Pronar PC2200 ROZDZIAŁ 1
1.10
• nie dotrzymania terminów przeglądów przyczepy oraz zawieszenia,
• stosowania nie atestowanych lub uszkodzonych środków mocujących,
• nieprawidłowego zamocowania ładunku.
1.5 TRANSPORT
Przyczepa jest przygotowana do sprzedaŜy w stanie kompletnie zmontowanym i nie wymaga
pakowania. Pakowaniu podlega jedynie dokumentacja techniczno - ruchowa maszyny
i ewentualnie elementy wyposaŜenia dodatkowego.
Dostawa do uŜytkownika odbywa się transportem samochodowym lub transportem
samodzielnym. W przypadku transportu samodzielnego naleŜy zapoznać się z treścią
instrukcji obsługi przyczepy i stosować się do jej zaleceń. Prędkość jazdy naleŜy dostosować
do panujących warunków drogowych, przy czym nie moŜe być ona większa niŜ dopuszczalna
prędkość konstrukcyjna.
Przy załadunku i rozładunku przyczepy naleŜy stosować się do ogólnych zasad BHP przy
pracach przeładunkowych. Osoby obsługujące sprzęt przeładunkowy muszą mieć wymagane
uprawnienia do uŜywania tych urządzeń.
Przyczepa powinna być zamocowana pewnie na platformie środka transportu przy pomocy
pasów lub łańcuchów wyposaŜonych w mechanizm napinający. Środki mocujące muszą
mieć aktualny atest bezpieczeństwa. Pod koła przyczepy naleŜy podłoŜyć kliny lub inne
elementy bez ostrych krawędzi, zabezpieczając maszynę przed przetoczeniem. Kliny muszą
być przymocowane do platformy środka transportu. W trakcie prac przeładunkowych naleŜy
zwrócić szczególną uwagę, aby nie uszkodzić elementów wyposaŜenia maszyny oraz
powłoki lakierniczej.
UWAGA
Przy transporcie samodzielnym, operator ciągnika powinien zapoznać się z treścią
niniejszej instrukcji i przestrzegać zawartych w niej zaleceń. Przy transporcie
samochodowym przyczepa musi być zamocowana na platformie środka transportu
zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa podczas transportu. Kierowca samochodu, w
czasie jazdy, powinien zachować szczególną ostrożność. Wynika to z faktu przesunięcia
do góry środka ciężkości pojazdu z załadowaną maszyną.