Shimano SB-7S45 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem części należy
uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Luźne, zużyte lub uszkodzone części mogą
spowodować poważne obrażenia kierującego
rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych
części zamiennych Shimano.
Pełne zrozumienie zasady działania układu
hamulcowego roweru jest bardzo ważne.
Niewłaściwe użycie układu hamulcowego
roweru może spowodować utratę panowania
lub wypadek, a w rezultacie - poważne
obrażenia. Ponieważ każdy rower może
mieć inne charakterystyki prowadzenia,
należy nauczyć się odpowiedniej techniki
hamowania (w tym wyczucia siły nacisku
dźwigni hamulca i charakterystyki panowania
nad rowerem) oraz obsługi roweru. Można
to zrobić, konsultując się z profesjonalnym
sprzedawcą rowerów i czytając instrukcję
obsługi, a także poprzez praktyczne
doskonalenie techniki jazdy i hamowania.
Te dźwignie hamulca są wyposażone
w mechanizm przełączania trybu w celu
zapewnienia ich zgodności z hamulcami
Cantilever i hamulcami rolkowymi lub
hamulcami V-Brake z modulatorem.
Jeżeli zostanie wybrany niepoprawny
tryb, może dojść do zbyt silnego lub
zbyt słabego hamowania, co może
prowadzić do niebezpiecznego
wypadku.
Należy pamiętać o wybraniu trybu
zgodnego z instrukcjami podanymi
w poniższej tabeli.
C R
V
V
C
R
C/R
V
V
C R
C
R
Pozycja V-Brake
Pozycja trybu
Odpowiednie hamulce
Hamulec V-BRAKE
z modulatorem
Hamulce Cantilever
„C” oznacza pozycję trybu
zgodnego z hamulcami
Cantilever.
„R” oznacza pozycję trybu
zgodnego z hamulcami
rolkowymi.
„V” oznacza pozycję trybu
zgodnego z hamulcami
V-BRAKE z modulatorem
siły.
Dźwigni hamulca z mechanizmem
przełączania trybu należy używać
w powyższych kombinacjach.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą
techniczną instrukcję serwisową i zachować
ją na przyszłość.
UWAGA
– Aby uniknąć poważnych urazów:
Należy pamiętać o konieczności przesuwania
dźwigni tylko o jeden bieg i zmniejszenia siły
nacisku na pedały podczas zmiany biegów.
W przypadku próby wymuszenia działania
dźwigni zmiany biegów przy silnym nacisku
na pedały stopy mogą zsunąć się z pedałów,
a rower przewrócić się, powodując poważne
obrażenia.
UWAGA:
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia
lub pogorszenia parametrów roboczych
wynikających z normalnego użytkowania.
SI-65R0C-001
SB-7S45
BL-IM45
CJ-NX10
Techniczna instrukcja serwisowa
Przed użyciem należy przeczytać te
instrukcje wraz z instrukcjami serwisowymi
dotyczącymi piasty Inter-7.
Revo-shift lever operation
Korzystanie z dźwigni przerzutki
Revo-shift
Aby włączyć każdy z siedmiu biegów, należy obrócić
dźwignię przerzutki Revo.
Wskaźnik
Dźwignia przerzutki
Revo
Pedałowanie stanie się trudniejsze
Wskaźnik przesunie się w kierunku
7
Wskaźnik przesunie się w kierunku
1
Pedałowanie stanie się łatwiejsze
Montaż dźwigni
Zamontuj dźwignię w sposób pokazany na ilustracji.
7
s
2
1
2
1
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Kierownica
Kierownica
Śruba obejmy
Śruba zacisku
Klucz imbusowy 5 mm
Klucz imbusowy 5 mm
Chwyt
Krótki chwyt
Dokręć.
Dokręć.
f
22,2 mm
f
22,2 mm
W przypadku korzysta-
nia z krótkiego chwytu
Shimano prosty odcinek
kierownicy powinien
mieć długość przynaj-
mniej 157 mm. Dźwignię
przerzutki Revo-shift
należy przymocować do
tego prostego odcinka.
Pozostaw
0,5-milimetrową
szczelinę pomiędzy
dźwignią przerzutki
Revo-shift a krótkim
chwytem.
Odłączanie linki przerzutki
podczas wyjmowania tylnego
koła z ramy
C
J
-
N
X
1
0
J
A
P
A
N
LO
C
K
7s
2
1
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
LO
C
K
3
1
2
Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift na
1
.
Podczas wyjmowania tylnego koła z ramy
odłącz linkę od przyłącza kasety.
1.
Wyjmij pancerz z oparcia pancerza
przyłącza kasety, a następnie wyciągnij
linkę wewnętrzną ze szczeliny haka.
2.
Odkręć śrubę mocującą linki wewnętrznej
z kółka przyłącza kasety.
3.
Jeśli podczas wyciągania pancerza
z oparcia pancerza przyłącza kasety
występują trudności, należy w otwór kółka
przyłącza kasety włożyć klucz imbusowy
2 mm lub szprychę nr 14, a następnie
obrócić kółko, aby uwolnić linkę
wewnętrzną. Następnie należy najpierw
odkręcić śrubę mocującą linkę wewnętrzną,
po czym wyjąć pancerz z oparcia pancerza.
W przypadku ponownego użycia linki
należy zapoznać się z etapami od 8 do 10
w sekcji „Montaż linki zmiany biegów”.
Uwaga:
Wyjmij ze
szczeliny
Wyciągnij z oparcia
pancerza
Wyciągnij
z oparcia
pancerza.
Odkręć śrubę
mocowania linki
wewnętrznej.
Obróć
kółko
Przyłącze kasety
Ustaw na
1
Oparcie pancerza
Hak
Szczelina
Kółko przyłącza kasety
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
Otwór kółka
Klucz imbusowy 2 mm lub
szprycha nr 14
Montaż linki zmiany biegów
Użyj linki zmiany biegów z jednym wewnętrznym
bębnem linki.
Strona dźwigni przerzutki Revo-shift
Linka z jednym wewnętrznym bębnem
linki / SIS-SP40 (średnica 4 mm)
7s
7s
Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift na
1
. Następnie przesuń osłonę haka linki dźwigni
przerzutki Revo-shift w sposób pokazany na
ilustracji, aby ją zdjąć.
1.
Obróć osłonę regulacji linki tak, aby śruba
regulacji linki wystawała na około 7 - 8 mm.
Następnie poluzuj wkręt mocujący osłonę i
zdejmij osłonę wskaźnika.
2.
Przeciągnij linkę przez otwór w haku linki dźwigni
przerzutki Revo-shift, a następnie pociągnij linkę
tak, aby bęben na końcu linki znalazł się w otwo-
rze haka linki.
3.
Przeprowadź linkę wewnętrzną przez śrubę
regulacji linki. Jednocześnie pociągnij linkę,
zwracając uwagę, aby linka nie była pozaginana.
4.
Ustaw na
1
Osłona haka linki
Osłona regulacji linki
Wkręt mocujący osłonę
Osłona wskaźnika
Śruba
regulacyjna linki
7 - 8 mm
Prawidłowo Nieprawidłowo
Nieprawidłowo
Uważaj na końcówkę linki
Otwór haka linki
Bęben linki powinien
pewnie spoczywać
w otworze haka
linki.
Śruba regulacyjna linki
Nie należy ciągnąć linki zbyt silnie,
jeśli nie znajduje się ona w położeniu
pokazanym na ilustracji.
Popychaj linkę
palcami, aby nie
uległa zagięciu.
7s
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
Zamontuj osłonę wskaźnika za pomocą wkrętu
mocowania osłony, a następnie dokręć śrubę
regulacyjną tak, aby znalazła się z powrotem
w położeniu wyjściowym.
5.
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez pancerz
SIS-SP40 (przez koniec z końcówką plastikową).
6.
Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza jest
prawidłowo zamocowany w śrubie regulacji
linki dźwigni przerzutki Revo-shift, załóż śrubę
mocującą linkę wewnętrzną na linkę wewnętrzną.
7.
Owiń linkę wokół kółka przyłącza kasety i
przytrzymaj tak, aby nakrętka mocująca linki
wewnętrznej była skierowana na zewnątrz
(w stronę widełek tylnych), a następnie przesuń
płaską część podkładki mocującej linkę
wewnętrzną przez otwór w kółku.
8.
Śruba regulacyjna linki
Wkręt mocujący osłonę
Osłona wskaźnika
Końcówka aluminiowa
Końcówka plastikowa
Końcówka
plastikowa
Nakrętka mocująca linkę
wewnętrzną
Nakrętka mocująca
linkę wewnętrzną
Płaska część podkładki
mocującej linkę wewnętrzną
Otwór w kółku
Kółko
Moment dokręcania:
3,5 - 5,5 Nm
Podczas przykręcania śruby mocującej linkę
wewnętrzną naciągnij linkę wewnętrzną.
101 mm
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór.
10 mm
Podkładka mocująca
linkę wewnętrzną
Śruba mocująca linkę
wewnętrzną
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
Tej śruby mocującej linkę wewnętrzną
nie należy używać w połączeniu
z przyłączem kasety CJ-4S30.
Uwaga:
Strona przyłącza kasety
Załóż końcówkę plastikową.
Zdejmij końcówkę plastikową.
Wykonaj idealnie
okrągłe cięcie.
Jeśli konieczne jest obcięcie pancerza, należy
to zrobić w pobliżu końcówki plastikowej, gdy
jest ona nadal zamocowana. Następnie należy
nadać odciętej końcówce idealnie okrągły
kształt, po czym założyć końcówkę plastikową.
(Strona dźwigni)
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
2
1
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
7s
Zaczep
Linka wewnętrzna
Krążek
Hak
Oparcie pancerza
Szczelina
Hak
Otwór w krążku
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
Prowadnica
Prowadnica
Osłona końcówki
drutu z zaczepem
Prawidłowo
Nieprawidłowo
Przeciągnij przez
szczelinę.
Włóż w oparcie
pancerza.
Włóż śrubę mocowania
linki wewnętrznej.
Włóż w oparcie
pancerza.
Obróć
krążek.
Sprawdź, czy linka wewnętrzna jest
poprawnie osadzona w prowadnicy krążka.
Uwaga:
Jeśli łatwiej jest najpierw włożyć pancerz
w oparcie pancerza, w pierwszej kolejności
należy włożyć pancerz w oparcie pancerza,
a następnie włożyć klucz imbusowy 2 mm
lub szprychę nr 14 do otworu w krążku
przyłącza kasety, po czym obrócić krążek
tak, aby śruba mocująca linkę wewnętrzną
weszła w otwór w krążku.
Obróć linkę o 60° w lewo i zamocuj ją na
zaczepie.
9.
Podłącz linkę wewnętrzną do krążka w sposób
pokazany na ilustracji, przeciągnij linkę przez
szczelinę we wsporniku przyłącza kasety, a
następnie poprawnie włóż koniec pancerza
w oparcie pancerza.
10.
Zamontuj osłonę końcówki drutu z zaczepem
do dźwigni przerzutki Revo.
11.
Zamocuj linkę do
ramy za pomocą
obejm pancerza.
12.
10 cm
10 cm
15 cm
Obejmy pancerza
Regulacja przyłącza kasety
Przesuń dźwignię przerzutki Revo z położenia
1
w położenie
4
. Upewnij się, że czerwone
lub żółte linie regulacji na wsporniku przyłącza
kasety i krążku są do siebie dopasowane.
1.
C
J
-
N
X
1
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Czerwone lub żółte linie regulacji
7s
Ustaw na
4
C
J-
N
X10
J
A
P
A
N
L
O
C
K
C
J-
N
X1
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Czerwone lub żółte linie regulacji na przyłączu
kasety znajdują się w dwóch miejscach.
Należy użyć linii, które są najlepiej widoczne.
Gdy rower jest postawiony
Gdy rower jest odwrócony
Powinny być proste
Powinny być proste
Krążek przyłącza
kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Wspornik
przyłącza kasety
Krążek przyłącza
kasety
7s
Jeśli czerwone lub żółte linie regulacji nie są
dopasowane, obróć śrubę regulacji linki dźwigni
przerzutki Revo w celu ich dopasowania.
Następnie należy przesunąć dźwignię przerzutki
Revo jeszcze raz z położenia
4
w położenie
1
i z powrotem w położenie
4
, a następnie
ponownie wykonać kontrolę, aby się upewnić,
że czerwone lub żółte linie regulacji są
dopasowane.
Śruba regulacyjna linki
Po wyregulowaniu przyłącza kasety odetnij
nadmiar linki wewnętrznej i załóż końcówkę
wewnętrzną.
2.
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
Końcówka
wewnętrzna
15 - 20 mm
Uwaga: Dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia
w wyniku wprowadzenia ulepszeń. (Polski)
2
1
3
7
s
|Hamulce rolkowe
SI-65R0C-001-03
Obróć
linkę o 60°
  • Page 1 1

Shimano SB-7S45 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla