<Montaż>
Do montażu osi piasty należy użyć narzędzia
specjalnego (TL-HS22 /HS20 / 17 mm).
Nakrętkę zabezpieczającą należy dokręcić
przy użyciu klucza imbusowego 5 mm, dzięki
czemu mechanizm zostanie podwójnie
zabezpieczony, zgodnie z ilustracją.
(1) (2)
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
<FH-M785 / FH-T780>
Montaż koronek HG
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić śrubę mocującą
główkę (wewnątrz główki piasty) i wymienić główkę.
Uwaga:
Należy upewnić się, że smar został umieszczony na
gwincie śruby mocującej główkę. W przeciwnym
przypadku mogą wystąpić luzy lub zakleszczenie.
Nie należy podejmować prób demontażu główki,
ponieważ może to osłabić
wydajność piasty.
SI-3TG0A-002-03
Moment dokręcania:
45 - 50 Nm
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Techniczna instrukcja serwisowa SI-3TG0A-002
FH-M785 / HB-M785
FH-T780 / HB-T780
Dane techniczne
Piasta tylna/Piasta przednia
Piasta tylna Piasta przednia
Model nr FH-M785 FH-T780 HB-M785 FB-T780
Biegi 10 --
Liczba otworów na szprychy 32 / 36 32 / 36
Odległość między nakrętkami 135 mm 100 mm
Odpowiednie hamulce
Hamulec
tarczowy
Hamulec
obręczowy
Hamulec
tarczowy
Hamulec
obręczowy
Kombinacja zębów kaset zębatek
Symbol modelu Nazwa grupy Biegi Kombinacja ilości zębów
CS-M771-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34T
bK 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36T
bL 10 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 25, 28, 32T
CS-6700 – 10 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 24, 28T
* Przerzutki tylnej RD-M780 nie można używać w połączeniu z kasetą CS-6700 (11-28T).
* Przerzutki tylnej RD-T780 nie można używać w połączeniu z kasetą CS-M771-10 (11-36T).
•
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując
wkonsekwencji poważne zranienie.
•
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne,
zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia kierującego
rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
•
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
Uwaga
•
CS-M771-10 należy używać w połączeniu z łańcuchem 10-rzędowym do rowerów
górskich.
•
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
•
Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one
się wydostać na zewnątrz.
•
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie
je smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym
i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
•
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki i
łańcuch.
•
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
OSTRZEŻENIE
Wymiana główki piasty
Najpierw należy wyciągnąć oś piasty zgodnie z procedurą pokazaną na rysunku. (FH-M785)
Odcinek z podwójną blokadą po stronie główki nie może być zdemontowany.
Moment dokręcenia po lewej:
15 - 20 Nm
(3)
Oś piasty
Uwaga:
•
W trakcie zdejmowania i instalowania uszczelki
należy postępować bardzo ostrożnie, aby jej nie
zagiąć. Przy ponownym instalowaniu uszczelki
należy upewnić się, czy jest dobrze zorientowana
iwłożyć ją tak daleko, jak to możliwe.
•
Nie należy rozbierać osłony przeciwkurzowej, która
jest zaciśnięta na stożku.
•
Wypusty mocujące tarczę mogą zostać
uszkodzone, jeśli tarcza hamulca nie została
zamocowana do FH-M785. Należy więc
zainstalować gumową osłonę mocowania tarczy.
Demontaż
Klucz imbusowy
5 mm
Klucz 17 mm
Wypusty mocujące
tarczę
Uszczelka
Stożek z osłoną
przeciwkurzową (nie może
zostać zdemontowany)
Wypust uszczelki jest po zewnętrznej
stronie
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie występy
na każdej koronce i część A (na której
rowek jest szeroki) główki piasty, były
wjednej linii.
Podczas montowania koronek HG zastosować narzędzie
specjalne (TL-LR15/LR10) do dokręcenia nakrętki kasety.
Aby wymienić koronki HG, zastosować narzędzia specjalne
(TL-LR15/LR10) i TL-SR21, aby odkręcić nakrętkę kasety.
Rowek jest szeroki tylko
w jednym miejscu.
Szeroki
wypust
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15 / LR10
Nakrętka kasety
Nakrętka
kasety
Nakrętka kasety
Podkładka
dystansowa koronki
Podkładka
dystansowa
koronki
Podkładka
dystansowa
nakrętki kasety
Podkładka
dystansowa
nakrętki kasety
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
<FH-M785 / HB-M785>
Naplecenie szprych koła
Upewnić się, że szprychy zostały naplecione jak na
rysunku.
Nie stosować naplecenia radialnego.
Kierunek obrotu koła
Montaż tarczy
Przód,
lewo
Tył, lewo Tył, prawo Przód, prawo
Pierścień blokady
mocowania tarczy
TL-LR15
Moment dokręcania:
40 - 50 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Dokręcić
TL-HS22/HS20
Oś piasty
Moment dokręcania: 15 - 17 Nm
Uszczelka
Uszczelka
Osłona mocowania tarczy
<HB-M785>
Konserwacja
Układ może zostać zdemontowany
zgodnie z przedstawioną ilustracją.
Smar należy nanosić na różne
części w równych odstępach czasu.
Uwaga:
•
HB-M785 nie może być rozbierana od lewej strony piasty, tam
gdzie znajdują się wypusty mocujące tarczę.
•
Podczas zdejmowania i zakładania uszczelki, należy szczególnie
uważać, aby jej nie zgiąć. Podczas zakładania uszczelki,
upewnić się, że jest prawidłowo skierowana i włożyć ją do oporu.
•
Wypusty mocujące tarczę mogą zostać uszkodzone, jeśli tarcza
hamulca nie została zamocowana do HB-M785. Należy więc
zainstalować gumową osłonę mocowania tarczy.
Klucz imbusowy
14 mm
Nasmarować
Smar DURA-ACE
(Y-04110000)
Podkładka główki
(FH-M785)
Śruba mocująca
główkę piasty
Nie należy zdejmować
uszczelki.
Korpus główki
<CS-M771-10>
(bJ) 11 - 34T
(bK) 11 - 36T
(bL) 11 - 32T
<CS-6700>
11 - 28T
Podkładka
dystansowa
A