48
1. Nacisnąć i przytrzymać naciśnięty przycisk programowania (co najmniej przez 4 sekundy).
2. Gdy zaświeci się dioda, zwolnić przycisk programowania.
3. Zaczekać ok. 10 sekund a następnie uważnie obserwować 2 mignięcia diody.
- jeżeli obydwa mignięcia trwają tak samo długo, blokada zapamiętywania nie jest aktywna;
- jeżeli drugie mignięcie trwa dłużej niż pierwsze, blokada zapamiętywania jest aktywna.
Tabela “A13” Weryfikacja stanu blokady zapamiętywania nowych nadajników Przykład
4s
10s
4.4) Blokada zapamiętywania
Na życzenie, np. w celu zwiększenia bezpieczeństwa, możliwe jest zablokowanie zapamiętywania nowych nadajników. Aby sprawdzić, czy
blokada nie jest aktywna (zapamiętywanie możliwe) lub jest aktywna, należy wykonać następujące kroki
1. Nacisnąć i przytrzymać naciśnięty przycisk programowania (co najmniej przez 4 sekundy).
2. Gdy zaświeci się dioda, zwolnić przycisk programowania.
3. Zaczekać aż dioda zgaśnie, a następnie zaczekać na dwa mignięcia diody.
4. Nacisnąć i zwolnić przycisk dokładnie podczas drugiego mignięcia.
5. Nastąpią dwa mignięcia:
- jeżeli drugie trwa dłużej niż pierwsze, oznacza to, że blokada jest aktywna;
- jednakowy czas trwania obydwu mignięć oznacza to, że blokada nie jest aktywna.
Tabela “A14” Blokowanie i odblokowywanie zapamiętywania nowych nadajników Przykład
4s
Aby zablokować zapamiętywanie lub usunąć blokadę, należy wykonać kroki wg poniższej tablicy. Kroki do wykonania są takie same, zarówno przy
blokowaniu jak i przy odblokowywaniu zapamiętywania; za pierwszym razem następuje blokowanie, potem odblokowanie, itd.
()
10s
Podobnie jak przy instalacji, także zakończeniu użytkowania niniejszego
produktu czynności utylizacji powinny być wykonane przez personel
wykwalifikowany. Niniejszy produkt składa się z materiałów różnego
rodzaju, niektóre z nich mogą być powtórnie użyte, inne muszą zostać
poddane utylizacji; należy zasięgnąć informacji o systemach wtórnego
przerobu i utylizacji, przewidzianych przez lokalne przepisy dla tej
kategorii produktu. Niektóre elementy produktu mogą zawierać
substancje szkodliwe lub niebezpieczne, które pozostawione w
środowisku mogłyby zaszkodzić środowisku lub zdrowiu ludzkiemu.
Zgodnie ze wskazaniem symbolu na rysunku 6, zabronione jest
wyrzucanie tego produktu razem z odpadami
domowymi.
W celu utylizacji produktu należy przeprowadzić
“segregację odpadów” na potrzeby utylizacji,
według metod przewidzianych lokalnymi
przepisami, lub zwrócić produkt sprzedawcy
podczas zakupu nowego, równorzędnego
produktu. Lokalne przepisy mogą przewidywać
poważne sankcje w przypadku samodzielnej
likwidacji tego produktu.
5) Utylizacja
6
Po podaniu zasilania na moduł nie zauważa się żadnego
migotania diod a nadajniki nie sterują. Sprawdzić, czy moduł jest
poprawnie zasilany: Pomiędzy zaciskami 5-6 powinno być napięcie
sieciowe. Jeżeli zasilanie jest prawidłowe, to prawdopodobne jest
poważne uszkodzenie i moduł musi być wymieniony.
Zestyk zewnętrzny nie uruchamia urządzenia. Skontrolować
połączenie elektryczne zestyku: między wejściem zestyku i zaciskiem
4, przy styku otwartym, musi być napięcie sieciowe.
Po poleceniu drogą radiową widoczne jest 6 krótkich mignięć
a urządzenie nie uruchamia się. Nadajnik jest rozsynchronizowany,
należy powtórzyć procedurę zapamiętywania nadajnika.
Po poleceniu widoczne jest 10 mignięć, potem urządzenie
uruchamia się. Autodiagnostyka parametrów w pamięci wykazała
jakąś nieprawidłowość. W tym wypadku konieczne jest całkowite
skasowanie pamięci i powtórzenie procedury zapamiętywanie
nadajników i programowanie czasu przekaźników czasowych.
Nie udaje się zaprogramować przekaźników czasowych
zgodnie z procedurą w tabeli A11. Nie można zaprogramować
czasu przekaźników czasowych przy nadajnikach zapamiętanych w
trybie I, sprawdzić, czy nadajnik jest zapamiętany w pamięci w Trybie II.
Nie udaje się zapamiętać nadajnika. Sprawdzić liczbę mignięć
diody podczas procedury zapamiętywania; 6 długich mignięć oznacza
zapełnienie pamięci; 2 mignięcia, z których drugie trwa dłużej niż
pierwsze, wskazuje, że aktywna jest blokada zapamiętywania
nadajników.
6) Co zrobić jeśli... czyli mały przewodnik jeżeli coś nie działa!