OSTRZE
ENIE
I-8FA0H-03
Grupa
DURA-ACE ULTEGR
1
Dźwignia hamulca
T-7700-
T-7700-B
T-6510
T-5500-
A
T-5510
T-R600
BL-R600
m
szcz
owy
-77
-
5
BR-
BR-
01
n
m
IN
TR
K
E
ERWI
WE SI-8FA0
Przed użyciem prosimy uważnie przeczyta
instrukcj
i post
powa
dokładnie wedłu
jej
l
.
by osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
WA
A:
Uwa
a: Specyfi kacje mo
być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Montaż dźwigni hamulca
.
Klucz imbusow
5 mm
Moment dokręcania:
-
Nm
Wymiana okładzin
prawdzanie pancerza
Sprawdzić, czy pancerz
został założony w całości
prawidłowo.
1 mm
u
w
ce
ucz
m
usowy 4 mm
Otwart
Dźwi
nia
Ki
r
n
sunięcia
kł
zin
kładzina
kładzina
Prz
d Prz
d
a
samo w prze
n
m
ty
nym
L
w
tr
n
a
samo w prze
n
m
ty
nym
Pr
w
tr
n
ruba centrująca
ruba regulacyjna
oment
o
r
can
a: 5 - 7
m
Moment dokr
cania
ruby linki:
-
m
Wprowadzi
niewielkie re
ulacje za pomoc
ruby centruj
cej.
Ustawić dźwignię szybkozwalniającą w położeniu zamkniętym, a następnie
yregulować odległość klocka (tak jak na poniższym rys.) i zamocować linkę.
.
.
entrowanie klocka hamulcowego
Poł
czenie linki
3.
Odkr
ci
rub
mocuj
c
.
Usun
okładzin
wysuwaj
c j
wzdłuż rowka z uchwytu.
Są dwa r
żne rodzaje okładzin oraz uchwyt
w, przeznaczone do stosowania
dpowiednio z lewej i prawej strony. Wsun
nowe okładziny do rowk
w
w uchwytach okładzin, uważaj
c jednocze
nie na wła
ciwy kierunek i położenie
twor
w na
ruby.
P
n
rz
on
ec
n
ruba montażowa
Uchw
t linki
2.
Uchwyt linki Koniec linki
Pancerz
• Przyciąć linkę do odpowiedniej długości - podczas pełnego obrotu
kierownicą w prawo lub w lewo linka nie może by
maksymalnie
nac
ągn
ęta
• Jeśli po dłuższym używaniu będzie słyszalny odgłos piszczenia, należy
nasmarować części
T
m
ancerz
waga:
.
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za pomocą taśmy.
a pomocą ta
4.
Następnie owiną
kierownicę ta
mą wyko
czeniową.
Montaż hamulca
tandardowa poz
cja podczas
ontażu - łeb
ruby centruj
cej
na
u
e s
w po
ożen
u
a
na
ysun
u.
Klucz imbusow
5 mm
oment
o
r
can
a:
- 1
m
Ścisn
ć szcz
ki hamulca i osadzić je,
dy okładziny mocno dotykaj
obr
czy
.
Monta
samego hamulca
waga:
eże
szczę
amu
ca
oty
a
ą ramy, g
y o
racana
est
erown
ca,
zał
ż naklejk
ochronn
doł
czon
do ramy. (BR-7700)
staw
en
e
oc
a
amu
cowego
jna linki
ruba re
ulac
Obrócić nakrętkę (lub śrubę) regulacyjną linki, aby ponownie wyregulować odległość
.
Ponowna re
ulacja odle
łości klocka hamulcowe
o
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu około 10 razy i sprawdzić czy wszystko działa
prawnie i cz
d
stans jest poprawn
po uż
ciu hamulca.
Nacisn
ć około
1
razy
.
S
rawdzić
Kierunek obrotu obręczy
Moment dokr
cenia: 1 - 1,5 Nm
Dokr
cić śrub
mocuj
c
.
Uchw
t okładzin
Uchw
t okładzin
ruba re
ulacyjna
ruba re
ulacyjna
Okładzina
Klucz imbusow
2 mm
ucz
m
usowy 3 mm
akrętka regulacyjna linki
=
—4 mm
=
—4 mm
D
PRZ
DU
D
PRZ
DU
•
e
ne zrozum
en
e zasa
y
z
a
an
a u
a
u
amu
cowego roweru
est
bardzo ważne. Niewła
ciwe użycie układu hamulcowego roweru
oże spowodowa
utratę panowania lub wypadek, kt
ry może
prowadzi
do poważnych obraże
. Ze względu na fakt, że każdy
ower może posiada
inne charakter
st
ki prowadzenia, należ
auczy
się odpowiedniej techniki hamowania (w tym siły nacisku
wigni hamulca i charakterystyki kontroli roweru) oraz obsługi
owe
u
Można to zrobi
konsultując się z profesjonalnym sprzedawcą
ower
w i czytając instrukcję obsługi oraz poprzez praktyczne
os
ona
en
e tec
n
az
amowan
a.
• Mocno dokręci
nakrętki montażowe hamulca szczękowego za
pomocą o
pow
e
n
ego momentu
o
ręcan
a.
• W przypadku hamulców z nakr
tkami użyć nakr
tek
abezpieczaj
cych z wkładk
nylonow
nakr
tki samoblokuj
ce
.
• W przypadku hamulc
w z nakrętkami wpuszczanymi uży
nakrętek
wpuszczanych o odpowiedniej długo
ci, kt
re można obr
ci
min.
6 razy; podczas ponownego montażu na gwinty nakrętek nanie
szczelniacz (spoiwo blokujące).
Jeśli nakrętki się poluzują i hamulec odpadnie, może zostać
wciągnięty w mechanizmy roweru i stać się przyczyną wypadku.
Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku koła przedniego
może s
owodować
oważne obrażenia.
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
iniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
powodować poważne obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy
tosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
BR-7700
BR-6500
BR-5500
BR-5501
• Podczas używania okładzin hamulcowych SHIMANO z obręczami
ceram
cznym
, o
a
z
ny
ę
ą s
ę zużywa
y szy
c
e
n
ż norma
n
e.
• Grubość klocka hamulcowego BR-7700 została zwiększona o 1 mm. Jeżeli
zerokość opon
przekracza 23 mm, w trakcie zakładania i zdejmowania
koła może dojść do jej haczenia z klockiem hamulcow
m, nawet
przypadku ustawienia dźwigni szybkozwalniającej w otwartym położeniu.
W przypadku zamontowania tego rodzaju klocków hamulcowych
hamulcami BR-6500
BR-5500
BR-5501 w trakcie zakładania
i zdejmowania koła może dojść do jego haczenia, jeżeli szerokość opony
rzekracza 26 mm
• W celu uzyskania maksymalnych osiągów, zalecamy stosowanie smarów
i produktów konserwac
jn
ch Shimano.