Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5KY0A-002
Przerzutka przednia
FD-M665
FD-M667
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować określony pancerz i ślizg.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub
obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Dane techniczne
X = dostępne
W czasie montażu elementów do powierzchni ramy z karbonu
sprawdź zalecenia producenta ramy dotyczące siły dokręcania,
aby uniknąć zbyt mocnego dokręcenia, które może spowodować
uszkodzenie ramy oraz/lub niedokręcenia, które może spowodować
brak odpowiedniego mocowania elementów.
<Wysokość oraz regulacja stopnia równoległości przerzutki przedniej>
Używając płaskiej części wózka zewnętrznego przerzutki wewnątrz osłony
przeciwuderzeniowej jak pokazano na ilustracji, wyregulować wysokość
przerzutki przedniej tak, aby zewnętrzna krawędź osłony
przeciwuderzeniowej
mieściła się w zalecanym zakresie na mierniku Pro-Set.
Wyregulować również
tak, aby płaska część wózka zewnętrznego była równoległa do wewnętrznej
powierzchni osłony przeciwuderzeniowej. Do dokręcania używać klucza
imbusowego 5 mm.
Montaż przerzutki przedniej
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
Wózek zewnętrzny przerzutki
Osłona przeciwuderzeniowa
Zewnętrzna krawędź osłony
przeciwuderzeniowej
powinna zawierać się
w tym przedziale
Miernik Pro-Set
Blokada regulująca Pro-Set
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na
rysunku. Nie wolno w tym momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Dolna regulacja
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set. Następnie
ustawić tak, aby luz między wózkiem wewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Blokada regulująca
Pro-Set
A
B
B
A
FD-M667
FD-M665
Śruba regulacji
dolna
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Pozycja łańcucha
Największa
koronka
Mała
tarcza
Skracanie pancerza
Podczas obcinania pancerza obciąć koniec
przeciwny do końca z oznaczeniem. Po
ucięciu pancerza zaokrąglić zakończenie
tak, aby średnica wewnętrzna była
jednakowa.
Na obcięty koniec
pancerza założyć
tą samą końcówkę
pancerza.
Końcówka pancerza
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Nacisnąć dźwignię (B) dwa razy lub
więcej, i sprawdzić na wskaźniku,
czy dźwignia jest w najniższym
położeniu. Następnie usunąć kapę
otworu na linkę i przyłączyć linkę.
Kapa otworu na linkę
Dźwignia (B)
Linka
Kapa otworu
na linkę
Moment dokręcania:
0,3 - 0,5 Nm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować
linkę do przedniej przerzutki, jak pokazano na rysunku.
Dolne prowadzenie linki Górne prowadzenie linki
Pociągnij
Pociągnij
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M665
< Górne prowadzenie linki >
Klucz imbusowy 5 mm
Uwaga:
Przeciągnąć linkę
jak pokazano na
ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
< Dolne prowadzenie linki >
• FD-M667
< Górne prowadzenie linki >
Uwaga:
Przeciągnąć linkę
jak pokazano
na ilustracji.
Śruba
mocująca
linkę
Obrócić śrubę regulacji górnej
tak, aby przerzutka przednia
nie mogła przesunąć się
dalej w górę. Uważać, aby
w tym momencie nie dokręcić
śruby zbyt mocno.
FD-M665
FD-M667
Łańcuch
Wózek
zewnętrzny
przerzutki
Śruba regulacji
górnej
3. Górna regulacja
Podczas wykonywania tej regulacji, ustaw łańcuch na dużej
koronce oraz na największej tarczy mechanizmu korbowego.
Należy obrócić pokrętłem regulacyjnym pancerza tak, aby luz
między wózkiem wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0 - 0,5 mm.
A
B
Łańcuch
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Pozycja
łańcucha
Największa
koronka
Duża
tarcza
A
B
Pokrętło regulacyjne pancerza
4. Zestawienie problemów i sposobów ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 3 przestawić dźwignię zmiany
biegów w celu sprawdzenia zmiany biegów. (Ma to zastosowanie
również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się trudna
w czasie użytkowania.)
OSTRZEŻENIE
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch;
może to spowodować wywrócenie roweru.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może
spaść i może spowodować upadek z roweru, który może prowadzić do
poważnych obrażeń.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Obrócić górną śrubę regulacyjną tak, aby łańcuch nie opierał się na osłonie
przeciwuderzeniowej.
• Jeżeli zmiana biegu nie wydaje się być płynna, wymyć przerzutkę i
nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest
możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może dojść
do kontaktu łańcucha z przednimi tarczami lub przednią przerzutką i
generowania hałasu. Jeżeli problemem jest hałas, przerzucić łańcuch na
kolejną większą tylną koronkę lub następną.
Symbol modelu FD-M665 / M667
Dolne prowadzenie linki X
Górne prowadzenie linki X
Różnica zębów w mechaniźmie korbowym 14T
Min. różnica między dużą i średnią tarczą –
Średnica obejmy montażowej przerzutki przedniej S, M, L
Kąt nachylenia rury podsiodłowej ( α )
65° - 71°
Właściwa linia łańcucha 46,8 mm
Odpowiedni mechanizm korbowy
Tylko dwurzędowy
mechanizm
korbowy
(36-22T)
Jeżeli trudna jest zmiana z dużej
tarczy na małą tarczę.
Poluzować śrubę regulacji dolnej
w lewo (około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przedniej
przerzutki na dużej tarczy.
Dokręcić śrubę regulacji górnej
w prawo (około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu
między łańcuchem i wózkiem
wewnętrznym przedniej
przerzutki na dużej tarczy.
Poluzować śrubę regulacji górnej
obracając ją w lewo (około 1/2
obrotu). Jeżeli to nie rozwiąże
problemu, poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza obracając
go w lewo od 1 do 2 obrotów.
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę
osi suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej
w prawo (około 1/2 obrotu).
Zamontować kapę otworu na linkę obracając ją
do zatrzymania, jak pokazano na rysunku.
Nie obracać jej dalej, ponieważ może dojść
do uszkodzenia śruby
pol_280403_5KY0A_002.indd 1pol_280403_5KY0A_002.indd 1 09-05-2008 10:47:4409-05-2008 10:47:44
SI-5KY0A-002-03