Shimano ST-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Regulacja przyłącza kasety
Montaż linki zmiany biegów
Montaż dźwigni
Działanie dźwigni zmiany biegów
C
R
V
V
C
R
Uwaga: W związku z wprowadzaniem ulepszeń dane techniczne
mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
- Aby uniknąć poważnych urazów:
Przed zamontowaniem cści należy uważnie
przeczyt niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte
lub uszkodzone części mogą spowodować
poważne obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
Bardzo ważne jest dokładne zrozumienie
zasady dziania układu hamulcowego roweru.
Niewłaściwe użycie układu hamulcowego
roweru może spowodować utratę panowania
lub wypadek, a w rezultacie - poważne
obrażenia. Ponieważ każdy rower może mi
inne charakterystyki prowadzenia, należy
nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania
(w tym wyczucia sy nacisku dźwigni hamulca
i charakterystyki panowania nad rowerem) oraz
obugi roweru. Można to zrobić, konsultując
się z profesjonalnym sprzedawcą rowerów
i czytając instrukcję obsługi, a także praktycznie
doskonaląc technikę jazdy i hamowania.
Te dźwignie hamulca są wyposażone w mechanizm
przełączania trybu w celu zapewnienia ich
zgodności z hamulcami Cantilever i hamulcami
rolkowymi lub hamulcami V-Brake z modulatorem.
Jeżeli zostanie wybrany niepoprawny
tryb, może dojść do zbyt silnego lub zbyt
słabego hamowania, co może prowadzić
do niebezpiecznego wypadku.
Należy pamiętać o wybraniu trybu
zgodnego z instrukcjami podanymi
w poniższej tabeli.
Pozycja trybu
Odpowiednie hamulce
C
R
V
V
C
R
C/R
Pozycja V-Brake
„C” oznacza pozycję trybu
zgodnego z hamulcami
Cantilever.
„R” oznacza pozycję trybu
zgodnego z hamulcami
rolkowymi.
„V” oznacza pozycję trybu
zgodnego z hamulcami
V-BRAKE z modulatorem
siły.
Hamulec V-BRAKE
z modulatorem
Hamulce Cantilever
Hamulce rolkowe
wigni hamulca z mechanizmem przełączania
trybu naly używać w powyższych
kombinacjach.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną
instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
- Aby uniknąć poważnych urazów:
Należy pamiętać o koniecznci przesuwania
wigni tylko o jeden bieg i zmniejszenia siły
nacisku na pedały podczas zmiany biegów.
W przypadku próby wymuszenia dziania dźwigni
zmiany biegów przy silnym nacisku na pedały stopy
mogą zsunąć się z pedów, a rower przewrócić
się, powodując poważne obrażenia.
UWAGA:
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani
pogorszenia działania wynikających z normalnego
użytkowania.
SI-6JB0A
ST-8S20
BL-IM65
CJ-8S20
Techniczna instrukcja serwisowa
Przed użyciem należy przeczytać te
instrukcje wraz z instrukcjami serwisowymi
dotyczącymi piasty Inter-8.
Po zdjęciu palca z dźwigni A / przycisku B po
zakończeniu zmiany biegów dźwignia i przycisk
zawsze wracają do położenia początkowego.
Wskaźnik
Przycisk B:
Pedałowanie stanie się łatwiejsze.
(wskaźnik przesuwa się w stronę
1
)
Dźwignia A:
Pedałowanie stanie się trudniejsze.
(wskaźnik przesuwa się w stronę
8
)
Zamontuj dźwignię w sposób pokazany na ilustracji.
Zastosować chwyt kierownicy
o maksymalnej średnicy zewnętrznej 32 mm.
Śruba obejmy
Kierownica
Klucz imbusowy 5 mm
Chwyt
Śruba obejmy
Chwyt
Klucz imbusowy 5 mm
Dokręcić
Dokręcić
22,2 mm
22,2 mm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
Moment dokręcania:
4 - 6 Nm
1.
2.
3.
2.
3.
1.
4.
7.
6.
5.
8.
9.
1.
2.
10.
Odłączanie linki przerzutki podczas
wyjmowania tylnego koła z ramy
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LOCK
Podczas wyjmowania tylnego koła z ramy
odłącz linkę od przyłącza kasety.
Przyłącze kasety
Ustaw na
1
.
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
1
.
Wyjmij pancerz z oparcia pancerza
przyłącza kasety, a następnie wyciągnij linkę
wewnętrzną ze szczeliny pancerza.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
Pancerz
Szczelina
Oparcie pancerza
Wyciągnij z oparcia
pancerza.
Wyjmij ze
szczeliny.
Odkręć śrubę mocującą linki wewnętrznej
z kółka przyłącza kasety.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kółko przyłącza kasety
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
Jeśli podczas wyciągania pancerza z oparcia
pancerza przyłącza kasety występują
trudności, należy w otwór kółka przyłącza
kasety włożyć klucz imbusowy 2 mm lub
szprychę nr 14, a następnie obrócić kółko,
aby uwolnić linkę wewnętrzną. Następnie
należy najpierw odkręcić śrubę mocującą
linkę wewnętrzną, po czym wyjąć pancerz
z oparcia pancerza.
Wyciągnij
z oparcia
pancerza.
Obróć
kółko.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Uwaga:
Użyj linki zmiany biegów z jednym wewnętrznym
bębnem linki.
Linka z jednym wewnętrznym bębnem
linki / SIS-SP40 (średnica 4 mm)
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
1
.
Strona dźwigni zmiany biegów
Odkręcić wkręt mocujący osłonę, a następnie
wyjąć osłonę linki.
Osłona linki
Wkręt mocujący osłonę
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór w śrubie
regulacji linki. Następnie zamocować linkę
wewnętrzną o wyżłobienie w zespole nawijarki
i przeciągnąć linkę wewnętrzną tak, aby wewnętrzny
bęben linki wszedł w otwór w zespole nawijarki.
Otwór w śrubie regulacyjnej linki
Wyżłobienie w zespole nawijarki
Otwór w zespole nawijarki
Założyć osłonę linki i dokręcić wkręt mocujący
osłonę.
Osłona linki
Wkręt mocujący osłonę
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez pancerz SIS-
SP40 (przez koniec z końcówką plastikową).
(Strona dźwigni)
Końcówka plastikowa
Końcówka aluminiowa
Jeśli konieczne jest obcięcie pancerza, należy
to zrobić w pobliżu końcówki plastikowej, gdy
jest ona nadal zamocowana. Następnie należy
nadać odciętej końcówce idealnie okrągły kształt,
po czym założyć końcówkę plastikową.
Zdejmij końcówkę plastikową.
Wykonaj idealnie
okrągłe cięcie.
Załóż końcówkę plastikową.
Końcówka
plastikowa
Strona przyłącza kasety
Po sprawdzeniu, czy koniec pancerza jest
prawidłowo zamocowany w śrubie regulacji linki
dźwigni zmiany biegów, założyć śrubę mocującą
linkę wewnętrzną na linkę wewnętrzną.
Śruba mocująca linkę wewnętrzną
Uwaga: Tej śruby mocującej linkę wewnętrzną nie należy
używać w połączeniu z przyłączem kasety CJ-4S30.
Przeciągnij linkę wewnętrzną przez otwór.
10 mm
Nakrętka mocująca
linkę wewnętrzną
Podkładka mocująca
linkę wewnętrzną
Śruba mocująca linkę
wewnętrzną
(czarne)
101 mm
Podczas przykręcania śruby mocującej linkę
wewnętrzną naciągnij linkę wewnętrzną.
Owiń linkę wokół kółka przyłącza kasety i przytrzymaj
tak, aby nakrętka mocująca linki wewnętrznej była
skierowana na zewnątrz (w stronę zakończenia
widełek), a następnie przesuń płaską część podkładki
mocującej linkę wewnętrzną przez otwór w kółku.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Otwór w kółku
Kółko
Płaska część podkładki
mocującej linkę
wewnętrzną
Nakrętka
mocująca
linkę
wewnętrzną
Obróć linkę o 60° w lewo i zamocuj ją na zaczepie.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Obróć
linkę
o 60°.
Zaczep
Podłącz linkę wewnętrzną do kółka w sposób
pokazany na ilustracji, przeciągnij linkę przez szczelinę
we wsporniku przyłącza kasety, a następnie poprawnie
włóż koniec pancerza w oparcie pancerza.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Kółko
Pancerz
Linka wewnętrzna
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
Przeciągnij przez
szczelinę.
Włóż w oparcie
pancerza.
Pancerz
Szczelina
Oparcie pancerza
Jeśli łatwiej jest najpierw włożyć pancerz
w oparcie pancerza, w pierwszej kolejności
należy włożyć pancerz w oparcie pancerza,
a następnie włożyć klucz imbusowy 2 mm
lub szprychę nr 14 do otworu w kółku
przyłącza kasety, po czym obrócić krążek
tak, aby śruba mocująca linkę wewnętrzną
weszła w otwór w kółku.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Obróć
kółko.
Włóż w oparcie
pancerza.
Otwór w kółku
Klucz imbusowy 2 mm lub szprycha nr 14
Sprawdź, czy linka wewnętrzna jest
poprawnie osadzona w prowadnicy kółka.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Prowadnica Prowadnica
Prawidłowo Nieprawidłowo
Zamocuj linkę do ramy za pomocą obejm
pancerza.
Obejmy pancerza
15 cm
10 cm
10 cm
Ustawić dźwignię zmiany biegów na
4
.
Upewnij się, że żółte linie regulacji na wsporniku
przyłącza kasety i kółku są do siebie dopasowane.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Żółte linie regulacji
Żółte linie regulacji na przyłączu kasety
znajdują się w dwóch miejscach. Należy użyć
linii, które są najlepiej widoczne.
Gdy rower jest postawiony
Gdy rower jest odwrócony
Powinny być proste
Powinny być proste
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kółko przyłącza
kasety
Kółko przyłącza
kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Wspornik przyłącza
kasety
Jeśli żółte linie regulacji nie są dopasowane,
należy obrócić śrubę regulacji linki dźwigni
przerzutki w celu ich dopasowania. Następnie
należy przesunąć dźwignię przerzutki jeszcze
raz z położenia
4
w położenie
1
i z powrotem
w położenie
4
, a potem ponownie wykonać
kontrolę, aby upewnić się, że żółte linie regulacji
są dopasowane.
Śruba regulacyjna linki
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Po wyregulowaniu przyłącza kasety odetnij
nadmiar linki wewnętrznej i załóż końcówkę
wewnętrzną.
Końcówka wewnętrzna
15-20 mm
SI-6JB0A-03
UWAGA
Otwór kółka
Klucz imbusowy 2 mm lub szprycha nr 14
Uwaga:
W przypadku ponownego użycia linki należy
zapoznać się z etapami od 7 do 9 w sekcji
„Montaż linki zmiany biegów”.
Ustaw na
1
.
Ustaw na
4
.
Odkręć śrubę
mocowania linki
wewnętrznej.
Włóż śrubę
mocowania linki
wewnętrznej.
  • Page 1 1

Shimano ST-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla