Shimano CS-6600 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Techniczna instrukcja serwisowa SI-5VG0C-001
RD-6600
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na
dźwignię aż do oporu, obrócić korbą.
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
Łańcuch
90°
Kółko
prowadzące
Kółko
napinające
Prawidłowy kąt z podłożem
Hak ramy
Śruba regulacyjna B
Klucz imbusowy 5 mm
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą
koronkę tylną i obrócić ramię korby do tyłu. Następnie
obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić kółko prowadzące
tak blisko koronki jak to możliwe, ale tak, aby jej nie
dotykało. Następnie ustawić łańcuch na najmniejszej
koronce i powtórzyć powyższe czynności, pamiętając, aby
kółko prowadzące nie dotknęło koronki.
1
2
2
1
1 2
Największa koronka Najmniejsza koronka
Śruba regulacyjna B
Grupa
Typ
Całkowita pojemność
Największa koronka
Najmniejsza koronka
Różnica zębów w
mechanizmie korbowym
Dwurzędowa
Trzyrzędowa
Dźwignia przerzutki
Biegi
Pancerz
Przerzutka tylna
Typ
Piasta tylna
Kaseta koronek
Łańcuch
Ślizg
ULTEGRA
ST-6600/ST-6600-G
ST-6603/ST-6603-G
10
SIS-SP41
RD-6600/RD-6600-G
SS/GS
FH-6600
CS-6600
CN-6600
SM-SP17
GS
37 zębów lub mniej
27T
11T
22 zęby lub mniej
SS
29 zębów lub mniej
27T
11T
14 zębów lub mniej
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Dane techniczne
Montaż tylnej przerzutki
Długość łańcucha
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji
górnej, aby ustawić tak,
że kółko prowadzące
znajdzie się pod
krawędzią zewnętrzną
najmniejszej koronki,
patrząc od tyłu.
1
1 2
2
Kółko
prowadzące
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Śruba regulacji
górnej
Regulacja skoku i zabezpieczanie linki
Moment dokręcania
śruby haka:
8 - 10 Nm
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna napięcia
B nie zetknęła się z hakiem na zakończeniu widełek. W przeciwnym
razie może dojść do deformacji.
W przypadku potrójnego
mechanizmu korbowego
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po
usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę, jak pokazano
na rysunku.
Pociągnąć
Moment dokręcania:
5 – 7 Nm
Uwaga:
Upewnić się, że linka
jest przymocowana
w rowku.
Rowek
1
1 2
2
Największa koronka
Kółko prowadzące
Śruba regulacji
dolnej
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące
przesunęło się do położenia bezpośrednio w linii z
największą koronką.
Kiedy następuje
zmiana na trzeci bieg
Dokręcać pokrętło
regulacyjne linki dopóki
łańcuch nie wróci na
drugą koronkę. (w
prawo)
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest
wówczas, kiedy dźwignia zmiany
biegów jest przestawiana tylko
tyle, aby wykasować luz, a
łańcuch dotyka trzeciej koronki i
powoduje hałas.
*
Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (poło-
żenie, kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą
koronkę i kiedy została puszczona) i obrócić korbę w
prawo. Jeżeli łańcuch dotyka trzeciej koronki i hała-
suje obracać powoli pokrętłem regulacyjnym pance-
rza dokręcając go dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch
nie zacznie przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdze-
nia czy w położeniu któregoś z biegów występuje
hałas.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki
SIS należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki
i nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Kiedy nie słychać
dźwięku
Największa
koronka
Największa
tarcza
Łańcuch
+2 ogniwa
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Nieprawi-
dłowo
Prawidłowo
2
3
Dźwignia (A)
Luz
Dodać dwa ogniwa (z
łańcuchem na największej
koronce i największej tarczy)
Jeżeli najmniejsza koronka to
15T lub 16T
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Do czyszczenia łańcucha stosować obojętne środki czyszczące. Nie należy
stosować zasadowych lub kwaśnych środków czyszczących takich jak
odrdzewiacze, ponieważ mogą one prowadzić do uszkodzenia i/lub usterki
łańcucha.
Do łączenia wąskich łańcuchów stosować tylko wzmocnione sworznie łączące.
W przypadku stosowania sworzni innych niż wzmocnione lub kiedy
stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane do
typu łańcucha, można nie uzyskać wystarczającej siły połączenia, co może
spowodować rozerwanie lub spadnięcie łańcucha.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo
odradzane, ponieważ mają one tendencję do pogarszania
działania przerzutki SIS, ze względu na duże opory linek.
Kółko napinające posiada
oznaczenie wskazujące
kierunek obrotów. Strona ze strzałką jest stroną przednią.
Koniec pancerza z końcówką aluminiową powinien znajdować się
po stronie przerzutki.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub
pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Upewnij się, że sworzeń łączący nie
wystaje względem powierzchni ogniwa
zewnętrznego od strony zakładania sworz-
nia. Po przeciągnięciu palcem sworzeń
nie powinien być wyczuwalny. Po usunię-
ciu sworznia wyłamywanego sworzeń ten będzie
lekko wystawać z tyłu.
Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości
łańcucha z powodu zmiany ilości zębów
koronek, łańcuch skrócić w innym miejscu niż
miejsce, w którym łańcuch został połączony
za pomocą sworznia wzmocnionego. Łańcuch
zostanie uszkodzony, jeżeli zostanie skrócony w miejscu, w którym został
połączony za pomocą sworznia wzmocnionego.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony,
należy wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to zrobione, może dojść do
zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować obrażenia
kierującego rowerem. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą
instrukcję.
Jeżeli regulacja nie zostanie przeprowadzona właściwie, łańcuch może
spaść i może spowodować upadek roweru, który może prowadzić do
poważnych obrażeń.
Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
Uwaga
Czarne sworznie łączące zamocowane fabrycznie do ogniwa zewnętrznego
(dostarczane tylko do producentów sprzętu oryginalnego) można
zamontować przy użyciu wyciskaczy łańcuchów Shimano. Sposób montażu
powinien być taki sam, jak w przypadku standardowych wzmocnionych
sworzni łączących.
Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować
wszystkie części ruchome.
Jeżeli wielkość luzu w ogniwach jest na tyle duża, że regulacja nie jest
możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome
(mechanizm i kółka).
Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić czy rama i hak
roweru są równoległe do osi. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest
linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy
wymienić kółko.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić
swobodne ślizganie się linki.
Końcówka aluminiowa
Strona przerzutki
końcówka
4 mm
Końcówka plastikowa lub
końcówka 4 mm
Wyciskacz łańcucha Łańcuch
10-rzędowy, bardzo wąski
łańcuch, taki jak
CN-7801 / 6600 / 5600
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
Wzmocniony sworzeń
łączący
z rowkiem (3)
z rowkiem (2)
Sworzeń ogniwa
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń ogniwa
SI-5VG0C-001-03
  • Page 1 1

Shimano CS-6600 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla