FD-R443A
Przed użyciem prosimy uważnie przeczytać instrukcję i
postępować dokładnie według jej zaleceń.
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastoso-
wanie następującej kombinacji.
Skok Kąt nachylenia
rury podsiodłowej
Uwaga
• W przypadku podłączenia zespołu FD-R443 (na hak)
do rury gniazda o grubości przekraczającej 31,8 mm
może dochodzić do styku przerzutki z rurą gniazda i
zakłócenia prawidłowego funkcjonowania mechanizmu
zmiany biegów.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować
odpowiedni pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze
pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Przerzutka przednia przeznaczona jest do
zastosowania tylko z trzyrzędowymi mechanizmami.
Nie można jej stosować z dwurzędowymi
mechanizmami, ponieważ nie będą pasować punkty
zmiany biegów.
• Należy stosować tylko łańcuchy Shimano o wąskim
ogniwie. Nie można stosować łańcucha o szerokim
ogniwie.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu,
regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować
do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak
pokazano na ilustracji. Nie wolno w tym momencie
usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Montaż przerzutki przedniej
Zęby tarczy
powinny mieścić
się w tym zakresie
Miernik Pro-Set
Przy użyciu klucza imbusowego 5 mm przymocować
wózek zewnętrzny przerzutki w taki sposób, aby linia
narysowana • między górnymi i dolnymi znacznikami
na wózku zewnętrznym przerzutki leżała równolegle do
największej tarczy.
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Wózek przerzutki
3. Regulacja górna
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem zewnętrznym
przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
4. Regulacja na środkowej tarczy
W czasie prowadzenia regulacji ustawić łańcuch na największej tylnej
koronce, a z przodu ustawić łańcuch na środkowej tarczy. Obrócić
pokrętło regulacyjne pancerza tak, aby dystans
między wózkiem wewnętrznym przerzutki i
łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami serwisowymi
SL-R440.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Regulacja SIS
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Śruba regulacji
dolnej
Największa
koronka
Najmniejsza
tarcza
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przeciągając linkę, dokręcić śrubę mocującą kluczem
imbusowym 5 mm, aby zamocować linkę.
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować linkę do przedniej przerzutki, jak
pokazano na ilustracji.
Pociągnąć
5. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
Po wykonaniu kroków od 1 do 4 przestawić dźwignię zmiany biegów w
celu sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana
biegu stanie się trudna w czasie użytkowania).
Blokada regulująca Pro-Set
Blokada regulująca Pro-Set
Wózek
zewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Śruba regulacji
górnej
Dane techniczne
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia
wyjściowego, kiedy zostaną puszczone po zmianie przełożenia.
W czasie uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać,
aby jednocześnie obracać ramieniem korby.
Początkowe
położenie dźwigni (A)
Przerzucanie z małej tarczy na większą
Kiedy dźwignia (A) zostanie
naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z
małej na większą tarczę.
Np.
ze średniej tarczy na największą tarczę.
Przerzucanie z dużej tarczy na
mniejszą
Kiedy dźwignia (B) zostanie
naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z dużej
tarczy na mniejszą.
Przykład:
z największej tarczy na średnią tarczę.
Dźwignia (B)
Pokrętło regulacyjne pancerza
Wózek
wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części uzyskać i
dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Pozycja łańcucha
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Pozycja łańcucha
■
Przerzutki przednie (SL-R440)
Pozycja łańcucha
INSTRUKCJE SERWISOWE
SI-5H10A
Dźwignia
przerzutki
Przód SL-R440
Tył SL-R440-8
Pancerz SP40
Biegi 24
Przerzutka przednia FD-R443A
Mechanizm korbowy FC-3303
Oś suportu BB-UN40
Przerzutka tylna RD-3300
Piasta tylna FH-3300
Kaseta koronek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50
Ślizg SM-SP17
Typ Na obejmę / hak
Różnica zębów w
mechanizmie korbowym
22 zęby lub mniej
Min. różnica między dużą a
średnią tarczą
10T
Średnica obejmy montażowej
przerzutki przedniej
S (28,6 mm), M (31,8 mm)
Kąt nachylenia rury
podsiodłowej ( a )
63° - 66°
Linia łańcucha 45 mm
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/4 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Jeżeli w czasie zmiany z największej
tarczy średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne pancerza
w lewo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Dokręcić pokrętło regulacyjne pancerza
obracając je w prawo (1 do 2 obrotów).
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu.
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/2 obrotu).
SI-5H10A-03
1 mm
3 mm