1/ ŚRODKI OSTROŻNOŚCI
• Urządzenie BOOSTER musi być używane przez osoby kompetentne.
• Należy zawsze przestrzegać zaleceń producenta pojazdu.
• Używać okularów i środków ochronnych zgodnych z przepisami.
• Gdy BOOSTER nie jest używany musi być cały czas ładowany.
• Aby uniknąć zetknięcia się zacisków, kable muszą zawsze być prawidłowo zwinięte i ułożone.
• Nigdy nie wywoływać zwarć.
• Cała obsługa serwisowa musi być wykonywana przez serwis posprzedażny firmy EXPERT.
2/ DANE TECHNICZNE 3/ WŁĄCZANIE URZĄDZENIA BOOSTER
• BOOSTER 12V dla pojazdów 12V. • Gdy BOOSTER nie jest używany
musi być cały czas ładowany.
• Maksymalny prąd rozruchowy: 840 A. • Zawsze należy używać ładowarki dostarczonej z urządzeniem
• Prąd zwarciowy (PIC): 2 200 A. BOOSTER EXPERT E200401.
• Zabezpieczenie przed skokami napięcia. • Podłączyć gniazdo zapalniczki ładowarki do urządzenia
• Kabel miedziany 55 cm/28 mm
2
. BOOSTER, a następnie podłączyć ładowarkę do sieci zasilającej.
• Dostarczany z ładowarką automatyczną
1,5 A 220/240 V 50/60 Hz.
• Dostarczany z kablem do gniazda zapalniczki.
4/ KONTROLA POZIOMU NAŁADOWANIA URZĄDZENIA BOOSTER
• Sprawdzić, czy urządzenie BOOSTER
jest odłączone
od ładowarki i od gniazda zapalniczki pojazdu.
•
Nacisnąć
żółty przycisk na urządzeniu BOOSTER.
Jeżeli zaświeci się zielona dioda LED oznacza to, że BOOSTER jest prawidłowo naładowany.
Jeżeli zaświeci się druga zielona diody LED, oznacza to, że BOOSTER jest prawidłowo naładowany, ale nadal jest podłączony do ładowarki.
Jeżeli świeci się żółta dioda LED, oznacza to, że BOOSTER można użyć jeden raz, ale nie poda ono całej swojej mocy.
Jeżeli świeci się jedna lub dwie diody LED czerwone, należy natychmiast rozpocząć ładowanie urządzenia BOOSTER i nie należy go używać.
5/ UŻYWANIE URZĄDZENIA BOOSTER
SPRAWDZIĆ, POZIOM NAŁADOWANIA URZĄDZENIA BOOSTER. PO NACIŚNIĘCIU PRZYCISKU TESTOWEGO POWINNY ZAŚWIECIĆ SIĘ
CO NAJMNIEJ JEDNA DIODA LED W KOLORZE ŻÓŁTYM. ZALECA SIĘ JEDNAK, W CELU UMOŻLIWIENIA PODANIA PRZEZ BOOSTER PEŁNEJ
MOCY, BY ZAŚWIECIŁA SIĘ DIODA LED W KOLORZE ZIELONYM.
• Podłączyć czerwony zacisk „dodatni” do dodatniego zacisku pojazdu. Podłączyć czarny zacisk „ujemny” do ujemnego zacisku pojazdu.
• Sprawdzić, czy BOOSTER jest prawidłowo unieruchomiony i czy nie może się poruszyć.
• Uruchomić pojazd. Nigdy nie włączać rozrusznika na więcej niż 8 sekund jednorazowo. Pomiędzy kolejnymi próbami uruchomienia
odczekać 30 sekund.
• Po uruchomieniu silnika pojazdu
odłączyć natychmiast urządzenie BOOSTER rozpoczynając od zacisku ujemnego (czarnego).
Następnie odłączyć zacisk dodatni (czerwony).
• Ułożyć zaciski wraz ze zwiniętymi kablami na swoich miejscach.
• Podłączyć urządzenie BOOSTER do ładowania najszybciej, jak to możliwe.
6/ UŻYWANIE URZĄDZENIA BOOSTER Z KABLEM DO ZAPALNICZKI
Urządzenie BOOSTER można podłączać do pojazdu za pomocą dołączonego kabla do gniazda zapalniczki w dwóch poniższych przypadkach:
- W celu doładowania urządzenia BOOSTER do dwóch użyć. Ten tryb ładowania nie zastępuje ładowania ciągłego za pomocą ładowarki
dostarczonej wraz z urządzeniem BOOSTER EXPERT.
- Aby zasilać pojazd poprzez dodatkowe gniazdo.
PRZED UŻYCIEM NALEŻY SPRAWDZIĆ ZGODNOŚĆ POJAZDU Z TAKIM RODZAJEM UŻYCIA.
7/ CZĘŚCI ZAMIENNE
E200403
: ładowarka dla urządzenia BOOSTER E200401.
E200404
: kabel podłączeniowy do gniazda zapalniczki
GWARANCJA
Urządzenie BOOSTER EXPERT E200401 jest objęte gwarancją na wady produkcyjne przez okres 1 roku od daty zafakturowania.
Lista wyłączeń z gwarancji dla urządzenia BOOSTER EXPERT E200401
- Otwarcie lub demontaż urządzenia BOOSTER - Zwarcie - Ślady łuku elektrycznego na zaciskach
- Odwrócenie biegunów - Użycie w sposób ciągły przez ponad 10 sekund - Przechowywanie w stanie rozładowanym
- Kable i zaciski nie są objęte gwarancją - Ładowanie za pomocą ładowarki innej niż dostarczona wraz z urządzeniem - Ślady uderzeń lub upadków
Akumulatory urządzeń BOOSTER to elementy, których zużywanie się nie jest objęte gwarancją. W celu przedłużenia trwałości akumulatorów należy utrzymywać je w stanie ciągłego naładowania.
Ładowarki urządzeń BOOSTER są zaprojektowane tak, aby pozostawać podłączone do zasilania w sposób ciągły i zapewniać podtrzymywanie naładowania.
PL