCFGPRTQDNGO0CUVTQPKGYYYJCDCFG'TUCV\VGKNG OQĽPCUKÚFQYKGF\KGÈ
E\[VCE\ÚĜÈLGUVLGU\E\GFQUVÚRPC
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Haba 302781 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi