Shimano DH-2N80 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą spowodować poważne obrażenia
rowerzysty. Zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić czy koła są dobrze zamocowane. Jeżeli koła są
w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą one wypaść z roweru, czego konsekwencją
może być poważne zranienie.
Należy sprawdzić, czy lampa świeci normalnie podczas jazdy nocą.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Piasta z dynamem generuje bardzo wysokie napięcie. Nie wolno dotykać zacisku
piasty podczas jazdy rowerem lub gdy koło obraca się. Dotknięcie zacisku piasty może
spowodować porażenie elektryczne.
Sprawdzić stopień równoległości zakończenia widełek. Jeśli zakończenie widełek
jest w dużym stopniu nierównoległe, deformacja osi piasty może powodować hałas
powstający wskutek przeszkody wewnątrz piasty.
Zamontować piastę z dynamem na widelcu tak, aby strona z zaciskiem znajdowała
się z prawej strony, patrząc w kierunku przodu roweru. Jeśli strona z zaciskiem jest
skierowana w lewo, piasta może niepoprawnie obracać się podczas jazdy.
Przed użyciem piasty z dynamem należy sprawdzić, czy zacisk piasty jest pewnie
zamocowany.
W lampie przedniej należy użyć żarówki 6 V / 2,4 W.
Jeśli żarówka w lampie przedniej lub tylnej ulegnie przepaleniu, na pozostałą żarówkę
zostanie podane nadmierne napięcie, co skróci jej okres eksploatacji, w związku
z czym przepalone żarówki należy wymieniać jak najszybciej.
Lampy z układami elektrycznymi, takie jak lampy automatyczne, mogą ulec
uszkodzeniu w przypadku jazdy rowerem z dużą szybkością.
Jeśli lampa jest często włączana podczas jazdy z dużą szybkością, spowoduje to
skrócenie okresu eksploatacji żarówek.
Nie należy demontować wewnętrznego mechanizmu piasty.
Nie nakładać żadnego smaru lub oleju do wnętrza piasty, gdyż może on wydostać się i
spowodować problemy z przewodzeniem.
Piasta z dynamem spowoduje, że będzie nieco trudniej obracać kołem z powodu
magnesu wewnątrz piasty.
Gwarancja nie obejmuje zakresu normalnego zużycia lub degradacji wynikającej
z normalnego użytkowania.
UWAGA:
DH-T660- 2N
DH-2N72
DH-2N80-
E
Techniczna instrukcja serwisowa
Montaż koła przedniego
Zamontować koło tak, aby strona z zaciskiem piasty znajdowała się
z prawej strony, patrząc w kierunku przodu roweru, oraz tak, aby zacisk piasty był
dopasowany do widelca lub wspornika kosza.
Kontynuować montaż zgodnie z procedurą pokazaną na ilustracji tak, aby zacisk
był skierowany w górę. Po założeniu dźwigni Quick release nie należy na siłę
obracać zacisku.
Przedni widelec
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Zacisk
Sprężyna śrubowa stożkowa
Zacisk
Wspornik błotnika
Nakrętka Quick release
Zębata podkładka osi jest zbędna dla
typu Quick release.
Podłączyć dwie linki, sprawdzając
prawidłowy przepływ prądu.
Uwaga:
Połączenie linek
Należy uważać, aby nie pomylić linki ramy i linki lampy.
Jeśli linki zostaną niepoprawnie podłączone, lampa nie
będzie świecić.
Przed połączeniem należy skręcić linki, aby trzymały
się razem.
Zalecane dane techniczne linki.
Połączyć linki w sposób pokazany na poniższej ilustracji.
Podczas łączenia linek należy zdrapać farbę z zacisku ramy
lampy i zacisku lampy.
Uwaga:
Linka
Izolacja
Uwaga:
Złącze lampy
Zacisk ramy
Linka lampy
Linka ramy
Osłona złącza (szara)
Osłona złącza (czarna)
Zacisk ramy
Złącze lampy
Około 16 mm
Około
16 mm
Zacisk dynama piasty
Rowek
Uwaga:
Zgiąć linki i poprowadzić je wzdłuż
wyżłobień.
Włożyć
Zgiąć
Linki nie mogą się dotykać.
Uwaga:
Ustawić
w odpowiednim
kierunku.
Naciskać do
usłyszenia kliknięcia.
Uwaga:
Linkę należy tak zamocować do widelca lub wspornika kosza,
aby nie dostała się ona między szprychy lub jakiekolwiek inne
części podczas jazdy. Jeśli położenie piasty może się podczas
jazdy zmieniać w stosunku do lampy, na przykład w przypadku
używania widelca amortyzowanego, należy się upewnić, że linka jest
podłączona tak, aby nie była za luźna lub zbyt naprężona w żadnym
punkcie zakresu ruchu.
Należy ją podłączyć tak, aby prąd z dynama przepływał przez linkę
od zacisku lampy piasty do zacisku ramy.
Aby odłączyć lampę od dynama, należy zdjąć obudowę złącza.
Nie wolno jeździć na rowerze ze zdjętą obudową złącza, gdyż może
to spowodować wciągnięcie linki przez koło roweru.
Podczas zdejmowania koła roweru należy najpierw zdjąć obudowę złącza.
Silne pociągnięcie za linki może spowodować ich zerwanie lub brak styku. Ponadto
podczas montażu koła należy najpierw zamocować je do widelca,
a następnie założyć obudowę złącza.
Obudowa
złącza
Zdjąć
Obudowa złącza
Połączyć
Linka
Przedni widelec
Sprawdzanie oświetlenia lampy
Obrócić koło przednie i sprawdzić, czy
lampa świeci się.
OSTRZEŻENIE
UWAGA
SI-2ZT0A-002-03
SI-2ZT0A-002
Uwaga: Specyfi kacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Typ Plecionka
Linka
Wielkość (AWG) 22
Średnica około 0,8 mm
Izolacja Średnica 1,8 - 2 mm
Przedni widelec
  • Page 1 1

Shimano DH-2N80 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla