Shimano SL-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions
CJ-8S2 0
JAPAN
LO
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LOCK
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LO
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S2 0
JAPAN
L
O
C
K
L
O
C
K
Informacje ogólne dotyczące
bezpieczeństwa
– Aby uniknąć poważnych urazów:
– Aby uniknąć poważnych urazów:
OSTRZEŻENIE
UWAGA
UWAGA:
Jeżeli zostanie wybrany
niepoprawny tryb, może dojść do
zbyt silnego lub zbyt słabego
hamowania, co może prowadzić do
niebezpiecznego wypadku.
Należy pamiętać o wybraniu trybu
zgodnego z instrukcjami podanymi
w poniższej tabeli.
Pozycja trybu
C/R
Pozycja V-Brake
Odpowiednie hamulce
Hamulce Cantilever
Hamulce rolkowe
Hamulce V-Brake
z modulatorem
"C” oznacza pozycję
trybu zgodnego
z hamulcami Cantilever.
"R” oznacza pozycję
trybu zgodnego
z hamulcami rolkowymi.
W przypadku korzystania
z krótkiego chwytu Shimano
prosty odcinek kierownicy
powinien mieć długość
przynajmniej 166 mm.
Dźwignię przerzutki Revo-
shift należy przymocować
do tego prostego odcinka.
Jeśli podczas wyciągania pancerza z opar-
cia pancerza przyłącza kasety występują
trudności, należy w otwór kółka przyłącza
kasety włożyć klucz imbusowy 2 mm lub
szprychę nr 14, a następnie obrócić kółko,
aby uwolnić linkę wewnętrzną. Następnie
należy najpierw odkręcić śrubę mocującą
linkę wewnętrzną, po czym wyjąć pancerz
z oparcia pancerza.
Pozostaw
0,5-milimetrową
szczelinę pomiędzy
dźwignią przerzutki
Revo-shift a krótkim
chwytem.
Moment dokręcania:
2 - 2,5 Nm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
0,1 - 0,2 Nm
Moment dokręcania:
4 - 6 Nm
"V” oznacza pozycję
trybu zgodnego
z hamulcami V-Brake
z modulatorem siły.
Dźwigni hamulca z mechanizmem przełączania
trybu należy używać w powyższych
kombinacjach.
Należy pamiętać o konieczności przesuwania
dźwigni tylko o jeden bieg i zmniejszenia siły
nacisku na pedały podczas zmiany biegów.
W przypadku próby wymuszenia działania
dźwigni zmiany biegów przy silnym nacisku
na pedały stopy mogą zsunąć się z pedałów,
a rower przewrócić się, powodując poważne
obrażenia.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie
normalnego zużycia lub pogorszenia działania
wynikającego z normalnego użytkowania.
SI-6FD0A
SL-8S20
BL-IM65
CJ-8S20
Odłączanie linki przerzutki podczas
wyjmowania tylnego koła z ramy
Podczas wyjmowania tylnego koła z ramy
odłącz linkę od przyłącza kasety.
Użyj linki zmiany biegów z jednym wewnętrznym bębnem linki.
Linka z jednym wewnętrznym bębnem
linki / SIS-SP40 (średnica 4 mm)
(Strona dźwigni)
Obróć linkę
o 60°
Zdejmij końcówkę plastikową.
Wykonaj idealnie
okrągłe cięcie.
Uwaga: Tej śruby mocującej linkę wewnętrzną
nie należy używać w połączeniu
z przyłączem kasety CJ-4S30.
Uwaga:
Sprawdź, czy linka wewnętrzna jest po-
prawnie osadzona w prowadnicy kółka.
Załóż końcówkę plastikową.
Śruba mocująca linki wewnętrznej
10 mm
101 mm
Prawidłowo
Nieprawidłowo
(czarne)
Techniczna instrukcja serwisowa
Przed użyciem należy przeczytać te
instrukcje wraz z instrukcjami serwisowymi
dotyczącymi piasty Inter-8.
Korzystanie z dźwigni przerzutki
Revo-shift
Montaż linki zmiany biegów
Regulacja przyłącza kasety
Montaż dźwigni
Aby włączyć każdy z ośmiu biegów, należy obrócić
dźwignię przerzutki Revo-shift.
Pedałowanie stanie się trudniejsze
Pedałowanie stanie się łatwiejsze
Wskaźnik przesunie się w kierunku
Wskaźnik przesunie się w kierunku .
Zamontuj dźwignię w sposób pokazany na ilustracji.
Dźwignia przerzutki
Revo-shift
Wspornik
Szczelina
Śruba mocująca linki wewnętrznej
Kółko przyłącza kasety
Otwór w śrubie regulacyjnej linki
Wyżłobienie w prowadnicy linki
Otwór w zespole
nawijarki
Wgłębienie w zespole nawijarki
Płaska część
podkładki mocującej
linkę wewnętrzną
Otwór w kółku
Otwór w kółku
Śruba regulacyjna linki
Końcówka wewnętrzna
Prowadnica
10 cm
10 cm
15 cm
Obejmy pancerza
Prowadnica
Kółko
Nakrętka
mocująca linki
wewnętrznej
Wkręt mocujący osłonę
Osłona górna
Oparcie pancerza
Ustaw na .
Ustaw na .
Ustaw na .
Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift na .
Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift na .
Ustaw dźwignię przerzutki Revo-shift na .
Wyjmij pancerz z oparcia pancerza
przyłącza kasety, a następnie wyciągnij
linkę wewnętrzną ze szczeliny pancerza.
Odkręcić wkręt mocujący osłonę, a następnie
wyjąć osłonę górną.
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez pancerz SIS-
SP40 (przez koniec z końcówką plastikową).
Obróć linkę o 60° w lewo i zamocuj ją na
zaczepie.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na wsporniku
przyłącza kasety i kółku są do siebie dopasowane.
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety
znajdują się w dwóch miejscach. Należy
użyć linii, które są najlepiej widoczne.
Podłącz linkę wewnętrzną do kółka w sposób
pokazany na ilustracji, przeciągnij linkę przez
szczelinę we wsporniku przyłącza kasety,
a następnie poprawnie włóż koniec pancerza
w oparcie pancerza.
Po wyregulowaniu przyłącza kasety odetnij
nadmiar linki wewnętrznej i załóż końcówkę
wewnętrzną.
Jeśli łatwiej jest najpierw włożyć pancerz
w oparcie pancerza, w pierwszej kolejności
należy włożyć pancerz w oparcie pancerza,
a następnie włożyć klucz imbusowy 2 mm
lub szprychę nr 14 do otworu w kółku
przyłącza kasety, po czym obrócić krążek
tak, aby śruba mocująca linkę wewnętrzną
weszła w otwór w kółku.
Ta instrukcja serwisowa wyjaśnia sposób obsługi i kon-
serwacji części rowerowych Shimano, użytych w Twoim
nowym rowerze. W przypadku wszelkich pytań odnośnie
do roweru lub innych spraw, niezwiązanych z częściami
Shimano, proszę się skontaktować ze sprzedawcą lub
producentem roweru.
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne
mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Jeśli żółte linie regulacji nie są dopasowane,
obróć śrubę regulacji linki dźwigni przer-
zutki Revo-shift w celu ich dopasowania.
Następnie przesuń dźwignię przerzutki Revo-
shift jeszcze raz z położenia w położenie
i z powrotem w położenie , a potem
ponownie wykonaj kontrolę, aby upewnić
się, że żółte linie regulacji są dopasowane.
Jeśli konieczne jest obcięcie pancerza, należy to
zrobić w pobliżu końcówki plastikowej, gdy jest ona
nadal zamocowana. Następnie należy nadać odciętej
końcówce idealnie okrągły kształt, po czym założyć
końcówkę plastikową.
n Strona dźwigni przerzutki Revo-shift
n Strona przyłącza kasety
Odkręć śrubę mocującą linki wewnętrznej
z kółka przyłącza kasety.
Załóż osłonę górną i dokręć wkręt mocujący
osłonę.
Przeciągnąć linkę wewnętrzną przez otwór
zespołu nawijarki i otwór w śrubie regulacji
linki. Następnie włożyć linkę wewnętrzną
w wyżłobienie prowadnicy linki i przeciągnąć linkę
wewnętrzną tak, aby bęben linki wewnętrznej
wszedł we wgłębienie w zespole nawijarki.
Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza jest
prawidłowo zamocowany w śrubie regulacji
linki dźwigni przerzutki Revo-shift, załóż śrubę
mocującą linkę wewnętrzną na linkę wewnętrzną.
Owiń linkę wokół kółka przyłącza kasety
i przytrzymaj tak, aby nakrętka mocująca
linki wewnętrznej była skierowana na zewnątrz
(w stronę zakończenia widełek), a następnie
przesuń płaską część podkładki mocującej linkę
wewnętrzną przez otwór w kółku.
Zamocuj linkę do ramy za pomocą obejm
pancerza.
Kierownica
Krótki chwyt
Otwór kółka
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
Klucz imbusowy 2 mm
lub szprycha nr 14
Uwaga:
W przypadku ponownego użycia linki
należy zapoznać się z etapami od 7 do 9
w sekcji "Montaż linki zmiany biegów”.
Śruba obejmy
Śruba obejmy
Chwyt
Klucz imbusowy 3 mm
Klucz imbusowy 5 mm
Dokręcić
Wyciągnij z oparcia
pancerza.
1
1
1
1
3
2
2
2
2
1
2
3
3
4
Wyjmij ze
szczeliny.
Odkręć śrubę mocowania
linki wewnętrznej.
Włóż
w oparcie
pancerza.
Przeciągnij
przez szczelinę.
Powinny być proste
Powinny być proste
Gdy rower jest postawiony
Gdy rower jest odwrócony
Włóż
w oparcie
pancerza.
Włóż śrubę mocowania
linki wewnętrznej.
Obróć
kółko.
Obróć
kółko.
Wyciągnij
z oparcia
pancerza.
Dokręcić
f 22,2 mm
f 22,2 mm
Wskaźnik
Przyłącze kasety
Wkręt mocujący osłonę
Końcówka aluminiowa Końcówka plastikowa
Zaczep
Żółte linie regulacji
Linka wewnętrzna
Kółko
Wspornik
Wspornik
Oparcie pancerza
Kółko przyłącza
kasety
Kółko przyłącza
kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Szczelina
Końcówka plastikowa
Osłona górna
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór.
Podczas przykręcania śruby mocującej linkę
wewnętrzną naciągnij linkę wewnętrzną.
Nakrętka mocująca
linki wewnętrznej
Podkładka mocująca
linkę wewnętrzną
Śruba mocująca linkę
wewnętrzną
1.
1.
1.
2.
2.
5.
8.
9.
2.
3.
4.
3.
6.
7.
10.
15 - 20 mm
Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub
uszkodzone części mogą spowodować poważne
obrażenia kierującego rowerem. Zalecamy
stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Bardzo ważne jest dokładne zrozumienie zasady
działania układu hamulcowego roweru.
Niewłaściwe użycie układu hamulcowego roweru
może spowodować utratę panowania lub wypadek,
a w rezultacie — poważne obrażenia. Ponieważ
każdy rower może mieć inne charakterystyki
prowadzenia, należy nauczyć się odpowiedniej
techniki hamowania (w tym wyczucia siły nacisku
dźwigni hamulca i charakterystyki panowania nad
rowerem) oraz obsługi roweru. Można to zrobić,
konsultując się z profesjonalnym sprzedawcą
rowerów i czytając instrukcję obsługi, a także
praktycznie doskonaląc technikę jazdy
i hamowania.
Te dźwignie hamulca są wyposażone w mechanizm
przełączania trybu w celu zapewnienia ich
zgodności z hamulcami Cantilever i hamulcami
rolkowymi lub hamulcami V-Brake z modulatorem.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną
instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
SI-6FD0A-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
8
1
1
1
1
1
4
4
4
4
1
4
  • Page 1 1

Shimano SL-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions