Haba 301739 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Instrukcja
Moja Pierwsza Gra - Łowienie rybek
Moja pierwsza gra
Copyright - Spiele Bad Rodach 2012
Lowienie rybek
Lowienie rybek
Moja pierwsza gra
Pierwsza gra polegająca na łowieniu rybek, przeznaczona dla 1–4 graczy w wieku
od 2 lat.
Autorka gry i projektu: Kristin Mückel
Czas trwania gry: 5–10 minut
Drodzy rodzice,
przedstawiamy grę, która umożliwia dzieciom swobodną zabawę polegającą
na łowieniu na wędkę morskich stworzeń zamieszkujących głębiny, w których
wiodą pełne fantazji życie.
Ta gra z regułami umożliwia dzieciom poznawanie podstawowych zasad i
uczenie się, w jaki sposób stosować je w praktyce. Zabawne opisy instrukcji
przenoszą dziecko w świat gry, w którym wciela się w konkretną rolę, i
umożliwiają lepsze zrozumienie reguł oraz przestrzeganie ich podczas zabawy.
Łowienie rybek stymuluje przede wszystkim koordynację rąk i oczu oraz
polepsza zdolność koncentracji.
Przyłącz się do zabawy! Porozmawiaj z dzieckiem o życiu w morskich głębinach
oraz o stworzeniach w najróżniejszych kolorach. W ten sposób przyczynisz się
do polepszenia zdolności językowych, słuchu i kreatywności Twojego dziecka!
Życzymy udanej zabawy!
Twórcy zabawek dla Twojego dziecka
Zawartość gry
1 wędka z przynętą
6 morskich stworzeń
1 morze = dno pudełka
4 tabliczki do zbierania nagród (każda tabliczka zawiera 5 elementów, które należy
wyjąć przed rozpoczęciem gry)
1 kostka z symbolami
1
instrukcja gry
2
Lowienie rybek
Zamysł gry
Zabawne stworzenia morskie brykają radośnie w głębinach i odkrywają coraz
ciekawsze sposoby na zabawę. Ich pomysłom nie ma końca.
Zadaniem dzieci jest łowienie rybek w odpowiednim kolorze, wskazywanym przez
rzut kostką. Jeśli dziecko pomyślnie wykonało zadanie i złapało mieszkańca morza,
zdobywa nagrodę w postaci elementu, który należy ułożyć na kolekcjonerskiej
tabliczce. Kto jest najlepszym wędkarzem i jako pierwszy zbierze wszystkie pięć
elementów układanki?
Przygotowanie do gry
Dno pudełka to morze. To właśnie w nim organizowane będą połowy. Pudełko
należy położyć na środku stołu, a następnie umieścić w nim sześć morskich
stworzeń, zadrukowaną stroną skierowaną do góry. Każde dziecko otrzymuje
tabliczkę, z której należy ostrożnie wyjąć tekturowe elementy i ułożyć je obok.
Weź kostkę do ręki i przygotuj wędkę, aby rozpocząć połowy.
Przebieg gry
Kto z was jest największym miłośnikiem jedzenia ryb? Możesz zacząć. Weź do ręki
kostkę i rzuć nią.
Co widzisz na kostce?
• Kolor?
Zdaj się na łut rybackiego szczęścia!
Weź wędkę i spróbuj wyłowić morskiego mieszkańca w kolorze, który wskazuje
kostka.
Czy rybka połknęła haczyk?
Coś bierze! Otrzymujesz nagrodę w odpowiednim kolorze. Teraz umieść element
układanki na swojej tabliczce. Miniaturkę nagrody można zobaczyć również na
morskim mieszkańcu.
Jeśli dany element układanki już znajduje się na Twojej tabliczce z nagrodami,
niestety Twoja kolejka przepada.
Złowiona rybka ma nieodpowiedni kolor?
Zdarza się, że połów nie kończy się sukcesem!
W takiej sytuacji nie możesz dołożyć kolejnego elementu układanki.
3
Błyszcząca rybka?
Hurra! Najpiękniejsza rybka uśmiecha się do Ciebie!
Chwyć wędkę i spróbuj złowić błyszczącą rybkę.
Czy rybka połknęła haczyk?
Masz teraz wolny wybór i możesz dołożyć dowolny element układanki.
Błyszcząca rybka wymknęła się i odpłynęła?
Nie udało Ci się złowić rybki w odpowiednim kolorze? Co za szkoda. Nie możesz
dołożyć kolejnego elementu układanki.
Złowionego mieszkańca głębin należy wypuścić z powrotem do morza, odkładając
go do pudełka zadrukowaną stroną do góry. Kolejność rzucania kostką jest zgodna z
kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Teraz czas na kolejnego gracza, który zarzuca
wędkę, aby złowić rybkę w kolorze wyrzuconym na kostce.
Zakończenie gry
Gracz, który jako pierwszy zdobędzie wszystkie elementy tabliczki zyskuje tytuł mistrza
połowów i wygrywa grę.
Wariant: szybkie połowy!
Grę można skrócić, zmieniając podstawową zasadę w następujący sposób:
jeżeli po wyrzuceniu koloru na kostce okaże się, że odpowiadający mu element już
znajduje się na tabliczce, gracz może jeszcze raz złowić mieszkańca morza w tym kolorze.
Po pomyślnym połowie może dołożyć do kolekcjonerskiej tabliczki dowolną nagrodę.
Wariant dla pojedynczego gracza:
w przypadku samodzielnej gry do podstawowych zasad należy wprowadzić
następujące zmiany:
Do gry potrzebna jest jedna tabliczka do zbierania nagród i należące do niej elementy.
Układaj przed sobą wszystkich prawidłowo złowionych mieszkańców morza.
Ostrożnie! Po złowieniu tego samego mieszkańca po raz drugi lub po złowieniu
mieszkańca nieodpowiedniego koloru musisz dołożyć do tabliczki jeden element
układanki.
Jeśli po złapaniu wszystkich morskich stworzeń Twoja tabliczka nie jest całkowicie
wypełniona, oznacza to wygraną. Jeśli tabliczka jest pełna, niestety oznacza to
przegraną.
4
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Haba 301739 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi