Shimano FC-R700 Service Instructions

Typ
Service Instructions
T
ec
h
n
i
czna
i
nstru
k
c
j
a serw
i
sowa
S
I-1H00
A
FC-R700
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
Montaż tarcz mechanizmu
Niewłaściwe zamontowanie tarcz może uniemożliwić płynn
ą
zmian
ę
bie
g
ów,
dlatego należy upewni
ć
się co do ich poprawnego zamontowania.
Należy post
ę
pować zgodnie z poniższ
ą
procedur
ą
.
1
,
2
Specjalnym narzędziem TL-FC32, zamontowa
ć
p
raw
ą
misk
ę
(
g
wint lewoskr
ę
tny) i lew
ą
misk
ę
(
g
wint
rawoskr
tny)
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a: 35 - 50
Nm
3
Nast
ę
pnie nałóż praw
ą
korb
ę.
4
Zamontowa
ć
czę
ść
A lewego ramienia do osi prawego
r
am
i
en
i
a, tam g
d
z
i
e rowe
k
j
est szerszy
.
5 Do dokr
ę
cenia misek użyj TL-FC16
.
M
oment
d
o
k
ręcen
i
a: 0,7 - 1,5
Nm
6
Należy umieścić podkładk
ę
blokuj
ą
c
ą
i sprawdzić, czy
trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, a nast
ę
pnie
dokr
ę
cić śrub
ę
lewej korby mechanizmu
.
U
wa
g
a: Każda
ś
ruba powinna by
ć
dokręcona
z
j
e
d
na
k
owym momentem 12 - 15
N
m.
Og
ó
lne informacje dotyczące bezpiecze
ń
stwa
OSTRZE
Ż
ENIE
• Uważa
ć
, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o ła
ń
cuch; może to spowodowa
ć
w
y
wrócenie roweru
.
Sprawdzić, czy napr
ę
żenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
napr
ę
żenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym
wypadku, łańcuch może si
ę
zerwać i istnieje ryzyko upadku z roweru.
• Dwie
ś
ruby mocujące ramienia lewej korby powinny by
ć
dokręcane na przemian i stopniowo,
a
nie każda ze
ś
rub dokręcana całkowicie i jednorazowo. Uży
ć
klucza dynamometrycznego,
a
by upewni
ć
się, że momenty dokręcenia mieszczą się w przedziale 12 - 15 Nm. Ponadto, po
p
rzejechaniu około 100 km uży
ć
klucza dynamometrycznego, aby ponownie sprawdzi
ć
momenty
d
okręcenia. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcenia. Jeżeli momenty
d
okr
ę
cenia s
ą
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokr
ę
cane stopniowo i na przemian,
r
ami
ę
lewej korby może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
• Przed jazd
ą
na rowerze, sprawdzić, ramiona mechanizmu korbowe
g
o nie s
ą
pop
ę
kane. Jeżeli s
ą
jakiekolwiek p
ę
kni
ę
cia, może dojść do złamania korby i spadni
ę
cia z roweru
.
P
rzed zamontowaniem czę
ś
ci uzyska
ć
i dokładnie przeczyta
ć
niniejszą instrukcję
.
Lu
ź
ne, zużyte lub uszkodzone czę
ś
ci mogą spowodowa
ć
obrażenia kierującego rowerem.
Z
alecamy stosowanie jedynie oryginalnych czę
ś
ci zamiennych Shimano
.
• Dokładnie przeczyta
ć
niniejszą Techniczną instrukcję serwisową i zachowa
ć
ją na przyszło
ść
.
Uwa
ga
• Upewnić si
ę
, w tabeli danych technicznych produktu, czy kombinacja koronek odpowiada
k
onfi
g
uracji z
ę
bów mechanizmu korbowe
g
o. W przypadku zastosowania innych kombinacji,
o
dle
g
łość miedzy tarczami b
ę
dzie niewłaściwa i łańcuch może spaść i zostać uwi
ę
ziony mi
ę
dzy
ta
r
c
z
a
mi.
• Kiedy ła
ń
cuch jest w położeniu pokazanym na rysunku, może styka
ć
się z przednimi tarczami lub przednią przerzutką i hałasowa
ć
. Jeżeli
p
roblemem jest hałas, przerzuci
ć
ła
ń
cuch na kolejne, większe tarcze
l
u
b
następne
.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony równole
g
le, spadnie
e
fektywność zmiany bie
g
ów
.
• Przed jazd
ą
na rowerze, sprawdzić, czy nie ma luzu w
ą
czach lub
p
ą
czeniach. (BB-FC, FC-PD)
W przypadku wyczucia jakie
g
okolwiek luzu w osi suportu, należy wymienić oś suportu
.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, dokona
ć
ponownego sprawdzenia
.
Nie wolno my
ć
osi suportu za pomocą wodnych myjek ci
ś
nieniowych
.
• Należy nasmarowa
ć
o
ś
suportu przed montażem
.
W celu zapewnienia najlepszego działania, pamięta
ć
o stosowaniu tylko okre
ś
lonego typu
ła
ń
cucha. Nie można stosowa
ć
ła
ń
cucha o szerokim ogniwie
.
Jeżeli łańcuch, w czasie uż
y
tkowania nadal spada z tarcz, w
y
mienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszcz
ą
cym, a nast
ę
pnie ponownie je
smarować. Dodatkowo, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszcz
ą
cym i smarowanie
może być skutecznym sposobem zwi
ę
kszenia trwałości tarcz i łańcucha
.
• Czę
ś
ci nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wyn
ik
a
j
ącego z norma
l
nego użyt
k
owan
i
a
.
W
sze
lki
e pytan
i
a
d
otyczące sposo
b
u montażu, regu
l
ac
ji
,
k
onserwac
ji
l
u
b
o
b
s
ł
ug
i
, pros
i
my
k
ierowa
ć
do profesjonalnego sprzedawcy rower
ó
w.
P
rze
d
n
i
a tarcza
T
y
l
na
k
oron
k
a
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Zewnętrzna strona
Rami
ę
mechanizmu
Sworzeń chroni
ą
cy przed
s
padaniem ła
ń
cucha
Rami
ę
mechanizmu
O
znaczenie Δ
Wewnętrzna strona
O
znaczenie
Uwa
g
a:
Umie
ś
ci
ć
podkładkę blokującą
p
raw
idł
owo u
ł
ożoną, ta
k
j
a
k
po
k
azano
na ilustrac
j
i.
5
2
4
(A)
1
3
S
zerokie
r
ozm
i
eszczen
i
e
rowków
TL-F
C
16
TL-F
C
32
w
Mufa osi suportu
fa
6
P
o
dkł
a
dk
a
bl
o
k
u
j
ąca
Trz
p
ień
podkładki
P
od
ni
eść
Zgodnie z ruchem wskaz
ó
we
k
z
egara dla osi suportu 70 mm
[
M36
]
Sy
mbol modelu F
C
-R700
Kombinacja zęb
ó
w mechanizmu korbowego
50-34
T
Ś
rednica rozstawu śrub
110
mm
Długość ramienia
16
5,
1
7
0
,
1
7
2
,5,
1
75 mm
G
winty pedału B.
C
. 9
/
16” x 20T.P.I.
(
an
g
ielski
g
wint
)
Od
p
owiedni ła
ń
cuch
C
N-6600
Linia ła
ń
cucha 43,5 mm
Szeroko
ść
kor
p
usu
(
rozmiar
g
wintu)
68 mm
(
1,37 X 24 T.P.I.
)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Z
oznaczoną pow
i
erzc
h
n
i
ą mn
i
e
j
sze
j
tarczy
d
o
z
ewn
ą
trz ramienia korby, należy zamontować
t
arcz
ę
tak, aby oznaczenie Δ znajdowało si
ę
w jednej linii z ramieniem korb
y
.
Gdy tarcza b
ę
dzie ustawiona stron
ą
z
oznakowaniem skierowan
ą
na zewn
ą
trz, należy
u
stawić wi
ę
ksz
ą
tarcz
ę
tak, aby sworzeń
c
hroni
ą
cy łańcuch przed spadaniem znajdował si
ę
z
a ram
i
en
i
em mec
h
an
i
zmu.
S
I-1H00A-03
  • Page 1 1

Shimano FC-R700 Service Instructions

Typ
Service Instructions