Reely 1877009 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
W praktyce można to uzyskać, gdy moduł przyłączeniowy zostanie przymocowany po wewnętrznej stronie
dachu nadwozia np. za pomocą dwustronnej taśmy klejącej i wszystkie kable zostaną tamtędy przeprowa-
dzone. Podczas montażu należy zwrócić także uwagę, aby można było użyć do programowania przycisku
USTAWIENIA przy module przyłączeniowym serwa.
Miejsca montażu dla diod LED:
2x pomarańczowe diody LED 3 mm: Kierunkowskaz
3x białe diody LED 5 mm: Montaż z przodu
2x białe diody LED 3 mm: Dowolne miejsce montażu, np. montaż z tyłu
2x czerwone diody LED 5 mm: Montaż z tyłu
Działanie diod LED można znaleźć w tabeli w rozdziale "Uruchamianie".
Podłączenie oświetlenia LED
Diody LED nadają się do bezpośredniego podłączenia do systemu LED. Zasilanie modułu przyłączeniowego
i diod LED odbywa się za pomocą zasilania odbiornika (BEC regulatora jazdy lub akumulatora odbiornika).
W przypadku innego rodzaju podłączenia/użycia/braku uwagi dojdzie do uszkodzenia diod LED. Utrata gwa-
rancji/rękojmi!
System LED można programować. Przy tym częściowo zmieniane są także funkcje wyjść LED.
Dlatego w celu pierwszego uruchomienia zaleca się przed zaprogramowaniem, w sposób opi-
sany w niniejszym rozdziale, podłączyć w konguracji podstawowej i zapoznać się z produktem
we wstępnie zaprogramowanych ustawieniach fabrycznych.
Jeżeli funkcja sterująca zdalnego sterowania (np. lewa/prawa) nie zgadza się z diodami LED
i ich funkcjami oświetleniowymi (np. podczas skręcania w lewo migają prawe, pomarańczowe
diody LED), należy zamienić odpowiednio miejsca podłączenia tych diod LED. Dla kanału CH2
(do przodu/do tyłu) i CH4 (kanał przełączający dla sterowania światłami) umożliwia systemowi
LED zmianę polaryzacji sposobu działania w systemie LED, który jest niezależny od ustawień w
nadajniku.
Za pomocą zamontowanych gniazd podłączyć kabel przyłączeniowy oświetlenia LED do przeznaczonego
do tego celu miejsca podłączenia diody LED systemu smart LED. Należy stosować się do kształtu wtyczki.
Wtyczki można podłączyć tylko w jednym kierunku - w ten sposób można uniknąć błędnej polaryzacji diod
LED.
Stałe miejsca podłączenie poszczególnych par diod LED w konguracji podstawowej:
Lewy kierunkowskaz (pomarańczowe dio-
dy LED): L
Prawy kierunkowskaz (pomarańczowe
diody LED): R
Tylny reektor lub światło stop (czerwone
diody LED): BR1
Światło cofania (biała dioda LED, podczas
jazdy do tyłu): REV
Funkcje złączy LED dla kierunkowskazów i światła stop oraz światła cofania występują zawsze,
niezależnie od włączonych diod LED innych złączy LED (np. białe diody LED jako reektory przy
złączu AUX1).
Dowolnie wybieranie złącza poszczególnych par diod LED w konguracji podstawowej:
Złącza LED AUX1, AUX2, FR1, FR2, FOG i ROF można łączyć dowolnie z parami diod LED.
Aktywowanie złączy LED w konguracji podstawowej odbywa się poprzez wciśnięcie kanałów 4
(CH4) w Państwa nadajniku zdalnego sterowania w poniżej przedstawionej kolejności. Istnieją
cztery stany włączenia, które są powtarzane w ramach nieskończonej pętli.
Pierwszy poziom włącza diody LED złączy BR1 (jako funkcja tylnych reektorów), ROF, AUX1 i AUX2 (któ-
rych np. można użyć jako przedni reektor).
Drugi poziom włącza dodatkowo do diod LED poziomu 1 diody LED złączy FR1 i FR2.
W ramach trzeciego poziomu poza wszystkimi już aktywowanymi złączami LED aktywowane jest jeszcze
złącze FOG.
Włączyć należy ponownie przełącznik CH4 przy nadajniku (czwarty poziom), wszystkie przedstawione w
niniejszej sekcji złącza są ponownie wyłączane.
Podłączyć moduł przyłączeniowy serwo
Połączyć moduł przyłączeniowy serwo (1) z odbiornikiem swojego modelu (2). Kabel z tykami serwo (CH1 -
CH4) należy podłączyć do odbiornika do poszczególnych złączy:
"CH1": Do wtyku skręcania
"CH2": Do wtyku kontrolera jazdy
"CH3": Do kanału przełączającego 3 odbiornika
"CH4": Do kanału przełączającego 4 odbiornika
Regulator jazdy (3) należy podłączyć do modułu przyłączeniowego serwo do otwartych, górnych styków
(patrz umieszczony z boku nadruk "ESC TH"). Serwo skrętu (4) jest podłączany do dolnych styków "Servo
ST".
Zwrócić uwagę przy tym na prawidłową polaryzację (patrz także nadruk). Biegun ujemny wtyku
serwo (brązowy lub czarny kabel) musi być skierowany do zewnątrz.
Z lewej strony styków serwa skrętu i kontrolera jazdy znajduje się gniazdo (5) do kontroli napięcia akumu-
latora jazdy. W przypadku podłączenia znajdującego się w zakresie dostawy gniazda stabilizatora można
kontrolować napięcie podłączonego w tym miejscu akumulatora. Kabel przyłączeniowy jest przeznaczony
do akumulatora 2S i wtyczki stabilizatora XH.
W przypadku używania innej wtyczki stabilizatora i/lub akumulatora 3S należy we własnym zakresie za-
Instrukcja użytkowania
Profesjonalny 4 kanałowy system oświetlenia
Nr zam. 1877009
Zastosowanie zgodne z przeznaczeniem
Produkt służy jako efekt oświetleniowy do modeli pojazdów i został wyprodukowany w skali 1:10. Wie-
le funkcji oświetlenia LED można indywidualnie programować i jest ono dostarczane w wersji gotowej do
podłączenia. Dodatkowo do akumulatora samochodowego można wykorzystać programowalne wykrywanie
obniżonego napięcie. Kabel przyłączeniowy poszczególnych par diod LED jest wyposażony we wtyczki z
zabezpieczoną polaryzacją. Zasilanie diod LED odbywa się poprzez zasilanie odbiornika (BEC lub akumu-
latora odbiornika).
Ze względów bezpieczeństwa i zgodności z certykatem przebudowa i/lub modykacja produktu jest zabro-
niona. Korzystanie z produktu do celów innych niż wcześniej opisane może prowadzić do jego uszkodzenia.
Ponadto, niewłaściwe użytkowanie może spowodować powstanie zagrożeń takich jak zwarcie, pożar itp.
Należy uważnie przeczytać instrukcję użytkowania i zachować ją, w razie konieczności, na przyszłość. Pro-
dukt należy przekazywać osobom trzecim razem z tą instrukcją użytkowania.
Niniejszy produkt zgodny jest z obowiązującymi normami krajowymi i europejskimi. Wszystkie nazwy rm i
produktów należą do znaków towarowych aktualnego właściciela. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zawartość zestawu
2x kabel z 2 pomarańczowymi diodami LED 3 mm
2x kabel z 2 białymi diodami LED 3 mm
3x kabel z 2 białymi diodami LED 5 mm
1x kabel z 2 czerwonymi diodami LED 5 mm
Moduł podłączeniowy LED
Moduł podłączeniowy serwo
1x kabel podłączeniowy z gniazdem do podłącza-
nia stabilizatora 2S
1x brzęczyk
Kabel podłączeniowy do modułu przyłączenio-
wego
Podkładki samoprzylepne, łącznik kabla
Instrukcja użytkowania
Aktualne instrukcje użytkowania
Pobierz aktualne instrukcje użytkowania za pomocą łącza www.conrad.com/downloads
lub przeskanuj widoczny kod QR. Należy przestrzegać instrukcji przedstawionych na
stronie internetowej.
Wyjaśnienie symboli
Symbol z wykrzyknikiem w trójkącie oznacza ważne zalecenia tej instrukcji, których należy bez-
względnie przestrzegać.
Symbol strzałki pojawia się w miejscach, w których znajdują się dokładne wskazówki i porady
dotyczące eksploatacji.
Zasady bezpieczeństwa
W przypadku uszkodzeń spowodowanych niezastosowaniem się do tej instrukcji użytko-
wania, rękojmia/gwarancja wygasa! Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za szkody
pośrednie!
W przypadku uszkodzenia mienia lub ciała spowodowanego niewłaściwym użytkowa-
niem urządzenia lub nieprzestrzeganiem zasad bezpieczeństwa, producent nie ponosi
żadnej odpowiedzialności! W takich przypadkach rękojmia/gwarancja wygasa!
Ze względu na bezpieczeństwo oraz certykat zabronione jest wprowadzanie nieautoryzowa-
nych zmian i/lub modykacji produktu.
Produkt nie może zostać zawilgocony ani zamoczony. Niebezpieczeństwo zwarcia! Utrata
gwarancji/rękojmi!
Ten produkt nie jest zabawką i nie należy dopuścić, aby znalazł się w rękach dzieci.
Diody LED nadają się do bezpośredniego podłączenia do systemu LED. W przypadku innego
rodzaju podłączenia/użycia/braku uwagi dojdzie do uszkodzenia diod LED. Utrata gwarancji/
rękojmi!
Uwaga! Oświetlenie LED: Nie patrzeć bezpośrednio w promień świetlny LED ani nie prze-
puszczać go bezpośrednio przez instrumenty optyczne!
Podczas montażu diod LED i kabla przyłączeniowego zwrócić uwagę, aby kabel/diody LED
nie dostały się do ruchomych/obrotowych elementów napędu i/lub koła.
Należy uważnie obchodzić się z produktem; uderzenia, ciosy lub upadki z niewielkiej wysoko-
ści mogą spowodować jego uszkodzenie.
Nie wolno dopuścić do tego, aby opakowanie było łatwo dostępne, może okazać się ono
niebezpieczną zabawką dla dzieci.
W przypadku pytań, na które odpowiedzi nie można znaleźć w instrukcji użytkowania, należy
skontaktować się z nami lub z innym wykwalikowanym specjalistą.
Konserwację, dopasowywanie i naprawę należy pozostawić fachowcom lub warsztatom spe-
cjalistycznym.
Montaż oświetlenia LED
Ponieważ każdy model charakteryzuje się indywidualną budową, dla montażu oświetlenia moż-
na udzielić tylko ogólnych wskazówek. Dla lepszych efektów świetlnych i ponieważ ten system
LED oferuje wiele możliwości indywidualnego dopasowania, przed trwałym montażem zaleca-
my przeprowadzenie prowizorycznego montażu.
Kabel przyłączeniowy i diody LED należy zamontować za pomocą własnych środków pomocniczych (np.
za pomocą opasek kablowych, podkładek samoprzylepnych) do podwozia lub nadwozia. Dla diod LED w
miejscach mocowania należy wywiercić odpowiednie otwory.
Kabel i diody LED należy rozłożyć w taki sposób, aby nie mogły dostać się do ruchomych/obrotowych ele-
mentów napędu i/lub koła. Ruchome elementy podwozia nie mogą ocierać się o kabel (np. podczas spręży-
nowania kół lub podczas skręcania).
opatrzyć się w odpowiedni adapter (odpowiednie akcesoria można znaleźć na naszej stronie internetowej
www.conrad.com). Za każdym razem należy zwrócić uwagę na prawidłową polaryzację.
Pozostałe informacje dotyczące kontroli napięcia akumulatora jazdy można znaleźć w następu-
jącym rozdziale.
Na koniec do gniazda (6) należy podłączyć 8-biegunowy kabel przyłączeniowy znajdujący się w zakresie
dostawy. Drugi koniec kabla należy podłączyć do gniazda przy module przyłączeniowym LED. Należy sto-
sować się do kształtu wtyczki. Wtyczki można podłączyć tylko w jednym kierunku - w ten sposób można
uniknąć błędnej polaryzacji.
W poz. 7 można zauważyć jeszcze przyciski "SET". Za pomocą tych przycisków odbywa się programowanie,
patrz poniższy rozdział.
Pierwsze uruchomienie
Podczas podłączania wszystkich dostępnych w zakresie dostawy diod LED i maksymalnego wykorzystania
jasności, zasilanie odbiornika jest obciążane prądem ok. 800 mA. Jeżeli zasilanie systemu LED odbywa
się poprzez BEC regulatora jazdy, obciążalność BEC prądem stałym powinna wynosić przynajmniej 3 A. W
innym przypadku może dojść do zakłóceń w odbiorniku poprzez dodatkowe zapotrzebowanie na zasilanie
serw skrętu w trybie jazdy.
BEC regulatora jazdy lub zasilacza odbiornika (akumulator odbiornika) nie może w żadnym wy-
padku posiadać większego napięcia nić 6 V/DC. W innym przypadku dojedzie do uszkodzenia
elektroniki systemu LED i/lub diod LED. Utrata gwarancji/rękojmi!
Należy włączać nadajnik, a następnie odbiornik. Po włączeniu odbiornika system LED, podłączone tam
diody LED są zasilane prądem poprzez zasilanie odbiornika. Teraz odbywa się kalibracja systemu LED. Jest
ona sygnalizowana poprzez błyskanie diod LED przy złączu VR1 (czerwone diody LED) i trwa tylko kilka
sekund. Po zgaśnięciu diod LED system jest gotowy do eksploatacji.
Funkcje złączy LED dla kierunkowskazów i światła stop oraz światła cofania funkcjonują za-
wsze, niezależnie od włączonych diod LED innych złączy LED (np. białe diody LED jako reek-
tory).
Należy włączyć skręt w lewo przy nadajniku, diody LED przy złączu L będą błyskać tak długo, sygnał
sterowania znajdzie się ponownie w pozycji neutralnej. W przypadku skrętu w prawo błyska dioda LED
przy złączu R.
Podczas jazdy do przodu i hamowania (dźwignia sterowania przy nadajniku do tyłu), zapalają się diody LED
przy wyjściu BR1 i przedstawiają światło stopu. Po przesunięciu dźwigni sterowania jazdy do przodu/do tyłu
gaśnie światło stop. Podczas jazdy do tyłu zapala się biała dioda LED przy złączu "REV" i przestawia się
na światło cofania.
Za pomocą kanału przełączającego 3 (CH3) przy nadajniku istnieje możliwość także włączenia w trybie
jazdy świateł awaryjnych. Normalna funkcja kierunkowskazów jest przy tym wyłączona.
Należy włączyć przy nadajniku przełącznik dla kanału 4 (CH4). Po ok. jednej sekundzie odbywa się proces
włączania następujących sygnałów świetlnych:
Poziom 1: Włącza on diody LED przy złączu BR1 (jako funkcja tylnego reektora ze zmniejszoną mocą
świecenia) oraz ROF, AUX1 i AUX2. Wyjścia ROF, AUX1 i AUX2 można wykorzystać np. jako przedni
reektor. AUX1 charakteryzuje się przy tym mniejszą mocą świetlną niż AUX2.
Poziom 2: Ten włącza dodatkowo do diod LED poziomu 1 diody LED złączy FR1 i FR2. FR1 charaktery-
zuje się przy tym mniejszą mocą świetlną niż FR2.
Poziom 3: Dodatkowo do wszystkich aktywowanych złączy LED włączane jest złącze FOG.
Poziom 4: Należy włączyć ponownie przełącznik CH4 przy nadajniku, złącza BR1 (tyko tylnego reektora),
ROF, AUX1, AUX2, FR1, FR2 i FOG są ponownie wyłączane.
Programowanie systemu LED
a) Informacje ogólne
System LED może być indywidualnie programowany na wielu pozycjach. Do procesu programowania prze-
widziano przycisk "SET": przy module przyłączeniowym serwo. Wszystkie poszczególne kroki programo-
wania wyświetlane za pomocą (czerwonej) diody LED złącza BR1. Liczba błysków odpowiada krokowi
programowania. Różne poziomy programowania są przedstawiane w poszczególnych nieskończonych
pętlach. Wybór poszczególnych punktów programu i zapisywanie ustawionych wartości w procedurze
logicznie zawsze takie same.
Ustawienia fabryczne wszystkich punktów programu podkreślone kolorem szarym w na-
stępującej tabeli. W przypadku zamiaru przywrócenia całego systemu do stanu z momentu
dostawy, można wygodnie dokonać tego w pierwszym poziomie programowania. Pozostałe
wskazówki do tego można znaleźć w sekcji f).
b) Programowania typu akumulatora
Przedstawiony w tym miejscu sposób postępowania podczas programowania do punktu menu
"Przywracanie ustawień podstawowych" jest we wszystkich innych punktach menu taki sam.
Ponieważ wyświetlony sposób postępowania należy traktować jako przykład programowania.
W innych punktach menu różni się on tylko liczbą błysków i ich znaczeniem. W tym celu należy
także zwrócić uwagę na tabelę w sekcjach c) i d). Programowanie inne niż "Przywracanie usta-
wień podstawowych" opisano w sekcji e).
Punkt menu "ustawianie typu akumulatora" jest fabrycznie ustawiony na "LiPo 2S". Jeżeli zamierzasz za-
programować dla akumulatora kontrolę napięcia z wykrywaniem spadku napięcia, konieczne jest ustalenie
rzeczywiście używanego typu akumulatora. Do kontroli napięcia do modułu przyłączeniowego serwo należy
podłączyć kabel ze złączem stabilizatora i podłączyć do niego złącza stabilizatora.
Jeżeli nie został zaprogramowany prawidłowy typ akumulatora, może dojść do zafałszowania
wyników pomiaru i zbyt wczesnego lub zbyt późnego ostrzeżenia. W przypadku zbyt późnego
ostrzeżenia może dojść do zbyt mocnego rozładowania akumulatora i awarii.
W celu zaprogramowania należy postępować w następujący sposób:
Włączyć nadajnik.
Wcisnąć i przytrzymać przycisk "USTAWIENIA" przy module przyłączeniowym serwo.
Włączyć odbiornik (przycisk "USTAWIENIA" cały czas pozostaje wciśnięty). Diody LED przy wyjściu BR1
świecą.
Gdy diody LED po kilku sekundach gasną, oznacza to znalezienie się w trybie programowania. Następnie
należy zwolnić przycisk "SET".
Następujące punkty głównego menu są do wyboru i są wyświetlane w nieskończonej pętli:
Punkt
głównego
menu
Ustawienie
typu akumu-
latora
Wykrywanie
obniżonego
napięcia
Menu kanału Menu czasu Przywrócenie
ustawień
fabrycznych
Dioda LED
miga...
1x 2x 3x 4x 5x
W celu przejścia do kolejnego kroku programowania należy ponownie wcisnąć na ok. sekundę przycisk
"SET", gdy diody LED migały z odpowiednią częstotliwością dla pożądanego podmenu (ustawienie typu
akumulatora; wykrywanie spadku napięcia itd..
Przykład: Wymaga się ustalenia w punkcie menu "Ustawienie typu akumulatora" typ używanego akumu-
latora.
Należy postępować w następujący sposób:
Należy odczekać tak długo, aż diody LED zamigają 1x (= ustawienie typu akumulatora).
Wcisnąć i przytrzymać przez ok. jedną sekundę przycisk "SET". Diody LED świecą przez ok. jedną se-
kundę i gasną ponownie.
Następnie ponownie zwolnić przycisk "SET". Teraz użytkownik znajduje się na kolejnym poziomie progra-
mowania. Cztery opcje programowania są w tym miejscu jednakowo przedstawione za pomocą migania
diod LED w nieskończonej pętli, patrz następująca tabela:
Ustawiana wartość, LED miga...
Działanie 1x 2x 3x 4x
Ustawienie typu aku-
mulatora
LiPo 2S LiPo 3S LiFe 2S LiFe 3S
Należy zaprogramować typ akumulatora, który jest używany w swoim modelu. Dla akumulatora LiFe z
dwoma ogniwami po trzykrotnym błyśnięciu należy wcisnąć przycisk "SET" na ok. jedną sekundę. Gdy
diody LED zgasną, zwolnić przycisk "SET". Typ akumulatora jest zapisany.
Użytkownik znajduje się teraz w menu głównym (ustawienie typu akumulatora, rozpoznawanie spadku
napięcia itd.) i może przełączać się pomiędzy innymi punktami menu i przeprowadzić dalszy etap pro-
gramowania.
Jeżeli użytkownik nie chce podejmować dalszego programowania, należy po prostu wyłączyć zasilanie
odbiornika. Po ponownym włączeniu zasilania odbiornika twoje programowanie jest aktywowane.
c) Należy zaprogramować próg spadku napięcia
Jeżeli użytkownik chce przeprowadzić kontrolę spadku napięcia swojego akumulatora, może określić za
pomocą drugiego menu głównego "rozpoznawanie spadku napięcia" próg ostrzeżenia. W ustawieniach
fabrycznych dla akumulatora 2S LiPo wprowadzono ustawienia "średnie". W tym przypadku system LED
zgłasza spadek napięcia wtedy, gdy napięcie akumulatora jazdy spadnie poniżej 6,8V.
Podczas programowania należy postępować w taki sam sposób jak logicznie opisano w sekcji b).
Ustawiana wartość, LED miga...
Działanie 1x 2x 3x 4x
Wykrywanie obniżonego
napięcia
Niskie Średnie Wysokie Własna war-
tość progowa
W następującej tabeli przedstawiono odpowiednie wartości napięcia dla rozpoznawania spadku napięcia:
LiPo 2S LiPo 3S LiFe 2S LiFe 3S
Niskie 6,2 V 9,3 V 4,2 V 6,3 V
Średnie 6,8 V 10,2 V 5,0 V 7,5 V
Wysokie 7,6 V 11,4 V 5,4 V 8,1 V
Własna wartość progowa xx V xx V xx V xx V
W przypadku ustawienia "własnej wartości progowej" system LED zapisuje wartość napięcia, która została
zmierzona w czasie programowania akumulatora jazdy. W ten sposób można zaprogramować indywidualne,
inne niż przedstawione w tabeli "własne" wartości progowe spadku napięcia w dolnym wierszu oznaczone
jako "xx V").
Przykład: Gdy podłączony, dwuogniwowy akumulator jazdy LiPo wykazuje napięcie 6,0 V, jest
ono odczytywane podczas programowania i ustawiane jako własna wartość progowa.
Gdy zaprogramowany próg spadku napięcia zostanie osiągnięty podczas dalszej eksploatacji, migają jedno-
cześnie diody LED podłączone do modułu przyłączeniowego LED. Poszczególne funkcje diod LED (funkcja
kierunkowskazów, reektorów itd.) oraz także funkcja ich włączania jest w tym momencie wyłączona. Jeżeli
do złącza "AUX2" podłączono znajdujący się w zakresie dostawy brzęczyk i zaprogramowano odpowiednio
niniejsze złącze (patrz poniższy rozdział), spadek napięcia jest sygnalizowany w sposób akustyczny.
d) Programowanie funkcji kanałów
W następującym przedstawionym w tabeli podmenu istnieje możliwość zmiany sposobu działania poszcze-
gólnych kanałów zdanego sterowania CH1 - CH4).
Poniżej objaśniono niniejsze zmiany:
CH1 (L+P):
Podczas "normalnego wył" pomarańczowe diody LED kierunkowskazów są wyłączone i błyskają tylko, gdy
zostanie włączony skręt. Podczas "normalnego wł" wszystkie pomarańczowe diody LED błyskają jednocze-
śnie. Po wykonaniu skrętu błyskają diody LED, które normalnie sterowane za pomocą skrętu i naprze-
ciwległe diody LED są wyłączane. Jeżeli skręt znajdzie się ponownie w pozycji neutralnej, ponownie świecą
jednocześnie wszystkie pomarańczowe diody LED.
CH2 (Hamulec):
W "trybie nocnym" świecą podłączone do złącza BR1 diody LED przy wyłączonym świetle (patrz "CH4" w
tym rozdziale) tylko wtedy, gdy odbywa się hamowanie. Jeżeli światło zostanie włączone za pomocą kanału
"CH4" "diody LED światła stop" świecą ze zmniejszoną mocą świetlną i działają w ten sposób jako tylny
reektor. Podczas hamowania niniejsze diody LED świecą jaśniej.
Należy wybrać "tryb dzienny", podczas jazdy do przodu diody LED przyłącza BR1 wyłączone, ale pod-
czas hamowania świecą jak zwykle. Podczas jazdy do tyłu i na postoju świecą mniej intensywnie. Podczas
ponownej jazdy do przodu diody LED gasną.
CH3 (Działanie):
Poprzez wciśnięcie przełącznika CH3 przy nadajniku można, w zależności od programowania, włączać i
wyłączać następujące funkcje lub diody LED.
"Światła awaryjne wł/wył": Włączanie i wyłączanie świateł awaryjnych.
"FR1+FR2 wł/wył": Włączanie i wyłączania diod LED przy równorzędnych złączach. Instalacja świateł
awaryjnych działa teraz zgodnie z programowaniem oznaczonym "czas uruchomienia automatycznych
świateł awaryjnych" (patrz następujący rozdział e).
"ROF wł/wył": Włączanie i wyłączania diod LED przy równorzędnych złączach. Instalacja świateł awaryj-
nych działa teraz zgodnie z programowaniem oznaczonym "czas uruchomienia automatycznych świateł
awaryjnych" (patrz następujący rozdział).
"FOG wł/wył": Włączanie i wyłączania diod LED przy równorzędnych złączach. Instalacja świateł awaryj-
nych działa teraz zgodnie z programowaniem oznaczonym "czas uruchomienia automatycznych świateł
awaryjnych" (patrz następujący rozdział).
CH4 (FR2):
W tym miejscu można zaprogramować moc świetlną diod LED przy wyjściu FR2 w trzech stopniach (niskim/
średnim/wysokim).
CH4 (AUX2):
W tym miejscu można zaprogramować moc świetlną diod LED przy wyjściu AUX2 w trzech stopniach (ni-
skim/średnim/wysokim). Przy zaprogramowanym "brzęczyku" przy wyjściu AUX2 zamiast diod LED należy
podłączyć dołączony brzęczyk. Przy podłączonym brzęczyku i rozpoznanym zaprogramowanym spadku
napięcia, spadek napięcia jest sygnalizowany także w sposób akustyczny.
CH4 (ROF):
W tym miejscu można zaprogramować moc świetlną diod LED przy wyjściu ROF w trzech stopniach (niskim/
średnim/wysokim).
Wybór funkcji kanałów
Podmenu Ustawiana wartość, LED miga...
Dioda
LED
Działanie 1x 2x 3x 4x
1x CH1 (L+P) Normalnie wył Normalnie wł
2x CH2 (Hamulec) Tryb nocny Tryb dzienny
3x CH3 (Działanie) "Światła
awaryjne wł/
wył"
FR1+FR2
wł/wył
ROF wł/wył FOG wł/wył
4x CH4 (FR2) Niskie Średnie Wysokie
5x CH4 (AUX2) Niskie Średnie Wysokie Brzęczyk
6x CH4 (ROF) Niskie Średnie Wysokie
e) Programowanie funkcji podrzędnych
Za pomocą poniżej przedstawionego podmenu można wprowadzać różne ustawienia precyzyjne.
Jedno z podmenu (dioda LED błyska 3x) nie spełnia żadnej funkcji; jedna zmiana ustawionych
wartości nie wywiera żadnego wpływu.
Podmenu Ustawiana wartość, LED miga...
Dioda
LED
Działanie 1x 2x 3x 4x
1x Czas rozruchu dla
automatycznych
świateł awaryjnych
4 s 7 s 10 s Wył
2x Częstotliwość
błyskania dla świateł
awaryjnych
Bardzo
wolno
Wolno Średnio Szybko
3x Brak funkcji 1 2 3 4
4x Szybkość błyskania Bardzo
wolno
Wolno Średnio Szybko
5x CH2 odwrotnie Normalnie Odwrotnie
6x CH4 odwrotnie Normalnie Odwrotnie
Czas rozruchu dla automatycznych świateł awaryjnych:
Jeżeli w poprzednim menu "funkcje kanału" przy CH3 zaprogramowano ustawienia fabryczne
(światła awaryjne wł/wył) ten punkt programu jest bez znaczenia.
Jeżeli w wybranym menu dla "CH3" nie wybrano ustawień fabrycznych, zgodnie z ustawionymi w menu
"Rozruch automatycznych świateł awaryjnych" ustawieniami fabrycznymi (7 s), światła awaryjne są automa-
tycznie włączane, gdy model nie znajduje się w ruchu dłużej niż przez ok. 7 sekund. Wybierz "4 s", a światła
awaryjne włączą się po ok. 4 sekundach lub przy "10 sek" po ok. 10 sekundach. Jeżeli zaprogramowano
funkcję "wył", światła awaryjnye nie jest włączana automatycznie. W takim przypadku zaleca się ponowne
zaprogramowane świateł awaryjnych w punkcie menu "CH3".
Częstotliwość błyskania dla świateł awaryjnych:
W tym miejscu można ustawiać częstotliwość błyskania świateł awaryjnych w trzech stopniach.
Szybkość błyskania:
Punkt menu "szybkość błyskania" działa analogicznie do "częstotliwości błyskania dla świateł awaryjnych".
CH2 odwrotnie:
Za pomocą funkcji "CH2 odwrotnie" można przełączać biegunowość niezależnie od ustawień przy nadajniku
dla regulatora jazdy sposobu działania wszystkich funkcji diod LED złącza CH2 (np. funkcja światła stop i
światła cofania) w łatwy sposób.
CH4 odwrotnie:
Za pomocą funkcji "CH4 odwrotnie" można przełączać biegunowość dla sygnału nadajnika do kanału CH4.
Może to stanowić zaletę, gdy przy kanale CH4 przy odbiorniku obsługiwane także inne funkcje (np.
serwa).
f) Przywracanie ustawień fabrycznych
Aby przywrócić ustawienia fabryczne systemu LED (wartości podświetlone kolorem szarym) należy postę-
pować w następujący sposób:
Włączyć nadajnik.
Wcisnąć i przytrzymać przycisk "SET" przy module przyłączeniowym serwo.
Włączyć odbiornik (przycisk "SET" cały czas pozostaje wciśnięty). Diody LED przy wyjściu BR1 świecą.
Gdy diody LED po kilku sekundach gasną, użytkownik znajduje się w trybie programowania. Następnie
zwolnić przycisk "SET".
Odczekać, aż diody LED zamigają 5x (= punkt menu "Tworzenie ustawień podstawowych").
Wciskać teraz przycisk "SET" tak długo, aż diody LED zgasną. Następnie zwolnić przycisk "SET", azaraz
po tym na krótko ponownie wcisnąć ten przycisk.
Diody LED świecą teraz światłem stałym i wskazują, że udało się ponownie utworzyć ustawienia podsta-
wowe. Teraz należy wyłączyć nadajnik. Po ponownym włączeniu nadajnika, system LED uruchamia się z
ustawieniami fabrycznymi.
g) Pozostałe informacje dotyczące systemu LED
Gdy nadajnik nie jest włączony, nie można dokonać kalibracji systemu LED. Diody LED przy złączu BR1
błyskają. Nie zmienia się to także, gdy nadajnik zostanie włączony później, połączy się z odbiornikiem i
wszystkie funkcje sterowania (np. skręt itp.) działają prawidłowo. W takim razie należy wyłączyć odbiornik
i włączyć go ponownie przy włączonym nadajniku.
Dla efektów świetlnych system LED jest wyposażony w pozostałe funkcje:
Jeżeli (po prawidłowej kalibracji systemu LED) zostanie wciśnięty przycisk "SET" aktywowana jest funkcja
listwy świetlnej. Przy tym wszystkie podłączone do modułu przyłączeniowego diody LED włączone
zgodnie z określonym rytmem.
Poprzez dalsze wciskanie przycisku "SET" można wywoływać do 14 różnych programów za pomocą
przycisku USTAWIENIA. Tryb jazdy jest wprawdzie możliwy; funkcje systemu LED (np. funkcja kierun-
kowskazów itp.) jest wyłączona.
Gdy przycisk "SET" po 14 efekcie świetlnym zostanie ponownie wciśnięty, wszystkie diody LED są wyłą-
czone i ponownie można normalnie korzystać ze wszystkich diod LED.
Jeżeli użytkownik chce zakończyć "efekty specjalne" należy wyłączyć i ponownie włączyć odbiornik.
Utylizacja
Urządzenia elektroniczne zawierają surowce wtórne; pozbywanie się ich wraz z odpadami do-
mowymi nie jest dozwolone. Produkt należy utylizować po zakończeniu jego eksploatacji zgod-
nie z obowiązującymi przepisami prawnymi.
Dane techniczne
Napięcie robocze ....................................... 4,8 - 6 V/DC
Pobór prądu ...............................................maks. 800 mA
System wtyków ......................................... Futaba
Wym. Moduł przyłączeniowy LED .............36 x 10,8 x 32 mm (Dł. x Szer. x Wys.)
Waga modułu przyłączeniowego .............. ok. 10 g
Wym. Moduł przyłączeniowy LED .............24 x 10,5 x 15,1 mm (Dł. x Szer. x Wys.)
Waga modułu przyłączeniowego .............. ok. 9,6 g
Długość kabla diod LED ............................ok. 50 cm
Maks. napięcie kontrolne ........................... 12,6 V (akumulator 3S-LiPo)
Temperatura przechowywania ..................-30 °C do +80 °C
Temperatura robocza ................................-20 °C do +70 °C
Wilgotność otoczenia .................................maks. 95% wilgotności względnej, bez kondensacji
To publikacja została opublikowana przez Conrad Electronic SE, Klaus-Conrad-Str. 1, D-92240 Hirschau, Niemcy
(www.conrad.com).
Wszelkie prawa odnośnie tego tłumaczenia są zastrzeżone. Reprodukowanie w jakiejkolwiek formie, kopiowanie,
tworzenie mikrolmów lub przechowywanie za pomocą urządzeń elektronicznych do przetwarzania danych jest
zabronione bez pisemnej zgody wydawcy. Powielanie w całości lub w części jest zabronione. Publikacja ta odpowiada
stanowi technicznemu urządzeń w chwili druku.
Copyright 2019 by Conrad Electronic SE. *1877009_V2_0419_02_VTP_m_pl
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3

Reely 1877009 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi