Komunikat o błędzie Przyczyna Działanie autopilota
Utracono dane
o wietrze (tylko łodzie
żaglowe)
Autopilot nie odbiera
danych o wietrze.
• Alarm uruchomi się
na 5 sekund
• Autopilot przechodzi
w tryb utrzymywania
kierunku
Błąd: utracono
połączenie między
CCU a modułem
ECU (w przypadku,
gdy włączony jest
autopilot)
Nastąpiło
przekroczenie czasu
połączenia między
komputerem kursowym
i pompą.
• Kontrola steru
wyemituje sygnał
dźwiękowy,
a autopilot przejdzie
w tryb gotowości.
Szczegółowe ustawienia konfiguracyjne
Choć wszelkie ustawienia konfiguracyjne uzupełnia się zwykle
automatycznie z użyciem kreatorów, istnieje możliwość
ręcznego dostosowania wszelkich ustawień w celu
szczegółowego ustawienia autopilota.
Zaawansowane ustawienia konfiguracyjne są dostępne
wyłącznie w trybie Tryb sprzedawcy (Włączanie trybu
konfiguracyjnego sprzedawcy). Ustawienia określane przez
użytkownika są dostępne podczas normalnej eksploatacji
autopilota. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z sekcją
instrukcji dołączonej do autopilota, która jest poświęcona
konfiguracji.
UWAGA: W zależności od konfiguracji autopilota niektóre
ustawienia mogą być niedostępne.
UWAGA: W przypadku łodzi motorowych, po każdej zmianie
ustawienia Źródło prędkości należy przejrzeć odpowiednio
ustawienia Sprawdź tachometr, Dolny limit RPM, Górny limit
RPM, RPM prędkości ślizgu, Prędkość ślizgu lub Maks.
prędkość przed przeprowadzeniem procedury automatycznego
dostosowania (Korzystanie z procedury Automatyczne
dostosowywanie).
Ustawienia dostosowywania autopilota
Aby otworzyć ogólne ustawienia dostosowywania autopilota,
wybierz kolejno opcje Menu > Konfiguracja > Konfig.
autopilota przez sprzed..
Ogranicznik przyspieszenia: Umożliwia ograniczenie
prędkości zakrętów kontrolowanych przez autopilota.
Wartość procentową można zwiększyć, aby ograniczyć
prędkość wykonywania zakrętów, lub zmniejszyć, aby
zwiększyć prędkość wykonywania zakrętów.
Ustawienia źródła prędkości
UWAGA: Ustawienia źródła prędkości są dostępne wyłącznie
w przypadku łodzi motorowych.
Aby otworzyć ustawienia źródła prędkości, wybierz kolejno opcje
Menu > Konfiguracja > Konfig. autopilota przez sprzed. >
Konfig. źródła prędkości.
Źródło prędkości: Umożliwia wybór źródła prędkości.
Sprawdź tachometr: Funkcja umożliwia porównanie odczytów
z kontroli steru dotyczących obrotów silnika z tachometrami
na desce rozdzielczej łodzi.
RPM prędkości ślizgu: Funkcja umożliwia dostosowanie
wskazań kontroli steru dotyczących obrotów silnika
w momencie, gdy łódź przechodzi od wyporności do
prędkości ślizgu po wodzie. Jeśli wartość nie odpowiada
wartości na kontroli steru, można ją dostosować.
Prędkość ślizgu: Funkcja umożliwia dostosowanie prędkości
ślizgania się łodzi po wodzie. Jeśli wartość nie odpowiada
wartości na kontroli steru, można ją dostosować.
Dolny limit RPM: Funkcja umożliwia dostosowanie najniższego
poziomu obrotów silnika łodzi. Jeśli wartość nie odpowiada
wartości na kontroli steru, można ją dostosować.
Górny limit RPM: Funkcja umożliwia dostosowanie
najwyższego poziomu obrotów silnika łodzi. Jeśli wartość nie
odpowiada wartości na kontroli steru, można ją dostosować.
Maks. prędkość: Funkcja umożliwia dostosowanie
maksymalnej prędkości łodzi. Jeśli wartość nie odpowiada
wartości na kontroli steru, można ją dostosować.
Ustawienia czułości steru
UWAGA: Jeśli ustawione wartości będą zbyt wysokie lub zbyt
niskie, może wystąpić nadczynność autopilota, który będzie
nieustannie próbował dostosowywać kierunek przy
najmniejszych odchyleniach. Autopilot, który działa zbyt
aktywnie, zwiększa zużycie pompy i powoduje szybsze
rozładowywanie akumulatora.
Wybierz kolejno Menu > Konfiguracja > Konfig. autopilota
przez sprzed. > Wartości czułości steru.
UWAGA: Te ustawienia odnoszą się tylko do łodzi żaglowych,
łodzi motorowych z kadłubem wypornościowym i łodzi
motorowych ze źródłem prędkości ustawionym na Brak.
Czułość: Umożliwia określenie, w jakim stopniu ster utrzymuje
kierunek i na ile ciasne są wykonywane zakręty.
Czułość kontrowania: Umożliwia określenie, w jakim stopniu
ster dokonuje korekty zbyt szerokich zakrętów. Jeśli wybrana
zostanie zbyt niska wartość, działanie autopilota może
spowodować zbyt szeroki zakręt przy próbie wyrównania
oryginalnego skrętu.
UWAGA: Te ustawienia odnoszą się tylko do łodzi motorowych
z kadłubem ślizgowym i ze źródłem prędkości ustawionym na
Tachom.- NMEA2000/sieci prod. lub GPS.
Mała prędkość: Umożliwia ustawienie czułości steru przy niskiej
prędkości. To ustawienie ma zastosowanie do łodzi płynącej
poniżej prędkości ślizgu.
Kontrow. przy m.pręd.: Umożliwia ustawienie kontrowania
czułości steru przy niskiej prędkości. To ustawienie ma
zastosowanie do łodzi płynącej poniżej prędkości ślizgu.
Duża prędkość: Umożliwia ustawienie czułości steru przy
wysokiej prędkości. To ustawienie ma zastosowanie do łodzi
płynącej powyżej prędkości ślizgu.
Kontrow. przy d.pręd.: Umożliwia ustawienie kontrowania
czułości steru przy wysokiej prędkości. To ustawienie ma
zastosowanie do łodzi płynącej powyżej prędkości ślizgu.
Ustawienia układu sterowania
Aby otworzyć ustawienia układu sterowania, wybierz kolejno
opcje Menu > Konfiguracja > Konfig. autopilota przez
sprzed. > Konfiguracja układu sterowania.
Sprawdź kier. sterow.: Funkcja umożliwia ustawienie kierunku,
w którym należy przesunąć ster w celu wykonania łodzią
skrętu na lewą i prawą burtę. Istnieje możliwość
przetestowania ustawienia. W razie potrzeby można także
odwrócić kierunek sterowania.
Rejestrowanie urządzenia
Pomóż nam jeszcze sprawniej udzielać Tobie pomocy i jak
najszybciej zarejestruj swoje urządzenie przez Internet.
• Odwiedź stronę http://my.garmin.com.
• Pamiętaj o konieczności zachowania oryginalnego dowodu
zakupu (względnie jego kserokopii) i umieszczenia go
w bezpiecznym miejscu.
Kontakt z działem pomocy technicznej firmy Garmin
• Odwiedź stronę www.garmin.com/support i kliknij opcję
Contact Support, aby uzyskać informacje o pomocy
technicznej dostępnej w poszczególnych krajach.
• Jeśli znajdujesz się w USA, zadzwoń pod numer (913) 397
8200 lub (800) 800 1020.
• Jeśli znajdujesz się w Wielkiej Brytanii, zadzwoń pod numer
0808 2380000.
• Jeśli znajdujesz się w Europie, zadzwoń pod numer +44 (0)
870 8501241.
11