PRONAR 82AII 82SAII 82TSAII 1025AII Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
PRODUCENT:
PRONAR Sp. z o.o.
17-210 NAREW, ul. Mickiewicza 101 A; woj. podlaskie
tel./fax 0 85 6816329; 0 85 6816429; 0 85 6816381;
0 85 6816382; 0 85 6816384;
fax 0 85 6816383;
www.pronar.pl
KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE
TYPU P2
PRONAR 82A II
PRONAR 82SA II
PRONAR 82TSA II
PRONAR 1025A II
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Wydanie IIA
Narew 09/2010
KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE
TYPU P2
PRONAR 82A II
PRONAR 82SA II
PRONAR 82TSA II
PRONAR 1025A II
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Wydanie IIA
Narew 09/2010
WYPEŁNIA SPRZEDAWCA:
Nazwa i adres punktu
sprzedaży:.....................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
........................................................................................................................
Nazwisko i adres
użytkownika:.....................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
Typ
ciągnika:...........................................................................................................
Numer fabryczny
podwozia:........................................................................................................
Numer fabryczny
silnika:.............................................................................................................
Numer fabryczny
kabiny:..............................................................................................................
Najbliższy autoryzowany punkt serwisowy (APS):............................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
............................................
Data zakupu:....................................................................................................
Data upływu ważności gwarancji:.....................................................................
Instrukcja obsługi stanowi podstawowe wyposażenie
ciągnika rolniczego.
Niniejszą instrukcję obsługi należy przeczytać przed
rozpoczęciem użytkowania i przestrzegać
zasad
bezpieczeństwa
W razie zgubienia lub zniszczenia należy nabyć nowy
egzemplarz zamawiając go u producenta.
W przypadku sprzedaży lub udostępnienia maszyny
innemu użytkownikowi należy dołączyć instrukcję obsługi.
Na pierwszej stronie instrukcji sprz
edawca powinien
wpisać nr fabr. maszyny zgodnie z numerem
umieszczonym na tabliczce znamionowej oraz podać
swoje dane.
SPIS TREŚCI
A. WSTĘP...........................................................................................................................................................1
B. WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA...............................................................................................................2
Wymagania ogólne........................................................................................................................................2
Zasady bezpiecznej obsługi ciągnika.............................................................................................................2
Zasady bezpiecznej pracy ciągnikiem ...........................................................................................................2
Kierowanie ciągnikiem...................................................................................................................................3
Zasady bezpieczeństwa przy wykonywaniu prac transportowych .................................................................3
Praca ciągnika z włączonym wałem odbioru mocy (WOM)...........................................................................4
Zasady bezpieczeństwa pożarowego............................................................................................................4
C. DANE IDENTYFIKACYJNE ..........................................................................................................................5
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI.........................................................................................................7
Kabina............................................................................................................................................................7
Rozmieszczenie organów sterowania............................................................................................................8
Panel wskaźników ciągników PRONAR-82A II / 82SA II / 82TSA II............................................................10
Panel wskaźników ciągnika PRONAR-1025A II..........................................................................................10
Przełączniki wielofunkcyjne.........................................................................................................................13
Stacyjka .......................................................................................................................................................13
Siedzisko kierowcy ......................................................................................................................................14
Układ wentylacji i ogrzewania kabiny...........................................................................................................16
Układ kierowniczy........................................................................................................................................17
Hamulce.......................................................................................................................................................17
Blokada mechanizmu różnicowego.............................................................................................................18
Napęd przedniego mostu.............................................................................................................................19
Tylny wał odbioru mocy (WOM)...................................................................................................................20
E. PRACA CIĄGNIKIEM...................................................................................................................................24
Uruchomienie ciągnika................................................................................................................................24
Ruszanie z miejsca......................................................................................................................................27
Zatrzymanie silnika i ciągnika......................................................................................................................29
Urządzenia przyłączeniowo-zaczepowe ......................................................................................................30
Tylny trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ)..............................................................................................30
Górny zaczep transportowy.........................................................................................................................35
Zaczep rolniczy............................................................................................................................................36
Dolny zaczep transportowy sterowany podnośnikiem .................................................................................37
Sterowanie podnośnikiem w czasie pracy (ciągniki PRONAR-82A II / 82TSA II / 1025A II).......................38
Sterowanie podnośnikiem w czasie pracy (ciągniki PRONAR-82SA II)......................................................42
Sterowanie podnośnikiem za pomocą układu elektrohydraulicznego EHR (PRONAR-82SA II - opcja).....45
Układ hydrauliki zewnętrznej .......................................................................................................................47
Układ pneumatyczny do hamowania przyczep............................................................................................48
Zmiana rozstawu kół przedniego mostu napędowego.................................................................................49
Zmiana rozstawu kół tylnego mostu napędowego.......................................................................................49
Zasady doboru wymiarów kół ......................................................................................................................50
Zwiększanie własności trakcyjnych ciągników PRONAR............................................................................51
Instalacja elektryczna ..................................................................................................................................53
Maska i osłony boczne silnika .....................................................................................................................55
Docieranie ciągnika .....................................................................................................................................56
F. OBSŁUGA TECHNICZNA CIĄGNIKA..........................................................................................................57
Obsługa techniczna ciągnika (P-1) po docieraniu (30 mth).........................................................................57
Tabela czynności przeglądów technicznych................................................................................................58
Przegląd techniczny (PC) po 10 mth pracy lub codziennie..........................................................................60
Przegląd techniczny (P-2) po 125 mth pracy...............................................................................................63
Przegląd techniczny (P-3) po 250 mth pracy...............................................................................................68
Przegląd techniczny (P-4) po 500 mth pracy...............................................................................................72
Przegląd techniczny (P-5) po 1000 mth pracy.............................................................................................81
Pozostałe czynności obsługowe..................................................................................................................87
Tabela kolejności wykonywania przeglądów technicznych..........................................................................87
Momenty dokręcania śrub i nakrętek...........................................................................................................87
Zalecane paliwa, oleje, smary i płyny eksploatacyjne do stosowania w ciągnikach PRONAR....................88
Przygotowywanie ciągnika do dłuższego przechowywania .........................................................................89
Przygotowywanie ciągnika do pracy po długim okresie przechowywania ...................................................89
G. DANE TECHNICZNE...................................................................................................................................90
PRONAR
A. WSTĘP
PRONAR
1
Ciągniki rolnicze PRONAR-82A II / 82SA II / 82TSA II i 1025A II, klasy 1.4, dzięki swoim parametrom
i posiadanym urządzeniom przyłączeniowo - zaczepowym, mogą być agregowane z wieloma zawieszanymi,
półzawieszanymi i przyczepianymi narzędziami oraz maszynami rolniczymi. Agregat ciągnik PRONAR -
maszyna (narzędzie) w pełni wykona wszystkie prace w Twoim gospodarstwie rolnym. Dzięki stałemu
doskonaleniu niezawodności i rozwojowi konstrukcji przez producenta, ciągniki PRONAR są niezawodnymi
narzędziami pracy. Mogą również wykonywać prace ziemne, transportowe i inne, w zależności od maszyny
lub narzędzia, z którym współpracują.
Ustawiczne doskonalenie ciągnika i związane z tym zmiany w konstrukcji mogą spowodować, że
Instrukcja Obsługi w niewielkim stopniu może nie odpowiadać realiom ciągnika. W razie jakichkolwiek
wątpliwości należy zwróć się do nas listownie lub telefonicznie.
PRONAR Sp. z o. o.
ul. Mickiewicza 101 A
17-210 Narew
woj. podlaskie
Tel./fax:
0/85/ 681 63 29; 681 64 29; 681 63 81, 681 63 82; 681 63 84
Fax:
0/85/ 6816383
www.
pronar.pl
Użytkowniku ciągnika PRONAR - dziękujemy za trafny wybór !
PRONAR
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
PRONAR
2
Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa, a także przepisów ruchu drogowego zapewnia
bezpieczeństwo kierującemu, innym użytkownikom oraz ciągnikowi.
Tekst zaznaczony znakiem i objęty ramką zwraca uwagę na:
- możliwość powstania niebezpiecznej sytuacji dla obsługującego (wykonującego
czynność) w razie niestosowania się do zastrzeżenia lub zalecenia;
- ważną informację dla prawidłowej eksploatacji ciągnika.
WYMAGANIA OGÓLNE
Starannie zapoznaj się z instrukcją obsługi przed uruchomieniem ciągnika, gdyż niedostateczna jej
znajomość może prowadzić do powstania sytuacji stanowiącej zagrożenie dla operatora i agregatu.
Ciągnik powinien być obsługiwany przez kierowcę posiadającego stosowne prawo jazdy i
zaznajomionego z zasadami prawidłowej obsługi i eksploatacji ciągników
i maszyn (narzędzi) rolniczych.
Ciągniki PRONAR-82A II / 82SA II / 82TSA II posiadają kabinę bezpieczną typu KS-07 posiadającą
atest OECD nr 4/0871 nie przystosowaną do przewożenia pasażerów. Zabrania się przewożenia
pasażerów w kabinie.
Ciągniki PRONAR-1025A II posiadają kabinę bezpieczną typu KS-08 posiadającą atest OECD nr
4/0872 nie przystosowaną do przewożenia pasażerów. Zabrania się przewożenia pasażerów w
kabinie.
ZASADY BEZPIECZNEJ OBSŁUGI CIĄGNIKA
Przed przystąpieniem do pracy dokonaj wzrokowego przeglądu ciągnika, jego urządzeń przączeniowo -
zaczepowych, zagregowanej maszyny (narzędzia) i nie rozpoczynaj pracy, nie upewniwszy się o ich
kompletności i prawidłowym połączeniu.
Zawsze stosuj do maszyn przyczepianych pewne połączenia (oryginalne sworznie i ich zabezpieczenia).
Wyreguluj tak trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ), by zawieszone na nim maszyny (narzędzia) w
położeniu transportowym, były sztywno połączone z ciągnikiem.
Starannie wykonuj wszystkie czynności obsługi ciągnika i jego wyposażenia,
a zwłaszcza układów hamulcowego i kierowniczego, tak by były zawsze w doskonałym stanie
technicznym, gdyż stanowi to o Twoim bezpieczeństwie.
Wszystkie czynności związane z czyszczeniem i myciem, przygotowaniem do pracy
i obsługą techniczną wykonuj gdy silnik nie pracuje, a ciągnik jest zahamowany hamulcem postojowym
(ręcznym).
W układzie chłodzenia, w czasie pracy silnika, panuje ciśnienie (w korku chłodnicy znajduje się zawór
ciśnieniowy). Dlatego nie odkręcaj korka chłodnicy w czasie pracy silnika, a odkręcając rób to bardzo
wolno i ostrożnie, tak by stopniowo obniżyć ciśnienie w układzie.
Przy usuwaniu gorącego płynu z układu chłodzenia, oleju z zespołów układu napędowego i układu
kierowniczego zachowaj szczególną ostrożność, aby nie być narażonym na oparzenie.
Nie zbliżaj się z otwartym ogniem (nawet zapalonym papierosem) do ciągnika w czasie napełniania
zbiorników paliwem, obsłudze układu paliwowego i kontroli akumulatorów.
Nie montuj części i zespołów, które wprowadzają zmiany w strukturze ciągnika lub modyfikują go, bez
uzgodnienia z producentem.
ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY CIĄGNIKIEM
Przed uruchomieniem silnika dźwignię sterowania skrzynią biegów ustaw w położenie H lub L
(PRONAR-82A II / 82SA II / 82TSA II) lub N (PRONAR-1025A II).
Nie uruchamiaj silnika i nie operuj dźwigniami (pedałami) sterowania gdy nie zajmujesz miejsca
operatora.
Przed ruszeniem z miejsca zwolnij hamulec postojowy i upewnij się, czy ludzie pomagający w obsłudze
lub agregowaniu nie znajdują się w niebezpiecznej sytuacji, zwłaszcza czy nie znajdują się między
ciągnikiem, a zagregowaną maszyną (narzędziem). Ostrzeż ich o zamiarze ruszenia, używając
sygnału dźwiękowego.
Nie wychodź z ciągnika gdy znajduje się w ruchu.
Przed opuszczeniem kabiny zatrzymaj silnik i włącz hamulec postojowy.
Nie pracuj ciągnikiem w zamkniętych pomieszczeniach bez intensywnej i sprawnie działającej wentylacji,
gdyż spaliny mogą być śmiertelnym zagrożeniem.
PRONAR
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
PRONAR
3
Jeśli silnik lub układ kierowniczy okażą się niesprawne w czasie jazdy, przerwij ją, gdyż ciągnik, w takiej
sytuacji, wymaga znacznych sił przyłożonych do koła kierownicy, aby nim kierować.
Nie pracuj i nie pozwalaj swoim pomocnikom pracować pod podniesionymi na podnośniku ciągnika
maszynami (narzędziami).
Nie pozostawiaj w górnym położeniu maszyn (narzędzi) zawieszonych na podnośniku, przy dłuższych
postojach ciągnika.
W przypadku, gdy koła przedniej osi ciągnika tracą kontakt z podłożem, po podniesieniu zagregowanej
na TUZ maszyny (narzędzia), załóż obciążniki przedniej osi. Jeśli koła przednie ciągnika mimo tego nie
uzyskają dostatecznego kontaktu z podłożem (pozwalającego na swobodne manewrowanie agregatem)
nie pracuj z taką maszyną lub narzędziem. Możesz także dociążyć oś przednią w inny sposób, do
wartości nie przekraczającej dopuszczalnego obciążenia opon.
Upewnij się przed podniesieniem lub opuszczeniem zawieszonej na TUZ maszyny (narzędzia), a także
przy wykonywaniu skrętów, czy nie dojdzie do kolizji z współpracującymi ludźmi lub przedmiotami
grożącymi powstaniem niebezpiecznej sytuacji.
Nie pracuj wałami przegubowo teleskopowymi do napędu maszyn i narzędzi od WOM ciągnika bez
osłon.
Przy sprawdzaniu (na postoju) zagregowanych maszyn (narzędzi) napędzanych od WOM ciągnika
wyłącz napęd WOM.
W przypadku wykorzystywania zespołów (urządzeń) uzupełniających lub wspomagających upewnij się,
że mogą one współpracować z ciągnikiem, zapoznaj się z zasadami ich prawidłowego montażu i
współpracy z ciągnikiem.
W przypadku stosowania ładowacza czołowego należy przestrzegać dopuszczalnych
nacisków na oś przednią (patrz str.89). Należy również stosować przeciwciężar na tylnym
układzie zawieszenia.
Niedopuszczalne jest użytkowanie ładowacza czołowego bez przeciwciężaru
zawieszonego na tylnym TUZ.
ZAPAMIĘTAJ ! - to Twój ciągnik.
Jeśli go nieprawidłowo wykorzystujesz, może być niebezpieczny dla Ciebie, osób postronnych i
otoczenia. Nie pracuj z osprzętem nie przeznaczonym do współpracy z ciągnikiem !
KIEROWANIE CIĄGNIKIEM
Dla uniknięcia niebezpiecznych sytuacji (zwłaszcza zagrażających wywróceniem się ciągnika) zachowaj
ostrożność i rozwagę w czasie jazdy ciągnikiem. Dostosuj szybkość do warunków panujących na drodze,
zwłaszcza przy poruszaniu się po nierównym (pagórkowatym) terenie, przy przejeżdżaniu przez rowy, na
stokach i na zakrętach (uwrociach). Nie wykonuj ostrych skrętów przy pełnym obciążeniu i dużych
prędkościach ciągnika.
UWAGA! Pracując na stokach o nachyleniu 8 ÷ 12° zawsze stosuj rozstaw kół nie
mniejszy niż 1800 mm.
Dopuszczalny kąt pracy ciągnika na stoku wynosi 12°
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PRZY WYKONYWANIU PRAC TRANSPORTOWYCH
W czasie poruszania się po drogach - także niepublicznych, bezwzględnie przestrzegaj przepisów ruchu
drogowego obowiązujących na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Ciągnik powinien, w czasie poruszania się po drogach publicznych, posiadać
w wyposażeniu ostrzegawczy trójkąt odblaskowy, a na ciągniku powinna być zamontowana trójkątna
tablica wyżniająca pojazd wolno poruszający się. W przypadku, gdy ciągnik porusza się w
agregacie z przyczepą lub maszyną, trójkątna tablica wyżniająca powinna być zamontowana na
przyczepie lub maszynie (zgodnie z przepisami).
Nie poruszaj się ciągnikiem (z przyczepą, maszyną lub narzędziem) bez sprawnej instalacji hamulcowej i
oświetleniowo - sygnalizacyjnej w pojazdach zespołu lub nie połączonej instalacji przyczepy (maszyny) z
ciągnikiem. Grozi to wypadkiem i jest zakazane przez przepisy.
PRONAR
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
PRONAR
4
Nie pozostawiaj na drodze publicznej przyczepy (maszyny, narzędzia) odłączonej od ciągnika. W razie
awarii zjedź na pobocze, ustaw ostrzegawczy trójkąt odblaskowy (wyposażenie ciągnika i przyczep) w
sposób zgodny z przepisami i włącz światła pozycyjne.
Nie pozostawiaj ciągnika (agregatu) na pochyłościach. W razie konieczności opuść narzędzie, ącz I
bieg, włącz napęd przedniego mostu (położenie „włączony”) i hamulec postojowy.
Nie przekraczaj agregatem ciągnikowym prędkości 30 km/h, nie zjeżdżaj z pochyłości przy wyłączonym
silniku, na luzie lub przy wciśniętym pedale sprzęgła. Grozi to niebezpieczeństwem.
Nie przewoź ludzi na przyczepach i maszynach (narzędziach). Jest to zabronione !
Do prac transportowych ustaw rozstaw kół ciągnika na wymiar co najmniej 1600 mm.
Zadbaj o to, aby pedały hamulców niezależnych były połączone, a ich działanie jednoczesne.
Nie poruszaj się zespołem ciągnik - przyczepa, gdy świeci się czerwona lampka sygnalizująca
niedostateczna ciśnienie w układzie hamowania przyczepy (przyczep). Może to uniemożliwić skuteczne
hamowanie.
Przyłączaj przyczepy i maszyny (narzędzia) do ciągnika tylko w sposób przewidziany przez producenta
ciągnika t. j. oryginalnymi sworzniami z zabezpieczeniami (zawleczkami). Inny sposób łączenia może
spowodować niebezpieczeństwo.
Nie pracuj z przyczepami, o masie całkowitej większej niż 3500 kg, nie posiadającymi hamulców.
W czasie holowania ciągnika bezwzględnie przestrzegaj przepisów ruchu drogowego. Dopuszcza się
holowanie ciągnika z nie pracującym silnikiem, a sprawnym układem kierowniczym, z prędkością nie
przekraczającą 10 km/h.
PRACA CIĄGNIKA Z WŁĄCZONYM WAŁEM ODBIORU MOCY (WOM)
W czasie pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em, w razie potrzeby przeglądu maszyny
(jej odłączenia), przed wyjściem z kabiny upewnij się, że WOM nie obraca się.
Przy pracy z maszynami (narzędziami) napędzanymi WOM-em osoby przebywające
w pobliżu obracających się zespołów lub elementów maszyny nie powinny być ubrane w luźne ubrania,
gdyż może to być przyczyną powstania zagrożenia.
Przy pracy z maszynami stacjonarnymi, napędzanymi przez WOM, zawsze ącz hamulec postojowy,
tylne koła zablokuj z przodu i z tyłu, a przednie koła ustaw jak do jazdy na wprost.
Nie wykonuj czynności związanych z myciem, regulacją lub obsługą maszyn (narzędzi) napędzanych od
WOM przy pracującym silniku.
Zawsze stosuj osłonę daszkową, a gdy WOM nie jest używany, zakładaj kołpak ochronny na końcówkę
WOM.
Nie używaj wałów do napędu maszyn bez kompletnych, przewidzianych konstrukcyjnie osłon.
Stosuj zawsze odpowiednio dobrane (w zależności od wielkości momentu obrotowego maszyny
napędzanej, koniecznego do przeniesienia) wały przegubowo teleskopowe. Wartość momentu w Nm
podana jest zazwyczaj na osłonie WOM-u.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA POŻAROWEGO
Nie dodawaj, pod żadnym pozorem, do oleju napędowego benzyny lub mieszanek gdyż może to znacznie
zwiększyć niebezpieczeństwo zapalenia lub wybuchu.
Zawsze szczelnie zakręcaj korek wlewu paliwa do zbiornika.
Nie nalewaj paliwa przy pracującym silniku.
Nie pal papierosów przy nalewaniu paliwa, ani też przy obsłudze układu paliwowego.
Nie napełniaj paliwem całej objętości zbiornika. Zawsze zostaw niewielką przestrzeń na rozszerzalność
paliwa.
Uzupełniaj paliwo zawsze po skończonej pracy, dla zmniejszenia powstawania nocą kondensatu pary
wodnej w zbiorniku.
Nie składuj materiałów pędnych i smarnych w odległości mniejszej niż 3 m od miejsca stałego postoju
ciągnika. Wyposaż to miejsce w sprawny sprzęt przeciwpożarowy.
Zachowaj ostrożność przy naprawach związanych ze spawaniem. Miejsce naprawy oczyść tak, by nie
powstało ognisko pożaru w czasie pracy.
Dbaj o szczelność układu wydechowego i o to, by nie był zanieczyszczony, zwłaszcza z zewnątrz,
substancjami łatwopalnymi.
Nie dopuszczaj do powstawania przecieków z instalacji paliwowej i hydraulicznej.
Wyposaż ciągnik w gaśnicę GP-1X, BC-DB, lub podobnego typu i zamocuj ją
w uchwycie.
PRONAR
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
PRONAR
5
a)
b)
Rys. C-1 Położenie tabliczek producenta
a - tabliczka znamionowa ciągnika; b - tabliczka znamionowa kabiny;
Numer ciągnika (podwozia) umieszczony jest na tabliczce znajdującej się na tylnej ścianie kabiny z
prawej strony obok gniazda elektrycznego (patrz rys. C-1 poz. a) oraz jest powtórzony na lewej podłużnicy
(rys. C-2)
Typ i numer kabiny podany jest na tabliczce znajdującej się na tylnej ścianie kabiny z prawej strony
(rys. C-1 poz. b)
Rys. C-2 Numer ciągnika na lewej podłużnicy Rys. C-3 Usytuowanie tabliczki producenta z
numerem silnika.
PRONAR-82A II/82SA II/82TSA II Sprzęgło PRONAR-1025A II
Rys. C-4 Miejsca umieszczenia numerów fabrycznych sprzęgła
PRONAR
C. DANE IDENTYFIKACYJNE
PRONAR
6
PRONAR-82A II, 82SA II, 82TSA II PRONAR-1025A II
Rys. C-5 Miejsca umieszczenia numerów fabrycznych skrzyni biegów
Tylny most Przedni most
Rys. C-6 Miejsca umieszczenia numerów fabrycznych tylnego i przedniego mostu.
PRONAR
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
PRONAR
7
KABINA
Rys. D-1 Kabina ciągników PRONAR-82A II / 82SA II / 82TSA II / 1025A II
Przed przystąpieniem do pracy ciągnikiem należy zapoznać się
z przeznaczeniem organów sterowania, wskaźników i ich wskazań. Zawarte w
Instrukcji informacje pomogą Ci prawidłowo i bezpiecznie kierować ciągnikiem i
wykonywać nim zamierzone prace przy możliwie najmniejszym wysiłku
PRONAR
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
PRONAR
8
ROZMIESZCZENIE ORGANÓW STEROWANIA
Rys. D-2 Usytuowanie organów sterowania i kontroli ciągników PRONAR
1 - pedał sprzęa; 2 - pedały hamulca (lewego i prawego koła połączone zapadką); 3 - pedał sterowania
dawką paliwa („gazem”);4 - dźwignia reduktora (nie dotyczy PRONAR-1025A II); 5 - cięgło blokady kątowego
usytuowania kierownicy; 6 - cięgło zatrzymania silnika; 7 - przesłony (sterowane) wylotów powietrza przy
kolumnie kierowniczej; 8 pokrętło sterowania prędkością nadmuchu powietrza z wylotów przy kolumnie
kierowniczej; 9 - przełącznik wielofunkcyjny świateł i sygnału dźwiękowego; 10 przełącznik obwodu świateł
z reflektorów przdnich na boczne (opcja); 11 - ącznik masy wewnątrz kabiny (opcja); 12 - panel
wskaźników; 13 koło kierownicy; 14 - ącznik wycieraczki tylnej szyby; 15 - przełącznik wielofunkcyjny
wycieraczek i spryskiwacza szyby przedniej; 16 - włącznik rozrusznika (stacyjka); 17 - włącznik świat
awaryjnych; 18 - pokrętło sterowania temperaturą nadmuchu powietrza z wylotów przy kolumnie kierowniczej;
19 – dźwignia sterowania dawką paliwa („gaz”); 20 – zegarek elektroniczny; 21 – pokrętło sterowania
prędkością nadmuchu powietrza z wylotów w górnym panelu kabiny; 22 - radioodtwarzacz; 23 - ącznik
oświetlenia punktowego kabiny; 24 - ącznik oświetlenia kabiny; 25 – roleta przeciwsłoneczna; 26 -
przesłony (sterowane) wylotów powietrza w górnym panelu kabiny;
8
7
7
7
14 15 16
10
7
6
5
11
2
9
13
12
4
1 3
17
18
19
20
26
26
21
26
26
22
25
24
23
PRONAR
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
PRONAR
9
Rys. D-2a Usytuowanie organów sterowania i kontroli ciągników PRONAR
27 - dźwignie sterowania parami szybkozłączy hydraulicznych z lewej i prawej strony ciągnika oraz z tyłu
ciągnika; 28 - włącznik blokady mechanizmu żnicowego tylnego mostu; 29 – włącznik napędu przedniej osi
(PRONAR-1025A II); 30 ącznik WOM; 31 - ącznik reflektorów roboczych górnych przednich (para
wewnętrzna) tzw. “polowych”; 32 -ącznik reflektorów roboczych górnych przednich (para zewnętrzna); 33 -
ącznik reflektorów roboczych górnych tylnych; 34- gniazdo zapalniczki (12 V); 35 – dźwignia zmiany biegów
(PRONAR-82A II / 82SA II / 82TSA II); 36 dźwignia włączania napędu przedniej osi; 37 dźwignia
sterowania podnośnikiem; 38 - popielniczka; 39 - dźwignia reduktora i wyboru grupy biegów (PRONAR-
1025A II); 40 dźwignia zmiany biegów (PRONAR-1025A II); 41 – dźwignia blokady dolnego zaczepu
transportowego (nie dotyczy PRONAR-82SA II); 42 dźwignia przełączania obrotów WOM (zależny-
niezależny); 43 dźwignia blokady trójpunktowego układu zawieszenia (TUZ) podnośnika; 44 dźwignia
hamulca postojowego; 45 przyciski sterowania podnośnikiem na zewnątrz ciągnika (PRONAR-82SA II
wersja z EHR); 46 – przycisk ączania WOM na zewnątrz ciągnika; 47 - cięgło otwierania maski silnika; 48 -
panel sterowania układem elektrohydraulicznym EHR (opcja PRONAR-82SA II);
27
28
30 31 32
48
33
34
35
36 38 37 39 40
45
46
47
45 46
29
41
42 43 44
PRONAR
D. ORGANY STEROWANIA I KONTROLI
PRONAR
10
PANEL WSKAŹNIKÓW CIĄGNIKÓW PRONAR
PRONAR 82A II / 82SA II / 82TSA II
PRONAR 1025A II
Rys. D-3 Wskaźniki kontrolne ciągników PRONAR
1 - obrotomierz; 2 - wskaźnik motogodzin (PRONAR 82A II / 82SA II / 82TSA II / 1025A II) i prędkości jazdy
ciągnika (PRONAR 82A II / 82SA II / 82TSA II); 3 – panel lampek kontrolnych; 4wskaźnik poziomu paliwa;
5wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej; 6 – – wskaźnik ciśnienia oleju w silniku (PRONAR 82A II / 82SA
II / 82TSA II) lub wskaźnik ciśnienia oleju w układzie sterowania i smarowania skrzyni biegów (PRONAR-
1025A II); 7 wskaźnik ciśnienia powietrza w układzie pneumatycznym; 8 wskaźnik napięcia w instalacji
elektrycznej ciągnika.
Wskaźnik motogodzin, prędkości jazdy i obrotomierz
PRONAR 82A II / 82SA II / 82TSA II RONAR 1025A II
Wskazuje prędkość obrotową silnika, prędkość
jazdy ciągnika oraz liczbę przepracowanych
motogodzin silnika z dokładnością do jednej
setnej mth (patrz rys. D-4).
W ciągnikach PRONAR 82A II / 82SA II /
82TSA II prędkość jazdy wskazywana jest
podczas jazdy ciągnikiem na wyświetlaczu
motogodzin (poz. 3). Podczas postoju
wskazywane są motogodziny.
W ciągnikach PRONAR 1025A II prędkość
jazdy na najwyższym biegu odczytać można na
żółtej skali (nad skalą obrotomierza) (poz.4).
Rys. D-4 Skala obrotomierza.
1- zakres obrotów wału silnika przy których WOM osiąga prędkość 540 lub 1000 obr/min (kolor zielony); 2-
skala prędkości obrotowej wału silnika; 3- licznik motogodzin (PRONAR 82A II / 82SA II / 82TSA II / 1025A
II), oraz prędkości jazdy ciągnika (PRONAR 82A II / 82SA II / 82TSA II); 4- skala prędkości jazdy ciągnika
(kolor żółty) (PRONAR 1025A II).
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104

PRONAR 82AII 82SAII 82TSAII 1025AII Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi