STRONA 6 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Gazy spalinowe z silników spalinowych zawierają trujący tlenek
węgla. Gaz ten jest bezbarwny i bezwonny, w przypadku
wdychania może powodować śmierć.
Silnik tego urządzenia wymaga
odpowiedniego swobodnego
p r z e p ł y w u p o w i e t r z a
chłodzącego. ZABRANIA
SIĘ obsługiwania urządzenia
na zamkniętym lub wąskim
obszarze, w którym swobodny
przepływ powietrza jest
ograniczony. Jeżeli przepływ powietrza jest ograniczony
będzie powodować szkody dla ludzi i mienia oraz poważne
ryzyko uszkodzenia urządzenia lub silnika.
OSTRZEŻENIE
NIE WOLNO umieszczać rąk lub palców wewnątrz komory
silnika, gdy silnik jest uruchomiony.
ZABRANIA SIĘ korzystania z silnika przy usuniętych osłonach
ciepłochronnych lub osłonach zabezpieczających.
Aby zapobiec obrażeniom palce, ręce, włosy
oraz ubranie należy trzymać z dala od wszystkich
ruchomych części urządzenia.
NIE WOLNO usuwać korka chłodnicy, gdy silnik jest gorący.
Wrząca woda pod wysokim ciśnieniem będzie tryskać z
chłodnicy i może poważnie poparzyć wszystkie osoby
znajdujące się w pobliżu generatora.
NIE WOLNO usuwać korka spustowego
chłodnicy, gdy silnik jest gorący. Gorący płyn
chłodzący będzie tryskać ze zbiornika płynu
chłodzącego i może poważnie poparzyć
wszystkie osoby znajdujące się w pobliżu
generatora.
NIE WOLNO usuwać korka spustowego oleju w silniku, gdy
silnik jest gorący. Gorący olej będzie tryskać ze zbiornika z
olejem i może poważnie poparzyć wszystkie osoby znajdujące
się w pobliżu generatora.
PRZESTROGA
ZABRANIA SIĘ dotykania gorącego kolektora
wydechowego tłumika lub cylindra. Przed
serwisowaniem sprzętu należy odczekać, aby
części się schłodziły.
ZABRANIA SIĘ
uruchamiania silnika bez ltra powietrza lub
z brudnym ltrem powietrza. Może to spowodować poważne
uszkodzenie silnika. W celu zapobieżenia awarii silnika należy
regularnie dokonywać przeglądu ltra powietrza.
ZABRANIA SIĘ manipulowania przy ustawieniach
fabrycznych silnika lub regulatora prędkości
silnika. Uszkodzenie silnika lub urządzenia może
nastąpić wskutek pracy w zakresie prędkości
powyżej maksymalnej dopuszczalnej.
ZABRANIA SIĘ przechylania silnika podczas
podnoszenia pod bardzo dużym kątem, ponieważ może to
spowodować przepływ oleju do głowicy cylindra, co spowoduje,
że uruchamianie silnika będzie utrudnione.
Zjawisko mokrego spalania jest częstym problemem z
silnikami spalinowymi, które są eksploatowane przez dłuższy
czas przy małym lub zerowym obciążeniu. W przypadku
pracy silnika spalinowego bez dostatecznego obciążenia
(mniej niż 40% mocy znamionowej), silnik nie będzie działać
z optymalną temperaturą. Pozwoli to na gromadzenie się
niespalonego paliwa w układzie wydechowym, co może
powodować zanieczyszczenie wtryskiwaczy paliwa, zaworów
silnika oraz układu wydechowego, w tym turbosprężarek oraz
zmniejszać wydajność pracy.
Aby zapewnić pracę silnika spalinowego z maksymalną
wydajnością, należy dostarczać paliwo i powietrze w
odpowiedniej proporcji w wystarczająco wysokiej temperaturze,
aby umożliwić całkowite spalanie paliwa w silniku.
Mokre spalanie zazwyczaj nie powoduje żadnych trwałych
uszkodzeń i może być złagodzone, jeśli przyłożone zostanie
dodatkowe obciążenie w celu zlikwidowania tego stanu.
Może zmniejszyć wydajność systemu i spowodować częstszą
konserwację. Stan ten można zazwyczaj naprawić przykładając
większe obciążenie przez pewien okres czasu, dopóki nadmiar
paliwa zostanie spalony i system osiągnie żądaną wydajność.
Czas potrzebny na spalenie nagromadzonego niespalonego
paliwa może wynosić kilka godzin.
Stanowe kody bezpieczeństwa zdrowotnego oraz
Kody zasobów publicznych określają, że w pewnych
miejscach należy stosować iskrochrony na silnikach
spalinowych wewnętrznego spalania, które korzystają z
paliw węglowodorowych. Iskrochron jest urządzeniem
przeznaczonym do zapobiegania przypadkowemu wyrzucaniu
iskier lub płomieni z rury wydechowej silnika. W tym celu
iskrochrony są kwali kowane i oceniane przez Służbę Leśną
Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia zgodności
z lokalnymi przepisami dotyczącymi iskrochronów należy
skonsultować się z dystrybutorem silnika lub lokalnym
Inspektorem ds. zdrowia i bezpieczeństwa.