Shimano BR-5500 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

OSTRZE
Ż
ENIE
S
I-8FA0H-03
Grupa
DURA-ACE ULTEGR
A
1
05
Dźwignia hamulca
S
T-7700-
C
S
T-7700-B
S
T-6510
S
T-5500-
C
A
S
T-5510
S
T-R600
/
BL-R600
m
szcz
ęk
owy
BR
-77
00
BR
-
6
5
00
BR-
5500
BR-
55
01
Li
n
ka
ha
m
ulca
IN
S
TR
U
K
CJ
E
S
ERWI
SO
WE SI-8FA0
H
Przed użyciem prosimy uważnie przeczyta
ć
instrukcj
ę
i post
ę
powa
ć
dokładnie wedłu
g
jej
za
l
eceń
.
A
by osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie następującej kombinacji.
U
WA
G
A:
Uwa
g
a: Specyfi kacje mo
być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Montaż dźwigni hamulca
1
.
Klucz imbusow
y
5 mm
Moment dokręcania:
6
-
8
Nm
Wymiana okładzin
S
prawdzanie pancerza
Sprawdzić, czy pancerz
został założony w całości
i
prawidłowo.
1 mm
l
u
b
w
ce
j
Kl
ucz
i
m
b
usowy 4 mm
Otwart
y
Zamknięty
y
ty
Dźwi
g
nia
szybkozwalniająca
Ki
e
r
u
n
ek
w
sunięcia
o
ad
zin
O
kładzina
O
kładzina
Prz
ó
d Prz
ó
d
T
a
k
samo w prze
d
n
i
m
i
ty
l
nym
L
e
w
a
s
tr
o
n
a
T
a
k
samo w prze
d
n
i
m
i
ty
l
nym
Pr
a
w
a
s
tr
o
n
a
Ś
ruba centrująca
Ś
ruba regulacyjna
M
oment
d
o
k
r
ę
can
i
a: 5 - 7
N
m
Moment dokr
ę
cania
ś
ruby linki:
6
-
8
N
m
Wprowadzi
ć
niewielkie re
g
ulacje za pomoc
ą
ś
ruby centruj
ą
cej.
Ustawić dźwignię szybkozwalniającą w położeniu zamkniętym, a następnie
w
yregulować odległość klocka (tak jak na poniższym rys.) i zamocować linkę.
4
.
3
.
C
entrowanie klocka hamulcowego
Poł
ą
czenie linki
1.
2.
3.
Odkr
ę
ci
ć
ś
rub
ę
mocuj
ą
c
ą
.
Usun
ąć
okładzin
ę
wysuwaj
ą
c j
ą
wzdłuż rowka z uchwytu.
Są dwa r
ó
żne rodzaje okładzin oraz uchwyt
ó
w, przeznaczone do stosowania
o
dpowiednio z lewej i prawej strony. Wsun
ąć
nowe okładziny do rowk
ó
w
w uchwytach okładzin, uważaj
ą
c jednocze
ś
nie na wła
ś
ciwy kierunek i położenie
o
twor
ó
w na
ś
ruby.
P
a
n
ce
rz
K
on
i
ec
li
n
ki
Ś
ruba montażowa
Uchw
y
t linki
2.
Uchwyt linki Koniec linki
Pancerz
Przyciąć linkę do odpowiedniej długości - podczas pełnego obrotu
kierownicą w prawo lub w lewo linka nie może by
ć
maksymalnie
nac
i
ągn
i
ęta
.
Jeśli po dłuższym używaniu będzie słyszalny odgłos piszczenia, należy
nasmarować części
A
.
T
m
a
P
ancerz
U
waga:
3
.
Tymczasowo zamocować pancerz do kierownicy np. za pomocą taśmy.
z
a pomocą ta
4.
Następnie owiną
ć
kierownicę ta
ś
mą wyko
ń
czeniową.
Montaż hamulca
S
tandardowa poz
y
cja podczas
m
ontażu - łeb
ś
ruby centruj
ą
cej
z
na
jd
u
j
e s
w po
ł
ożen
i
u
j
a
k
na
r
ysun
k
u.
Klucz imbusow
y
5 mm
M
oment
d
o
k
r
ę
can
i
a:
8
- 1
0
N
m
Ścisn
ą
ć szcz
ę
ki hamulca i osadzić je,
g
dy okładziny mocno dotykaj
ą
obr
ę
czy
1
.
Monta
ż
samego hamulca
U
waga:
J
eże
li
szczę
ki
h
amu
l
ca
d
oty
k
a
j
ą ramy, g
d
y o
b
racana
j
est
ki
erown
i
ca,
zał
ó
ż naklejk
ę
ochronn
ą
doł
ą
czon
ą
do ramy. (BR-7700)
U
staw
i
en
i
e
kl
oc
k
a
h
amu
l
cowego
2.
y
jna linki
Ś
ruba re
g
ulac
y
Obrócić nakrętkę (lub śrubę) regulacyjną linki, aby ponownie wyregulować odległość
klocka hamulcowego.
mulc
5
.
Ponowna re
g
ulacja odle
g
łości klocka hamulcowe
g
o
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu około 10 razy i sprawdzić czy wszystko działa
s
prawnie i cz
y
d
y
stans jest poprawn
y
po uż
y
ciu hamulca.
Nacisn
ą
ć około
1
0
razy
6
.
S
p
rawdzić
Kierunek obrotu obręczy
Moment dokr
ę
cenia: 1 - 1,5 Nm
4.
Dokr
ę
cić śrub
ę
mocuj
ą
c
ą
.
Uchw
y
t okładzin
y
Uchw
y
t okładzin
y
Ś
ruba re
g
ulacyjna
Ś
ruba re
g
ulacyjna
Okładzina
Klucz imbusow
y
2 mm
Kl
ucz
i
m
b
usowy 3 mm
akrętka regulacyjna linki
Na
=
3
—4 mm
=
3
—4 mm
D
O
PRZ
O
DU
D
O
PRZ
O
DU
P
e
ł
ne zrozum
i
en
i
e zasa
d
y
d
z
i
a
ł
an
i
a u
a
d
u
h
amu
l
cowego roweru
j
est
bardzo ważne. Niewła
ś
ciwe użycie układu hamulcowego roweru
m
oże spowodowa
ć
utratę panowania lub wypadek, kt
ó
ry może
prowadzi
ć
do poważnych obraże
ń
. Ze względu na fakt, że każdy
r
ower może posiada
ć
inne charakter
y
st
y
ki prowadzenia, należ
y
n
auczy
ć
się odpowiedniej techniki hamowania (w tym siły nacisku
wigni hamulca i charakterystyki kontroli roweru) oraz obsługi
r
owe
r
u
.
Można to zrobi
ć
konsultując się z profesjonalnym sprzedawcą
r
ower
ó
w i czytając instrukcję obsługi oraz poprzez praktyczne
d
os
k
ona
l
en
i
e tec
h
n
iki
j
az
dy
i
h
amowan
i
a.
• Mocno dokręci
ć
nakrętki montażowe hamulca szczękowego za
pomocą o
d
pow
i
e
d
n
i
ego momentu
d
o
k
ręcan
i
a.
W przypadku hamulców z nakr
ę
tkami użyć nakr
ę
tek
z
abezpieczaj
ą
cych z wkładk
ą
nylonow
ą
(
nakr
ę
tki samoblokuj
ą
ce
)
.
W przypadku hamulc
ó
w z nakrętkami wpuszczanymi uży
ć
nakrętek
wpuszczanych o odpowiedniej długo
ś
ci, kt
ó
re można obr
ó
ci
ć
min.
6 razy; podczas ponownego montażu na gwinty nakrętek nanie
ść
u
szczelniacz (spoiwo blokujące).
Jeśli nakrętki się poluzują i hamulec odpadnie, może zostać
wciągnięty w mechanizmy roweru i stać się przyczyną wypadku.
Jest to szczególnie niebezpieczne w przypadku koła przedniego
i
może s
p
owodować
p
oważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
n
iniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
s
powodować poważne obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy
s
tosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
BR-7700
BR-6500
BR-5500
BR-5501
Podczas używania okładzin hamulcowych SHIMANO z obręczami
ceram
i
cznym
i
, o
a
d
z
i
ny
b
ę
d
ą s
i
ę zużywa
ł
y szy
b
c
i
e
j
n
i
ż norma
l
n
i
e.
Grubość klocka hamulcowego BR-7700 została zwiększona o 1 mm. Jeżeli
s
zerokość opon
y
przekracza 23 mm, w trakcie zakładania i zdejmowania
koła może dojść do jej haczenia z klockiem hamulcow
y
m, nawet
w
przypadku ustawienia dźwigni szybkozwalniającej w otwartym położeniu.
W przypadku zamontowania tego rodzaju klocków hamulcowych
z
hamulcami BR-6500
/
BR-5500
/
BR-5501 w trakcie zakładania
i zdejmowania koła może dojść do jego haczenia, jeżeli szerokość opony
p
rzekracza 26 mm
.
W celu uzyskania maksymalnych osiągów, zalecamy stosowanie smarów
i produktów konserwac
y
jn
y
ch Shimano.
  • Page 1 1

Shimano BR-5500 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla