MQ Multiquip LT12DAB Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI
NINIEJSZA INSTRUKCJA OBUGI POWINNNA W KAŻDEJ CHWILI
TOWARZYSZYĆ URZĄDZENIU.
Aby uzyskać najnowszą wersję tej
publikacji zapraszamy do odwiedzenia
naszej strony internetowej:
www.multiquip.com
SERIA NIGHTHAWK
MODEL LT12DAB
SPECJALISTYCZNA WIEŻA
OŚWIETLENIOWA
(SILNIK WYSOKOPRĘŻNY LOMBARDINI LDW 1003)
Aktualizacja #0 (03.06.11)
PN 49498
STRONA 2 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
SPIS TREŚCI
Wieża oświetleniowa
LT12DAB
Spis treści ................................................................ 2
Informacje dotyczące bezpieczeństwa ...............3-10
Wykres intensywności lampy w stopoświecach .....11
Specykacja ..................................................... 12-13
Wymiary ................................................................. 14
Ogólne informacje ................................................. 15
Componenty ..................................................... 16-17
Panel sterowania ..............................................18-19
Kontrola ............................................................ 20-21
Kontrola ............................................................ 22-23
Obsługa ............................................................ 24-28
Konserwacja .....................................................29-33
Konserwacja— Przyczepy ................................34-35
Rozwiązywanie problemów .............................. 36-41
Diagram okablowania wieży oświetleniowej ..... 42-43
Diagram okablowania silnika Lombardini .............. 44
Wytyczne dotyczące przyczepy ........................ 45-59
UWAGA
Specykacje mogą ulec zmianie bez uprzedzenia.
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
Prosimy o przeczytanie całej instrukcji obsługi przed uruchomieniem
lub naprawą urdzenia. Środki bezpieczstwa powinny
być przestrzegane przez cały czas użytkowania urządzenia.
Niezapoznanie sz treścią i niezrozumienie komunikatów
bezpieczstwa oraz instrukcji obsługi może spowodować
narażanie siebie i innych na niebezpieczne sytuacje.
KOMUNIKATY BEZPIECZEŃSTWA
Cztery komunikaty bezpieczeństwa przedstawione poniżej
informu o potencjalnych zagrożeniach, które mogą spowodować
obrażenia twoje lub innych. Komunikaty bezpieczstwa odnos
się w szczególności do poziomu narażenia operatora i
poprzedzone jednym z czterech słów: NIEBEZPIECZEŃSTWO,
OSTRZEŻENIE, PRZESTROGA lub UWAGA.
SYMBOLE BEZPIECZEŃSTWA
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Wskazuje na niebezpieczną sytuację, której rezultatem
będzie ŚMIERĆ lub POWAŻNE USZKODZENIE CIAŁA.
OSTRZEŻENIE
Wskazuje na niebezpieczną sytuację, która, jeżeli nie uda
się jej uniknąć MOŻE spowodować ŚMIE lub POWAŻNE
USZKODZENIE CIAŁA.
PRZESTROGA
Wskazuje na niebezpieczną sytuację, która, jeżeli nie uda
się jej uniknąć MOŻE spowodować LEKKIE lub ŚREDNIE
OBRAŻENIE CIAŁA
UWAGA
Dotyczy praktyk nie związanych z obrażeniami ciała.
SYMBOLE BEZPIECZEŃSTWA
Do potencjalnych zagrożzwiązanych z funkcjonowaniem
tych urządzeń będą odwoływać się symbole zagrożenia,
które mogą wystąpić w treści niniejszej instrukcji w
powiązaniu z komunikatami bezpieczeństwa.
Symbol Zagrożenie bezpieczeństwa
STRONA 4 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO
PRZESTROGA
ZABRANIA SIĘ obugiwania urządzenia bez odpowiedniej
odzieży ochronnej, okulaw ochronnych, ochrony dróg
oddechowych, ochrony uchu, obuwia ochronnego oraz
innych urządzochronnych wymaganych w środowisku
pracy lub wymaganych przez miejskie i krajowe przepisy.
ZABRANIA SIĘ obsługiwania urządzenia
w stanie złego samopoczucia z powodu
zmęczenia, choroby lub pod wpływem
lekarstw.
ZABRANIA SIĘ obsługiwania urządzenia pod wpływem
narkotyków lub alkoholu.
ZAWSZE przed uruchomieniem urządzenia należy
sprawdzić, czy śruby są dokręcone.
NIE WOLNO używać urządzenia do innych cew i
zastosowań niż zalecane.
UWAGA
Urządzenie powinno być obsługiwane wyłącznie przez
przeszkolony, wykwali kowany i pełnoletni personel.
W razie potrzeby należy wymienić tabliczkę
znamionową, naklejki z informacjami na temat działania
i bezpieczeństwa, gdy stają się trudne do odczytu.
Producent nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek
wypadki spowodowane modyfikacjami urządzenia.
Nieautoryzowana mody kacja sprzętu powoduję utratę
wszelkich gwarancji.
ZABRANIA SIĘ korzystania z akcesoriów lub
wyposażenia, które nie zalecane przez Multiquip dla
tego urządzenia. Mogą spowodować uszkodzenie
sprzętu i/lub spowodować obrażenia ciała użytkownika.
ZAWSZE należy znpołożenie najbliższej
gaśnicy.
ZAWSZE należy znać położenie
najbliższego zestawu pierwszej pomocy.
ZAWSZE
należy znać położenie najbliższego telefonu
lub posiadać telefon w miejscu pracy.
Należy znać
równi numery telefonu najbliższego pogotowia
ratunkowego, lekarza oraz straży pożarnej.
Te
informacje będą bezcenne w przypadku wystąpienia
nagłego wypadku.
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 5
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO WIEŻY OŚWIETLENIOWEJ
NIEBEZPIECZEŃSTWO
ZABRANIA SIĘ używania wieży wietleniowej
w deszczu, śniegu lub na obszarach o dużej
wilgotności, gdzie mogą wyspić burze z
wyładowaniami.
ZABRANIA SIĘ obsługiwania urządzenia na
obszarze zagronym wybuchem lub w poblu
palnych materiałów. Wybuch lub pożar mogą
spowodować poważne uszkodzenia cia lub
nawet śmierć.
OSTRZEŻENIE
ZABRANIA SIĘ odłączania jakichkolwiek urządzeń
awaryjnych lub zabezpieczających. Urządzenia te mają
na celu zapewnienie bezpieczeństwa operatora. Odłączenie
tych urządzmoże spowodować poważne obrażenia ciała,
uszkodzenia ciała lub nawet śmie. Oączenie któregokolwiek
z tych urządzeń spowoduje utratę wszelkich gwarancji.
PRZESTROGA
ZABRANIA SIĘ smarowania elementów lub wykonywania
napraw podczas pracy urządzenia.
ZAWSZE przed użyciem należy upewnić s, że wieża
oświetleniowa jest ustawiona na wnym podłożu, tak że nie
może przesuwać lub przemieszcz sstwarzając zagrenie
dla pracowników. Zabrania się przebywania osób postronnych
w pobliżu urządzenia.
ZAWSZE przed podnoszeniem wieży należy upewnić się, czy
przyczepa jest wypozycjonowana, a jej wszystkie podpory
wysunięte. Podpory muszą pozostawać wysunięte, gdy wieża
jest wrze.
ZAWSZE podczas podnoszenia i opuszczania masztu należy
upewnić się, aby nikt nie znajdował się na obszarze za przyczepą.
ZABRANIA SIĘ usuwania trzpienia zabezpieczającego lub
wyciągania kołka blokującego maszt, gdy wieża znajduje się
w podniesionej pozycji.
Należy SPRAWDZ maszt i kable wciągarki pod kątem
zużycia. Jeżeli podczas opuszczania lub podnoszenia wieży
wystąpi jakikolwiek problem, należy natychmiast PRZERW
działania. Naly skontaktować się z wykwalifikowanym
technikiem w celu uzyskania pomocy.
ZABRANIA SIĘ obracania lub chowania masztu podczas
pracy urządzenia.
ZABRANIA SIĘ używania masztu wieży oświetleniowej jako
dźwigu. NIE WOLNO niczego podnosić za pomocą masztu.
ZABRANIA SIĘ mocowania jakichkolwiek rzeczy do masztu
wieży oświetleniowej.
ZAWSZE
należy opuścwieżę wietleniową, gdy nie jest
używana lub gdy spodziewane są silne wiatry lub burze z
wyładowaniami.
UWAGA
ZAWSZE należy utrzymywać obszar w bezpośrednim
otoczeniu wieży oświetleniowej wolny od zanieczyszczeń,
schludny i wolny od zanieczyszczeń.
ZAWSZE należy utrzymywać urządzenie w dobrym stanie
eksploatacyjnym.
Należy natychmiast naprawiać uszkodzenia urządzania oraz
wymieniać uszkodzone części.
ZAWSZE
należy prawidłowo przechowywać urządzenie, gdy
nie jest używane. Urządzenie powinno być przechowywane w
czystym, suchym miejscu z dala od dzieci i nieupoważnionych
pracowników.
Aby zapobiec wywróceniu się wieży oświetleniowej
ZABRANIA S korzystania z niej przy wietrze, którego
prędkość przekracza 65 mph (mil na godzinę) (105 km/h).
BEZPIECZEŃSTWO LAMPY
OSTRZEŻENIE
ZABRANIA SIĘ podejmowania prób wymiany lampy
podłączonej do zasilania. Podczas wymiany lampy należy
zawsze wyłączyć silnik i odłączyć wyłącznik.
ZAWSZE
należy zapewnić odpowiednią ilć czasu, aby lampa
mogła się scodzić
przed dotknciem lub wymianą. Istnieje
możliwość wystąpienia ciężkich poparzeń.
PRZESTROGA
ZABRANIA SIĘ używania siły podczas montu lampy.
Nadmierna siła może spowodować stłuczenie lampy powoduc
uszkodzenie ciała.
UWAGA
ZABRANIA SIĘ
pozostawiania pozostałości smaru lub oleju
na powierzchni lampy podczas jej wymiany lub usuwania.
Me to spowodować powstawanie gocych punkw,
zmniejszając żywotność lampy.
ZAWSZE należy upewnić się, że powierzchnia lampy jest
czysta i sucha.
ZAWSZE podczas wymiany należy stosować typ lampy
zalecanej przez MQ.
ZAWSZE należy skorzystać z usług przeszkolonego
technika podczas wkładania i wyjmowania refl ektora, lub
wymiany uszkodzonych przewodów elektrycznych osprzętu.
STRONA 6 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO SILNIKA
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Gazy spalinowe z silniw spalinowych zawiera trucy tlenek
węgla. Gaz ten jest bezbarwny i bezwonny, w przypadku
wdychania może powodować śmierć.
Silnik tego urządzenia wymaga
odpowiedniego swobodnego
p r z e p ł y w u p o w i e t r z a
chłodzącego. ZABRANIA
SIĘ obsługiwania urządzenia
na zamkniętym lub wąskim
obszarze, w którym swobodny
przepływ powietrza jest
ograniczony. Jeżeli przepływ powietrza jest ograniczony
będzie powodowszkody dla ludzi i mienia oraz poważne
ryzyko uszkodzenia urządzenia lub silnika.
OSTRZEŻENIE
NIE WOLNO umieszczać rąk lub palców wewnątrz komory
silnika, gdy silnik jest uruchomiony.
ZABRANIA SIĘ korzystania z silnika przy usuntych osłonach
ciepłochronnych lub osłonach zabezpieczających.
Aby zapobiec obrażeniom palce, ce, włosy
oraz ubranie należy trzymać z dala od wszystkich
ruchomych części urządzenia.
NIE WOLNO usuwać korka chłodnicy, gdy silnik jest gorący.
Wrząca woda pod wysokim ciśnieniem dzie tryskać z
chłodnicy i może poważnie poparzyć wszystkie osoby
znajdujące sw pobliżu generatora.
NIE WOLNO usuwać korka spustowego
chłodnicy, gdy silnik jest gorący. Gorący płyn
chłodzący będzie tryskać ze zbiornika płynu
chłodzącego i może poważnie poparzyć
wszystkie osoby znajdujące się w pobliżu
generatora.
NIE WOLNO usuwać korka spustowego oleju w silniku, gdy
silnik jest gorący. Gorący olej będzie tryskze zbiornika z
olejem i może poważnie poparzyć wszystkie osoby znajdujące
się w pobliżu generatora.
PRZESTROGA
ZABRANIA SIĘ dotykania gorącego kolektora
wydechowego tłumika lub cylindra. Przed
serwisowaniem sprzętu należy odczekać, aby
części się schłodziły.
UWAGA
ZABRANIA SIĘ
uruchamiania silnika bez  ltra powietrza lub
z brudnym  ltrem powietrza. Może to spowodować poważne
uszkodzenie silnika. W celu zapobieżenia awarii silnika należy
regularnie dokonywać przeglądu  ltra powietrza.
ZABRANIA SIĘ manipulowania przy ustawieniach
fabrycznych silnika lub regulatora prędkości
silnika. Uszkodzenie silnika lub urdzenia me
nastąpić wskutek pracy w zakresie prędkości
powyżej maksymalnej dopuszczalnej.
ZABRANIA SIĘ przechylania silnika podczas
podnoszenia pod bardzo dużym kątem, ponieważ może to
spowodować przepływ oleju do głowicy cylindra, co spowoduje,
że uruchamianie silnika będzie utrudnione.
Zjawisko mokrego spalania jest częstym problemem z
silnikami spalinowymi, które eksploatowane przez dłuższy
czas przy małym lub zerowym obciążeniu. W przypadku
pracy silnika spalinowego bez dostatecznego obciążenia
(mniej niż 40% mocy znamionowej), silnik nie będzie działać
z optymalną temperaturą. Pozwoli to na gromadzenie się
niespalonego paliwa w układzie wydechowym, co może
powodować zanieczyszczenie wtryskiwaczy paliwa, zaworów
silnika oraz układu wydechowego, w tym turbosprężarek oraz
zmniejszać wydajność pracy.
Aby zapewnić pra silnika spalinowego z maksymal
wydajnością, naly dostarczać paliwo i powietrze w
odpowiedniej proporcji w wystarczająco wysokiej temperaturze,
aby umożliwić całkowite spalanie paliwa w silniku.
Mokre spalanie zazwyczaj nie powoduje żadnych trwałych
uszkodzeń i może być agodzone, jeśli przyłożone zostanie
dodatkowe obciążenie w celu zlikwidowania tego stanu.
Może zmniejszyć wydajność systemu i spowodować częsts
konserwację. Stan ten można zazwyczaj naprawić przyadając
większe obciążenie przez pewien okres czasu, dopóki nadmiar
paliwa zostanie spalony i system osiągnie żądaną wydajność.
Czas potrzebny na spalenie nagromadzonego niespalonego
paliwa może wynosić kilka godzin.
Stanowe kody bezpieczeństwa zdrowotnego oraz
Kody zasobów publicznych określają, że w pewnych
miejscach należy stosować iskrochrony na silnikach
spalinowych wewnętrznego spalania, kre korzystają z
paliw węglowodorowych. Iskrochron jest urządzeniem
przeznaczonym do zapobiegania przypadkowemu wyrzucaniu
iskier lub płomieni z rury wydechowej silnika. W tym celu
iskrochrony kwali kowane i oceniane przez Służbę Leśną
Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia zgodnci
z lokalnymi przepisami dotyczącymi iskrochronów należy
skonsultować się z dystrybutorem silnika lub lokalnym
Inspektorem ds. zdrowia i bezpieczeństwa.
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 7
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA PALIWA
NIEBEZPIECZEŃSTWO
NIE WOLNO uruchamiać silnika w pobliżu rozlanego paliwa lub
palnych cieczy. Olej napędowy jest niezwykle łatwopalny a jego
opary mogą spowodować eksplozję jeżeli zostaną zapalone.
ZAWSZE należy tankować w dobrze wentylowanym miejscu,
z dala od iskier i otwartego ognia.
ZAWSZE należy zachowszczególostrożność podczas
pracy z łatwopalnymi cieczami.
NIE WOLNO napnizbiornika paliwa podczas pracy silnika,
lub gdy jest on gorący.
NIE WOLNO przepełniać zbiornika, gdyż rozlane paliwo może
się zapalić jeśli wejdzie w kontakt z gorącymi częściami silnika
lub iskrą z układu zapłonowego.
Paliwo należy przechowyww odpowiednich pojemnikach,
w dobrze wentylowanych pomieszczeniach, z dala od iskier
i płomieni.
ZABRANIA S stosowania paliwa jako środka zastępczego.
NIE WOLNO palić dookoła lub w pobliżu
urządzenia. Pożar lub wybuch mogą zostać
spowodowane oparami paliwa lub przez rozlane
paliwo na gorącym silniku.
BEZPIECZEŃSTWO HOLOWANIA
PRZESTROGA
Naly sprawdzić lokalne okręgowe lub stanowe
przepisy dotyczące holowania, aby spnić
przepisy Departamentu Transportu (DOT)
dotyczące Bezpieczstwa Holowania, przed
holowaniem wieży oświetleniowej.
W celu zmniejszenia mliwci wyspienia wypadku podczas
przewożenia wieży wietleniowej drogami publicznymi,
ZAWSZE naly upewnić się, że przyczepa, na której
znajduje się wia wietleniowa i pojazd holujący sprawne
mechanicznie i w dobrym stanie technicznym.
ZAWSZE należy wyłączyć silnik przed transportem.
Należy upewnić się, że zaczep i połączenie z pojazdem
holującym są odpowiednio wymierzone lub większe n
przyczepa „ciężar znamionowy pojazdu brutto.”
ZAWSZE należy sprawdzzaczep i połączenie pod tem
zużycia. ZABRANIA SIĘ holowania przyczepy z wadliwym
zaczepem, połączeniem, łańcuchami, itp.
Należy sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach pojazdu
holującego i przyczepie.
ciśnienie w oponach przyczepy
powinno wynosić 50 psi. Należy również sprawdzić stan
zużycia bieżnika na oponach obu pojazdów.
ZAWSZE
należy upewnsię, czy przyczepa jest wyposażona
w łańcuch zabezpieczający.
ZAWSZE należy odpowiednio zamocować łańcuch
zabezpieczający do pojazdu holującego.
ZAWSZE
należy upewnić się, czy światła kierunkowe, cofania,
hamowania pojazdu i przyczepy oraz światła przyczepy
prawidłowo podłączone i działają prawidłowo.
Wymagania Departamentu Transportu obejmują:
Podłączenie i sprawdzenie działania hamulca elektrycznego.
Zabezpieczenie przenośnych kabli zasilających w korytkach
kablowych z opaskami.
Maksymalna prędkość holowania na autostradzie wynosi
55
MPH
chyba, że podano inaczej. Zalecana prędkość holowania
po drogach nieutwardzonych nie powinna przekraczać
15 MPH
lub mniej w zależności od rodzaju terenu.
Należy unikać nagłego zatrzymywania się i ruszania. Mogą
one spowodować poślizg lub złożenie się w pół. Gładkie,
stopniowe ruszanie i zatrzymywanie się ułatwi holowanie.
Należy unikać ostrych zakrętów, aby uniknąć zsuwania się
urządzenia.
Przyczepa powinna zachowywpozycję poziomą w każdym
momencie holowania.
Podczas holowania należy podnić i zablokować ko
przyczepy w górnej pozycji.
Należy umieścić podstawki klinowe
pod koła, aby zapobiec
zsunięciu się podczas postoju.
Należy umieścić podpory pod zderzakiem przyczepy, aby
zapobiec jej przechylaniu się podczas postoju.
Należy użyć gniazdo obrotowe przyczepy, aby wyregulować
jej wysokość do pozycji poziomej podczas postoju.
STRONA 8 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZNY TRANSPORT
PRZESTROGA
Przed podnoszeniem należy upewnić się, że części wieży
oświetleniowej nie są uszkodzone i śruby nie są poluzowane
lub zgubione.
ZAWSZE należy upewnić się, że dźwig lub urządzenie do
podnoszenia zosto prawidłowo zamocowane do haka
transportowego urządzenia.
ZABRANIA S podnoszenia urdzenia podczas pracy silnika.
Należy upewnić się, że wieża jest w pozycji ożonej przed
podnoszeniem.
ZAWSZE Przed podnoszeniem należy upewnić się, że tylny
zamek masztu jest zabezpieczony.
Należy użyć odpowiedniego kabla do podnoszenia (drut lub
lina) od odpowiedniej wytrzymałości.
Należy uchwyt jednopunktowy i unieść urządzenie w rę.
Podczas podnoszenia zkiem wiowym, za kieszenie
widłowe, należy upewnić się, że widły umieszczone jak
najgłębiej w kieszeniach wózka przed podniesieniem.
Nigdy nie należy pozwalać, aby jakakolwiek osoba lub zwierzę
znajdowały s pod urządzeniem podczas podnoszenia.
NIE WOLNO podnosić urządzenia na nieuzasadnione
wysokości.
Ładowanie i mocowanie na samochodzie ciężarowym
o płaskiej platformie ładunkowej
UWAGA
Przed załadowaniem wieży wietleniowej na samochód
ciężarowy o płaskiej platformie ładunkowej należy odłączyć
wszystkie cztery złącza refl ektorów oraz zamocować kable
o wspornik t-bar, aby zapobiec uszkodzeniu kabli i złączy.
Podczas zadunku na samocd cżarowy o płaskiej
platformie ładunkowej, należy upewnsię, że podpora wieży
oświetleniowej jest wciągnięta w pozycji poziomej, tak aby
stopka nie miała kontaktu z powierzchnią platformy.
Należy upewnić się, że dwie boczne podpory (lewa i
prawa) oraz dwie tylne podpory znajdują się w położeniu
pionowym, lekko wysunięte, tak aby każda stopka stykała
się z powierzchnią platformy.
Paski i łańcuchy powinny być skierowane w kierunku miejsc
umocowania ładunku znajdujących się pod każdym rogiem
obudowy umożliwiając równomierne rozłożenie siły z przodu
oraz z tyłu maszyny.
NIE WOLNO mocować ładunku za pomocą pasów
oraz łańcuchów przebiegacych nad wypustem wiy
oświetleniowej. Może to spowodować poważne uszkodzenia
urządzenia.
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 9
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO ELEKTRYCZNE
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Napięcie elektryczne wymagane do obsługi generatora może
spowodować poważne obrażenia lub śmiepoprzez kontakt
fizyczny z obwodami pod napięciem. Generator oraz
wszystkie wyłączniki obwodów należy WYŁĄCZYĆ przed
rozpoczęciem prac konserwacyjnych generatora.
ZABRANIA SIĘ wkładania przedmiotów do
gniazd wyjściowych generatora podczas pracy.
Jest to bardzo niebezpieczne. Może
spowodow porenie prądem elektrycznym
lub śmierć.
ZABRANIA SIĘ korzystania z
wieży oświetleniowej lub
obsługiwania urządzeń
elektrycznych stojąc w wodzie,
stojąc boso, wilgotnymi rękami
lub w czasie deszczu. Może to
spowodować porażenie
prądem elektrycznym
s p o w o d o w a ć c i ę ż k i e
uszkodzenia ciała lub nawet
śmierć.
ZAWSZE należy się upewnić,
czy obszar nad wieżą
oświetleniową jest otwarty
i wolny od napowietrznych
lin i i ener g etyc znyc h i
innych przeszkód. Wieża
oświetleniowa rozciąga się
na ponad 30 stóp (9 metrów).
Zetkncie się z napowietrznymi
liniami energetycznymi lub
innymi przeszkodami może
spowodować uszkodzenie
urządzenia, porażenie
prądem elektrycznym, lub
nawet śmierć.
Podobnie jak wyposażenie masztu, wieża oświetleniowa
może przewodzić prąd wysokiego napięcia. NIE WOLNO
obsługiwać wieży oświetleniowej w promieniu 17 stóp od linii
wysokiego napięcia. Jeżeli wieża oświetleniowa przewodzi
prąd wysokiego napcia, kontakt z urządzeniem me
spowodować porażenie prądem.
Przepływ prądu wstecznego do systemu użytkowego może
spowodowporażenie prądem
i/lub uszkodzenie mienia.
ZABRANIA SIĘ
poączania generatora do instalacji elektrycznej
budynku bez przełącznika między obwodami lub innego
zatwierdzonego urządzenia. Wszystkie
instalacje powinny być wykonywane przez
licencjonowanego elektryka zgodnie ze
wszystkimi obowiązucymi przepisami
prawa i normami elektrycznymi.
Nieprzestrzeganie tych zaleceń może
spowodować porażenie prądem lub
oparzenie, powodując ciężkie uszkodzenia
ciała lub nawet śmierć.
Bezpieczeństwo stosowania kabla/przewodu zasilającego
NIEBEZPIECZEŃSTWO
ZABRANIA S
pozostawiania przewodów zasilających lub
kabli w wodzie.
ZABRANIA SIĘ ywania uszkodzonych lub zużytych
kabli
i przewodów przy podłączaniu urządzenia do generatora.
Należy sprawdzić izolację pod tem występowania przerwań.
ZABRANIA SIĘ chwytania lub dotykania
przewodu zasilającego pod napięciem
lub kabla wilgotnymi rękami. Może
to spowodować porażenie prądem
elektrycznym lub śmierć.
Należy upewnić się, czy kable zasilające zostały bezpiecznie
podłączone. Nieprawidłowe podłączenie może spowodować
porenie prądem elektrycznym i uszkodzenie wieży oświetleniowej.
UWAGA
ZAWSZE należy upewn się, że do zadania wybrano
prawidłowy kabel zasilający lub przedłużacz.
Bezpieczeństwo uziemienia
NIEBEZPIECZEŃSTWO
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, wieża oświetleniowa
jest wyposażona w zacisk uziomowy. ZAWSZE naly
podłącz wtyczkę uziemia wiy oświetleniowej do
zewnętrznego źródła uziemienia.
ZAWSZE
przed uruchomieniem generatora należy upewnić
się, czy obwody elektryczne prawidłowo podłączone do
odpowiedniego uziemienia (pręt uziemiacy) zgodnie z
Krajowymi Normami Elektrycznymi (NEC) oraz lokalnymi
normami. Ciężkie obrażenia ciała lub śmierć przez
porażenie prądem elektrycznym
mogą wystąpić wskutek
obsługi nieuziemionego generatora.
ZABRANIA SIĘ stosowania gazociągu jako uziemienia.
STRONA 10 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO STOSOWANIA AKUMULATORA
NIEBEZPIECZEŃSTWO
NIE WOLNO upuszczać akumulatora. Istnieje
prawdopodobieństwo wybuchu akumulatora.
NIE WOLNO wystawiać akumulatora na
działanie otwartego ognia, iskier, papierosów,
itp. Akumulator zawiera palne gazy i ciecze.
Jeli te gazy i ciecze wejdą w kontakt z
płomieniem lub iskrą może wystąpić wybuch.
OSTRZEŻENIE
ZAWSZE należy nosić okulary ochronne
podczas obsługi akumulatora, aby uniknąć
podrażnienia oczu. Akumulator zawiera kwasy,
które mogą powodować uszkodzenia oczu i
skóry.
Podczas podnoszenia akumulatora należy stosować dobrze
izolowane rękawice.
ZAWSZE należy utrzymywać akumulator w stanie
naładowanym. Nienaładowanie akumulatora może
powodować gromadzenie się palnego gazu.
ZAWSZE należy ładować akumulator w dobrze wentylowanym
otoczeniu, aby uniknąć ryzyka niebezpiecznego stężenia
gazów palnych.
Jeżeli yn akumulatorowy (rozcieńczony kwas siarkowy)
wejdzie w kontakt ze skórą lub ubraniemnależy natychmiast
przemyć skórę lub ubranie dużą ilością wody.
Jeżeli yn akumulatorowy (rozcieńczony kwas siarkowy)
wejdzie w kontakt z oczaminależy natychmiast przemyć
oczy dużą ilością wody i skontaktować się z lekarzem lub
najbliższym szpitalem, aby zasięgnąć porady medycznej.
PRZESTROGA
ZAWSZE należy odłączyć biegun UJEMNY akumulatora
przed rozpoczęciem prac konserwacyjnych generatora.
ZAWSZE należy utrzymywać kable akumulatora w dobrym
stanie. Należy naprawlub wymienić wszystkie zużyte kable.
OCHRONA ŚRODOWISKA
UWAGA
Należy odpowiednio unieszkodliwiać
niebezpieczne odpady. Przykładami odpadów
potencjalnie niebezpiecznych mogą być olej
silnikowy, paliwo i  ltry paliwa.
NIE WOLNO stosować pojemników na żywność lub
pojemników z tworzyw sztucznych do unieszkodliwiania
niebezpiecznych odpadów.
NIE WOLNO wylewać zanieczyszcz, ropy naftowej
lub paliwa bezpośrednio do gleby, kanalizacji lub do
jakiegokolwiek źródła wody.
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 11
WYKRES INTENSYWNOŚCI LAMPY W STOPOŚWIECACH
Rysunek 1. Wykres intensywności lampy w stopoświecach
STRONA 12 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
DANE TECHNICZNE
Tabela 1. LT12DAB Dane techniczne
Model wieży oświetleniowej LT12DAB
Model silnika
Lombardini LDW 1003
Silnik wysokoprężny
Masa (w stanie suchym) 1690 funtów (766 kg.)
Punkty wsparcia 5
Stabilność na działanie wiatru z generatorem 65 mph (80,46 km/h)
Lampy
Cztery 1000-watowe lampy
metalohalogenkowe
Strumień światła (lumen) 440,000
Zasięg światła 20, 234 – 28,000 m
2
Zakończenie instalacji 4 wtyczki QD 3-pinowe
Dane techniczne generatora
Wyłącznik obwodu typu twist lock (Amper) 30 A
Ciągła moc wyjściowa (W) 6.000 W
Poziom hałasu @ 23 stóp (7 m) 73 dB
Dane techniczne przyczepy
Ładowność podpory 2 000 funtów (907 kg.)
Rodzaj zaczepu
2-calowy zaczep kulkowy (dostępny
opcjonalny zestaw czopowy)
Rozmiar opon 13 stóp (330 mm.)
Rozmiar obręczy 13 x 4,5 stóp (330 x 114 mm)
Nośność osi 2 000 funtów (907 kg.)
Rodzaj piasty na 5 szpilek
Typ zawieszenia trzyosiowe
Połączenie elektryczne tylnego światła 4-przewodowe
Pojemność wciągarki 1 500 funtów (680 kg.)
Drut liniarski wciągarki 3/16 stóp (5 mm)
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 13
DANE TECHNICZNE
Tabela 2. Dane techniczne silnika
Lombardini
LDW 1003 Silnik
wysokoprężny
Typ silnika 3-cylindrowy, silnik wysokoprężny
Pojemność skokowa silnika 62,73 cu in (1028 cc)
Maksymalna moc w trybie
gotowości do pracy
12 HP przy 1.500 RPM
Pojemność zbiornika paliwa
Około 30 galonów amerykańskich (113
litrów)
Czas pracy 4 lamp 64 godziny
Standardowa prędkość
obrotowa silnika na biegu
jałowym
1.500 obr/min
Rodzaj paliwa N0. 2 Diesel Fuel
Pojemność miski olejowej 2,64 kwart amerykańskich (2,5 litra)
Układ chłodzenia Chłodzony cieczą
Pojemność zbiornika na płyn
chłodniczy
5,18 kwart amerykańskich (4,9 litra)
Metoda uruchamiania Rozruch elektryczny
Typ akumulatora Grupa 24
Masa całkowita (w stanie
suchym)
187,3 funtów (85 Kg.)
STRONA 14 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
WYMIARY
Rysunek 2. Wymiary
Tabela 3. Wymiary
Litera odniesienia Opis Wymiary
A Długość (Maszt w pozycji złożonej) 170 cali (431 cm.)
B Długość (Maszt w pozycji rozłożonej) 101 cali (256 cm.)
C Wysokość (Maszt w pozycji rozłożonej) 31,5 stopy (9,6 m)
D Wysokość (Maszt w pozycji złożonej) 74 cali (187 cm.)
E Prześwit pod pojazdem (od osi) 8 cali (20 cm.)
F Szerokość (gotowość do holowania) 51 cali (129 cm.)
G Szerokość (Wysięgniki rozłożone) 109 cali (276 cm.)
G
F
POZYCJA
ZŁOŻONA
POZYCJA
ROZŁOŻONA
D
A
PRAWA STRONA
TYŁ
C
E
B
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 15
OGÓLNE INFORMACJE
Wieża oświetleniowa Multiquip LT12DAB jest specjalistyczną
wieżą oświetleniową do zastosowań ogólnych, zaprojektowaną
do zapewnienia oświetlenia dla szerokiego zakresu zastosowań.
Zakres ten obejmuje oświetlenie placów budowy, lokalizacji
przemysłowych, wydarzeń specjalnych i sytuacji awaryjnych.
LAMPY METALOHALOGENKOWE
System oświetlenie wieży oświetleniowej LT12DAB składa się
z 4 metalohalogenkowych 1000-watowych lamp. Lampy te
zapewniają maksymalne oświetlenie przy typowym zasięgu
oświetlenia od 5 do 7 akw. Lampy są sterowane przez
pojedyncze wączniki w celu zapewnienia różnorodności
zastosowań.
SILNIK
Wia oświetleniowa LT12 jest zasilana silnikiem wysokoprężnym,
który jest wyposażony w automatyczny wyłącznik niskiego
ciśnienia oleju, czujnik wysokiej temperatury płynu chłodzącego
oraz czujnik ładowania alternatora.
STABILNOŚĆ
Wieża oświetleniowa może być podniesiona w pionie na
wysokość ponad 31,5 stóp (9,6 metrów) za pomocą ręcznej
wcgarki. System napinania wieży został zaprojektowany
w celu zapewnienia niezbędnego napięcia do bezpiecznego
kontrolowania obrotów wieży. Wieża oświetleniowa jest stabilna
dla wiatru o prędkości do 65 mph, przy w pełni rozłożonych
wysięgnikach i podporach.
OŚWIETLENIE PANELU
Oświetlenie panelu automatycznie oświetla panel sterowania
oraz wszystkie funkcje, gdy właz do komory silnika zostanie
otwarty. Funkcja ta jest korzystna w przypadku rozkładania
urządzenia w nocy.
PŁYTY DODATKOWYCH GNIAZD
Jest to funkcja dodatkowa, w która wyposażona jest wieża
oświetleniowa LT12DAB. Są to dwie zewnętrzne płyty z
okablowaniem gotowym do zainstalowania dodatkowych gniazd.
Gniazda mogą być instalowane do użytku z elektronarzędziami
o małym poborze mocy lub innymi narzędziami o podobnym
zastosowaniu.
ZBIORNIK PALIWA
Zbiornik paliwa o pojemności 30 galonów umożliwia pracę do
64 godzin przy 3/4 obciążenia.
PROJEKT PRZYCZEPY
Projekt przyczepy wieży oświetleniowej LT12DAB wytrzymuje
trudy w miejscu pracy jednocześnie umliwiac sprawne
holowanie po drogach publicznych.
STRONA 16 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
PODZESPOŁY
Rysunek 3. Podstawowe podzespoły (po stronie panelu sterowania)
8
6
11
10
12
14
15
16
17
1
2
4
5
7
9
3
13
18
18
Rysunki 3 i 4 pokazu rozmieszczenie sterowników oraz
podzespów dla wieży oświetleniowej LT12DAB. Funkcję
każdego sterownika opisano poniżej.
1. Pokrętło blokujące obracanie się masztu Aby
umożliw obracanie się masztu naly odkręc to
pokrętło. Pokrętło należy dokręcić po ustawieniu
masztu w żądanej pozycji.
2. Wciągarka masztu Aby rozł maszt do żądanej
wysokości należy użyć wciągarkę. Maksymalna
wysokość wynosi około 31,5 stóp (9,6 metrów).
3. Uchwyty służące do obracania masztuAby ustawić
maszt do żądanej pozycji należy złapać uchwyty.
4. Podnnik Wieża oświetleniowa me być
podnoszona za pomocą tego podnośnika.
Podnośnik jest zrównoważony dla w pełni
skonfigurowanej wieży oświetleniowej.
Usunięcie jakiegokolwiek elementu spowoduje
niewyważenie podnosnika
5. Kieszenie widłowe Wieża oświetleniowa może
być podnoszona za pomocą kieszeni widłowych.
Widły wózka widłowego należy wsunąć do
kieszeni widłowych, tak głęboko jak tylko możliwe.
6. Uchwyt wspierający maszt W przypadku holowania
wieży oświetleniowej należy umieścić maszt w
uchwycie wspierającym. Należy upewn s,
czy blokada uchwytu/sworzeń zabezpieczający
zostały włożone i maszt jest zablokowany.
7. Wspornik T-Bar Umożliwia pionowy lub poziomy
montaż lamp.
8. Lampy Cztery metalohalogenkowe żawki
1000-watowe o mocy 110.000 lumenów każda.
Zasięg oświetlenia wynosi zazwyczaj od 5 do 7 akrów.
9. Blokada uchwytu/sworzeń zabezpieczający—Blokuje
maszt w uchwycie wspierającym i odblokowuje
po usunięciu.
10. Tylne podpory Z tyłu przyczepy znajdują
się dwie podpory. Podpory stosowane są
w celu poziomowania i podpierania wieży
oświetleniowej.
11. Podstawki klinowe Podstawki należy umieścić (nie
stanowią wyposenia wiy oświetleniowej) pod
każdym kołem przyczepy, aby zapobiec jej toczeniu.
12. Wysięgniki Wysięgniki te należy zastosować
w celu poziomowania i podpierania wieży
oświetleniowej. Aby zapewnić większą stabilność
można rozłożyć wysięgniki.
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 17
PODZESPOŁY
13. Podpora dyszla Podpora ta wspiera dyszel
w trakcie mocowania wieży oświetleniowej do
pojazdu holującego.
14. Ł a ń c u c h b e z p i e c z e ń s t w a Ł a ń c u c h
bezpieczeństwa należy zawsze zamocować do
pojazdu holującego. Nigdy nie należy holować
wieży oświetleniowej z niezamocowanym
łańcuchem bezpieczeństwa.
15. Cięgło z zaczepem kulkowym Zaczep należy
zamocować do pojazdu holującego. Należy
stosować tylko określoną średnicę dla zaczepu
kulkowego, tak jak wskazano na cięgle.
Stosowanie innej średnicy kulki doprowadzi do
stworzenia bardzo niebezpiecznej sytuacji, która
może doprowadzić do odłączenia cięgła i kulki
lub uszkodzenia kulki zaczepu.
16. Pionowa wciągarka masztu Aby wznieść maszt
na żądaną wysokość należy użyć wciągarki.
17. Zamek masztu/sworzeń zabezpieczający Aby
rozpocząć wznoszenie masztu należy wyciągnąć
sworzeń. Gdy maszt zostanie wzniesiony na
żądaną wysokość należy włożyć sworzeń, aby
zabezpieczyć maszt przed upadkiem.
18. Miejsca umocowania Stosowane do umocowania
wieży wietleniowej za pomo pasków lub
łańcuchów, w celu umożliwienia równego
rozłożenia s z przodu oraz tyłu urządzenia
podczas transportu.
19. Rura wydechowa silnika Kieruje spaliny z silnika
w stro tylnej części wieży oświetleniowej.
NIGDY nie należy blokować rury wydechowej.
ZAWSZE należy umieszczać generator w
miejscu wolnym od przeszkód.
20. Opony Dla wieży oświetleniowej stosowane
są opony o rozmiarze ST175-13C. Podczas
wymiany należy stosować tylko zalecany
rozmiar opon. Zabrania s holowania wiy
oświetleniowej z uszkodzonymi lub zniszczonymi
oponami.
21. Pojemnik na dokumenty Zawiera informacje
dotyczące wieży oświetleniowej.
22. Pomocnicze gniazda wyjściowe Okablowanie
gotowe do zainstalowania gniazd wyjściowych.
23. Pomocnicze gniazda wyjściowe Okablowanie
gotowe do zainstalowania gniazd wyjściowych.
Rysunek 4. Opis głównych podzespołów (Przód/Tył)
WIDOK
Z TYŁU
20
21
23
22
WIDOK
Z PRZODU
19
STRONA 18 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
PANEL STEROWANIA
Rysunek 5. Sterowniki i wskaźniki
= NIE DOTYCZY
LIGHT CONTROL/BREAKER
LOMBARDINI
120 VAC/15A
GFCI
BREAKER
240 VAC/30A
MAIN
BREAKER
10
11
8
13
7
9
12
6
3
2
1
4
5
WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11) — STRONA 19
PANEL STEROWANIA
Na rysunku 5 pokazano rozmieszczenie sterowników oraz
wskaźników na panelu sterowania dla różnych silników
stosowanych z wieżą oświetleniową LT12. Urządzenia należy
serwisować w miarę potrzeb, w zależności od wskazań. Poniżej
znajduje s krótkie objaśnienie kdego sterownika oraz
wskaźnika.
1. Wyłącznik światła wnętrza obudowy Wyłącznik
steruje oświetleniem wnętrza obudowy z
panelem sterowania wieży. Światło zapala się
automatycznie po podniesieniu drzwi obudowy.
Po zamknciu drzwi obudowy wącznik zostanie
obniżony i światło gaśnie.
2. Wewnętrzne oświetlenie obudowy Zapewnia
oświetlenie dla panelu sterowania LT12DAB
podczas obsługi w nocy. Światło zapala się
automatycznie po podniesieniu drzwi obudowy.
3. Licznik godzin Cyfrowy licznik godzin wskazucy
ile godzin urządzenie było w użyciu.
4. Wyłącznik ówny Dwubiegunowy 30-amperowy
wyłącznik główny ON/OFF, który włącza zasilanie
15-amperowych wyłączników.
5. Wyłącznik pomocniczych gniazd wejściowych
Jednobiegunowy, 15-amperowy, wyłącznik ON/
OFF, który chroni pomocnicze gniazda wejściowe
przez przeciążeniem.
6. Wyłącznik lamp Jednobiegunowy, 15-amperowy,
wyłącznik ON/OFF dla każdej z czterech lamp.
7. Wskaźnik alarmowy filtra powietrza
Wskaźnik zapala się w przypadku
wykrycia blokady lub problemu z ltrem
powietrza.
8. Wskaźnik alarmowy temperatury wody
Wskaźnik zapala się, gdy temperatura
wody jest zbyt wysoka, aby umożliwić
normalną pracę silnika. Jednostka ta
zostanie wyłączona, a wskaźnik będzie
podświetlony.
9. Wskaźnik alarmowy ciśnienia oleju
Wskaźnik zapala się, gdy ciśnienie
oleju jest zbyt niskie, aby umożliw
normalną pracę silnika. Jednostka
zostanie wyłączona, a wskaźnik będzie
podświetlony.
10. Wskaźnik nagrzewania Zapala się gdy
kluczy zapłonu zostanie włączony do
pozycji ON, wskazuc nagrzewanie
świec żarowych. Kiedy światło zgaśnie,
silnik jest gotowy do uruchomienia.
11. Przełącznik zapłonu Aby podgrzać
świece żarowe należy umieścić kluczyk
w stacyjce, przekręc w prawo do
połenia ON. Kiedy wskaźnik nagrzania
zgaśnie, należy przekręcić kluczyk do
położenia START. Gdy silnik zostanie
uruchomiony kluczyk można zwolnić.
12. Wsknik normalnej pracy Wskaźnik
zapala się (zielona lampka), gdy silnik
pracuje normalnie.
13. Wskaźnik alarmu alternatoraWskaźnik
zapala się, gdy silnik zostanie
wyłączony, ponieważ instalacja
elektryczna nie działa poprawnie.
OK
STRONA 20 — WIEŻA OŚWIETLENIOWA LT12DAB • INSTRUKCJA OBSŁUGI — WERSJA #0 (03.06.11)
KONTROLA
PRZED URUCHOMIENIEM
1. Należy zapoznać się ze wszystkim instrukcjami bezpieczeństwa
znajducymi s na poctku instrukcji obsługi.
2. Wieże oświetleniową należy oczyścić, usuwając brud i kurz,
zwłaszcza z wlotu powietrza chłodcego oraz ltra powietrza.
3. Sprawdzić zanieczyszczenie filtra powietrza. Jeżeli filtr
powietrza jest brudny należy wymienić go zgodnie z
wymaganiami.
4. Należy sprawdzić dokręcenie wszystkich nakrętek i śrub.
INSTALACJA WEWNĘTRZNA
Gazy spalinowe z silników wysokoprężnych są bardzo trujące.
Gdy silnik jest zainstalowany w pomieszczeniu spaliny musbyć
odprowadzane na zewnątrz. Silnik powinien być zainstalowany
co najmniej w odległości dwóch stóp od ściany zewnętrznej.
Używanie zbyt długiej lub zbyt krótkiej rury wydechowej może
powodować nadmierne ciśnienie wsteczne, które spowoduje
nadmierne ogrzanie silnika i może spalić zawory.
Należy wyeliminować niebezpieczstwo zatrucia śmiertelnego
dwutlenkiem gla. Naly pamiętać, że spaliny z dowolnego silnika
benzynowego lub silnika Diesla bardzo trujące, jeli uwalniane
w zamkniętym pomieszczeniu. Jeżeli wieża oświetleniowa jest
zainstalowana wewnątrz budynku, należy wykontymczasowe
odprowadzenie spalin na zewnątrz budynku.
SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU
Aby sprawdzić poziom oleju w silniku, należy upewnić się, czy
wieża oświetleniowa znajduje się na bezpiecznym, równym
podłożu a silnik jest wyłączony.
1. Należy usunąć korek wlewu/prętowy wskaźnik poziomu z
uchwytu i wytrzeć go do czysta.
2. Następnie należy włoż i usunąć prętowy wskaźnik
poziomu z uchwytu. Sprawdzić poziom oleju na wskaźniku.
3. Jeżeli poziom oleju jest niski, należy dod olej przez
otwór wlewu oleju. NIE WOLNO przepełni zbiornika.
Należy wypełnić do normalnego poziomu operacyjnego,
jak pokazano na wskaźniku. Należy upewnić się, że
poziom oleju jest utrzymywany między dwoma nacięciami,
jak pokazano na rysunku 6. Zawsze naly napełniać
zalecanym rodzajem oleju wymienionym w tabeli 4. W
OSTRZEŻENIE
Naly zapewn odpowiednią wentylację
podczas korzystania z wieży oświetleniowej w
zamkniętych pomieszczeniach. Spaliny silnika
zawierają szkodliwe elementy.
tabeli 2 zawarto informacje na temat pojemności zbiornika
oleju w silniku.
Rysunek 6. Prętowy wskaźnik poziomu oleju
Można zastąpić innymi rodzajami olejów silnikowych, jeżeli
spełniają następujące wymagania:
Klasykacja API CH-4
Klasykacja API CG-4
Klasykacja API CF-4
Specykacja ACEA E3
Specykacja ACEA E2
KONTROLA POZIOMU PALIWA
1. Aby sprawdzić poziom oleju w silniku, należy upewnić się,
Tabela 4. Zalecany olej silnikowy
(Silniki Lombardini)
-40 -35 -30 -25 -20 -15
-10
-5 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
-40 -31 -22 -13 -4 5
14
23 32 41 50 59 68 77 86 95 104 113 122
SAE 10W
SAE 20W
SAE 30
SAE 10W-30
SAE 10W-40
SAE 10W-60
SAE 40
°C
°F
PRZESTROGA
Olej napędowy i jego opary niebezpieczne
dla zdrowia oraz otaczającego środowiska.
Należy unikać kontaktu ze skórą i/lub
wdychania opaw. NIE WOLNO pal podczas
tankowania. NIE WOLNO podejmować prób
tankowania wieży oświetleniowej, gdy silnik jest gorący lub
pracuje.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60

MQ Multiquip LT12DAB Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi