RADWAG WPY 30/C3/K Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

2
PAŹDZIERNIK 2020
3
Spis treści
1. PRZEZNACZENIE WAG .................................................................................................................................... 8
2. KLAWIATURA MIERNIKA ................................................................................................................................. 8
3. ĄCZENIE ....................................................................................................................................................... 9
4. OKNO GŁÓWNE ................................................................................................................................................ 9
4.1. Górna belka ............................................................................................................................................... 10
4.2. Okno wagowe ............................................................................................................................................ 10
4.3. Obszar roboczy ......................................................................................................................................... 11
4.4. Przyciski funkcyjne .................................................................................................................................... 11
5. PORUSZANIE SIĘ W MENU ........................................................................................................................... 11
5.1. Klawiatura wagi ......................................................................................................................................... 11
5.2. Powrót do funkcji ważenia ......................................................................................................................... 12
6. STRUKTURA PROGRAMU ............................................................................................................................. 12
7. LOGOWANIE.................................................................................................................................................... 13
7.1. Procedura logowania ................................................................................................................................. 13
7.2. Procedura wylogowania ............................................................................................................................ 13
7.3. Poziomy uprawni ................................................................................................................................... 13
8. WAŻENIE .......................................................................................................................................................... 14
8.1. Zerowanie wagi ......................................................................................................................................... 14
8.2. Tarowanie wagi ......................................................................................................................................... 15
8.3. Ręczne wprowadzanie tary ....................................................................................................................... 15
8.4. Ważenie dla wag dwuzakresowych .......................................................................................................... 16
8.5. Zmiana jednostki ważenia ......................................................................................................................... 16
9. PARAMETRY WAGOWE ................................................................................................................................. 16
10. KOMUNIKACJA ............................................................................................................................................. 17
10.1. Ustawienia portów RS 232 ...................................................................................................................... 17
10.2. Ustawienia portu ETHERNET ................................................................................................................. 18
10.3. Ustawienia protokołu TCP ....................................................................................................................... 18
10.4. Ustawienia Wi-Fi® ................................................................................................................................... 19
10.4.1. Status sieci ................................................................................................................................... 19
10.4.2. Dostępne sieci .............................................................................................................................. 19
10.4.3. Parametry transmisji .................................................................................................................... 20
11. URZĄDZENIA ................................................................................................................................................ 20
11.1. Komputer ................................................................................................................................................. 20
11.1.1. Port komputera ............................................................................................................................. 20
11.1.2. Adres komputera .......................................................................................................................... 21
11.1.3. Transmisja ciągła ......................................................................................................................... 21
11.1.4. Wzorzec wydruku ważenia........................................................................................................... 21
11.1.5. Współpraca z E2R System .......................................................................................................... 22
11.1.6. Nawiązane połączenia ................................................................................................................. 22
11.1.7. Hasło autoryzacyjne ..................................................................................................................... 23
11.2. Drukarka .................................................................................................................................................. 23
11.2.1. Port drukarki ................................................................................................................................. 23
11.2.2. Strona kodowa drukarki ............................................................................................................... 23
11.2.3. Wzorce wydruków ........................................................................................................................ 24
11.2.4. Aktywacja wydruków .................................................................................................................... 24
11.2.5. Przekieruj na PC .......................................................................................................................... 24
11.3. Radwag Print Studio................................................................................................................................ 24
11.3.1. Aktywacja Radwag Print Studio ................................................................................................... 25
11.3.2. Wyszukaj serwery wydruków ....................................................................................................... 25
11.3.3. Adres IP ........................................................................................................................................ 25
11.3.4. Port IP........................................................................................................................................... 26
11.3.5. Użyj drukarki serwera ................................................................................................................... 26
11.3.6. Udostępnij własne drukarki .......................................................................................................... 26
11.3.7. Drukarka serwerowa .................................................................................................................... 27
11.4. Czytnik kodów kreskowych ..................................................................................................................... 27
11.4.1. Port czytnika kodów kreskowych ................................................................................................. 27
11.4.2. Prefiks/Sufiks................................................................................................................................ 27
11.4.3. Wybór pola ................................................................................................................................... 28
11.4.4. Test............................................................................................................................................... 30
11.4.5. Usuwaj znaczniki .......................................................................................................................... 30
11.4.6. Automatyczny zapis pomiaru ....................................................................................................... 31
11.4.7. J S ................................................................................................................................................ 31
4
11.5. Czytnik kart zbliżeniowych ...................................................................................................................... 31
11.5.1. Port czytnika kart transponderowych ........................................................................................... 31
11.5.2. Procedura przypisania numeru karty doytkownika ................................................................. 32
11.6. Wyświetlacz dodatkowy .......................................................................................................................... 32
11.6.1. Port wyświetlacza dodatkowego .................................................................................................. 32
11.6.2. Wzorzec protokołu komunikacji ................................................................................................... 32
11.7. Modbus RTU ........................................................................................................................................... 33
11.7.1. Port komunikacyjny ...................................................................................................................... 33
11.7.2. Adres ............................................................................................................................................ 33
11.8. Ustawienia zaawansowane ..................................................................................................................... 34
12. WYŚWIETLACZ ............................................................................................................................................. 34
12.1. Informacje tekstowe ................................................................................................................................ 34
12.1.1. Wzorzec wyświetlania .................................................................................................................. 35
12.2. Funkcje przycisków ................................................................................................................................. 36
12.3. Bargraf ..................................................................................................................................................... 37
12.3.1. Typ bargrafu ................................................................................................................................. 37
12.3.2. Bargraf „Szybkie ważenie” ........................................................................................................... 37
12.3.3. Bargraf „Sygnalizacja progów doważania” .................................................................................. 38
12.3.4. Bargraf „Liniowy” .......................................................................................................................... 39
12.3.5. Bargraf „Kontrolny ....................................................................................................................... 40
12.3.6. Bargraf „Obszar roboczy ............................................................................................................. 42
13. WEJŚCIA/WYJŚCIA ...................................................................................................................................... 43
13.1. Konfiguracja wejść .................................................................................................................................. 43
13.2. Konfiguracja wyjść ................................................................................................................................... 44
13.3. Serwis wejść/wyć .................................................................................................................................. 45
14. UPRAWNIENIA .............................................................................................................................................. 45
15. JEDNOSTKI ................................................................................................................................................... 46
15.1. Dostępność jednostek ............................................................................................................................. 47
15.2. Jednostka startowa ................................................................................................................................. 47
15.3. Jednostki definiowane ............................................................................................................................. 47
15.4. Przyspieszenie ziemskie ......................................................................................................................... 48
16. INNE PARAMETRY ....................................................................................................................................... 48
16.1. Wybór języka interfejsu ........................................................................................................................... 48
16.2. Ustawienie daty i czasu ........................................................................................................................... 49
16.3. Moduły rozszerzeń .................................................................................................................................. 49
16.3.1. Ścika audytu ............................................................................................................................. 50
16.3.2. Moduł dostępu do danych RDA ................................................................................................... 50
16.3.3. Moduł rozszerzenia protokołu SI RES ......................................................................................... 51
16.3.4. Proces identyfikacji ...................................................................................................................... 51
16.4. Sygnał dźwiękowy ................................................................................................................................... 51
16.5. Jasność ekranu ....................................................................................................................................... 51
16.6. Kalibracja ekranu dotykowego ................................................................................................................ 52
16.7. Wyloguj automatycznie po czasie ........................................................................................................... 52
16.8. Wymagane logowanie ............................................................................................................................. 52
16.9. Procesy identyfikacji ................................................................................................................................ 53
16.10. Logo startowe ........................................................................................................................................ 53
16.11. Czas wyświetlania informacji o błędach ............................................................................................... 54
16.12. Eksport/import ustawień ........................................................................................................................ 54
17. KALIBRACJA WAGI...................................................................................................................................... 55
17.1. Proces kalibracji ...................................................................................................................................... 55
17.2. Wyznaczanie masy startowej .................................................................................................................. 55
17.3. Raport z procesu kalibracji ...................................................................................................................... 56
17.4. Historia kalibracji ..................................................................................................................................... 57
18. AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA ...................................................................................................... 57
19. MODY PRACY Informacje ogólne ............................................................................................................ 58
19.1. Dostępność modów pracy ....................................................................................................................... 59
19.2. Tryb zapisu .............................................................................................................................................. 60
19.3. Odważanie............................................................................................................................................... 60
19.4. Kontrola wyniku ....................................................................................................................................... 60
19.5. Tryb tary .................................................................................................................................................. 61
19.6. Usuwaj tarę.............................................................................................................................................. 61
19.7. Usuń po ważeniu ..................................................................................................................................... 62
19.8. Tryb etykietowania .................................................................................................................................. 62
19.8.1. Ustawienie ilości etykiet do wydruku............................................................................................ 62
19.8.2. Ustawienie ilości etykiet zbiorczych do wydruku ......................................................................... 63
5
19.8.3. Ustawienie ilości etykiet zbiorczych ze zbiorczych do wydruku .................................................. 63
19.8.4. Automatyczne wyzwalanie etykiet zbiorczych ............................................................................. 63
19.8.5. Automatyczne wyzwalanie etykiet zbiorczych ze zbiorczych ...................................................... 64
19.9. Zezwolenie na zapis pomiaru.................................................................................................................. 66
19.10. Statystyki ............................................................................................................................................... 66
19.11. Zaokrąglanie masy w statystyce ........................................................................................................... 67
19.12. Ważenie różnicowe ............................................................................................................................... 67
19.12.1. Ustawienia lokalne ..................................................................................................................... 67
19.12.2. Raportowanie zrealizowanych procesów ważenia różnicowego............................................... 68
19.13. Smart Select .......................................................................................................................................... 68
19.14. Progi Min 2, Max 2 aktywne .................................................................................................................. 69
19.15. Informacja o zapisanym ważeniu .......................................................................................................... 69
19.16. Informacja o zapisanym ważeniu – czas sygnału................................................................................. 70
19.17. Ustawienia wyboru opakow .............................................................................................................. 70
19.17.1. Pytaj o ilość opakowań .............................................................................................................. 70
19.17.2. Wybór wielu opakowań .............................................................................................................. 70
19.17.3. Zamykaj okno wyboru ................................................................................................................ 71
19.18. Wydruki standardowe............................................................................................................................ 71
20. MOD PRACY WAŻENIE ............................................................................................................................. 72
20.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 73
20.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 73
21. MOD PRACY LICZENIE SZTUK ................................................................................................................ 74
21.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 74
21.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 74
21.2.1. Funkcja automatycznej korekty masy wzorca ............................................................................. 75
21.2.2. Minimalna masa referencyjna ...................................................................................................... 76
21.3. Ustawienie masy wzorca przez wpisanie znanej masy detalu ............................................................... 76
21.4. Ustawienie masy wzorca przez wyznaczenie masy detalu .................................................................... 77
21.5. Ustawienie masy wzorca przez wprowadzenie masy detalu z bazy danych ......................................... 77
21.6. Wprowadzanie masy wzorca do pamięci wagi ....................................................................................... 78
22. MOD PRACY ODCHYŁKI ........................................................................................................................... 78
22.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 78
22.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 79
22.3. Masa wzorca określana przez jego ważenie .......................................................................................... 79
22.4. Masa wzorca wpisywana do pamięci wagi ............................................................................................. 80
23. MOD PRACY DOZOWANIE ....................................................................................................................... 80
23.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 80
23.2. Struktura procesu dozowania.................................................................................................................. 81
23.3. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 81
23.4. Opis funkcji i ustawień procesu dozowania ............................................................................................ 82
23.5. Tworzenie nowego procesu dozowania .................................................................................................. 84
23.6. Przykłady realizacji procesów dozowania ............................................................................................... 85
23.6.1. Przykład 1 – Proces dozowania ręcznego 4 składników na 2 platformach ................................. 85
23.6.2. Przykład 2 – Dozowanie automatyczne 2 składników na 2 platformach ..................................... 88
23.6.3. Przykład 3 – Dozowanie mieszane .............................................................................................. 89
23.7. Raportowanie zrealizowanych procesów dozowania ............................................................................. 92
24. MOD PRACY RECEPTURY ....................................................................................................................... 92
24.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 92
24.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 93
24.3. Tworzenie nowej receptury ..................................................................................................................... 95
24.4. Procedura recepturowania ...................................................................................................................... 98
24.5. Raportowanie zrealizowanych procesów recepturowania .................................................................... 100
25. MOD PRACY ZLECENIA RECEPTUR..................................................................................................... 100
25.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 100
25.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 101
25.3. Tworzenie nowego zlecenia recepturowego ......................................................................................... 101
25.4. Procedura recepturowania .................................................................................................................... 101
26. MOD PRACY KTP..................................................................................................................................... 103
26.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 104
26.2. Okno ustawień kontroli .......................................................................................................................... 104
26.3. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 105
26.4. Edycja towaru dla kontroli ..................................................................................................................... 106
26.5. Procedura rozpoczęcia kontroli ............................................................................................................. 108
26.6. Procedura przerwania kontroli .............................................................................................................. 109
26.7. Procedura wylogowania podczas trwania kontroli ................................................................................ 110
6
26.8. Przeprowadzanie kontroli Nieniszczącej w trybie ze Średnią Tarą ...................................................... 111
26.9. Przeprowadzanie kontroli Nieniszczącej w trybie Puste-Pełne ............................................................ 116
26.10. Przeprowadzanie kontroli Niszczącej w trybie Puste-Pełne, Pełne-Puste ......................................... 117
26.11. Przeprowadzanie kontroli według kryteriów wewnętrznych ............................................................... 118
26.11.1. Procedura przerwania kontroli ................................................................................................. 119
26.11.2. Procedura zakończenia kontroli............................................................................................... 120
26.12. Przeprowadzanie dwóch kontroli jednocześnie .................................................................................. 120
26.13. Raport z wyznaczania wartości średniej tary ...................................................................................... 122
26.14. Raport z kontroli towaru ...................................................................................................................... 123
27. MOD PRACY GĘSTOŚĆ .......................................................................................................................... 124
27.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 125
27.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 125
27.3. Realizacja procesu wyznaczania gęstości ............................................................................................ 126
27.3.1. Wyznaczanie gęstości cieczy .................................................................................................... 126
27.3.2. Wyznaczanie gęstości ciała stałego .......................................................................................... 127
27.3.3. Wyznaczanie gęstości piknometrem.......................................................................................... 128
27.3.4. Wyznaczanie gęstości ciała porowatego ................................................................................... 130
27.4. Raportowanie zrealizowanych procesów wyznaczania gęstości.......................................................... 131
27.5. Tabela gęstości dla wody ...................................................................................................................... 132
27.6. Tabela gęstości dla etanolu .................................................................................................................. 132
28. MOD PRACY WAŻENIE ZWIERZĄT ....................................................................................................... 133
28.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 133
28.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 133
28.3. Procedura ważenia zwierząt ................................................................................................................. 134
29. MOD PRACY WAGA SAMOCHODOWA ................................................................................................. 134
29.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 134
29.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 135
29.3. Przebieg transakcji samochodowej ....................................................................................................... 136
29.3.1. Transakcja wjazdowa/wyjazdowa .............................................................................................. 136
29.3.2. Transakcja ważenia kontrolnego ............................................................................................... 139
29.4. Tabela otwartych transakcji ................................................................................................................... 141
29.5. Wzorce wydruków dla realizowanej transakcji ...................................................................................... 141
29.6. Raportowanie zrealizowanych transakcji .............................................................................................. 142
30. MOD PRACY - TRANSAKCJE .................................................................................................................... 142
30.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 142
30.2. Wybór danych dla transakcji ................................................................................................................. 143
30.3. Przebieg procesu transakcji .................................................................................................................. 144
30.4. Raportowanie zrealizowanych transakcji .............................................................................................. 145
31. MOD PRACY - SQC ..................................................................................................................................... 146
31.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 146
31.2. Okno ustawień kontroli .......................................................................................................................... 147
31.3. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 148
31.4. Edycja towaru dla kontroli ..................................................................................................................... 149
31.5. Procedura rozpoczęcia kontroli ............................................................................................................. 150
31.6. Procedura przebiegu kontroli ................................................................................................................ 151
31.7. Procedura przerwania kontroli .............................................................................................................. 155
31.8. Procedura zakończenia kontroli ............................................................................................................ 156
31.9. Procedura wylogowania podczas trwania kontroli ................................................................................ 156
31.10. Przeprowadzanie dwóch kontroli jednocześnie .................................................................................. 157
31.11. Raport z kontroli towaru ...................................................................................................................... 159
32. BAZY DANYCH ............................................................................................................................................ 161
32.1. Konfiguracja baz danych ....................................................................................................................... 161
32.1.1. Połączenie SQL.......................................................................................................................... 162
32.1.2. Dostępność baz danych ............................................................................................................. 163
32.1.3. Kategorie .................................................................................................................................... 163
32.1.4. Wybór obsługi zmiennych bazodanowych ................................................................................. 164
32.1.5. Zmiana nazwy bazy zmiennych dodatkowych ........................................................................... 164
32.1.6. Zmiana widoków rekordów baz danych ..................................................................................... 164
32.1.7. Eksport/import baz danych......................................................................................................... 164
32.2. Wyszukiwanie pozycji w bazach danych .............................................................................................. 165
32.2.1. Szybkie wyszukiwanie po nazwie .............................................................................................. 165
32.2.2. Szybkie wyszukiwanie po kodzie ............................................................................................... 165
32.3. Dodawanie pozycji w bazach danych ................................................................................................... 166
32.4. Usuwanie pozycji w bazach danych ..................................................................................................... 166
32.5. Drukowanie pozycji z bazy danych ....................................................................................................... 166
7
32.6. Menu kontekstowe ................................................................................................................................ 167
32.7. Edycja baz danych ................................................................................................................................ 168
32.7.1. Baza użytkowników .................................................................................................................... 168
32.7.2. Baza towarów ............................................................................................................................. 169
32.7.3. Baza klientów ............................................................................................................................. 171
32.7.4. Baza procesów dozowań ........................................................................................................... 171
32.7.5. Baza receptur ............................................................................................................................. 171
32.7.6. Baza harmonogramów KTP ....................................................................................................... 172
32.7.7. Baza samochodów ..................................................................................................................... 172
32.7.8. Baza procesów identyfikacji ....................................................................................................... 173
32.7.9. Baza opakowań .......................................................................................................................... 173
32.7.10. Baza magazynów ..................................................................................................................... 173
32.7.11. Baza etykiet.............................................................................................................................. 173
32.7.12. Baza zmiennych uniwersalnych............................................................................................... 174
32.7.13. Baza zmiennych dodatkowych ................................................................................................ 174
32.7.14. Baza grafik ............................................................................................................................... 174
32.7.15. Baza tłumaczeń użytkownika ................................................................................................... 175
33. RAPORTY .................................................................................................................................................... 175
33.1. Konfiguracja raportów ........................................................................................................................... 176
33.1.1. Dostępność raportów ................................................................................................................. 176
33.1.2. Konfiguracja numeru serii .......................................................................................................... 176
33.1.3. Konfiguracja numeru partii ......................................................................................................... 177
33.1.4. Pytaj o liczbę ważeń do usunięcia ............................................................................................. 177
33.2. Usuwanie starszych danych .................................................................................................................. 178
33.3. Szybkie wyszukiwanie po dacie ............................................................................................................ 178
33.4. Raporty ważeń ...................................................................................................................................... 178
33.4.1. Filtrowanie .................................................................................................................................. 178
33.4.2. Wydruk raportu ........................................................................................................................... 179
33.4.3. Wykres waż ............................................................................................................................ 180
33.4.4. Eksport bazy ważeń do pliku ..................................................................................................... 180
33.4.5. Licznik ważeń ............................................................................................................................. 182
33.5. Podgląd raportów .................................................................................................................................. 183
33.5.1. Ważenia...................................................................................................................................... 183
33.5.2. Raporty dozowań ....................................................................................................................... 184
33.5.3. Raporty receptur......................................................................................................................... 185
33.5.4. Raporty gęstości......................................................................................................................... 186
33.5.5. Raporty kontroli .......................................................................................................................... 186
33.5.6. Raporty średnich tar ................................................................................................................... 188
33.5.7. Raporty wagi samochodowej ..................................................................................................... 189
33.5.8. Raporty transakcji....................................................................................................................... 189
33.5.9. Raporty ważeń różnicowych ...................................................................................................... 190
34. PROCESY IDENTYFIKACJI ........................................................................................................................ 191
34.1. Tworzenie procesu identyfikacji ............................................................................................................ 191
34.2. Wykaz funkcji procesu identyfikacji ....................................................................................................... 192
34.3. Procedura aktywacji procesu identyfikacji ............................................................................................ 197
34.3.1. Aktywacja poprzez przycisk programowalny ............................................................................. 197
34.3.2. Aktywacja poprzez logowanie użytkownika ............................................................................... 197
34.3.3. Aktywacja poprzez wybór towaru............................................................................................... 197
34.3.4. Aktywacja poprzez wybór receptury .......................................................................................... 198
34.3.5. Aktywacja poprzez wybór składnika receptury .......................................................................... 198
34.3.6. Aktywacja po starcie wagi .......................................................................................................... 199
34.3.7. Przykład 1 - tworzenia i realizacji procesu ................................................................................. 199
34.3.8. Przykład 2 - tworzenia i realizacji procesu ................................................................................. 201
34.3.9. Przerwanie procesu identyfikacji................................................................................................ 202
34.3.10. Powrót do poprzedniego kroku w procesie identyfikacji .......................................................... 203
34.3.11. Zawieszenie oraz wznowienie procesu identyfikacji ............................................................... 204
35. KOMUNIKATY O BŁĘDACH ....................................................................................................................... 205
8
1. PRZEZNACZENIE WAG
Miernik wagowy PUE 7.1 jest urządzeniem przeznaczonym do budowy wag
przemysłowych w oparciu o czujniki tensometryczne. Miernik produkowany jest
z dwiema wersjami obudowy: plastikową oraz panelową. Kolorowy wyświetlacz
TFT 5,7 z panelem dotykowym pozwala na intuicyjną obsługę urządzenia bez
użycia klawiatury.
Miernik wagowy wyposażony jest w 2 złącza USB, 2 złącza RS232, port
Ethernet oraz 4WE/4WY, Wi-Fi
®
b,g,n. Miernik może współpracow ze
skanerami kodów kreskowych, drukarkami paragonów, drukarkami etykiet,
czytnikami RFID oraz wyposażeniem PC (mysz, klawiatura, flash USB).
Termin Wi-Fi
®
jest zastrzeżonym znakiem towarowym
organizacji Wi-Fi Alliance.
Urządzenie nie może b użytkowane w atmosferze
zagrożonej wybuchem gazów lub pyłów.
2. KLAWIATURA MIERNIKA
9
Funkcje przycisków:
Przycisk
Opis
Włączenie/wyłączenie zasilania wagi.
Zerowanie wagi.
Tarowanie wagi.
Wysyłanie wyniku do drukarki lub komputera.
Przycisk funkcyjny (wejście do menu wagi).
Przycisk programowalny.
Przycisk programowalny.
Przycisk programowalny.
3. WŁĄCZENIE
Po podłączeniu zasilania do wagi zostanie podświetlona dioda ON/LOAD
na obudowie miernika wagowego.
Wciśnij na czas ok. 0,7s przycisk , znajdujący się w lewej górnej
części obudowy miernika wagowego. Po chwili rozpocznie się procedura
ładowania systemu operacyjnego wraz z oprogramowaniem RADWAG,
sygnalizowana miganiem czerwonej diody ON/LOAD.
Po zakończonej procedurze startowej zostanie automatycznie
uruchomione okno główne programu.
4. OKNO GŁÓWNE
Główne okno aplikacji można podzielić na 4 obszary: górna belka, okno
wagowe, obszar roboczy, przyciski funkcyjne.
Widok ogólny:
4.1. Górna belka
W górnej części ekranu wyświetlone są następujące informacje:
Symbol i nazwa modu pracy.
Logowanie użytkownika.
Symbol aktywnego połączenia z komputerem.
Symbol aktywnego połączenia Wi-Fi
®
.
Symbol aktywnego połączenia z E2R SYSTEM.
Nazwa urządzenia.
Data i czas.
4.2. Okno wagowe
Okno wagowe zawiera wszystkie informacje o ważeniu:
4.3. Obszar roboczy
Obszar roboczy składa się z 3 wzorców wyświetlania. W rnej części obszaru
roboczego znajduje się informacja graficzna, który z wzorców jest obecnie
aktywny. Zmiany wzorca wyświetlania można dokonać poprzez przeciągnięcie
ekranu obszaru roboczego w prawo lub lewo. Szczegółowe informacje
o elementach ekranu znajdują się w punkcie 12.1 instrukcji.
4.4. Przyciski funkcyjne
Poniżej okna roboczego znajdują się ekranowe przyciski funkcyjne:
Dla każdego z dostępnych modów pracy jest mliwość definiowania
ekranowych przycisków funkcyjnych. Procedura definiowania jest opisana
w punkcie 12.2 instrukcji.
5. PORUSZANIE SIĘ W MENU
5.1. Klawiatura wagi
Wejście do menu głównego.
Przewinięcie menu do góry.
Przewinięcie menu do dołu.
Szybkie przewijanie menu góra-dół.
Zatwierdzenie zmiany.
Opuszczenie funkcji bez zmian.
Dodanie pozycji w bazie danych.
Wyłączenie wybranego wcześniej rekordu z bazy danych. Wylogowanie operatora.
Wyszukiwanie pozycji w bazie ważeń po dacie.
Wyszukiwanie pozycji w bazie danych po nazwie.
Wyszukiwanie pozycji w bazie danych po kodzie.
Wydruk pozycji z bazy danych.
Eksport raportów z kontroli i średnich tar dla modów pracy KTP, SQC.
Eksport raportów dozowań i receptur.
Czyszczenie pola edycyjnego.
Włączenie/wyłączenie klawiatury ekranowej.
Odczytanie wzorca wydruku z pliku w formacie *.lb (przycisk aktywny po
podłączeniu urządzenia pamięci masowej pendrive).
Zapis wzorca do pliku w formacie *.lb (opcja aktywna po podłączeniu urządzenia
pamięci masowej pendrive).
Wybór zmiennych dla wzoru wydruku z listy.
Wyjście o jeden poziom wyżej w menu.
Wyjście natychmiast do okna głównego.
5.2. Powrót do funkcji ważenia
Wprowadzone w pamięci wagi zmiany zapisywane w menu automatycznie
po powrocie do okna głównego. Powrót do okna głównego może odbywsię
na dwa sposoby:
poprzez kilkukrotne naciśnięcie przycisku , nastąpi powrót
do wyświetlania okna głównego,
poprzez naciśnięcie pola w pasku górnym, po czym nastąpi
natychmiastowy powrót do wyświetlania okna głównego.
6. STRUKTURA PROGRAMU
Struktura menu głównego programu została podzielona na grupy funkcyjne.
W każdej grupie znajdują się parametry pogrupowane tematycznie.
Wykaz grup menu głównego: wagowe, bazy danych, raporty, mody pracy,
komunikacja, urządzenia, wyświetlacz, wejścia/wyjścia, uprawnienia, jednostki,
inne, kalibracja użytkownika, info, aktualizacja, zdalny pulpit.
7. LOGOWANIE
W celu pełnego dostępu do parametrów ytkownika oraz edycji baz danych
osoba obsługująca wa powinna być zalogowana z uprawnieniami
<Administrator>.
Fabrycznie nowa waga ma domyślnie ustawionego
użytkownika < Admin>, bez hasła z uprawnieniami
<Administrator>. Po włączeniu wagi następuje automatyczna
procedura logowania użytkownika domyślnego.
W przypadku zmiany danych użytkownika domyślnego lub
utworzenia dodatkowych użytkowników należy dokonać
ręcznej procedury logowania.
7.1. Procedura logowania
Znajdując się w oknie głównym aplikacji, wcisnąć napis <Zaloguj>,
umieszczony na górnej belce ekranu, po czym zostanie otwarte okno bazy
operatorów.
Należy wybrać żądaną pozycję, po czym zostanie uruchomiona klawiatura
ekranowa z oknem edycyjnym hasła operatora.
Wpisać hasło i potwierdzić przyciskiem .
Program powróci do okna głównego, a na górnej belce ekranu, w miejscu
napisu <Zaloguj>, pojawi się nazwa zalogowanego operatora.
7.2. Procedura wylogowania
Znajdując się w oknie głównym aplikacji, wciśnij napis umieszczony
na górnej belce ekranu zawierający nazwę zalogowanego operatora,
po czym zostanie otwarte okno bazy operatorów.
Wciśnij przycisk wylogowania (znajdujący się w górnej belce okna bazy
operatorów):
Program powróci do okna głównego, a na górnej belce ekranu, w miejscu
nazwy zalogowanego operatora, pojawi się napis <Zaloguj>.
7.3. Poziomy uprawnień
Oprogramowanie wagowe dysponuje 4 poziomami uprawnień: Administrator,
Użytkownik zaawansowany, Użytkownik, Brak.
Dostęp do edycji parametrów użytkownika, baz danych oraz funkcji
programu w zależności od poziomu uprawnień:
Uprawnienia
Poziom dostępu
Brak
Brak dostępu do edycji wszystkich parametrów użytkownika.
Nie może zatwierdzić ważenia oraz rozpocząć procesów: wpisywania
masy wzorca i wyznaczania liczności wzorca w modzie <Liczenie sztuk>,
wpisywania masy wzorca i wyznaczania wzorca w modzie <Odchyłki>,
wyznaczania gęstości, realizacji procesów dozowań, receptur, kontroli
KTP, kontroli SQC, transakcji, transakcji samochodowej.
Użytkownik
Dostęp do edycji parametrów z podmenu: <Wagowe>; <Wyświetlacz>
1)
(z wyjątkiem grupy parametrów <Funkcje przycisków>); <Inne>
1)
. Może
rozpocząć i realizować wszystkie procesy wagowe. Posiada dostęp
do funkcji <Eksportuj bazę ważeń do pliku> w menu <Raporty>
2)
.
Użytkownik
zaawansowany
Dostęp do edycji parametrów z podmenu: <Wagowe>; <Mody pracy>;
<Komunikacja>; <Urządzenia>
1)
; <Wyświetlacz>
1)
; <Inne>
1)
. Może
rozpocząć i realizować wszystkie procesy wagowe. Posiada dostęp
do funkcji <Eksportuj bazę ważeń do pliku> w menu <Raporty>
2)
.
Administrator
Dostęp do wszystkich parametrów użytkownika, funkcji i edycji baz
danych
2)
. Może rozpocząć i realizować wszystkie procesy wagowe.
1) Poziom uprawnień do edycji funkcji:
<Wydruki> w podmenu <Urządzenia / Drukarka>.
<Wzorzec> w podmenu <Urządzenia / Wyświetlacz dodatkowy>.
<Wzorzec wyświetlania> w podmenu <Wyświetlacz / Informacje tekstowe>.
<Data i Czas> w podmenu <Inne>.
2) Użytkownik zalogowany jako <Administrator> w podmenu <Uprawnienia> może
zmienić poziomy uprawnień do edycji poszczególnych baz danych oraz funkcji:
<Usuń starsze dane>, <Licznik ważeń>. Wyjątek stanowi baza <Ważenia>,
posiadająca status <Tylko do odczytu>.
8. WAŻENIE
Na szalce wagi umieść ważony ładunek. Gdy wyświetli się znacznik ,
odczytaj wynik ważenia.
Zapis ważenia jest możliwy w przypadku stabilnego wyniku
ważenia (znacznik ).
8.1. Zerowanie wagi
W celu wyzerowania wskazania masy należy wybrać odpowiednią platformę
na wyświetlaczu dotykowym wagi oraz wcisnąć przycisk .
Na wyświetlaczu pojawi się wskazanie masy równe zeru oraz pojawią się
symbole: i .
Wyzerowanie jest jednoznaczne z wyznaczeniem nowego punktu
zerowego, traktowanego przez wagę jako dokładne zero. Zerowanie
jest możliwe tylko przy stabilnych stanach wyświetlacza.
Zerowanie stanu wyświetlacza możliwe jest tylko w zakresie
do ±2% obciążenia maksymalnego wagi. Jeżeli wartość
zerowana dzie większa n ±2% obciążenia
maksymalnego, wyświetlacz pokaże komunikat:
<Przekroczony zakres zerowania. Użyj przycisku tarowania
lub zrestartuj wagę>.
8.2. Tarowanie wagi
W celu wyznaczenia masy netto należy położyć opakowanie ładunku
i po ustabilizowaniu się wskazania nacisnąć przycisk .
Na wyświetlaczu pojawi się wskazanie masy równe zeru oraz pojawią się
symbole: Net i . Waga została wytarowana.
Przy używaniu funkcji tarowania należy zwracać uwagę, aby nie przekroczyć
maksymalnego zakresu pomiarowego wagi. Po zdjęciu ładunku i opakowania
na wyświetlaczu wyświetli się wskazanie równe sumie wytarowanych mas ze
znakiem minus.
Można również przypisać wartość tary do towaru w bazie danych, wówczas
waga automatycznie, po wybraniu towaru, pobierze z bazy informacje
o wartości tary.
Procesu tarowania nie można wykonywać, gdy
na wyświetlaczu wagi jest ujemna wartość masy lub zerowa
wartość masy. W takim przypadku wyświetlacz wagi pokaże
komunikat: <Przekroczony zakres tarowania. Użyj przycisku
zerowania lub zrestartuj wagę>.
8.3. Ręczne wprowadzanie tary
Znajdując się w dowolnym modzie pracy, wciśnij przycisk ,
po czym zostanie wyświetlona klawiatura ekranowa.
Wprowadź wartość tary i naciśnij przycisk .
Waga powróci do trybu ważenia, a na wyświetlaczu pojawi się wartość
wprowadzonej tary ze znakiem „”.
8.4. Ważenie dla wag dwuzakresowych
Przejście z ważenia w I zakresie do ważenia w II zakresie następuje
automatycznie, bez udziału operatora (po przekroczeniu Max I zakresu).
W przypadku wag dwuzakresowych:
ważenie w I zakresie jest sygnalizowane wyświetlaniem przez wagę
znacznika w lewym rogu wwietlacza.
Ważenie w II zakresie jest sygnalizowane wyświetlaniem przez wagę
znacznika w lewym rogu wyświetlacza.
Powrót z ważenia w II zakresie do ważenia w I zakresie następuje
automatycznie po zdjęciu obciążenia z szalki i wejściu wagi w strefę
AUTOZERA zapali s symbol , a waga wróci do ważenia
z dokładnością I zakresu.
8.5. Zmiana jednostki ważenia
Zmiana jednostki ważenia przez oso obsługującą wagę jest mliwa
na dwa sposoby, poprzez:
bezpośrednie naciśnięcie jednostki widocznej w oknie wagowym,
naciśnięcie wcześniej zaprogramowanego na funkcję < Zmiana
jednostki> przycisku.
Możliwości wyboru: g (gram), kg (kilogram), ct (karat), lb (funt), oz (uncja)*,
N (Newton)*.
*) jednostka niedostępna w wadze legalizowanej.
Użytkownik ma możliwość deklaracji jednostki startowej
oraz zdefiniowania dwóch własnych jednostek patrz punkt
15 instrukcji.
9. PARAMETRY WAGOWE
Użytkownik może przystosow wagę do zewnętrznych warunków
środowiskowych (stopień filtrów) lub własnych potrzeb (działanie autozero),
a także określminimalną masę dla działania funkcji w wadze.
Ścieżka dostępu: < / Odczyt>.
Parametry wagowe ściśle związane z obsługiwaną
platformą wagową, dlatego na początku naly wybrać
platformę, dla której będą ustawiane odpowiednie wartości.
Wykaz parametrów wagowych:
Filtr Mediany
Eliminowanie krótkotrwałych zakłóc impulsowych (np. udary
mechaniczne). Dostępne wartości: Brak - działanie filtru medianowego
wyłączone; 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 - działanie filtru medianowego włączone.
Filtr
Przystosowanie wagi do zewnętrznych warunków środowiskowych. Im
szybsze filtrowanie, tym dłuższy czas stabilizacji wyniku ważenia. Dostępne
wartości: Brak, Bardzo szybki, Szybki, Średni, Wolny.
Próg LO
Parametr <Próg LO> jest związany z funkcją pracy automatycznej. Kolejny
pomiar nie zostanie zapisany, dopóki wskazanie masy „nie zejdzie” poniżej
ustawionej wartości Progu LO netto.
Autozero
Funkcja automatycznej kontroli i korekty zerowego wskazania wagi. Istnieją
jednak szczególne przypadki, w których funkcja ta przeszkadza
w pomiarach. Przykładem może być bardzo powolne umieszczanie ładunku
na szalce wagi (np. wsypywanie ładunku). W takim przypadku zaleca się
wyłączenie działania funkcji. Dostępne wartości: - funkcja wyłączona,
- funkcja włączona.
Ostatnia cyfra
Wygaszanie widoczności ostatniego miejsca dziesiętnego
w eksponowanym wyniku ważenia. Dostępne wartości: Zawsze: widoczne
wszystkie cyfry; Nigdy: ostatnia cyfra wyniku zostaje wygaszona i nie
jest pokazywana; Kiedy stabilny: Ostatnia cyfra zostaje wyświetlana tylko
wtedy, gdy wynik jest stabilny.
10. KOMUNIKACJA
Waga ma mliwość komunikacji z urządzeniem zewnętrznym poprzez porty:
RS232 (1), RS232 (2), Ethernet, Tcp, Wi-Fi
®
. Konfiguracja portów jest mliwa
w menu < / Komunikacja>.
10.1. Ustawienia portów RS 232
Wybierz port <RS232 (1)> lub <RS232 (2)>.
Ustaw odpowiednie parametry transmisji:
Prędkość transmisji
4800, 9600, 19200, 38400, 57600, 115200 bit/s.
Bity Danych
5, 6, 7, 8.
Bity Stopu
Brak, 1, 1.5, 2.
Parzystość
Brak, Nieparzysty, Parzysty, Znacznik, Odstęp.
10.2. Ustawienia portu ETHERNET
Wybierz port <Ethernet>.
Ustaw odpowiednie parametry transmisji:
DHCP
Tak, Nie
Adres IP
192.168.0.2
Maska podsieci
255.255.255.0
Brama domyślna
192.168.0.1
DNS
192.168.0.1
Mac adres
- - -
Powyższe ustawienia mają wyłącznie charakter
informacyjny. Parametry transmisji należy dobrać zgodnie
z ustawieniami lokalnej sieci klienta.
Parametr <MAC adres> jest przydzielany do urządzenia
automatycznie z atrybutem <Tylko do odczytu>.
W przypadku deklaracji parametru <DHCP> na wartość
i restarcie urządzenia, pozostałe parametry transmisji będą
miały atrybut <Tylko do odczytu>.
10.3. Ustawienia protokołu TCP
TCP (ang. Transmission Control Protocol protokół kontroli transmisji) jest
strumieniowym protokołem komunikacji między dwoma komputerami. TCP jest
protokołem działającym w trybie klient – serwer.
Serwer oczekuje na nawiązanie połączenia na określonym porcie, natomiast
klient inicjuje połączenie do serwera. Oprogramowanie wagi umożliwia
ustawienie numeru portu dla protokołu TCP.
Procedura:
Wybierz < Tcp / Port>, po czym zostanie otwarte okno <Port>
z klawiaturą ekranową.
Wpisz żądany numer portu i potwierdzić przyciskiem .
Numer portu TCP urządzeń firmy RADWAG ma domyślną
wartość 4001.
10.4. Ustawienia Wi-Fi®
Wi-Fi® jest zarejestrowanym znakiem towarowym będącym
własnością organizacji Wi-Fi Alliance. Ten znak towarowy
występujący w niniejszym dokumencie został użyty tylko dla
celów informacyjnych i nie ma za zadanie oznaczania
zgodności żadnych produktów z produktami certyfikowanymi
przez organizację Wi-Fi Alliance.
10.4.1. Status sieci
W celu sprawdzenia parametrów wybranej sieci kliknij w pole
<Status sieci>.
W wwietlonym oknie zostaną podane parametry sieci:
Nazwa
Wartość
Opis
Sieć
-
Nazwa sieci.
Status sieci
Połączono
Status sieci przyjmujący wartości: połączono, niepołączony.
RSSI
- dbm
- %
Siła sygnału sieci.
Zapomnij si
-
Zerwanie połączenia z wybraną siecią.
Wybrana sieć i ustawione parametry połączenia zapamiętywane przez
program wagi i za każdym razem, przy włączeniu wagi, program łączy się
z siecią zgodnie z ustawionymi parametrami.
10.4.2. Dostępne sieci
Użytkownik może sprawdzić < Dostępne sieci>, które zostały wykryte
przez wagę.
Procedura:
Wej w podmenu < WiFi
®
/ Dostępne sieci> i wybierz z listy
żądaną sieć.
Aby dokonać wyszukiwania (ponownego skanowania) dostępnych sieci
wybierz opcję < Odśwież>.
Ikonka obok nazwy sieci pokazuje, czy si wymaga podania
hasła (ikonka z kłódką).
10.4.3. Parametry transmisji
Wybierz < WiFi
®
>.
Ustaw odpowiednie parametry transmisji:
DHCP
Tak, Nie
Adres IP
192.168.0.2
Maska podsieci
255.255.255.0
Brama domyślna
192.168.0.1
DNS
192.168.0.1
Mac adres
---
Powyższe ustawienia mają wyłącznie charakter
informacyjny. Parametry transmisji należy dobrać zgodnie
z ustawieniami lokalnej sieci klienta.
Parametr <MAC adres> jest przydzielany do urządzenia
automatycznie z atrybutem <Tylko do odczytu>.
W przypadku deklaracji parametru <DHCP> na wartość
i restarcie urządzenia, pozostałe parametry transmisji będą
miały atrybut <Tylko do odczytu>.
Po dokonaniu zmian naciśnij przycisk , po czym zostanie wyświetlony
komunikat: <Aby dokonać zmian należy zrestartować wagę>.
Wróć do ważenia i zrestartuj urządzenie.
11. URZĄDZENIA
11.1. Komputer
Waga ma mliwość współpracy z komputerem. Aktywne połączenie
waga komputer jest sygnalizowane ikonką w górnym pasku okna
głównego. Konfiguracji ustawień do współpracy wagi z komputerem
dokonujemy w podmenu < / Urządzenia / Komputer>.
11.1.1. Port komputera
Waga ma możliwość komunikacji z komputerem poprzez porty: RS232 (1),
RS232 (2), TCP, WiFi
®
.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206

RADWAG WPY 30/C3/K Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla