• Powierzchnia montażowa powinna być wystarczająco
mocna, aby zapewnić podparcie dla ciężaru urządzenia oraz
chronić go przed nadmiernymi wibracjami lub wstrząsami.
• Aby uniknąć zakłóceń kompasu magnetycznego, urządzenia
nie należy instalować w odległości mniejszej niż bezpieczny
dystans dla kompasu podany w danych technicznych
produktu.
• Za miejscem montażu musi być pozostawione miejsce na
poprowadzenie i podłączenie przewodów.
Uwagi dotyczące połączeń kontroli steru
• Kontrolę steru należy podłączyć do sieci NMEA 2000
®
.
• Opcjonalne urządzenia zgodne z interfejsem NMEA
®
, takie
jak czujnik wiatru, czujnik prędkości po wodzie lub
urządzenie GPS, można podłączyć do kontroli steru za
pomocą przewodu do przesyłu danych (Uwagi dotyczące
połączeń interfejsu NMEA 0183).
Uwagi dotyczące połączeń i montażu komputera kursowego
• Komputer kursowy pełni rolę podstawowego czujnika
systemu autopilota serii Mechaniczny GHP Reactor. Aby
uzyskać najlepszą wydajność, podczas wyboru miejsca
montażu należy wziąć pod uwagę następujące wskazówki.
◦ W miejscu, w którym ma zostać zamontowany komputer
kursowy, należy sprawdzić poziom zakłóceń
magnetycznych, korzystając z przenośnego kompasu.
Jeśli igła kompasu przenośnego porusza się, gdy kompas
znajduje się w miejscu, w którym ma zostać zamontowany
komputer kursowy, oznacza to obecność zakłóceń
magnetycznych. Wybierz inną lokalizację i ponownie
sprawdź poziom zakłóceń.
◦ W celu uzyskania optymalnej wydajności działania
komputer kursowy powinien zostać zamontowany na
sztywnej powierzchni.
◦ Komputer kursowy można zamontować na łodzi
w dowolnym położeniu. Aby uniknąć kroku mającego na
celu określenie kierunku północnego podczas procedury
konfiguracyjnej, wystarczy spełnić wszystkie poniższe
wytyczne dotyczące wyboru miejsca montażu
(opcjonalnie).
◦ Połączenia komputera kursowego muszą być
zwrócone w kierunku dziobu.
◦ Podstawa komputera kursowego powinna znajdować
się pod odpowiednim kątem względem osi kołysania
(wzdłużnego) i kiwania łodzi.
◦ Komputer kursowy musi znajdować się w pobliżu
środka obrotu łodzi — a w razie potrzeby — należy
przesunąć go nieco do przodu.
• Przewód komputera kursowego ma długość 5 m (16 stóp)
i łączy komputer kursowy z elektronicznym modułem
sterującym.
◦ Jeśli montaż komputera kursowego w odległości mniejszej
niż 5 m (16 stóp) od elektronicznego modułu sterującego
jest niemożliwy, należy skorzystać z przedłużacza, który
można nabyć u lokalnego sprzedawcy produktów firmy
Garmin lub na stronie www.garmin.com.
◦ Tego przewodu nie należy przecinać.
Określenie najlepszego miejsca montażu
1
Sporządź listę wszystkich miejsc, w których możliwy jest
montaż komputera kursowego, które są oddalone co najmniej
60 cm (2 stóp) od żelaznych części, magnesów i przewodów
o wysokim prądzie.
Duże magnesy (np. w głośniku niskotonowym) powinny
znajdować się w odległości co najmniej 1,5 m (5 stóp) od
miejsca montażu.
2
Określ położenie środka obrotu łodzi i zmierz jego odległość
do poszczególnych możliwych miejsc montażu z określonych
w kroku 1.
3
Wybierz miejsce montażu znajdujące się najbliżej środka
obrotu łodzi.
Jeśli więcej niż jedno możliwe miejsce montażu znajduje się
podobnej odległości od środka obrotu łodzi, należy wybrać to,
które jest w największym stopniu zgodne z wytycznymi.
• Najlepsze miejsce powinno znajdować się najbliżej linii
środkowej łodzi.
• Najlepsze miejsce powinno znajdować się w możliwie
nisko położonej części łodzi.
• Najlepsze miejsce powinno znajdować się nieco bliżej
dziobu.
Uwagi dotyczące połączeń i montażu elektronicznego
modułu sterującego
• Elektroniczny moduł sterujący może być zamontowany na
płaskiej powierzchni i zwrócony w dowolnym kierunku.
• W zestawie z elektronicznym modułem sterującym znajdują
się wkręty do montażu. Jeśli nie są one właściwe dla danej
powierzchni montażowej, należy wymienić je na inne
odpowiednie do tego zadania.
• Elektroniczny moduł sterujący musi znajdować się
w odległości mniejszej niż 0,5 m (19 cali) od układu
napędowego.
◦ Przedłużenie przewodu łączącego elektroniczny moduł
sterujący z układem napędowym nie jest możliwe.
• Elektronicznego modułu sterującego nie należy montować
w miejscu, które będzie zanurzone lub narażone na
zalewanie.
• Przewód zasilający elektronicznego modułu sterującego jest
podłączany do akumulatora łodzi i można w razie potrzeby
przedłużyć (Przedłużanie przewodu zasilającego).
Uwagi dotyczące przewodów i montażu układu napędowego
• Jeśli na łodzi nie został jeszcze zamontowany zgodny układ
napędowy, należy kupić go osobno i zlecić jego montaż
doświadczonemu technikowi w celu umożliwienia
prawidłowego sterowania łodzią.
• Układ sterowania musi zostać zamontowany przed trwałym
montażem elektronicznego modułu sterującego.
• Przewodów podłączonych do układu napędowego nie można
przedłużyć.
• Aby podłączyć istniejący układ napędowy (spoza oferty firmy
Garmin), należy użyć przewodu zasilającego układu
napędowego (do nabycia osobno) w celu podłączenia układu
napędowego do systemu autopilota (Podłączanie do
istniejącego układu napędowego).
◦ Przewodu zasilającego układu napędowego nie można
przedłużyć.
• Aby podłączyć solenoidowy układ napędowy, należy użyć
przewodu zasilającego solenoidu (do nabycia osobno) w celu
podłączenia solenoidowego układu napędowego do systemu
autopilota (Podłączanie do solenoidowego układu
napędowego).
◦ Przewodu zasilającego solenoid nie można przedłużyć.
• Chcąc podłączyć układ napędowy innego producenta niż
firma Garmin, należy zainstalować także czujnik położenia
steru, taki jak Garmin GRF
™
10, lub podłączyć się do
istniejącego czujnika położenia steru, korzystając z przewodu
czujnika położenia steru (do nabycia osobno).
UWAGA: Autopilot Mechaniczny GHP Reactor jest zgodny
tylko z typowymi czujnikami położenia steru z trzema
zaciskami i potencjometrem. System nie działa z czujnikiem
położenia steru działającym w oparciu o pomiar
częstotliwości.
2