HY10.10.HRP.H

RADWAG HY10.10.HRP.H Instrukcja obsługi

  • Cześć! Jestem chatbotem AI, który pomoże Ci z RADWAG HY10.10.HRP.H Instrukcja obsługi. Zapoznałem się już z dokumentem i mogę pomóc w prosty i zrozumiały sposób.
2
WRZESIEŃ 2020
3
Spis treści
1. PRZEZNACZENIE WAG .................................................................................................................................... 8
2. KLAWIATURA MIERNIKA ................................................................................................................................. 8
3. ĄCZENIE ....................................................................................................................................................... 9
4. OKNO GŁÓWNE ................................................................................................................................................ 9
4.1. Górna belka ............................................................................................................................................... 10
4.2. Obszar roboczy ......................................................................................................................................... 10
5. PORUSZANIE SIĘ W MENU ........................................................................................................................... 11
5.1. Klawiatura wagi ......................................................................................................................................... 11
5.2. Powrót do funkcji ważenia ......................................................................................................................... 12
6. STRUKTURA PROGRAMU ............................................................................................................................. 12
7. LOGOWANIE.................................................................................................................................................... 12
7.1. Procedura logowania ................................................................................................................................. 13
7.2. Procedura wylogowania ............................................................................................................................ 13
7.3. Poziomy uprawnień ................................................................................................................................... 13
8. WAŻENIE .......................................................................................................................................................... 14
8.1. Zerowanie wagi ......................................................................................................................................... 14
8.2. Tarowanie wagi ......................................................................................................................................... 15
8.3. Ręczne wprowadzanie tary ....................................................................................................................... 15
8.4. Ważenie dla wag dwuzakresowych .......................................................................................................... 16
8.5. Zmiana jednostki ważenia ......................................................................................................................... 16
9. PARAMETRY WAGOWE ................................................................................................................................. 16
10. KOMUNIKACJA ............................................................................................................................................. 17
10.1. Ustawienia portów RS 232 ...................................................................................................................... 17
10.2. Ustawienia portu ETHERNET ................................................................................................................. 18
10.3. Ustawienia protokołu TCP ....................................................................................................................... 18
10.4. Ustawienia Wi-Fi® ................................................................................................................................... 19
10.4.1. Status sieci ................................................................................................................................... 19
10.4.2. Dostępne sieci .............................................................................................................................. 19
10.4.3. Parametry transmisji .................................................................................................................... 20
11. URZĄDZENIA ................................................................................................................................................ 20
11.1. Komputer ................................................................................................................................................. 20
11.1.1. Port komputera ............................................................................................................................. 20
11.1.2. Adres komputera .......................................................................................................................... 21
11.1.3. Transmisja ciągła ......................................................................................................................... 21
11.1.4. Wzorzec wydruku ważenia........................................................................................................... 21
11.1.5. Współpraca z E2R System .......................................................................................................... 22
11.1.6. Nawiązane połączenia ................................................................................................................. 22
11.1.7. Hasło autoryzacyjne ..................................................................................................................... 23
11.2. Drukarka .................................................................................................................................................. 23
11.2.1. Port drukarki ................................................................................................................................. 23
11.2.2. Strona kodowa drukarki ............................................................................................................... 23
11.2.3. Wzorce wydruków ........................................................................................................................ 24
11.2.4. Aktywacja wydruków .................................................................................................................... 24
11.2.5. Przekieruj na PC .......................................................................................................................... 24
11.3. Radwag Print Studio................................................................................................................................ 24
11.3.1. Aktywacja Radwag Print Studio ................................................................................................... 25
11.3.2. Wyszukaj serwery wydruków ....................................................................................................... 25
11.3.3. Adres IP ........................................................................................................................................ 25
11.3.4. Port IP........................................................................................................................................... 26
11.3.5. yj drukarki serwera ................................................................................................................... 26
11.3.6. Udostępnij własne drukarki .......................................................................................................... 26
11.3.7. Drukarka serwerowa .................................................................................................................... 27
11.4. Czytnik kodów kreskowych ..................................................................................................................... 27
11.4.1. Port czytnika kodów kreskowych ................................................................................................. 27
11.4.2. Prefiks/Sufiks................................................................................................................................ 27
11.4.3. Wybór pola ................................................................................................................................... 28
11.4.4. Test............................................................................................................................................... 30
11.4.5. Usuwaj znaczniki .......................................................................................................................... 30
11.4.6. Automatyczny zapis pomiaru ....................................................................................................... 31
11.4.7. J S ................................................................................................................................................ 31
11.5. Czytnik kart zbliżeniowych ...................................................................................................................... 31
4
11.5.1. Port czytnika kart transponderowych ........................................................................................... 31
11.5.2. Procedura przypisania numeru karty do użytkownika ................................................................. 32
11.6. Wyświetlacz dodatkowy .......................................................................................................................... 32
11.6.1. Port wyświetlacza dodatkowego .................................................................................................. 32
11.6.2. Wzorzec protokołu komunikacji ................................................................................................... 32
11.7. Modbus RTU ........................................................................................................................................... 33
11.7.1. Port komunikacyjny ...................................................................................................................... 33
11.7.2. Adres ............................................................................................................................................ 33
11.8. Ustawienia zaawansowane ..................................................................................................................... 34
12. WYŚWIETLACZ ............................................................................................................................................. 34
12.1. Elementy ekranu ..................................................................................................................................... 34
12.2. Masa ........................................................................................................................................................ 36
12.3. Informacje tekstowe ................................................................................................................................ 37
12.3.1. Wzorzec wyświetlania .................................................................................................................. 37
12.4. Funkcje przycisków ................................................................................................................................. 38
12.5. Bargraf ..................................................................................................................................................... 39
12.5.1. Typ bargrafu ................................................................................................................................. 39
12.5.2. Bargraf „Szybkie ważenie” ........................................................................................................... 39
12.5.3. Bargraf „Sygnalizacja progów doważania” .................................................................................. 41
12.5.4. Bargraf „Liniowy .......................................................................................................................... 42
12.5.5. Bargraf „Kontrolny” ....................................................................................................................... 42
12.5.6. Bargraf „Obszar roboczy” ............................................................................................................. 44
13. WEJŚCIA/WYJŚCIA ...................................................................................................................................... 45
13.1. Konfiguracja wejść .................................................................................................................................. 45
13.2. Konfiguracja wyjść ................................................................................................................................... 46
13.3. Serwis wejść/wyć .................................................................................................................................. 47
14. UPRAWNIENIA .............................................................................................................................................. 47
15. JEDNOSTKI ................................................................................................................................................... 48
15.1. Dostępność jednostek ............................................................................................................................. 49
15.2. Jednostka startowa ................................................................................................................................. 49
15.3. Jednostki definiowane ............................................................................................................................. 49
15.4. Przyspieszenie ziemskie ......................................................................................................................... 50
16. INNE PARAMETRY ....................................................................................................................................... 50
16.1. Wybór języka interfejsu ........................................................................................................................... 50
16.2. Ustawienie daty i czasu ........................................................................................................................... 51
16.3. Moduły rozszerzeń .................................................................................................................................. 51
16.3.1. Ścieżka audytu ............................................................................................................................. 52
16.3.2. Moduł dostępu do danych RDA ................................................................................................... 52
16.3.3. Moduł rozszerzenia protokołu SI RES ......................................................................................... 53
16.3.4. Proces identyfikacji ...................................................................................................................... 53
16.4. Sygnał dźwiękowy ................................................................................................................................... 53
16.5. Jasność ekranu ....................................................................................................................................... 53
16.6. Kalibracja ekranu dotykowego ................................................................................................................ 54
16.7. Wyloguj automatycznie po czasie ........................................................................................................... 54
16.8. Wymagane logowanie ............................................................................................................................. 54
16.9. Procesy identyfikacji ................................................................................................................................ 55
16.10. Logo startowe ........................................................................................................................................ 55
16.11. Czas wyświetlania informacji o błędach ............................................................................................... 56
16.12. Eksport/import ustawień ........................................................................................................................ 56
17. KALIBRACJA WAGI...................................................................................................................................... 57
17.1. Proces kalibracji ...................................................................................................................................... 57
17.2. Wyznaczanie masy startowej .................................................................................................................. 57
17.3. Raport z procesu kalibracji ...................................................................................................................... 58
17.4. Historia kalibracji ..................................................................................................................................... 58
18. AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA ...................................................................................................... 59
19. ZDALNY PULPIT ........................................................................................................................................... 59
20. MODY PRACY Informacje ogólne ............................................................................................................ 60
20.1. Dostępność modów pracy ....................................................................................................................... 61
20.2. Tryb zapisu .............................................................................................................................................. 62
20.3. Odważanie............................................................................................................................................... 62
20.4. Kontrola wyniku ....................................................................................................................................... 62
20.5. Tryb tary .................................................................................................................................................. 63
20.6. Usuwaj tarę.............................................................................................................................................. 63
20.7. Usuń po ważeniu ..................................................................................................................................... 64
5
20.8. Tryb etykietowania .................................................................................................................................. 64
20.8.1. Ustawienie ilości etykiet do wydruku............................................................................................ 64
20.8.2. Ustawienie ilości etykiet zbiorczych do wydruku ......................................................................... 65
20.8.3. Ustawienie ilości etykiet zbiorczych ze zbiorczych do wydruku .................................................. 65
20.8.4. Automatyczne wyzwalanie etykiet zbiorczych ............................................................................. 65
20.8.5. Automatyczne wyzwalanie etykiet zbiorczych ze zbiorczych ...................................................... 66
20.9. Zezwolenie na zapis pomiaru.................................................................................................................. 68
20.10. Statystyki ............................................................................................................................................... 68
20.11. Zaokrąglanie masy w statystyce ........................................................................................................... 69
20.12. Ważenie różnicowe ............................................................................................................................... 69
20.12.1. Ustawienia lokalne ..................................................................................................................... 69
20.12.2. Raportowanie zrealizowanych procesów ważenia różnicowego............................................... 70
20.13. Smart Select .......................................................................................................................................... 70
20.14. Progi Min 2, Max 2 aktywne .................................................................................................................. 71
20.15. Informacja o zapisanym ważeniu .......................................................................................................... 71
20.16. Informacja o zapisanym ważeniu – czas sygnału................................................................................. 72
20.17. Ustawienia wyboru opakowań .............................................................................................................. 72
20.17.1. Pytaj o ilość opakowań .............................................................................................................. 72
20.17.2. Wybór wielu opakowań .............................................................................................................. 72
20.17.3. Zamykaj okno wyboru ................................................................................................................ 73
20.18. Wydruki standardowe............................................................................................................................ 73
21. MOD PRACY WAŻENIE ............................................................................................................................. 74
21.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 75
21.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 75
22. MOD PRACY LICZENIE SZTUK ................................................................................................................ 76
22.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 76
22.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 76
22.2.1. Funkcja automatycznej korekty masy wzorca ............................................................................. 77
22.2.2. Minimalna masa referencyjna ...................................................................................................... 78
22.3. Ustawienie masy wzorca przez wpisanie znanej masy detalu ............................................................... 78
22.4. Ustawienie masy wzorca przez wyznaczenie masy detalu .................................................................... 79
22.5. Ustawienie masy wzorca przez wprowadzenie masy detalu z bazy danych ......................................... 79
22.6. Wprowadzanie masy wzorca do pamięci wagi ....................................................................................... 80
23. MOD PRACY ODCHYŁKI ........................................................................................................................... 80
23.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 80
23.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 81
23.3. Masa wzorca określana przez jego ważenie .......................................................................................... 81
23.4. Masa wzorca wpisywana do pamięci wagi ............................................................................................. 82
24. MOD PRACY DOZOWANIE ....................................................................................................................... 82
24.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 82
24.2. Struktura procesu dozowania.................................................................................................................. 83
24.3. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 83
24.4. Opis funkcji i ustawień procesu dozowania ............................................................................................ 84
24.5. Tworzenie nowego procesu dozowania .................................................................................................. 86
24.6. Przykłady realizacji procesów dozowania ............................................................................................... 87
24.6.1. Przykład 1 – Proces dozowania ręcznego 4 składników na 2 platformach ................................. 87
24.6.2. Przykład 2 – Dozowanie automatyczne 2 składników na 2 platformach ..................................... 90
24.6.3. Przykład 3 – Dozowanie mieszane .............................................................................................. 91
24.7. Raportowanie zrealizowanych procesów dozowania ............................................................................. 94
25. MOD PRACY RECEPTURY ....................................................................................................................... 94
25.1. Procedura uruchomienia modu pracy ..................................................................................................... 94
25.2. Ustawienia lokalne modu pracy .............................................................................................................. 95
25.3. Tworzenie nowej receptury ..................................................................................................................... 97
25.4. Procedura recepturowania .................................................................................................................... 100
25.5. Raportowanie zrealizowanych procesów recepturowania .................................................................... 102
26. MOD PRACY ZLECENIA RECEPTUR..................................................................................................... 102
26.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 102
26.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 103
26.3. Tworzenie nowego zlecenia recepturowego ......................................................................................... 103
26.4. Procedura recepturowania .................................................................................................................... 103
27. MOD PRACY KTP..................................................................................................................................... 105
27.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 106
27.2. Okno ustawień kontroli .......................................................................................................................... 107
27.3. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 107
27.4. Edycja towaru dla kontroli ..................................................................................................................... 108
6
27.5. Procedura rozpoczęcia kontroli ............................................................................................................. 110
27.6. Procedura przerwania kontroli .............................................................................................................. 111
27.7. Procedura wylogowania podczas trwania kontroli ................................................................................ 112
27.8. Przeprowadzanie kontroli Nieniszczącej w trybie ze Średnią Tarą ...................................................... 113
27.9. Przeprowadzanie kontroli Nieniszczącej w trybie Puste-Pełne ............................................................ 118
27.10. Przeprowadzanie kontroli Niszczącej w trybie Puste-Pełne, Pełne-Puste ......................................... 120
27.11. Przeprowadzanie kontroli według kryteriów wewnętrznych ............................................................... 120
27.11.1. Procedura przerwania kontroli ................................................................................................. 122
27.11.2. Procedura zakończenia kontroli............................................................................................... 123
27.12. Przeprowadzanie dwóch kontroli jednocześnie .................................................................................. 123
27.13. Raport z wyznaczania wartości średniej tary ...................................................................................... 125
27.14. Raport z kontroli towaru ...................................................................................................................... 126
28. MOD PRACY GĘSTOŚĆ .......................................................................................................................... 127
28.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 128
28.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 128
28.3. Realizacja procesu wyznaczania gęstości ............................................................................................ 129
28.3.1. Wyznaczanie gęstości cieczy .................................................................................................... 129
28.3.2. Wyznaczanie gęstości ciała stałego .......................................................................................... 130
28.3.3. Wyznaczanie gęstości piknometrem.......................................................................................... 131
28.3.4. Wyznaczanie gęstości ciała porowatego ................................................................................... 133
28.4. Raportowanie zrealizowanych procesów wyznaczania gęstości.......................................................... 134
28.5. Tabela gęstości dla wody ...................................................................................................................... 135
28.6. Tabela gęstości dla etanolu .................................................................................................................. 135
29. MOD PRACY WAŻENIE ZWIERZĄT ....................................................................................................... 136
29.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 136
29.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 136
29.3. Procedura ważenia zwierząt ................................................................................................................. 137
30. MOD PRACY WAGA SAMOCHODOWA ................................................................................................. 137
30.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 137
30.2. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 138
30.3. Przebieg transakcji samochodowej ....................................................................................................... 139
30.3.1. Transakcja wjazdowa/wyjazdowa .............................................................................................. 139
30.3.2. Transakcja ważenia kontrolnego ............................................................................................... 142
30.4. Tabela otwartych transakcji ................................................................................................................... 144
30.5. Wzorce wydruków dla realizowanej transakcji ...................................................................................... 144
30.6. Raportowanie zrealizowanych transakcji .............................................................................................. 145
31. MOD PRACY - TRANSAKCJE .................................................................................................................... 146
31.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 146
31.2. Wybór danych dla transakcji ................................................................................................................. 147
31.3. Przebieg procesu transakcji .................................................................................................................. 148
31.4. Raportowanie zrealizowanych transakcji .............................................................................................. 149
32. MOD PRACY - SQC ..................................................................................................................................... 150
32.1. Procedura uruchomienia modu pracy ................................................................................................... 150
32.2. Okno ustawień kontroli .......................................................................................................................... 151
32.3. Ustawienia lokalne modu pracy ............................................................................................................ 152
32.4. Edycja towaru dla kontroli ..................................................................................................................... 153
32.5. Procedura rozpoczęcia kontroli ............................................................................................................. 155
32.6. Procedura przebiegu kontroli ................................................................................................................ 156
32.7. Procedura przerwania kontroli .............................................................................................................. 159
32.8. Procedura zakończenia kontroli ............................................................................................................ 160
32.9. Procedura wylogowania podczas trwania kontroli ................................................................................ 160
32.10. Przeprowadzanie dwóch kontroli jednocześnie .................................................................................. 161
32.11. Raport z kontroli towaru ...................................................................................................................... 163
33. BAZY DANYCH ............................................................................................................................................ 165
33.1. Konfiguracja baz danych ....................................................................................................................... 165
33.1.1. Połączenie SQL.......................................................................................................................... 166
33.1.2. Dostępność baz danych ............................................................................................................. 167
33.1.3. Kategorie .................................................................................................................................... 167
33.1.4. Wybór obsługi zmiennych bazodanowych ................................................................................. 168
33.1.5. Zmiana nazwy bazy zmiennych dodatkowych ........................................................................... 168
33.1.6. Zmiana widoków rekordów baz danych ..................................................................................... 168
33.1.7. Eksport/import baz danych......................................................................................................... 168
33.2. Wyszukiwanie pozycji w bazach danych .............................................................................................. 169
33.2.1. Szybkie wyszukiwanie po nazwie .............................................................................................. 169
33.2.2. Szybkie wyszukiwanie po kodzie ............................................................................................... 169
7
33.3. Dodawanie pozycji w bazach danych ................................................................................................... 170
33.4. Usuwanie pozycji w bazach danych ..................................................................................................... 170
33.5. Drukowanie pozycji z bazy danych ....................................................................................................... 170
33.6. Menu kontekstowe ................................................................................................................................ 171
33.7. Edycja baz danych ................................................................................................................................ 172
33.7.1. Baza użytkowników .................................................................................................................... 172
33.7.2. Baza towarów ............................................................................................................................. 173
33.7.3. Baza klientów ............................................................................................................................. 175
33.7.4. Baza procesów dozowań ........................................................................................................... 175
33.7.5. Baza receptur ............................................................................................................................. 175
33.7.6. Baza harmonogramów KTP ....................................................................................................... 176
33.7.7. Baza samochodów ..................................................................................................................... 176
33.7.8. Baza procesów identyfikacji ....................................................................................................... 177
33.7.9. Baza opakowań .......................................................................................................................... 177
33.7.10. Baza magazynów ..................................................................................................................... 177
33.7.11. Baza etykiet.............................................................................................................................. 177
33.7.12. Baza zmiennych uniwersalnych............................................................................................... 178
33.7.13. Baza zmiennych dodatkowych ................................................................................................ 178
33.7.14. Baza grafik ............................................................................................................................... 178
33.7.15. Baza tłumaczeń użytkownika ................................................................................................... 179
34. RAPORTY .................................................................................................................................................... 179
34.1. Konfiguracja raportów ........................................................................................................................... 180
34.1.1. Dostępność raportów ................................................................................................................. 180
34.1.2. Konfiguracja numeru serii .......................................................................................................... 180
34.1.3. Konfiguracja numeru partii ......................................................................................................... 181
34.1.4. Pytaj o liczbę ważeń do usunięcia ............................................................................................. 181
34.2. Usuwanie starszych danych .................................................................................................................. 182
34.3. Szybkie wyszukiwanie po dacie ............................................................................................................ 182
34.4. Raporty ważeń ...................................................................................................................................... 182
34.4.1. Filtrowanie .................................................................................................................................. 182
34.4.2. Wydruk raportu ........................................................................................................................... 183
34.4.3. Wykres ważeń ............................................................................................................................ 184
34.4.4. Eksport bazy ważeń do pliku ..................................................................................................... 184
34.4.5. Licznik ważeń ............................................................................................................................. 186
34.5. Podgląd raportów .................................................................................................................................. 187
34.5.1. Ważenia...................................................................................................................................... 187
34.5.2. Raporty dozowań ....................................................................................................................... 188
34.5.3. Raporty receptur......................................................................................................................... 189
34.5.4. Raporty gęstości......................................................................................................................... 190
34.5.5. Raporty kontroli .......................................................................................................................... 190
34.5.6. Raporty średnich tar ................................................................................................................... 192
34.5.7. Raporty wagi samochodowej ..................................................................................................... 193
34.5.8. Raporty transakcji....................................................................................................................... 193
34.5.9. Raporty ważeń różnicowych ...................................................................................................... 194
35. PROCESY IDENTYFIKACJI ........................................................................................................................ 195
35.1. Tworzenie procesu identyfikacji ............................................................................................................ 195
35.2. Wykaz funkcji procesu identyfikacji ....................................................................................................... 196
35.3. Procedura aktywacji procesu identyfikacji ............................................................................................ 201
35.3.1. Aktywacja poprzez przycisk programowalny ............................................................................. 201
35.3.2. Aktywacja poprzez logowanie użytkownika ............................................................................... 201
35.3.3. Aktywacja poprzez wybór towaru............................................................................................... 201
35.3.4. Aktywacja poprzez wybór receptury .......................................................................................... 202
35.3.5. Aktywacja poprzez wybór składnika receptury .......................................................................... 202
35.3.6. Aktywacja po starcie wagi .......................................................................................................... 203
35.3.7. Przykład 1 - tworzenia i realizacji procesu ................................................................................. 203
35.3.8. Przykład 2 - tworzenia i realizacji procesu ................................................................................. 205
35.3.9. Przerwanie procesu identyfikacji................................................................................................ 206
35.3.10. Powrót do poprzedniego kroku w procesie identyfikacji .......................................................... 207
35.3.11. Zawieszenie oraz wznowienie procesu identyfikacji ............................................................... 208
36. KOMUNIKATY O BŁĘDACH ....................................................................................................................... 209
8
1. PRZEZNACZENIE WAG
Wagi odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku dotyczące prostoty
obsługi jak i maksymalnego zautomatyzowania procesu ważenia. Dzięki
zastosowaniu wszechstronnego miernika wagowego PUE HY10 mogą być
stosowane w szerokim zakresie aplikacji przemysłowych. Miernik
PUE HY10 wyposażony jest w obudowę ze stali nierdzewnej o stopniu ochrony
IP 68/69, co umożliwia pracę w dużej wilgotności oraz w szerokim zakresie
temperatur; tj. od -10°C do +40°C. Kolorowy wyświetlacz 10,1”
z pojemnościowym panelem dotykowym pozwala na intuicyjną obsłu
urządzenia bez użycia klawiatury.
Waga w wykonaniu standardowym wyposażona jest w 2 złącza USB, złącze
RS232, port Ethernet oraz 4WE/4WY. Do urządzenia można podłączyć max 6
platform wagowych (2 x wewnętrzny moduł wagowy + 4 x zewnętrzny moduł
wagowy). Ponadto waga może współpracować ze skanerami kodów
kreskowych, drukarkami paragonów, drukarkami etykiet, czytnikami RFID oraz
wyposażeniem PC (mysz, klawiatura, pamięć flash USB).
Urządzenie nie może być użytkowane w atmosferze
zagrożonej wybuchem gazów lub pyłów.
2. KLAWIATURA MIERNIKA
9
Funkcje przycisków:
Wyjście o jeden poziom wyżej w menu
Wejście do menu wagi
Wyjście natychmiast do okna ównego
Logowanie użytkownika
Zerowanie wagi
Tarowanie wagi
Wysyłanie wyniku do drukarki lub komputera
Usuń ostatni znak
Kropka
3. ĄCZENIE
Włącz zasilanie przyciskiem ON/OFF, znajdującym s w tylnej
części obudowy miernika, po czym rozpocznie się procedura ładowania
systemu operacyjnego.
Po zakończonej procedurze startowej zostanie automatycznie
uruchomione okno główne programu.
Urządzenie jest gotowe do pracy.
4. OKNO GŁÓWNE
Główne okno aplikacji można podzielić na 2 obszary: górna belka, obszar
roboczy.
10
Widok ogólny:
4.1. Górna belka
Wrnej części ekranu wyświetlone są następujące informacje:
Symbol i nazwa modu pracy.
Logowanie użytkownika.
Symbol aktywnego połączenia z komputerem.
Symbol aktywnego połączenia z E2R SYSTEM.
Nazwa urządzenia.
Data i czas.
4.2. Obszar roboczy
Pod obszarem górnej belki znajduje się obszar roboczy, który składa się z 4
programowalnych ekranów dla każdego modu pracy wagi. Szczegółowe
informacje o elementach ekranu znajdują się w punkcie 12.1 instrukcji.
11
5. PORUSZANIE SIĘ W MENU
Dzięki kolorowemu wyświetlaczowi z panelem dotykowym poruszanie się
w menu programu wagowego jest intuicyjne i proste.
5.1. Klawiatura wagi
Wejście do menu głównego.
Wyjście natychmiast do okna głównego.
Wyjście natychmiast do okna głównego.
Wyjście o jeden poziom wyżej w menu.
Wyjście o jeden poziom wyżej w menu.
Przewinięcie menu do góry.
Przewinięcie menu do dołu.
Szybkie przewijanie menu góra-dół.
Zatwierdzenie zmiany.
Opuszczenie funkcji bez zmian.
Dodanie pozycji w bazie danych.
Wyłączenie wybranego wcześniej rekordu z bazy danych. Wylogowanie
użytkownika.
Wyszukiwanie pozycji w bazie ważeń po dacie.
Wyszukiwanie pozycji w bazie danych po nazwie.
Wyszukiwanie pozycji w bazie danych po kodzie.
Wydruk pozycji z bazy danych.
Export raportów z kontroli i średnich tar dla modu pracy KTP.
Czyszczenie pola edycyjnego.
Włączenie/wyłączenie klawiatury ekranowej.
Odczytanie wzorca wydruku z pliku w formacie *.lb (przycisk aktywny
po podłączeniu urządzenia pamięci masowej pendrive).
12
Zapis wzorca do pliku w formacie *.lb (opcja aktywna po podłączeniu urządzenia
pamięci masowej pendrive).
Wyr zmiennych dla wzoru wydruku z listy.
5.2. Powrót do funkcji ważenia
Wprowadzone w pamięci wagi zmiany są zapisywane w menu automatycznie,
po powrocie do okna głównego. Powrót do okna głównego może odbyws
na 2 sposoby:
poprzez kilkukrotne naciśnięcie przycisku , nastąpi powrót
do wyświetlania okna głównego,
poprzez naciśnięcie przycisku lub pola w pasku górnym,
po czym nastąpi natychmiastowy powrót do wyświetlania okna głównego.
6. STRUKTURA PROGRAMU
Struktura menu głównego programu została podzielona na 12 grup
funkcyjnych. W każdej grupie znajdują się parametry pogrupowane
tematycznie.
Wykaz grup menu głównego: wagowe, bazy danych, raporty, mody pracy,
komunikacja, urządzenia, wyświetlacz, wejścia/wyjścia, uprawnienia, jednostki,
inne, kalibracja użytkownika, info, aktualizacja, zdalny pulpit.
7. LOGOWANIE
W celu pełnego dostępu do parametrów użytkownika oraz edycji baz danych
osoba obsługująca wagę powinna być zalogowana z uprawnieniami
<Administrator>.
Fabrycznie nowa waga ma domyślnie ustawionego
użytkownika < Admin>, bez hasła z uprawnieniami
<Administrator>. Po włączeniu wagi następuje automatyczna
procedura logowania użytkownika domyślnego.
W przypadku zmiany danych użytkownika domyślnego lub
utworzenia dodatkowych użytkowników należy dokonać
ręcznej procedury logowania.
13
7.1. Procedura logowania
Znajdując się w oknie ównym aplikacji, wciśnij przycisk , po czym
zostanie otwarte okno bazy użytkowników.
Wybierz żąda pozycję, po czym zostanie uruchomiona klawiatura
ekranowa z oknem edycyjnym hasła użytkownika.
Wpisz hasło i potwierdź przyciskiem .
Program powróci do okna głównego, a na górnej belce ekranu, w miejscu
napisu <Zaloguj>, pojawi się nazwa zalogowanego ytkownika.
7.2. Procedura wylogowania
Znajdując się w oknie ównym aplikacji, wciśnij przycisk , po czym
zostanie otwarte okno bazy użytkowników.
Wciśnij przycisk wylogowania (znajdujący się na górnej belce okna
bazy użytkowników):
Program powróci do okna głównego a na górnej belce ekranu, w miejscu
nazwy zalogowanego użytkownika, pojawi się napis <Zaloguj>.
7.3. Poziomy uprawnień
Oprogramowanie wagowe dysponuje 4 poziomami uprawnień: Administrator,
Użytkownik zaawansowany, Użytkownik, Brak.
Dostęp do edycji parametrów użytkownika, baz danych oraz funkcji
programu w zależności od poziomu uprawnień:
Uprawnienia
Poziom dostępu
Brak
Brak dostępu do edycji wszystkich parametrów użytkownika.
Nie może zatwierdzić ważenia oraz rozpocć procesów: wpisywania
masy wzorca i wyznaczania liczności wzorca w modzie <Liczenie sztuk>,
wpisywania masy wzorca i wyznaczania wzorca w modzie <Odchyłki>,
wyznaczania gęstości, realizacji procesów dozowań, receptur, kontroli
KTP, kontroli SQC, transakcji, transakcji samochodowej.
Użytkownik
Dostęp do edycji parametrów z podmenu: <Wagowe>; <Wyświetlacz>
1)
(z wyjątkiem grupy parametrów <Funkcje przycisków>); <Inne>
1)
. Może
rozpocząć i realizować wszystkie procesy wagowe. Posiada dostęp
do funkcji <Eksportuj bazę ważeń do pliku> w menu <Raporty>
2)
.
14
Użytkownik
zaawansowany
Dostęp do edycji parametrów z podmenu: <Wagowe>; <Mody pracy>;
<Komunikacja>; <Urządzenia>
1)
; <Wyświetlacz>
1)
; <Inne>
1)
. Może
rozpocząć i realizować wszystkie procesy wagowe. Posiada dostęp
do funkcji <Eksportuj bazę ważeń do pliku> w menu <Raporty>
2)
.
Administrator
Dostęp do wszystkich parametrów użytkownika, funkcji i edycji baz
danych
2)
. Może rozpocząć i realizować wszystkie procesy wagowe.
1) Poziom uprawnień do edycji funkcji:
< Wydruki> w podmenu < Urządzenia / Drukarka>.
< Wzorzec> w podmenu < Urządzenia / Wyświetlacz
dodatkowy>.
< Wzorzec wyświetlania> w podmenu < Wyświetlacz /
Informacje tekstowe>.
< Data i Czas> w podmenu < Inne>.
2) Użytkownik zalogowany jako <Administrator> w podmenu
< Uprawnienia> może zmienić poziomy uprawnień do edycji
poszczególnych baz danych oraz funkcji: < Usuń starsze dane>,
< Licznik ważeń>. Wyjątek stanowi baza < Ważenia>,
posiadająca status <Tylko do odczytu>.
8. WAŻENIE
Na szalce wagi umieść ważony ładunek. Gdy wyświetli się znacznik ,
odczytaj wynik ważenia.
Zapis ważenia jest możliwy w przypadku stabilnego wyniku
ważenia (znacznik ).
8.1. Zerowanie wagi
W celu wyzerowania wskazania masy, wybierz odpowiednią platformę
na wyświetlaczu dotykowym wagi i wciśnij przycisk . Na wyświetlaczu
pojawi się wskazanie masy równe zeru oraz pojawią się symbole: i .
Wyzerowanie jest jednoznaczne z wyznaczeniem nowego punktu zerowego,
traktowanego przez wagę jako dokładne zero. Zerowanie jest możliwe tylko
przy stabilnych stanach wyświetlacza.
15
Zerowanie stanu wyświetlacza możliwe jest tylko w zakresie
do ±2% obciążenia maksymalnego wagi. Jeżeli wartość
zerowana będzie większa niż ±2% obciążenia maksymalnego,
wyświetlacz pokaże komunikat: <Przekroczony zakres
zerowania. Użyj przycisku tarowania lub zrestartuj wagę>.
8.2. Tarowanie wagi
W celu wyznaczenia masy netto, połóż opakowanie ładunku i po
ustabilizowaniu się wskazania naciśnij przycisk . Na wyświetlaczu pojawi
się wskazanie masy równe zeru oraz pojaw się symbole: Net i . Waga
została wytarowana.
Przy używaniu funkcji tarowania należy zwracać uwagę, aby nie przekroczyć
maksymalnego zakresu pomiarowego wagi. Po zdjęciu ładunku i opakowania
na wyświetlaczu wyświetli się wskazanie równe sumie wytarowanych mas
ze znakiem minus.
Można również przypisać wartość tary do towaru w bazie danych, wówczas
waga automatycznie, po wybraniu towaru, pobierze z bazy informacje
o wartości tary.
Procesu tarowania nie można wykonywać, gdy
na wyświetlaczu wagi jest ujemna wartość masy lub zerowa
wartość masy. W takim przypadku wyświetlacz wagi pokaże
komunikat: <Przekroczony zakres tarowania. Użyj przycisku
zerowania lub zrestartuj wagę>.
8.3. Ręczne wprowadzanie tary
Znajdując się w dowolnym modzie pracy, wciśnij wcześniej zdefiniowany
przycisk ekranowy , po czym zostanie wyświetlona klawiatura
ekranowa.
Wprowadź wartość tary i naciśnij przycisk .
Waga powróci do trybu ważenia, a na wyświetlaczu pojawi się wartość
wprowadzonej tary ze znakiem ” oraz symbole: Net i .
16
8.4. Ważenie dla wag dwuzakresowych
Przejście z ważenia w I zakresie do ważenia w II zakresie następuje
automatycznie, bez udziału użytkownika (po przekroczeniu Max I zakresu).
W przypadku wag dwuzakresowych:
ważenie w I zakresie jest sygnalizowane wyświetlaniem przez wagę
znacznika w lewym rogu wyświetlacza.
Ważenie w II zakresie jest sygnalizowane wyświetlaniem przez wagę
znacznika w lewym rogu wyświetlacza.
Powrót z ważenia w II zakresie do ważenia w I zakresie następuje
automatycznie po zdjęciu obciążenia z szalki i wejściu wagi w strefę
AUTOZERA zapali się symbol , a waga wróci do ważenia
z dokładnością I zakresu.
8.5. Zmiana jednostki ważenia
Zmiana jednostki ważenia przez osobę obsługu wagę jest możliwa
na dwa sposoby, poprzez:
bezpośrednie naciśnięcie jednostki widocznej w oknie wagowym,
naciśnięcie wcześniej zaprogramowanego na funkcję < Zmiana
jednostki> przycisku.
Możliwości wyboru: g (gram), kg (kilogram), ct (karat), lb (funt), oz (uncja)*,
N (Newton)*.
*) jednostka niedostępna w wadze legalizowanej.
Użytkownik ma możliwość deklaracji jednostki startowej
oraz zdefiniowania dwóch własnych jednostek patrz punkt
15 instrukcji.
9. PARAMETRY WAGOWE
Użytkownik może przystosow wa do zewnętrznych warunków
środowiskowych (stopień filtrów) lub własnych potrzeb (działanie autozero),
a także określminimalną masę dla działania funkcji w wadze.
Ścieżka dostępu: < / Odczyt>.
17
Parametry wagowe ściśle związane z obsługiwaną
platformą wagową, dlatego na początku należy wybrać
platformę, dla której będą ustawiane odpowiednie wartości.
Wykaz parametrów wagowych:
Filtr Mediany
Eliminowanie krótkotrwałych zakłóc impulsowych (np. udary
mechaniczne). Dostępne wartości: Brak - działanie filtru medianowego
wyłączone; 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 - działanie filtru medianowego włączone.
Filtr
Przystosowanie wagi do zewnętrznych warunków środowiskowych. Im
szybsze filtrowanie, tym dłuższy czas stabilizacji wyniku ważenia. Dostępne
wartości: Brak, Bardzo szybki, Szybki, Średni, Wolny.
Próg LO
Parametr <Próg LO> jest związany z funkcją pracy automatycznej. Kolejny
pomiar nie zostanie zapisany, dopóki wskazanie masy „nie zejdzie” poniżej
ustawionej wartości Progu LO netto.
Autozero
Funkcja automatycznej kontroli i korekty zerowego wskazania wagi. Istnieją
jednak szczególne przypadki, w których funkcja ta przeszkadza
w pomiarach. Przykładem może być bardzo powolne umieszczanie ładunku
na szalce wagi (np. wsypywanie ładunku). W takim przypadku zaleca s
wyłączenie działania funkcji. Dostępne wartości: - funkcja wyłączona,
- funkcjaączona.
Ostatnia cyfra
Wygaszanie widoczności ostatniego miejsca dziesiętnego
w eksponowanym wyniku ważenia. Dostępne wartości: Zawsze: widoczne
wszystkie cyfry; Nigdy: ostatnia cyfra wyniku zostaje wygaszona i nie
jest pokazywana; Kiedy stabilny: Ostatnia cyfra zostaje wyświetlana tylko
wtedy, gdy wynik jest stabilny.
10. KOMUNIKACJA
Waga ma możliwość komunikacji z urządzeniem zewnętrznym poprzez porty:
RS232 (1), RS232 (2), Ethernet, TCP, Łączność bezprzewodowa (opcja).
Konfiguracja portów jest możliwa w menu < / Komunikacja>.
10.1. Ustawienia portów RS 232
Wybierz port <RS232 (1)> lub <RS232 (2)>.
Ustaw odpowiednie parametry transmisji:
Prędkość transmisji
4800, 9600, 19200, 38400, 57600, 115200 bit/s.
Bity Danych
5, 6, 7, 8.
Bity Stopu
Brak, 1, 1.5, 2.
Parzystość
Brak, Nieparzysty, Parzysty, Znacznik, Odstęp.
18
10.2. Ustawienia portu ETHERNET
Wybierz port <Ethernet>.
Ustaw odpowiednie parametry transmisji:
DHCP
Tak, Nie
Adres IP
192.168.0.2
Maska podsieci
255.255.255.0
Brama domyślna
192.168.0.1
DNS
192.168.0.1
Mac adres
- - -
Powyższe ustawienia mają wyłącznie charakter
informacyjny. Parametry transmisji należy dobrać zgodnie
z ustawieniami lokalnej sieci klienta.
Parametr <MAC adres> jest przydzielany do urządzenia
automatycznie z atrybutem <Tylko do odczytu>.
W przypadku deklaracji parametru <DHCP> na wartość
i restarcie urządzenia, pozostałe parametry transmisji będą
miały atrybut <Tylko do odczytu>.
10.3. Ustawienia protokołu TCP
TCP (ang. Transmission Control Protocol protokół kontroli transmisji) jest
strumieniowym protokołem komunikacji między dwoma komputerami. TCP jest
protokołem działającym w trybie klient – serwer.
Serwer oczekuje na nawiązanie połączenia na określonym porcie, natomiast
klient inicjuje połączenie do serwera. Oprogramowanie wagi umliwia
ustawienie numeru portu dla protokołu TCP.
Procedura:
Wybierz < Tcp / Port>, po czym zostanie otwarte okno <Port>
z klawiaturą ekranową.
Wpisz żądany numer portu i potwierdzić przyciskiem .
Numer portu TCP urządzeń firmy RADWAG ma domyślną
wartość 4001.
19
10.4. Ustawienia Wi-Fi®
Wykonanie opcjonalne
Wi-Fi® jest zarejestrowanym znakiem towarowym będącym
własnością organizacji Wi-Fi Alliance. Ten znak towarowy
występujący w niniejszym dokumencie został użyty tylko dla
celów informacyjnych i nie ma za zadanie oznaczania
zgodności żadnych produktów z produktami
certyfikowanymi przez organizację Wi-Fi Alliance.
10.4.1. Status sieci
W celu sprawdzenia parametrów wybranej sieci kliknij w pole
<Status sieci>.
W wyświetlonym oknie zostaną podane parametry sieci:
Nazwa
Wartość
Opis
Sieć
-
Nazwa sieci.
Status sieci
Połączono
Status sieci przyjmujący wartości: połączono, nie połączony.
RSSI
- dbm
- %
Siła sygnału sieci.
Zapomnij si
-
Zerwanie połączenia z wybraną siecią.
Wybrana sieć i ustawione parametry połączenia zapamiętywane przez
program wagi i za każdym razem, przy włączeniu wagi, program łączy się
z siecią zgodnie z ustawionymi parametrami.
10.4.2. Dostępne sieci
Użytkownik może sprawdzić < Dostępne sieci>, które zostały wykryte
przez wagę.
Procedura:
Wejdź w podmenu < WiFi
®
/ Dostępne sieci> i wybierz z listy
żądaną sieć.
Aby dokonać wyszukiwania (ponownego skanowania) dostępnych sieci
wybierz opcję < Odśwież>.
Ikonka obok nazwy sieci pokazuje, czy sieć wymaga podania
hasła (ikonka z kłódką).
20
10.4.3. Parametry transmisji
Wybierz < WiFi
®
>.
Ustaw odpowiednie parametry transmisji:
DHCP
Tak, Nie
Adres IP
192.168.0.2
Maska podsieci
255.255.255.0
Brama domyślna
192.168.0.1
DNS
192.168.0.1
Mac adres
---
Powyższe ustawienia mają wyłącznie charakter
informacyjny. Parametry transmisji należy dobrać zgodnie
z ustawieniami lokalnej sieci klienta.
Parametr <MAC adres> jest przydzielany do urządzenia
automatycznie z atrybutem <Tylko do odczytu>.
W przypadku deklaracji parametru <DHCP> na wartość
i restarcie urządzenia, pozostałe parametry transmisji będą
miały atrybut <Tylko do odczytu>.
Po dokonaniu zmian naciśnij przycisk , po czym zostanie
wyświetlony komunikat: <Aby dokonać zmian należy zrestartować
wagę>.
Wróć do ważenia i zrestartuj urządzenie.
11. URZĄDZENIA
11.1. Komputer
Waga ma możliwość współpracy z komputerem. Aktywne połączenie
waga komputer jest sygnalizowane ikonką w górnym pasku okna
głównego. Konfiguracji ustawi do współpracy wagi z komputerem
dokonujemy w podmenu < / Urządzenia / Komputer>.
11.1.1. Port komputera
Waga ma możliwć komunikacji z komputerem poprzez porty: RS232 (1),
RS232 (2), TCP.
/