ec
n
czna
nstru
c
a serw
sowa
I-1H00
FC-R700
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynn
zmian
bie
ów,
dlatego należy upewni
się co do ich poprawnego zamontowania.
Należy post
pować zgodnie z poniższ
procedur
.
1
Specjalnym narzędziem TL-FC32, zamontowa
raw
misk
(
wint lewoskr
tny) i lew
misk
(
wint
rawoskr
tny)
oment
o
ręcen
a: 35 - 50
Nast
pnie nałóż praw
korb
Zamontowa
czę
A lewego ramienia do osi prawego
am
en
a, tam g
z
e rowe
est szerszy
5 Do dokr
cenia misek użyj TL-FC16
oment
o
ręcen
a: 0,7 - 1,5
Należy umieścić podkładk
blokuj
c
i sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a nast
pnie
dokr
cić śrub
lewej korby mechanizmu
wa
a: Każda
ruba powinna by
dokręcona
e
na
owym momentem 12 - 15
m.
Og
lne informacje dotyczące bezpiecze
stwa
OSTRZE
ENIE
• Uważa
, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o ła
cuch; może to spowodowa
w
wrócenie roweru
• Sprawdzić, czy napr
żenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
napr
żenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku, łańcuch może si
zerwać i istnieje ryzyko upadku z roweru.
• Dwie
ruby mocujące ramienia lewej korby powinny by
dokręcane na przemian i stopniowo,
nie każda ze
rub dokręcana całkowicie i jednorazowo. Uży
klucza dynamometrycznego,
by upewni
się, że momenty dokręcenia mieszczą się w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto, po
rzejechaniu około 100 km uży
klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzi
momenty
okręcenia. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeżeli momenty
okr
cenia s
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokr
cane stopniowo i na przemian,
ami
lewej korby może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
• Przed jazd
na rowerze, sprawdzić, ramiona mechanizmu korbowe
o nie s
pop
kane. Jeżeli s
jakiekolwiek p
kni
cia, może dojść do złamania korby i spadni
cia z roweru
rzed zamontowaniem czę
ci uzyska
i dokładnie przeczyta
niniejszą instrukcję
Lu
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ci mogą spowodowa
obrażenia kierującego rowerem.
alecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ci zamiennych Shimano
• Dokładnie przeczyta
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachowa
ją na przyszło
.
Uwa
• Upewnić si
, w tabeli danych technicznych produktu, czy kombinacja koronek odpowiada
onfi
uracji z
bów mechanizmu korbowe
o. W przypadku zastosowania innych kombinacji,
dle
łość miedzy tarczami b
dzie niewłaściwa i łańcuch może spaść i zostać uwi
ziony mi
dzy
r
z
mi.
• Kiedy ła
cuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może styka
się z przednimi tarczami lub przednią przerzutką i hałasowa
. Jeżeli
roblemem jest hałas, przerzuci
ła
cuch na kolejne, większe tarcze
u
następne
• Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równole
le, spadnie
fektywność zmiany bie
ów
• Przed jazd
na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w zł
czach lub
oł
czeniach. (BB-FC, FC-PD)
• W przypadku wyczucia jakie
okolwiek luzu w osi suportu, należy wymienić oś suportu
• Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, dokona
ponownego sprawdzenia
• Nie wolno my
osi suportu za pomocą wodnych myjek ci
nieniowych
• Należy nasmarowa
o
suportu przed montażem
• W celu zapewnienia najlepszego działania, pamięta
o stosowaniu tylko okre
lonego typu
ła
cucha. Nie można stosowa
ła
cucha o szerokim ogniwie
• Jeżeli łańcuch, w czasie uż
tkowania nadal spada z tarcz, w
mienić tarcze i łańcuch.
• Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszcz
cym, a nast
pnie ponownie je
smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszcz
cym i smarowanie
może być skutecznym sposobem zwi
kszenia trwałości tarcz i łańcucha
• Czę
ci nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wyn
a
ącego z norma
nego użyt
owan
a
•
sze
e pytan
a
otyczące sposo
u montażu, regu
ac
,
onserwac
u
o
s
ug
, pros
my
ierowa
do profesjonalnego sprzedawcy rower
w.
rze
n
a tarcza
y
na
oron
a
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Zewnętrzna strona
Rami
mechanizmu
Sworzeń chroni
cy przed
padaniem ła
cucha
Rami
mechanizmu
znaczenie Δ
Wewnętrzna strona
znaczenie
Uwa
a:
Umie
ci
podkładkę blokującą
raw
owo u
ożoną, ta
a
po
azano
na ilustrac
i.
(A)
zerokie
ozm
eszczen
e
TL-F
16
TL-F
32
6
o
a
a
o
u
ąca
Trz
ień
podkładki
P
ni
Zgodnie z ruchem wskaz
we
egara dla osi suportu 70 mm
M36
mbol modelu F
-R700
Kombinacja zęb
w mechanizmu korbowego
50-34
rednica rozstawu śrub
mm
Długość ramienia
5,
7
,
7
,5,
75 mm
winty pedału B.
. 9
16” x 20T.P.I.
an
ielski
wint
Od
owiedni ła
cuch
N-6600
Linia ła
cucha 43,5 mm
Szeroko
kor
usu
rozmiar
wintu)
68 mm
1,37 X 24 T.P.I.
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
oznaczoną pow
erzc
n
ą mn
e
sze
tarczy
o
ewn
trz ramienia korby, należy zamontować
arcz
tak, aby oznaczenie Δ znajdowało si
w jednej linii z ramieniem korb
.
Gdy tarcza b
dzie ustawiona stron
oznakowaniem skierowan
na zewn
trz, należy
stawić wi
ksz
tarcz
tak, aby sworzeń
hroni
cy łańcuch przed spadaniem znajdował si
a ram
en
em mec
an
zmu.
I-1H00A-03