1
Przytrzymaj pompę w miejscu, w którym ma zostać
zamontowana, a następnie oznacz umiejscowienie otworów
montażowych na powierzchni montażowej, korzystając
z pompy jako szablonu.
2
Korzystając z wiertła dostosowanego do powierzchni
montażowej i wybranego elementu montażowego, wywierć
w powierzchni montażowej 4 otwory.
3
Zamocuj pompę na powierzchni montażowej, korzystając
z wybranego elementu montażowego.
Podłączanie przewodów hydraulicznych do pompy
Aby uzyskać pomoc, zapoznaj się ze schematami (Schematy
instalacji hydraulicznej, strona 5).
1
Odłącz wymagane przewody od układu hydraulicznego.
2
Załóż trójnik na przewodach prawej i lewej burty systemu,
między sterem i siłownikiem sterowania.
UWAGA: Jeśli łódź jest wyposażona w moduł Power Assist,
należy dodać trójniki między modułem Power Assist
a siłownikiem sterowania.
3
Wykonaj poniższe czynności:
• Jeśli łódź nie jest wyposażona w przewód powrotny
podłączony do steru, podłącz odpowiednio długi przewód
hydrauliczny, pozwalający na podłączenie łącznika
zwrotnego na sterze do środkowego łącznika pompy.
• Jeśli łódź jest wyposażona w przewód powrotny
podłączony do steru, załóż trójnik na ten przewód. Jeśli
przewód powrotny jest podłączony do modułu Power
Assist, musisz założyć trójnik na przewód powrotny
między modułem Power Assist a sterem.
4
Podłącz przewód hydrauliczny do niewykorzystanego
łącznika każdego z trójników, pozostawiając wystarczająco
długi jego fragment do podłączenia trójnika do łączników
pompy.
5
Podłącz trójniki przewodów lewej i prawej burty do
odpowiednich łączników pompy, tak jak pokazano na
schemacie konfiguracji hydraulicznej.
6
Zainstaluj zawór Shadow Drive na przewodzie hydraulicznym
lewej lub prawej burty, między sterem a trójnikiem, który jest
podłączony do pompy (Instalacja zaworu Shadow Drive,
strona 7).
7
Zamontuj zawór odcinający (do nabycia osobno) na każdym
przewodzie hydraulicznym, który jest podłączony
bezpośrednio do pompy.
Podłączanie komputera kursowego
Poprowadź pomarańczowy i niebieski przewód
z nieizolowanego fragmentu przewodu komputera kursowego
do miejsca, w którym ma zostać zainstalowany alarm
(Instalacja alarmu, strona 7).
Jeśli przewód jest za krótki, przedłuż odpowiednie żyły
przewodu, korzystając z przewodu 0,08 mm
2
(28 AWG).
Instalacja zaworu Shadow Drive
Podłączanie modułu Shadow Drive do układu
hydraulicznego
Przed rozpoczęciem instalacji zaworu Shadow Drive należy
wybrać miejsce, w którym moduł Shadow Drive ma zostać
podłączony do hydraulicznego układu sterowania łodzi (Shadow
DriveUwagi dotyczące montażu modułu, strona 2).
Aby uzyskać dalszą pomoc, zapoznaj się ze schematami
instalacji hydraulicznej (Schematy instalacji hydraulicznej,
strona 5).
Podczas instalacji zaworu Shadow Drive na odpowiednim
przewodzie hydraulicznym skorzystaj ze złączy
hydraulicznych (do nabycia osobno).
Podłączanie zaworu Shadow Drive do komputera
kursowego
1
Poprowadź koniec przewodu komputera kursowego bez
złącza do zaworu Shadow Drive.
Jeśli przewód jest za krótki, przedłuż odpowiednie żyły
przewodu, korzystając z przewodu 28 AWG (0,08 mm²).
2
Połącz przewody zgodnie z poniższą tabelą.
Kolor przewodu zaworu
Shadow Drive
Kolor żyły przewodu komputera
kursowego
Czerwony (+) Brązowy (+)
Czarny () Czarny ()
3
Zlutuj wszystkie połączenia nieizolowanych przewodów
i zabezpiecz je izolacją.
Instalowanie przełącznika autopilota
Jeżeli zestaw autopilota nie zawiera zaworu Shadow Drive,
należy zainstalować ręczny jednobiegunowy przełącznik
jednokrotny (SPST) (do nabycia osobno), aby wyłączyć
autopilota w razie potrzeby.
1
Poprowadź koniec przewodu komputera kursowego bez
złącza do przełącznika.
Jeśli przewód jest za krótki, przedłuż odpowiednie żyły
przewodu, korzystając z przewodu 28 AWG (0,08 mm²).
2
Połącz przewody zgodnie z poniższą tabelą.
Funkcja przewodu przełącz
nika
Kolor żyły przewodu komputera
kursowego
Dodatni (+) Brązowy (+)
Ujemny () Czarny ()
3
Zlutuj wszystkie połączenia nieizolowanych przewodów
i zabezpiecz je izolacją.
Autopilot działa poprawnie w momencie, kiedy styki przełącznika
są zamknięte. Otwarcie przełącznika wyłącza autopilota
i umożliwia ręczne sterowanie.
Instalacja alarmu
Przed rozpoczęciem montażu alarmu należy wybrać miejsce,
w jakim zostanie on zamontowany (Uwagi dotyczące połączeń
i montażu alarmu, strona 3).
1
Poprowadź przewód alarmu do końca przewodu komputera
kursowego bez złącza.
Jeśli przewód jest za krótki, przedłuż odpowiednie żyły
przewodu, korzystając z przewodu 28 AWG (0,08 mm
2
).
2
Połącz przewody zgodnie z poniższą tabelą.
Kolor przewodu alarmu Kolor żyły przewodu komputera
kursowego
Biały (+) Pomarańczowy (+)
Czarny () Niebieski ()
3
Zlutuj wszystkie połączenia nieizolowanych przewodów
i zabezpiecz je izolacją.
4
Zabezpiecz alarm za pomocą wiązań lub innych elementów
montażowych (do nabycia osobno).
Informacje o interfejsie NMEA 2000 oraz elementach
autopilota
Specjalna kontrola steru nie wchodzi w skład każdego zestawu
autopilota. Jeżeli autopilot zostanie zainstalowany bez
specjalnej kontroli steru, komputer kursowy autopilota musi być
podłączony do tej samej sieci NMEA 2000 co zgodny ploter
nawigacyjny Garmin, aby można było konfigurować
i kontrolować system autopilota.
NOTYFIKACJA
Jeśli podłączasz urządzenie do istniejącej sieci NMEA 2000,
sieć NMEA 2000 powinna być już podłączona do zasilania. Nie
podłączaj przewodu zasilającego NMEA 2000 do zainstalowanej
już sieci NMEA 2000, ponieważ tylko jedno źródło zasilania
powinno być podłączone do sieci NMEA 2000.
7