Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Piastę z dynamem DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 należy stosować w rowerach z kołami o rozmiarze •
26-28 cali. Jeśli piasta z dynamem jest używana z kołami mniejszymi niż 26 cali, siła hamowania
może być za duża, co może spowodować zablokowanie kół oraz utratę równowagi i przewrócenie
roweru.
Piasta z dynamem DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 ma wbudowany modulator siły zabezpieczający •
przed nadmierną siłą hamowania. Gdy siła hamowania osiąga pewien poziom, zostaje włączony
modulator siły, zapobiegając przekroczeniu tego poziomu siły hamowania. Zalecany zakres
zastosowań modulatora siły obejmuje rowery o masie brutto (rower + rowerzysta + bagaż) równej
65-120 kg (dla piasty DH-2R30-E) lub 80-140 kg (dla piasty IB-DR70/IB-DR50). Jeśli masa brutto
roweru jest większa niż zalecany zakres, siła hamowania może być niewystarczająca, a jeśli jest
mniejsza - siła hamowania może być za duża, powodując zablokowanie kół i przewrócenie roweru.
Ważne jest, aby przed użyciem modulatora siły dobrze zrozumieć i wypróbować jego działanie.
Modulator siły nie jest wyposażony w funkcję zapobiegającą zablokowaniu koła.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte
lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia rowerzysty. Zalecamy stosowanie
wyłącznie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek •
sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją może być poważne zranienie.
Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.•
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość. •
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku piasty z dynamem
podczas jazdy rowerem ani gdy koło się obraca. Dotknięcie zacisku piasty może spowodować
porażenie elektryczne.
UWAGA:
Ta piasta z dynamem jest dostosowana do parametrów 6 V / 2,4 W. Nie można jej używać dla parametrów •
6 V / 3 W.
Należy dokładnie przeczytać instrukcję serwisową układu hamulców przednich Inter-M dla hamulców •
rolkowych oraz niniejszą instrukcję serwisową.
Sprawdzić stopień równoległości zakończenia widełek. Jeśli zakończenie widełek jest w dużym stopniu •
nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas wynikający z tarcia wewnątrz piasty.
Zamontować piastę z dynamem na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała się z prawej strony, •
patrząc w kierunku przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest skierowana w lewo, piasta może się
nieprawidłowo obracać podczas jazdy.
Przed użyciem piasty należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie podłączony.•
W lampie przedniej należy użyć żarówki 6 V / 2,4 W.•
Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą prędkością, spowoduje to skrócenie okresu •
eksploatacji żarówek.
Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.•
Nie nakładać żadnego smaru ani oleju do wnętrza piasty, gdyż może on się wydostać i spowodować •
problemy z przewodzeniem.
Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu magnesu wewnątrz •
piasty.
Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej z normalnego •
użytkowania.
SI-20M0E-001
DH-2R30-
E
IB-DR70
IB-DR50
Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się z prawej strony, patrząc w
kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był dopasowany do widelca lub wspornika
kosza. Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk był
skierowany w górę. Po dokręceniu nakrętki kołpakowej nie należy na siłę obracać zacisku.
Zacisk
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Zębata podkładka osi
Wspornik kosza
Podkładka
Nakrętka kołpakowa (M9)
Wspornik kosza
Wspornik błotnika
Zacisk
Uwaga:
Podczas dokręcania nakrętek
kołpakowych należy naprzemiennie
dokręcać nakrętki z obu stron i nie
skupiać całej siły na dokręcaniu i
odkręcaniu nakrętki kołpakowej tylko
z jednej strony koła. W przeciwnym razie
oś piasty może się obracać, powodując
nadmierne dokręcenie lub poluzowanie
nakrętek blokujących.
Uwaga:
Jeśli linka podłączona do wyprowadzenia •
uziemienia nie jest poprawnie uziemiona,
należy sprawdzić, czy zębata podkładka
osi perforuje pomalowaną powierzchnię
widelca. Jeśli zębata podkładka osi nie
perforuje pomalowanej powierzchni,
lampa nie będzie poprawnie świecić,
należy więc zdrapać z widelca niewielką
ilość farby.
Zaleca się połączenie dwóch linek w celu •
sprawdzenia prawidłowego przepływu
prądu.
Połączenie linek
Uwaga:
Uwaga:
Uwaga:
Uwaga:
Uwaga:
Połączyć linki w sposób przedstawiony na poniższej ilustracji.
Podczas łączenia linek należy zdrapać farbę z zacisku ramy i
zacisku lampy.
Zacisk ramy
Złącze lampy
Linka lampy
Linka ramy
Około 16 mm
Około
16 mm
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Złącze lampy
Zacisk ramy
Linka
Izolacja
Rowek
Linka
Przedni widelec
Obudowa złącza
Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i linki •
lampy. Jeśli linki zostaną podłączone niepoprawnie,
lampa nie będzie świecić.
Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały •
się razem.
Zalecane dane techniczne linki. •
Zgiąć linki i poprowadzić je wzdłuż •
wyżłobień.
Włożyć
Zgiąć
Linki nie mogą się dotykać. •
Zacisk dynama piasty
Ustawić •
w odpowiednim
kierunku.
Naciskać do •
usłyszenia kliknięcia.
Linkę należy tak zamocować do widelca lub wspornika kosza, •
aby nie dostała się ona między szprychy lub jakiekolwiek inne
części podczas jazdy. Jeśli położenie piasty może się podczas jazdy
zmieniać w stosunku do lampy, na przykład w przypadku używania
widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest podłączona
tak, aby nie była za luźna lub zbyt naprężona w skrajnych położeniach.
Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linka od •
zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.•
Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, ponieważ •
może to spowodować wciągnięcie linki przez koło roweru.
Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę złącza. •
Silne pociągnięcie za linki może spowodować ich zerwanie lub brak styku.
Ponadto, podczas montażu koła należy najpierw zamocować je do widelca,
a następnie założyć obudowę złącza.
Połączyć
Sprawdzanie oświetlenia lampy
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy
lampa świeci.
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
SI-20M0E-001-03
OSTRZEŻENIE
UWAGA
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Obudowa
złącza
Zdjąć
Przedni widelec
Moment dokręcania:
20 - 25 Nm