Dometic MagicWatch MWE9004, MWE9008, MWE9004, MWE9008 Instrukcja obsługi

  • Cześć! Jestem chatbotem AI, który pomoże Ci z Dometic MagicWatch MWE9004, MWE9008 Instrukcja obsługi. Zapoznałem się już z dokumentem i mogę pomóc w prosty i zrozumiały sposób.
PL
MagicWatch MWE9004, 9008
188
Przed instalacją i uruchomieniem urządzenia należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Instrukcję należy zachować. W razie przekazywania
urządzenia należy ją udostępnić kolejnemu nabywcy.
Spis treści
1 Zasady bezpieczeństwa i montażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189
2 Zakres dostawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190
3 Osprzęt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192
4 Użytkowanie zgodne z przeznaczeniem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192
5 Zasady do uwzględnienia przed montażem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .193
6 Montaż systemu parkowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194
7 Podłączanie systemu parkowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .195
8 Zasięg wykrywania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .196
9 Ustawienia systemu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197
10 Testowanie działania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199
11 Korzystanie z systemu parkowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199
12 Wykrywanie usterek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
13 Gwarancja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .201
14 Utylizacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .201
15 Dane techniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 188 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Zasady bezpieczeństwa i montażu
189
1 Zasady bezpieczeństwa i montażu
Poniższe teksty są jedynie uzupełnieniem do rysunków w załączniku.
Same nie stanowią kompletnej instrukcji montażu i obsługi! Należy
koniecznie uwzględnić rysunki znajdujące się w załączniku!
Należy stosować się do zasad bezpieczeństwa i dokumentacji
udostępnianych przez producenta i warsztaty serwisowe!
Należy stosować się do obowiązujących przepisów ustawowych.
Producent nie odpowiada za szkody spowodowane:
uszkodzeniem produktu w sposób mechaniczny lub spowodowany przeciąźe-
niami elektrycznymi
zmianami dokonanymi w produkcie bez wyraźnej zgody producenta
użytkowaniem w celach innych niż opisane w niniejszej instrukcji
!
OSTROŻNIE!
Części systemu parkowania montowane w pojeździe należy zamonto-
wać tak, aby w żadnych warunkach nie mogło dojść do ich poluzowa-
nia (ostre hamowanie, wypadek komunikacyjny), a w konsekwencji do
obrażeń ciała pasażerów.
Elementy systemu parkowania umieszczane w pojeździe należy
zamontować poza obszarem działania poduszki powietrznej.
W przeciwnym wypadku w razie uruchomienia się poduszki
powietrznej może dojść do obrażeń ciała.
System parkowania należy traktować jako dodatkowe wyposażenie
pomocnicze; stosowanie go nie zwalnia z obowiązku zachowania
szczególnej ostrożności podczas manewrowania.
A
UWAGA!
W przypadku pojazdów ze światłami wstecznymi typu LED montaż
systemu parkowania może powodować zakłócenia.
Do zamontowania czujników w metalowym zderzaku wymagany jest
odpowiedni adapter (nienależący do zakresu dostawy).
Sterowniki elektryczne nie mogą być narażone na wilgoć.
Czujniki nie mogą zakrywać lampek sygnalizacyjnych.
Podczas montażu czujników należy sprawdzić, czy w ich zasięgu
wykrywania nie znajdują się elementy zamocowane na stałe.
Należy posmarować połączenie wtykowe czujników smarem stałym.
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 189 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Zakres dostawy MagicWatch MWE9004, 9008
190
2 Zakres dostawy
2.1 MWE9008
Zob. rys. 1
Nr Ilość Nazwa Nr produktu
1 1 Sterownik elektroniczny czujników tylnych 9101500059
2 1 Sterownik elektroniczny czujników przednich 9101500060
3 1 Głośnik 9103555912
4 2 Przewód przyłączeniowy sterownika elektrycz-
nego
52
2
4
Czujniki ultradźwiękowe (niebieskie)
Czujniki ultradźwiękowe (czarne)
Czujniki ultradźwiękowe (brązowy)
9101500057
9101500056
9101500058
6 8 Standardowy uchwyt czujnika 0°
(montaż po stronie wewnętrznej)
9101500033
(VPE 4)
7 8 Standardowy uchwyt czujnika 12°
(montaż po stronie wewnętrznej)
8 8 Uchwyt czujnika 0° z pierścieniem osłaniającym
(montaż po stronie zewnętrznej)
9 8 Uchwyt czujnika 12° z pierścieniem osłaniającym
(montaż po stronie zewnętrznej)
10 1 Wiertło rurowe 18 mm
1 Materiał mocujący
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 190 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Zakres dostawy
191
2.2 MWE9004
Zob. rys. 1
Nr Ilość Nazwa Nr produktu
1 1 Sterownik elektroniczny 9101500063
3 1 Głośnik 9103555912
4 1 Przewód przyłączeniowy sterownika elektronicz-
nego
52
2
Czujniki ultradźwiękowe (niebieskie)
Czujniki ultradźwiękowe (czarne)
9101500057
9101500056
6 4 Standardowy uchwyt czujnika 0°
(montaż po stronie wewnętrznej)
9101500033
(VPE 4)
7 4 Standardowy uchwyt czujnika 12°
(montaż po stronie wewnętrznej)
8 4 Uchwyt czujnika 0° z pierścieniem osłaniającym
(montaż po stronie zewnętrznej)
9 4 Uchwyt czujnika 12° z pierścieniem osłaniającym
(montaż po stronie zewnętrznej)
10 1 Wiertło rurowe 18 mm
1 Materiał mocujący
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 191 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Osprzęt MagicWatch MWE9004, 9008
192
3 Osprzęt
Elementy dostępne jako osprzęt (nieobjęte zakresem dostawy):
4 Użytkowanie zgodne z przeznaczeniem
MagicWatch to system parkowania oparty na czujnikach ultradźwiękowych.
Monitoruje on podczas manewrowania przestrzeń.
MWE9008: przed i za pojazdem
MWE9004: za pojazdem
Generowany przez system dźwięk ostrzega przed przeszkodą.
MagicWatch jest przeznaczony do montażu w samochodach osobowych i pojaz-
dach kempingowych.
Nazwa Nr produktu
Uchwyt czujnika 0° z pierścieniem silikonowym do metalowego zde-
rzaka
9101500015
(VPE 4)
Uchwyt czujnika 20° z pierścieniem osłaniającym (montaż od zewnątrz) 9101500023
(VPE 1)
Przewód przedłużający do czujnika 1,5 m 9103555747
Tłocznik 18 mm 9101500013
Tłocznik 22 mm 9101500024
Zewnętrzny przycisk MWE9008 (do zabudowy) 9103555920
Zewnętrzny przycisk MWE9008 (do wbudowania) 9101500064
Wyświetlacz LED do MWE9004 9101500062
Wyświetlacz ze wskaźnikiem odległości do MWE9004 9101500002
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 192 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Zasady do uwzględnienia przed montażem
193
5 Zasady do uwzględnienia przed
montażem
5.1 Ustalanie miejsca montażu czujników
Zob. rys. 3 dorys. 6
I
Podczas montażu należy stosować się do następujących zasad:
Odległość czujników od podłoża powinna wynosić od 40 cm do 60 cm
(rys. 3).
Dla optymalnego działania urządzenia kąt ustawienia czujnika względem jezdni
powinien wynosić 90° (rys. 3). Kąt nie powinien być mniejszy niż 90°. W prze-
ciwnym razie czujnik będzie identyfikował jezdnię jako przeszkodę.
Dołączone uchwyty czujników nadają się do zamontowania na typowych zderza-
kach. Jeśli zderzak jest bardzo mocno pochylony, można zastosować dostępny
opcjonalnie uchwyt 20° z pierścieniem osłaniającym (zob. rozdz. „Osprzęt” na
stronie 192).
Znajdujące się w zestawie uchwyty nie nadają się do montażu na zderzakach
metalowych. W przypadku takich zderzaków konieczne jest zastosowanie spe-
cjalnych uchwytów z pierścieniem silikonowym (zob. rozdz. „Osprzęt” na
stronie 192).
Należy pamiętać o tym, że typ uchwytu zależy od wysokości montażowej i
pochylenia zderzaka. Uchwyt i średnicę otworu wierconego należy wybrać na
podstawie tabeli na rys. 3. Instrukcja zawiera opis montażu standardowego
uchwytu czujnika (montaż po wewnętrznej stronie zderzaka), ponieważ taki mon-
taż zapewnia najlepszy efekt estetyczny. Alternatywnie czujniki można zamonto-
wać również za pomocą dołączonych uchwytów z pierścieniem osłaniającym.
Czujniki należy zamontować w odpowiednim miejscu (rys. 6):
WSKAZÓWKA
Aby urządzenie działało prawidłowo, należy właściwie ustawić czujniki.
W przypadku skierowania ich na ziemię będą one sygnalizowały jako
przeszkodę również np. nierówności podłoża. Jeśli natomiast będą
skierowane zbyt wysoko, nie wykryją rzeczywistych przeszkód.
Kolor czujników Miejsce montażu
niebieski (bl) strona zewnętrzna tylnego zderzaka
czarny (sw) środek tylnego zderzaka
brązowy (br) przedni zderzak
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 193 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Montaż systemu parkowania MagicWatch MWE9004, 9008
194
5.2 Lakierowanie czujników
Zob. rys. 2
I
6 Montaż systemu parkowania
Zob. rys. 7 dorys. 0
A
A
Uzupełnienie do rys. 7 A
Otwory należy wywiercić odpowiednio do wybranych uchwytów czujników.
Uzupełnienie do rys. 7 B
Należy uważać, aby tłocznik nie został ustawiony skośnie.
Uzupełnienie do rys. 8
Należy oczyścić klejoną powierzchnię po wewnętrznej stronie zderzaka za
pomocą podkładu.
WSKAZÓWKA
Czujniki można lakierować. Producent zaleca lakierowanie
w specjalistycznym warsztacie.
UWAGA! Zagrożenie bezzakłóceniowej pracy urządzenia!
Należy przykleić uchwyty czujnika, zachowując odpowiednie
ustawienie. W innym przypadku nie gwarantuje się prawidłowego
działania systemu parkowania.
Uchwyty czujników muszą być przyklejone w taki sposób, aby noski
mocujące były skierowane w górę i w dół.
UWAGA! Niebezpieczeństwo uszkodzenia lakieru!
Temperatura otoczenia podczas wykrawania lub wiercenia nie może
być niższa niż 18 °C.
Zaleca się zastosowanie tłocznika.
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 194 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Podłączanie systemu parkowania
195
7 Podłączanie systemu parkowania
I
Cały schemat montażowy MWE9008 znajduje się na rys. a.
WSKAZÓWKA
MWE9008/9004: W niektórych pojazdach światła cofania
działają tylko przy włączonym zapłonie. Wówczas należy włączyć
zapłon, aby określić przewód dodatni i przewód masowy.
MWE9008: Jeśli udostępnienie dla sterownika elektronicznego
czujników przednich sygnału tachometrycznego jest niemożliwe
(zarówno analogowego z tachometru jak i cyfrowego poprzez magi-
stralę CAN), można ustawić czas wyłączenia tych czujników.
Czujniki przednie będą aktywowane poprzez włączenie zapłonu i
dezaktywowane po upływie ustawionego czasu (parametr 12).
Dodatkowo w celu aktywacji tych czujników można użyć włącznika
9103555920 (akcesoria).
Nr Nazwa
1 Sterownik elektroniczny czujników przednich
2 Żyła czarna/niebieska: podłączenie do przełączanego bieguna dodatniego (+12V)
3 Żyła brązowa: podłączenie do masy
4 Żyła żółta od głośnika: podłączenie do gniazda 15 we wtyczce sterownika
elektronicznego czujników przednich
5 Żyła niebieska od głośnika: podłączenie do gniazda 3 we wtyczce sterownika
elektronicznego czujników przednich
6 Żyła żółta/czarna: podłączenie do sygnału prędkości tachometru (opcjonalne)
7 Żyła czerwona/szara: podłączenie do funkcji ściszania radia (opcjonalne)
8 Czujniki przednie
9 Sterownik elektroniczny czujników tylnych
10 Światła cofania
11 Żyła czarna/niebieska: podłączenie do świateł cofania
12 Żyła brązowa: podłączenie do masy
13 Żyła żółta/czerwona przewodu przyłączeniowego sterownika elektronicznego czujników
tylnych: Połączenie ze sterownikiem elektronicznym czujników przednich, gniazdo 17
14 Żyła brązowa przewodu przyłączeniowego sterownika elektronicznego czujników tylnych:
połączenie ze sterownikiem elektronicznym czujników przednich, gniazdo 5
15 Czujniki tylne
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 195 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Zasięg wykrywania MagicWatch MWE9004, 9008
196
Cały schemat montażowy MWE9004 znajduje się na rys. b.
8 Zasięg wykrywania
Zob. rys. c
Zasięg wykrywania systemu parkowania jest podzielony na cztery strefy.
Strefa 1
Ta strefa stanowi pierwszy obszar graniczny. Mogą w nim nie być rejestrowane
małe przedmioty lub przedmioty źle odbijające światło.
Strefa 2
W tej strefie sygnalizowane są prawie wszystkie obiekty.
Strefa 3
Sygnalizowana jest tu obecność niemal wszystkich obiektów, ale czasem przed-
mioty mogą się znaleźć w martwym kącie czujników bądź nie zostać wykryte ze
względu na swoje właściwości lub małą wielkość.
Strefa zatrzymania (4)
Obiekty znajdujące się w tej strefie powodują włączenie stałego sygnału „Stop”.
Sygnalizowana jest tu obecność niemal wszystkich obiektów, ale czasem przed-
mioty mogą się znaleźć w martwym kącie czujników bądź nie zostać wykryte ze
względu na swoje właściwości lub małą wielkość.
Odległość, od której system parkowania będzie generował sygnał „Stop”,
można zmieniać stopniowo.
Sygnalizowanie stałych obiektów np. haka holowniczego można wyłączyć.
Nr Nazwa
1 Sterownik elektroniczny
wiatła cofania
3 Żyła czarna/niebieska: podłączenie do świateł cofania
4 Żyła brązowa: podłączenie do masy
5 Żyła żółta od głośnika: podłączenie do gniazda 15 we wtyczce sterownika
elektronicznego
6 Żyła niebieska od głośnika: podłączenie do gniazda 3 we wtyczce sterownika
elektronicznego
7 Żyła czerwona/szara: podłączenie do funkcji ściszania radia (opcjonalne)
8 Czujniki
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 196 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Ustawienia systemu
197
9 Ustawienia systemu
Zob. rys. d dorys. f
A
I
Sterownik elektroniczny czujników przednich posiada następujące elementy
obsługi:
Ustawianie wartości
Zob. rys. e do rys. f
UWAGA!
Nieprawidłowe ustawienia mogą wpływać ujemnie na funkcjonowanie
systemu.
WSKAZÓWKA
Aby przerwać ustawianie parametru bez zapamiętywania lub
zakończyć cały proces ustawiania: Nie należy naciskać przez dłuższy
czas żadnego przycisku.
Nr na rys. d Nazwa
1 Wyświetlacz F5 Ustawienia fabryczne włączone
C5 Wprowadzone własne ustawienia
2, 3 Przyciski do ustawiania systemu
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 197 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Ustawienia systemu MagicWatch MWE9004, 9008
198
Konfigurowanie przedniego modułu sterowniczego (MWE9008)
W przypadku połączenia sterownika elektronicznego czujników przednich
z tachometrem można ustawić prędkość jazdy, od której czujniki będą
wyłączane.
Wówczas należy ustawić parametr 11 na wybraną wartość.
Jeśli połączenie sterownika elektronicznego czujników przednich
z tachometrem jest niemożliwe (przykładowo, ze względu na brak sygnału
tachometrycznego uzyskiwanego za pomocą adaptera magistrali CAN np.
CBI150), można ustawić czas ich wyłączenia.
Wówczas należy ustawić parametr 12 na wybraną wartość czasu.
System można ustawić tak, aby czujniki przednie sygnalizowały przeszkody
w sposób ciągły, a nie tylko w określonym momentach do czasu dezaktywacji
spowodowanej osiągnięciem ustawionej prędkości lub ustawionego czasu
wyłączania.
Aby tego dokonać należy ustawić parametr16 na wartość 1.
Można ustawić czułość czujnika.
W tym celu ustaw parametr 17 na pożądaną wartość:
0 =niska 3 = wysoka.
Konfigurowanie tylnego modułu sterowniczego
Można ustawić czułość czujnika.
W tym celu ustaw parametr 17 na pożądaną wartość:
0 = niska … 3 = wysoka.
Blokowanie wyświetlania stałych obiektów (np. haka holowniczego)
(tylny moduł sterowniczy MWE9004/9008)
A
Zaprogramuj parametr 10 na wartość 1, 2 lub 3 tak, aby stałe obiekty nie były
sygnalizowane.
Wartość 0 wyłącza tę funkcję.
UWAGA!
Upewnij się, czy w trakcie programowania za pojazdem nie przebywają
ludzie ani nie znajdują się inne obiekty.
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 198 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Testowanie działania
199
Funkcja lusterka w wyświetlaczu (tylko MWE9004)
W razie wykorzystania wyświetlacza LED 9101500062 można zamienić wskaźnik
prawy z lewym.
Ustaw parametr 14 na wartość 1.
Przywracanie ustawień fabrycznych
Należy naciskać oba przyciski jednocześnie przez ponad 2 sekundy.
Na wyświetlaczu pojawi się symbol F5.
10 Testowanie działania
Aby przetestować system parkowania, należy dojechać powoli np. do ściany.
A
11 Korzystanie z systemu parkowania
Czujniki tylne (MWE9008/9004) zostają aktywowane automatycznie po włączeniu
biegu wstecznego, jeśli włączony został zapłon lub działa silnik.
Czujniki przednie (MWE9008) zostają aktywowane automatycznie przy prędkości
jazdy od 0 do 10 km/h i włączonym zapłonie.
Jeśli wychwycenie sygnału tachometrycznego jest niemożliwe, aktywacja czujników
przednich odbywa się poprzez włączenie zapłonu lub biegu wstecznego. Po upły-
wie ustawionego czasu wyłączenia dezaktywacja następuje automatycznie. Dodat-
kowo w celu aktywacji czujników przednich można użyć włącznika 9103555920
(akcesoria).
W momencie pojawienia się przeszkody w strefie wykrywania rozlega się powta-
rzany równomiernie sygnał.
Podczas zbliżania się do przeszkody – w zależności od tego, w której strefie ona się
znajduje, zmienia się częstotliwość dźwięku, a tym samym sygnalizowana jest odle-
głość od przeszkody (rys. c).
UWAGA!
Uruchamiając system po raz pierwszy, należy zachować najwyższą
ostrożność i zapoznać się z różnymi częstotliwościami dźwięków
(rys. c).
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 199 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Wykrywanie usterek MagicWatch MWE9004, 9008
200
A
12 Wykrywanie usterek
Urządzenie nie działa.
Przewód zasilający (czarny/niebieski i brązowy) nie ma styku lub jest nieprawidłowo
podłączony.
Należy sprawdzić połączenia.
Wtyczki czujników nie zostały włożone, bądź zostały włożone nieprawidłowo do
sterownika elektronicznego.
Należy sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby wcisnąć je aż do zatrzaśnięcia.
Po włączeniu zapłonu rozlega się długi dźwięk (przez ok. 3 sek.)
Jeden lub kilka czujników jest uszkodzonych lub niepodłączonych do sterownika
elektrycznego. Wyświetlacz sterownika elektronicznego wskazuje uszkodzenie
czujnika:
np. E1 w odniesieniu do czujnika przedniego z krótkim przewodem;
E4 w odniesieniu do czujnika przedniego z długim przewodem.
Należy sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby wcisnąć je aż do zatrzaśnięcia.
Wymienić uszkodzony czujnik lub czujniki.
A
UWAGA!
Jeżeli podczas manewrowania wystąpi jeden z opisanych poniżej
przypadków, należy natychmiast zatrzymać pojazd i ocenić sytuac
(w razie potrzeby wysiąść):
Podczas manewrowania urządzenie sygnalizuje najpierw przeszkodę
i częstotliwość sygnału „wzrasta” (np. zmiana z małej na średnią
częstotliwość dźwięku). Nagle sygnał dźwiękowy „przeskakuje” na
małą częstotliwość lub nie wskazuje już żadnej przeszkody.
Oznacza to, że sygnalizowana pierwotnie przeszkoda nie znajduje się
już w strefie wykrywania (jest to uwarunkowane rodzajem konstrukcji),
ale nadal stanowi zagrożenie.
UWAGA!
Jeśli czujnik jest uszkodzony, system nie działa.
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 200 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
MagicWatch MWE9004, 9008 Gwarancja
201
Urządzenie nieprawidłowo sygnalizuje przeszkody.
Przyczyny nieprawidłowych alarmów mogą być następujące:
przykładowo, zabrudzenie lub szron na czujnikach.
Należy oczyścić czujniki.
Czujniki zostały nieprawidłowo zamontowane.
Należy dostosować położenie lub wysokość czujników (rys. 3).
Czujniki mają kontakt z podwoziem.
Należy oddzielić czujniki od podwozia.
Obiekty na pojeździe (np. koło zapasowe) powodują fałszywe alarmy
Aby stałe obiekty nie były już sygnalizowane, dla parametru 10 należy zaprogra-
mować wartość 1 (zob. rozdz. „Ustawienia systemu” na stronie 197).
13 Gwarancja
Warunki gwarancji zostały opisane w Karcie Gwarancyjnej dołączonej do produktu.
W celu naprawy lub rozpatrzenia gwarancji konieczne jest przesłanie:
uszkodzonych komponentów,
kopii rachunku z datą zakupu,
informacji o przyczynie reklamacji lub opisu wady.
14 Utylizacja
Opakowanie należy wyrzucić do odpowiedniego pojemnika na śmieci do
recyklingu.
M
Jeżeli produkt nie będzie dłużej eksploatowany, koniecznie dowiedz się
w najbliższym zakładzie recyklingu lub w specjalistycznym sklepie, jakie
są aktualnie obowiązujące przepisy dotyczące utylizacji.
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 201 Montag, 29. August 2016 8:40 20
PL
Dane techniczne MagicWatch MWE9004, 9008
202
15 Dane techniczne
I
MWE9008 MWE9004
Nr produktu: 9600000363 9600000362
Zasięg wykrywania
Czujniki przednie:
Strefa zatrzymania:
Zakres pomiaru:
od ok. 0,10 m do 0,25 m
od ok. 0,25 m do 0,95 m
Zasięg wykrywania
Czujniki tylne:
Strefa zatrzymania:
Zakres pomiaru:
od ok. 0,10 m do 0,30 m
od ok. 0,30 m do 1,80 m
Częstotliwość
ultradźwięków: 40 kHz
Napięcie zasilające: 9 – 30 Volt
Pobór prądu: maksymalnie 220 mA
Temperatura robocza: 25 °C do +70 °C
Atest:
WSKAZÓWKA
Czujniki można lakierować. Producent zaleca lakierowanie
w specjalistycznym warsztacie.
8
MWE9004-9008F-IO-16s.book Seite 202 Montag, 29. August 2016 8:40 20
1/252