Rozdział 1 Informacje podstawowe
1.10 PRONAR PB3100
Przyczepa powinna być zamocowana
pewnie na platformie środka transportu
przy pomocy pasów, łańcuchów, od-
ciągów lub innych środków mocujących
wyposażonych w mechanizm napinający.
Elementy mocujące należy zaczepiać
w przeznaczonych do tego celu uchwytach
transportowych. Uchwyty transportowe
przyspawane są do podłużnic ramy dolnej.
Stosuj atestowane i sprawne technicznie
środki mocujące. Przetarcie pasów, po-
pękane uchwyty mocujące, rozgięte lub
skorodowane haki lub inne uszkodzenia
mogą dyskwalifi kować dany środek do
użycia. Zapoznaj się z informacjami
zawartymi w instrukcji obsługi produ-
centa stosowanego środka mocującego.
Pod koła przyczepy podłóż kliny lub inne
elementy bez ostrych krawędzi, zabez-
pieczając maszynę przed przetoczeniem.
Blokada kół przyczepy musi być utwier-
dzona do platformy ładunkowej samo-
chodu w sposób uniemożliwiający jej prze-
suwanie się. Ilość elementów mocujących
(liny, pasy, łańcuchy, odciągi itp.), oraz
siła potrzebna do ich napięcia zależna
jest między innymi od masy własnej przy-
czepy, konstrukcji samochodu przewo-
żącego przyczepę, prędkości przejazdu
oraz innych uwarunkowań. Poprawnie za-
mocowana przyczepa nie zmieni swojego
położenia względem pojazdu przewo-
żącego. Środki mocujące muszą być do-
brane zgodnie z wytycznymi producenta
tych elementów. W przypadku wątpliwości
należy zastosować większą ilość punktów
mocowania i zabezpieczenia przyczepy.
Jeżeli jest to konieczne, należy ochronić
ostre krawędzie przyczepy zabezpie-
czając tym samym środki mocujące przed
zniszczeniem podczas transportu.
W trakcie prac przeładunkowych należy
zwrócić szczególną uwagę, aby nie
uszkodzić elementów wyposażenia ma-
szyny oraz powłoki lakierniczej. Masa
własna przyczepy w stanie gotowym do
jazdy podana została w tabeli (3.1).
TRANSPORT SAMODZIELNY
W przypadku transportu samodzielnego
przez użytkownika po zakupieniu przy-
czepy, należy zapoznać się z treścią In-
strukcji Obsługi przyczepy i stosować się
do jej zaleceń. Transport samodzielny
polega na holowaniu przyczepy własnym
ciągnikiem samochodowym do miejsca
przeznaczenia. W trakcie jazdy należy do-
stosować prędkość jazdy do panujących
warunków drogowych, przy czym nie
UWAGA
Zabrania się mocowania zawiesi i wszelkiego ro-
dzaju elementów mocujących ładunek za elementy
instalacji hydraulicznej, elektrycznej oraz wiotkie
elementy maszyny (np. osłony, przewody)