Garmin Pompset van 2 liter Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji
POMPA HYDRAULICZNA 1,2 L
I 2,0 L
Instrukcja instalacji
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Należy zapoznać się z zamieszczonym w opakowaniu produktu
przewodnikiem Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
i produktu zawierającym ostrzeżenia i wiele istotnych
wskazówek.
Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczne i roztropne
sterowanie swoim statkiem. Autopilot jest narzędziem, które
wspomaga sterowanie. Nie zwalnia ono użytkownika
z obowiązku bezpiecznego sterowania swoją łodzią. Należy
unikać zagrożeń nawigacyjnych i nigdy nie zostawiać steru bez
nadzoru.
Należy zawsze być przygotowanym do szybkiego przejęcia
ręcznego sterowania łodzią.
PRZESTROGA
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową.
NOTYFIKACJA
Aby uniknąć uszkodzenia łodzi, autopilot powinien być
zainstalowany przez wykwalifikowanego instalatora urządzeń
morskich. Do prawidłowej instalacji wymagana jest fachowa
wiedza na temat hydraulicznych urządzeń sterowniczych oraz
morskich układów elektrycznych.
Podczas wiercenia i wycinania należy zawsze sprawdzić, co
znajduje się po drugiej stronie obrabianej powierzchni.
Pompy można używać wyłącznie z systemami autopilotów firmy
Garmin. Próba użycia tej pompy z innym systemem może
spowodować uszkodzenie tego systemu, pompy lub łodzi.
Pompa hydrauliczna steruje łodzią, komunikując się
z hydraulicznym układem sterowania w oparciu o polecenia
otrzymywane z systemu autopilota. Pompa nie jest
uwzględniona w podstawowym pakiecie autopilota, ponieważ
typ pompy używany z autopilotem określa się na podstawie
rozmiaru i typu układu sterowania zainstalowanego na łodzi.
Rejestrowanie urządzenia
Pomóż nam jeszcze sprawniej udzielać Tobie pomocy i jak
najszybciej zarejestruj swoje urządzenie przez Internet.
Pamiętaj o konieczności zachowania oryginalnego dowodu
zakupu (względnie jego kserokopii) i umieszczenia go
w bezpiecznym miejscu.
1
Odwiedź stronę my.garmin.com.
2
Zaloguj się do konta Garmin
®
.
Niezbędne narzędzia
Okulary ochronne
Wiertarka i wiertła
Klucze
Klucz dynamometryczny (w przypadku montażu zestawu
jednostronnego)
Szczypce do cięcia przewodów / narzędzie do zdejmowania
izolacji
Śrubokręty: krzyżowy i płaski
Opaski zaciskowe
Środek antykorozyjny w aerozolu do zastosowań morskich
Przewód hydrauliczny z zainstalowanymi lub wymiennymi
mocowaniami o minimalnej wartości 1000 psi.
Trójnik hydrauliczny
Szczeliwo do gwintów
Sprzęt do odpowietrzania układu hydraulicznego
Płyn hydrauliczny
Zestaw do siłownika jednostronnego (w przypadku montażu
w łodzi z siłownikiem jednostronnym, nr części:
010-11201-00)
Śruby montażowe: zestaw pompy zawiera śruby montażowe,
jednak jeśli dostarczone śruby nie są właściwe dla
powierzchni montażowej, należy zapewnić odpowiedni typ
śrub.
Uwagi dotyczące montażu
Przed rozpoczęciem instalacji pompy należy określić, w jaki
rodzaj hydraulicznego układu sterowania jest wyposażona
łódź i sprawdzić schematy hydrauliczne. Każda łódź jest
inna, w związku z czym przed podjęciem decyzji dotyczącej
miejsca montażu pompy należy wziąć pod uwagę istniejący
schemat instalacji hydraulicznej (Uwagi dotyczące instalacji
hydraulicznej, strona 1).
Pompa musi znajdować się w odległości mniejszej niż 0,5 m
(19 cali) od elektronicznego modułu sterującego.
Przedłużenie przewodów łączących pompę z elektronicznym
modułem sterującym nie jest możliwe.
W miarę możliwości pompę należy zamontować poziomo.
Jeśli nie można zamontować pompy poziomo, należy
zamontować ją w pozycji pionowej ze złączami głowicy
pompy skierowanymi w górę.
Pompę należy zamontować w miejscu, do którego można
doprowadzić przewody hydrauliczne układu sterowania łodzi.
Montaż pompy
Jeśli łódź jest wyposażona w system sterowania z siłownikiem
jednostronnym, przed rozpoczęciem montażu pompy należy
przeprowadzić jej ponowną konfigurację, aby zapewnić jej
prawidłowe działanie z jednostronnym siłownikiem (Kalibrowanie
zaworu jednostronnego, strona 4).
Przed rozpoczęciem montażu pompy należy wybrać miejsce,
w jakim zostanie ona zamontowana (Uwagi dotyczące montażu,
strona 1) i określić, jakich elementów montażowych należy użyć
(Niezbędne narzędzia, strona 1).
1
Przytrzymaj pompę w miejscu, w którym ma zostać
zamontowana, a następnie oznacz umiejscowienie otworów
montażowych na powierzchni montażowej, korzystając
z pompy jako szablonu.
2
Korzystając z wiertła dostosowanego do powierzchni
montażowej i wybranego elementu montażowego, wywierć
w powierzchni montażowej 4 otwory.
3
Zamocuj pompę na powierzchni montażowej, korzystając
z wybranego elementu montażowego.
Uwagi dotyczące instalacji hydraulicznej
NOTYFIKACJA
Nie wolno korzystać z autopilota do sterowania łodzią, jeśli nie
przeprowadzono kompletnego odpowietrzenia wszystkich części
układu hydraulicznego.
W przypadku dodawania linii hydraulicznej do systemu należy
wybrać wyłącznie wąż z zainstalowanymi lub wymiennymi
mocowaniami o minimalnej wartości 6,895 psi (1000 lbf/in²).
Nie wolno używać żadnych obejm na elementach
hydraulicznych. Należy używać odpowiedniego szczeliwa do
gwintów przeznaczonego do zastosowań morskich na
wszystkich gwintach rurowych w układzie hydraulicznym.
Grudzień 2017
190-02320-80_0A
Przed podłączeniem pompy do przewodów hydraulicznych
należy zapoznać się ze schematem układu hydraulicznego
łodzi, aby znaleźć właściwe miejsce na umieszczenie
elementów montażowych i przewodu pompy.
Pompa jest wyposażona w dwa zestawy złączek do przewodów,
który umożliwia układanie przewodów w różnych konfiguracjach.
Można użyć jednego z tych zestawów lub użyć rożnych
elementów z każdego zestawu. W razie potrzeby należy
zastosować dodatkowy przewód hydrauliczny.
Jeśli łódź jest wyposażona w układ sterowania z siłownikiem
jednostronnym, należy zamontować opcjonalny zestaw zaworu
jednostronnego (Montaż zestawu zaworu jednostronnego,
strona 2).
Montaż zestawu zaworu jednostronnego
Jeśli łódź jest wyposażona w układ sterowania z siłownikiem
jednostronnym, należy zamontować opcjonalny zestaw zaworu
jednostronnego. Zestaw zaworu jednostronnego jest dostępny
u sprzedawcy produktów firmy Garmin.
1
Wykręć cztery śruby mocujące kolektor
À
do korpusu pompy
Á
i odłącz kolektor.
2
Wymień okrągłe uszczelki w korpusie pompy na okrągłe
uszczelki dołączone do zestawu jednostronnego
Â
.
3
Umieść zawór jednostronny
Ã
między korpusem pompy
a kolektorem, tak aby okrągłe uszczelki na zaworze
jednostronnym
Ä
były zwrócone w stronę kolektora.
4
Nałóż szczeliwo do gwintów na dłuższe śruby dołączone do
zestawu jednostronnego
Å
i użyj ich, aby przymocować
kolektor i zawór jednostronny do korpusu pompy.
5
Dokręć śruby momentem 3,95 Nm (35 lbf-in).
Po podłączeniu przewodów hydraulicznych należy
przeprowadzić kalibrację zaworu jednostronnego (Kalibrowanie
zaworu jednostronnego, strona 4).
Schematy instalacji hydraulicznej
NOTYFIKACJA
Jeśli system sterowania łodzi nie odpowiada żadnemu ze
schematów instalacji hydraulicznej opisanych w niniejszej
instrukcji oraz jeśli nie masz pewności, w jaki sposób należy
zainstalować pompę, skontaktuj się z pomocą techniczną firmy
Garmin.
Przed rozpoczęciem instalacji pompy należy określić, w jaki
rodzaj hydraulicznego układu sterowania jest wyposażona łódź.
Każda łódź jest inna, w związku z czym przed podjęciem decyzji
dotyczącej miejsca montażu pompy należy rozważyć pewne
aspekty istniejącego schematu instalacji hydraulicznej.
Schemat systemu z jednym sterem bez modułu Power
Assist
À
Zawór Shadow
Drive
Zapoznaj się z instrukcją instalacji dołączoną do
podstawowego pakietu autopilota podczas
montażu zaworu Shadow Drive.
UWAGA: Zawór Shadow Drive można
zamontować do przewodu prawej lub lewej
burty.
Á
Przewód prawej
burty
Â
Przewód sygnału
zwrotnego
Ã
Przewód lewej
burty
Ä
Pompa W miarę możliwości pompę należy zamontować
poziomo.
Jeśli nie można zamontować pompy poziomo,
należy zamontować ją w pozycji pionowej ze
złączami głowicy pompy skierowanymi w górę.
Å
Ster
Æ
Siłownik sterujący Jeśli łódź jest wyposażona w układ sterowania
z siłownikiem jednostronnym, należy
zamontować opcjonalny zestaw zaworu jedno-
stronnego (Montaż zestawu zaworu jednostron
nego, strona 2).
Schemat systemu z dwoma sterami bez modułu Power
Assist
À
Przewód sygnału
zwrotnego
Á
Przewód prawej
burty
2
Â
Zawór Shadow
Drive
Zapoznaj się z instrukcją instalacji dołączoną
do podstawowego pakietu autopilota podczas
montażu zaworu Shadow Drive.
UWAGA: Zawór Shadow Drive można
zamontować do przewodu prawej lub lewej
burty.
Ã
Przewód lewej
burty
Ä
Pompa W miarę możliwości pompę należy
zamontować poziomo.
Jeśli nie można zamontować pompy poziomo,
należy zamontować ją w pozycji pionowej ze
złączami głowicy pompy skierowanymi w górę.
Å
Dolny ster
Æ
Górny ster
Ç
Siłownik sterujący Jeśli łódź jest wyposażona w układ sterowania
z siłownikiem jednostronnym, należy
zamontować opcjonalny zestaw zaworu jedno-
stronnego (Montaż zestawu zaworu jedno
stronnego, strona 2).
Schemat systemu z jednym sterem z modułem Power
Assist
NOTYFIKACJA
Aby pompa działała prawidłowo, musi zostać zainstalowana
między siłownikiem a modułem Power Assist.
Aby zawór Shadow Drive działał prawidłowo, musi zostać
zainstalowany między sterem a modułem Power Assist.
UWAGA: W celu uzyskania dostępu do łączników, przewodów
i trójnika odpowietrzającego konieczny może być demontaż
modułu Power Assist.
À
Przewód prawej
burty
Á
Moduł Power
Assist
Â
Przewód sygnału
zwrotnego
Ã
Przewód lewej
burty
Ä
Zawór Shadow
Drive
Zapoznaj się z instrukcją instalacji dołączoną
do podstawowego pakietu autopilota podczas
montażu zaworu Shadow Drive.
UWAGA: Zawór Shadow Drive można
zamontować do przewodu prawej lub lewej
burty.
Å
Pompa W miarę możliwości pompę należy
zamontować poziomo.
Jeśli nie można zamontować pompy poziomo,
należy zamontować ją w pozycji pionowej ze
złączami głowicy pompy skierowanymi w górę.
Æ
Ster
Ç
Siłownik sterujący Jeśli łódź jest wyposażona w układ sterowania
z siłownikiem jednostronnym, należy
zamontować opcjonalny zestaw zaworu jedno-
stronnego (Montaż zestawu zaworu jedno
stronnego, strona 2).
Podłączanie przewodów hydraulicznych do pompy
Aby uzyskać pomoc, zapoznaj się ze schematami (Schematy
instalacji hydraulicznej, strona 2).
1
Odłącz wymagane przewody od układu hydraulicznego.
2
Załóż trójnik na przewodach prawej i lewej burty systemu,
między sterem i siłownikiem sterowania.
UWAGA: Jeśli łódź jest wyposażona w moduł Power Assist,
należy dodać trójniki między modułem Power Assist
a siłownikiem sterowania.
3
Wykonaj poniższe czynności:
Jeśli łódź nie jest wyposażona w przewód powrotny
podłączony do steru, podłącz odpowiednio długi przewód
hydrauliczny, pozwalający na podłączenie łącznika
zwrotnego na sterze do środkowego łącznika pompy.
Jeśli łódź jest wyposażona w przewód powrotny
podłączony do steru, załóż trójnik na ten przewód. Jeśli
przewód powrotny jest podłączony do modułu Power
Assist, musisz założyć trójnik na przewód powrotny
między modułem Power Assist a sterem.
4
Podłącz przewód hydrauliczny do niewykorzystanego
łącznika każdego z trójników, pozostawiając wystarczająco
długi jego fragment do podłączenia trójnika do łączników
pompy.
5
Podłącz trójniki przewodów lewej i prawej burty do
odpowiednich łączników pompy, tak jak pokazano na
schemacie konfiguracji hydraulicznej.
6
Zainstaluj zawór Shadow Drive na przewodzie hydraulicznym
lewej lub prawej burty, między sterem a trójnikiem, który jest
podłączony do pompy.
Zapoznaj się z instrukcją instalacji dołączoną do
podstawowego pakietu autopilota podczas montażu zaworu
Shadow Drive.
Uwagi dotyczące podłączania
Zapoznaj się z instrukcją instalacji dołączoną do
podstawowego pakietu autopilota podczas montażu
elektronicznego modułu sterującego.
Pompę należy zamontować i podłączyć do układu
hydraulicznego przed połączeniem jej z elektronicznym
modułem sterującym.
Dwa przewody z pompy należy podłączyć do przyłączy
oznaczonych jako DRIVE i FEEDBACK na elektronicznym
module sterującym.
Niektóre pompy Garmin i modele elektronicznych modułów
sterujących wykorzystują ćwierćobrotowe złącza blokujące
przewodów i portów, a inne wykorzystują gwintowane złącza.
Jeśli zakupione złącza na przewodzie pompy nie pasują do
modelu elektronicznego modułu sterującego, możesz
wymontować kołnierz z przewodu i zastąpić go dołączonym lub
dostępnym u sprzedawcy produktów firmy Garmin kołnierzem
zatrzaskowym.
Kończenie instalacji
1
Stosuj się do instrukcji dołączonych do podstawowego
pakietu autopilota podczas montażu pozostałych elementów
autopilota.
2
Postępuj zgodnie z instrukcjami dołączonymi do
podstawowego pakietu autopilota, aby odpowietrzyć układ
hydrauliczny.
3
3
Nałożyć środek antykorozyjny w aerozolu do zastosowań
morskich na korpus pompy i kolektor w celu zapewnienia
odporności na korozję.
Firma Garmin zaleca stosowanie środka antykorozyjnego raz
w roku, aby wydłużyć czas eksploatacji pompy.
Konfiguracja i serwis
Kalibrowanie zaworu jednostronnego
Przed przystąpieniem do kalibracji zaworu jednostronnego
podłącz wszystkie przewody hydrauliczne do pompy.
Jeśli zainstalowano opcjonalny zestaw zaworów
jednostronnych, ponieważ łódź jest wyposażona w układ
sterowania z siłownikiem jednostronnym, należy przeprowadzić
kalibrację zaworu.
1
Znajdź mosiężne śruby kalibracyjne
À
po bokach korpusu
zaworu jednostronnego.
2
Dokręć obie śruby kalibracyjne, aż przestaną się obracać.
3
Zmierz odległość, na którą każda śruba wystaje z korpusu
zaworu.
4
Jeśli długość łba każdej śruby wystającej z korpusu zaworu
nie jest taka sama, poluzuj krótszą śrubę, aż długość obu
śrub będzie taka sama.
5
Odkręć każdą śrubę o dwa i pół obrotu.
Włączanie i wyłączanie zaworów odcinających
NOTYFIKACJA
Po zamknięciu zaworu odcinającego nie wolno dokręcać
mosiężnych śrub poza punkt zatrzymania. Dokręcanie śrub
poza ten punkt może doprowadzić do trwałego uszkodzenia
kolektora.
Ta pompa jest wyposażona w trzy zawory odcinające, które
odizolowują pompę od układu hydraulicznego na czas
rozwiązywania problemów i napraw układu.
Po zamknięciu zaworów odcinających łódź skręca normalnie,
a autopilot nie może kontrolować układu sterowania. Gdy
zawory odcinające są zamknięte, możesz wymontować pompę
z kolektora w celu naprawy, bez konieczności odłączania
przewodów hydraulicznych.
1
Aby zamknąć zawory odcinające, całkowicie dokręć ich śruby
À
.
2
Aby otworzyć zawory odcinające, całkowicie poluzuj ich
śruby.
Odłączanie pompy od kolektora
PRZESTROGA
Uważaj, aby brud i zanieczyszczenia nie dostały się do pompy
lub kolektora, kiedy są one odłączone. Kurz lub
zanieczyszczenia wewnątrz pompy lub kolektora mogą
spowodować wadliwe działanie układu sterowania, a także
całkowitą utratę kontroli nad układem sterowania.
Przed wymontowaniem pompy z układu hydraulicznego należy
zamknąć zawory odcinające (Włączanie i wyłączanie zaworów
odcinających, strona 4).
1
Odkręć śruby z łbem gniazdowym
À
, które mocują kolektor
do pompy.
2
Odłącz przewody pompy od elektronicznego modułu
sterującego.
3
Wyjmij pompę z miejsca montażu.
Podłączanie pompy z powrotem do kolektora
1
Zamontuj pompę w miejscu pierwotnego montażu.
2
Podłącz przewody pompy do elektronicznego modułu
sterującego.
3
Podłączyć kolektor do pompy za pomocą czterech śrub
z łbem gniazdowym.
4
Otwórz zawory odcinające (Włączanie i wyłączanie zaworów
odcinających, strona 4).
Dane techniczne
Wymiary (dł. × szer. ×
wys.)
31,75 × 11,43 × 10,16 cm (12,5 × 4,5 × 4 cale)
Masa 3,2 kg (7,05 funta)
Zakres temperatur Od -10°C do 60°C (od 14°F do 140°F)
Materiał Kolektor: stop aluminium
Korpus pompy: stop cynku
Tłoczysko/wirnik: stal hartowana
Silnik: magnes, miedź, stal węglowa
Nóżki: guma
© 2017 Garmin Ltd. lub jej oddziały
Garmin
®
oraz logo Garmin są znakami towarowymi firmy Garmin Ltd. lub jej oddziałów
zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.
Teflon
®
jest znakiem towarowym firmy DuPont
. Uflex
®
i MasterDrive
są znakami
towarowymi firmy UltraFlex Group.
4
support.garmin.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6

Garmin Pompset van 2 liter Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji