Czynności zmiany biegu
Rodzaj zmiany biegów Działanie dźwigni
Dźwignia (b) również zostanie przesunięta, gdy
używana jest dźwignia (a); należy uważać, aby nie
nacisnąć dźwigni (b). Podobnie nie należy naciskać
dźwigni (a) podczas używania dźwigni (b). Jeśli
obydwie dźwignie zostaną naciśnięte jednocześnie,
zmiana biegu nie nastąpi.
Najmniejsza
tarcza
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Naciśnij dźwignię (a) i
przytrzymaj aż do zakoń-
czenia zmiany biegu.
Naciśnij dźwignię (b) i
przytrzymaj aż do zakoń-
czenia zmiany biegu.
Aby osiągnąć najlepsze działanie, zalecamy zastosowanie
następującej kombinacji.
Dźwignia (a)
Dźwignia (a)
Dźwignia (b)
Dźwignia (b)
Środkowa tar-
cza mechani-
zmu korbowego
Największa
tarcza
Największa
tarcza
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Najmniejsza
tarcza
Techniczna instrukcja serwisowa SI-6K60B-001
ST-6603
Ogólne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub uszkodzone części
mogą spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych
Shimano.
• Dokładnie przeczytać niniejszą Techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek
jest bardzo odradzane, ponieważ mają one tendencję do
pogarszania działania przerzutki SIS, ze względu na duże
opory linek.
• Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar
specjalny (SIS-SP41). Nie należy stosować smaru DURA-
ACE lub innych smarów. W przeciwnym razie może dojść do
pogorszenia działania przerzutki.
• W tabeli przedstawiono obsługiwane liczniki.
Czujnik przerzutki SC-6502
Czujnik przerzutki SM-SC70
• Należy się zapoznać również z instrukcją obsługi licznika.
• Szczegółowe informacje na temat montażu i konserwacji
zawarte są w instrukcji serwisowej ST-6600.
• Przeczytać te instrukcje przed użyciem, wraz z instrukcjami
serwisowymi FD-6603.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego
zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
Pozycja
łańcucha
Symptom
Ścinanie
Działanie dźwigni
Ruch przedniej przerzutki
Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
W zależności od pozycji łańcucha po zmianie przełożenia, łańcuch może trzeć o zewnętrzną część
wózka lub o wewnętrzną część wózka przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny dźwięk.
Jeśli coś takiego się wydarzy, można delikatnie nacisnąć dźwignię (a) lub dźwignię (b), aby nieco
poruszyć przednią przerzutkę, tak by nie dotykała łańcucha. Ta operacja nazywana jest „dostraja-
niem”. Dostrajanie może być wykonane bez względu na to, czy łańcuch znajduje się na najwięk-
szej, średniej lub najmniejszej tarczy. Jeśli da się słyszeć dźwięk, gdy łańcuch znajdzie się na jed-
nej z pozycji pokazanej poniżej, należy wykonać dostrajanie, aby wyeliminować zgrzyty.
(Uderza)
Dźwignia (a)
Kliknięcie
(Uderza)
D źwigni a (b)
Kliknięcie
Łańcuch
Zewnętrzna płytka
Ruch przedniej przerzutki
Przed
dostrojeniem
Po dostrojeniu
Dostrajanie
Łańcuch
Wewnętrzna płytka
Ruch przedniej przerzutki
Przed
dostrojeniem
Po dostrojeniu
Dostrajanie
Łańcuch styka
się z zewnętrzną
częścią wózka
Łańcuch styka
się z wewnętrzną
częścią wózka
Największa
tarcza
Mniejsze
koronki
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Mniejsze
koronki
Najmniejsza
tarcza
Mniejsze
koronki
Największa tarcza
Większe
koronki
Środkowa tarcza mecha-
nizmu korbowego
Większe
koronki
Najmniejsza
tarcza
Większe
koronki
Dźwignia (b)
Dźwignia (a)
SI-6K60B-001-03
Grupa ULTEGRA
Dźwignia przerzutki ST-6603
Pancerz SP41
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-6603
Mechanizm korbowy FC-6603
Przerzutka tylna RD-6600 (typ GS)
Piasta tylna FH-6600
Koronka CS-6600
Łańcuch CN-6600
Ślizg SM-SP17