Shimano FC-R550 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Techniczna instrukcja serwisowa SI-1HZ0B
FC-R550
FC-R553
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynną zmianę bie-
gów, dlatego należy upewnić się co do ich poprawnego zamontowania.
Należy postępować zgodnie z poniższą
procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32, zamontować
prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę
(gwint prawoskrętny).
Moment dokręcenia: 35 - 50 Nm
3 Następnie nałóż prawą korbę.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi
prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia misek użyj TL-FC16.
Moment dokręcenia: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą i sprawdzić,
czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a
następnie dokręcić śrubę lewej korby mechanizmu.
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręco-
na z jednakowym momentem
12 - 15 Nm.
Dla modelu FC-R553
oznaczenie liczby
zębów na największej
tarczy powinno być
zwrócone na zewnątrz,
a oznaczenia na średniej
i najmniejszej tarczy
powinny być zwrócone
do wewnątrz.
Oznaczenie
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch; może
to spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. W przeciwnym wypadku, łańcuch może się zerwać i istnieje
ryzyko upadku z roweru.
Dwie śruby mocujące ramienia lewej korby powinny być dokręcane na przemian i
stopniowo, a nie każda ze śrub dokręcana całkowicie i jednorazowo. Użyć klucza
dynamometrycznego, aby upewnić się, że momenty dokręcenia mieszczą się w
przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto, po przejechaniu około 100 km użyć klucza dyna-
mometrycznego, aby ponownie sprawdzić momenty dokręcenia. Ponadto, ważne
jest także okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeśli momenty dokręcenia
są zbyt słabe lub jeśli śruby mocujące nie są dokręcane na przemian i stopniowo, to
lewe ramię korby może odpaść, co może spowodować przewrócenie się roweru.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma pęknięć w ramionach korby. Jeżeli
są jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania korby i spadnięcia z roweru.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia kierujące-
go rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
Upewnić się, w tabeli danych technicznych produktu, czy kombinacja koronek
odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku
zastosowania innych kombinacji, odległość miedzy tarczami będzie niewłaściwa i
łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym
na rysunku, może stykać się z przednimi
tarczami lub przednią przerzutką i hałasować.
Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić
łańcuch na kolejne, większe tarcze lub
następne.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony rów-
nolegle, spadnie efektywność zmiany biegów.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w złączach lub połączeniach.
(BB-FC, FC-PD)
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w osi suportu, należy wymienić oś
suportu.
Dodatkowo, jeżeli działanie pedałów nie wydaje się normalne, dokonać
ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Należy nasmarować oś suportu przed montażem.
W celu zapewnienia najlepszego działania, pamiętać o stosowaniu tylko
określonego typu łańcucha. Nie można stosować łańcucha o szerokim ogniwie.
Jeżeli łańcuch, w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i
łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a następnie
ponownie je smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi,
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Zewnętrzna
strona
Ramię
mechanizmu
Sworzeń chroniący przed
spadaniem łańcucha
Ramię
mechanizmu
Oznaczenie o
Wewnętrzna
strona
Oznaczenie
Dane techniczne
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
prawidłowo ułożoną, tak jak
pokazano na ilustracji.
5
2
4
(A)
1
3
Szerokie rozmiesz-
czenie rowków
TL-FC16
TL-FC32
Mufa osi suportu
6
W przypadku
FC-R553 użyć
podkładki.
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Zgodnie z ruchem
wskazówek zegara
dla osi suportu
70 mm [M36]
SI-1HZ0B-03
OSTRZEŻENIE
Gdy tarcza będzie ustawiona stroną z
oznakowaniem skierowaną na zewnątrz,
należy ustawić większą tarczę tak, aby trzpień
chroniący łańcuch
przed spadaniem znajdował
się za ramieniem
mechanizmu.
Z oznaczoną powierzchnią
mniejszej tarczy do wewnątrz
należy zamontować tarczę tak,
aby oznaczenie o znajdowało
się w jednej linii z ramieniem
mechanizmu.
Symbol modelu FC-R550 FC-R553
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
53 - 39T, 52 - 39T, 50 - 39T
50 - 39 - 30T
Średnica rozstawu śrub 130 mm 130 mm / 74 mm
Długość ramienia 165, 170, 172,5, 175 mm
Gwinty pedału B.C. 9/16” x 20T.P.I. (angielski gwint)
Odpowiedni łańcuch CN-5600
Linia łańcucha 43,5 mm
45 mm
Szerokość korpusu (rozmiar
gwintu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
  • Page 1 1

Shimano FC-R550 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla