Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i
ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania działania
przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
• Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
• Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w
przypadku gdy kierownica jest skręcona maksymalnie. Co więcej,
należy sprawdzić czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy
kierownica jest maksymalnie skręcona.
• Nie wolno demontować wskaźnika i mechanizmu dźwigni przerzutki,
ponieważ może to spowodować ich uszkodzenie lub niewłaściwą
pracę.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji
lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy
rowerów.
ST-R221
ST-R225
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Montaż dźwigni zmiany biegów
Moment dokręcenia:
6 - 8 Nm
< ST-R221 >
Podczas używania dźwigni (B) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie skoku zmiany przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, większej tarczy
i większej tylnej koronce, będzie się on ocierał o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (B)
(do momentu kliknięcia). Spowoduje to niewielkie
przesunięcie przerzutki w kierunku
mniejszej tarczy i zniweluje hałas.
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Kliknięcie
Dostrajanie
Kliknięcie
Dźwignia (B)
Ruch przerzutki
przedniej
Pozycja łańcucha
< Tył >
Przerzucanie z małej tylnej koronki na większą
Aby przerzucić tylko 1 bieg, nacisnąć dźwignię
(A) do położenia (1). Aby przerzucić o dwa
biegi za jednym razem, nacisnąć
dźwignię do położenia (2).
1
2
Początkowe położenie dźwigni (A)
Przerzucanie z dużej koronki na mniejszą
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby przerzucić
jeden bieg z większej na mniejszą
koronkę.
Dźwignia (B)
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Montaż linki przerzutki
Skracanie pancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec
przeciwny do końca z oznaczeniem. Po
skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie
tak, aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
Na obcięty koniec pancerza
założyć tą samą końcówkę
pancerza.
Oznaczenie
Końcówka pancerza
Montaż linki < Przód >
Nacisnąć dźwignię (B) dwa lub więcej razy w celu ustawienia
dźwigni w najniższym położeniu.
Odkręcić śrubę, a następnie zdjąć osłonę.
Wyciągnąć linkę jak pokazano na rysunku, a następnie założyć
nową.
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Montaż linki < Tył >
Nacisnąć dźwignię (B) co najmniej siedem razy w celu ustawienia
dźwigni w najwyższym położeniu.
Odkręcić śrubę, a następnie zdjąć osłonę.
Wyciągnąć linkę jak pokazano na rysunku, a następnie założyć
nową.
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Osłona
Śruba
Linka
Dźwignia (B)
Osłona
Śruba
Linka
Dźwignia (B)
Wkładanie linki
Włożyć linkę do pancerza przez końcówkę z oznaczeniem. Nanieść
smar od końca z oznaczeniem, aby zachować sprawność działania
linki.
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną puszczone po zmianie przełożenia.
W czasie uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać, aby jednocześnie obracać ramieniem korby.
Przerzucanie z małej tarczy na większą
Kiedy dźwignia (A) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z małej na większą tarczę.
Przykład:
ze średniej na dużą tarczę.
Czynność zmiany biegu
< Przód >
< ST-R225 >
Podczas używania dźwigni (A) jest słyszalne kliknięcie, gdy
zostaje uruchomiony mechanizm dostrajający (wyciszający),
oraz drugie, głośniejsze, kiedy następuje zakończenie skoku
zmiany przełożenia. Po wykonaniu dostrajania kolejne
naciśnięcie spowoduje zakończenie
skoku zmiany przełożenia.
Dostrajanie (działanie wyciszające)
Jeśli łańcuch znajduje się na przedniej, najmniejszej tarczy
i mniejszej tylnej koronce, będzie on ocierał się o wózek
przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
W takiej sytuacji należy delikatnie nacisnąć dźwignię (A)
(do momentu kliknięcia). Spowoduje to niewielkie przesunięcie
przerzutki w kierunku większej tarczy i zniweluje hałas.
Ruch przerzutki
przedniej
Początkowe położenie dźwigni (A)
Dźwignia (A)
Przerzucanie z dużej tarczy na mniejszą
Kiedy dźwignia (B) zostanie naciśnięta jeden raz, nastąpi
przerzucenie o jeden stopień z dużej tarczy na mniejszą.
Przykład:
z największej tarczy na średnią.
Dźwignia (B)
Zakończony skok
zmiany przełożenia
Dostrajanie
Kliknięcie
Kliknięcie
Przednia
tarcza
Tylna
koronka
Pozycja łańcucha
Klucz imbusowy 5 mm Klucz imbusowy 5 mm
< Tył > < Przód >
Zastosować chwyt kierownicy z
maksymalną zewnętrzną średnicą
32 mm.
SI-6LU0A-03
Dźwignia przerzutki F: ST-R221 R: ST-R221
Pancerz SP40
Biegi 16
Przerzutka przednia FD-R440A
Mechanizm korbowy FC-2200
Oś suportu BB-UN26 (110 mm)
Przerzutka tylna RD-2200
Piasta tylna FH-2200
Kaseta zębatek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50 / CN-HG40
Ślizg SM-SP17
Dźwignia przerzutki F: ST-R225 R: ST-R221
Pancerz SP40
Biegi 24
Przerzutka przednia FD-R443A
Mechanizm korbowy FC-2203
Oś suportu BB-UN26 (113 mm)
Przerzutka tylna RD-2200
Piasta tylna FH-2200
Kaseta zębatek CS-HG50-8
Łańcuch CN-HG50 / CN-HG40
Ślizg SM-SP17
Techniczna instrukcja serwisowa
SI-6LU0A