Shimano ST-6703 Service Instructions

Typ
Service Instructions
• Dźwignia b: Zmiana tarczy ze średniej na
najmniejszą.
• Dźwignia a: Zmiana z najmniejszej tarczy na
średnią lub ze średniej na
największą.
•Dźwignia b: Zmiana tarczy z największej na
średnią.
2. Wsuń linkę tak, aby wystawała z boku na ok.
300 mm.
1. Wsunąć linkę prosto do środka z boku, jak
przedstawiono na ilustracji.
Podczas demontażu części w celu wymiany
linki można dla ułatwienia pracy zdjąć
obudowę dźwigni, jak pokazano na rysunku.
Czynności zmiany biegu
Dźwignia (b) również zostanie przesunięta, gdy
używana jest dźwignia (a); należy uważać, aby nie
nacisnąć dźwigni (b). Podobnie nie należy naciskać
dźwigni (a) podczas używania dźwigni (b). Jeśli
obydwie dźwignie zostaną naciśnięte jednocześnie,
zmiana biegu nie nastąpi.
Montaż linki zmiany biegów
Uwaga:
Należy uważać, aby nie zgiąć ani nie pocierać
linki podczas pracy. Należy włożyć linkę tak,
aby jej bębenek wsunął się maksymalnie daleko
w zwijarkę.
3. Poprowadzić linkę wewnętrzną do góry przez
szczelinę, co zostało pokazane na rysunku.
Pancerz można poprowadzić w dwóch
kierunkach: przez prowadnicę linki 1
(wewnątrz) albo prowadnicę linki 2 (na
zewnątrz).
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać
niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub uszkodzone
części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie
jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję
serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
Przednia dźwignia Dual Control ST-6703/5703 jest
przeznaczona do stosowania z trzyrzędowymi przednimi
tarczami mechanizmu korbowego; nie można jej stosować
z dwurzędowymi przednimi tarczami mechanizmu korbowego.
Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być
wykonywana jedynie, kiedy obraca się mechanizm korbowy.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni
pancerz i ślizgi.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby
zapewnić swobodne ślizganie się linki.
Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest
bardzo odradzane, ponieważ mają one tendencję do
pogarszania działania przerzutki SIS ze względu na duże
opory linek.
Do smarowania linki przerzutki stosowany jest smar specjalny.
Nie należy stosować smaru DURA-ACE ani innych środków
smarnych. W przeciwnym razie może dojść do pogorszenia
sprawności roboczej przerzutki.
• Szczegółowe informacje na temat montażu i konserwacji
znajdują się w instrukcji serwisowej ST-6700/5700.
• Przed rozpoczęciem pracy przeczytać niniejszą instrukcję
wraz z instrukcjami serwisowymi FD-6703 / 5703.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia
lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego
użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji,
konserwacji lub obsługi prosimy kierować do profesjonalnego
sprzedawcy rowerów.
Pozycja
łańcucha
Problem
Dostrajanie
Działanie dźwigni
Ruch przedniej przerzutki
Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
W zależności od pozycji łańcucha po zmianie przełożenia, łańcuch może trzeć o zewnętrzną
część wózka lub o wewnętrzną część wózka przedniej przerzutki, wydając charakterystyczny
dźwięk. Jeśli coś takiego się wydarzy, można delikatnie nacisnąć dźwignię (a) lub dźwignię (b),
aby nieco poruszyć przednią przerzutkę, tak by nie dotykała łańcucha. Ta operacja nazywana
jest "dostrajaniem”. Dostrajanie może być wykonane bez względu na to, czy łańcuch znajduje się
na największej, średniej lub najmniejszej tarczy. Jeśli da się słyszeć dźwięk, gdy łańcuch znajdzie
się w jednej z pozycji pokazanej poniżej, należy wykonać dostrajanie, aby wyeliminować zgrzyty.
(Uderza)
Dźwignia (a)
Kliknięcie
(Uderza)
Dźwignia (b)
Kliknięcie
Łańcuch
Płytka
zewnętrzna
Ruch przedniej przerzutki
Przed
dostrajaniem
Po dostrojeniu
dostrajanie
Łańcuch
Wewnętrzna
część wózka
Ruch przedniej przerzutki
Przed
dostrajaniem
Po dostrojeniu
dostrajanie
Łańcuch styka
się z zewnętrzną
częścią wózka
Łańcuch styka
się z wewnętrzną
częścią wózka
Największa
tarcza
Mniejsze
koronki
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Mniejsze
koronki
Najmniejsza
tarcza
Mniejsze
koronki
Największa tarcza
Większe
koronki
Środkowa tarcza
mecha nizmu
korbowego
Większe
koronki
Najmniejsza
tarcza
Większe
koronki
Dźwignia (b)
Dźwignia (a)
SI-6SE0B-002-03
Techniczna instrukcja
serwisowa
SI-6SE0B-002
ST-6703 / ST-5703
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na
stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
(Polish)
Pozycja wyjściowa dźwigni a
Dźwignia a
Dźwignia b
Kliknięcie
Kliknięcie
Zakończony
skok zmiany
przełożenia
Kliknięcie
Kliknięcie
Zakończony
skok zmiany
przełożenia
Nacisnąć dźwignię b co najmniej
dwa razy w celu ustawienia jej
w dolnym położeniu.
Nacisnąć co najmniej 2 razy
Dźwignia b
Szczelina
Moment dokręcania:
0,2 Nm
Obudowa dźwigni
Rzeczywisty
skok
Pełny skok zmiany przełożenia
Grupa ULTEGRA 105
Dźwignia Dual Control ST-6703 ST-5703
Pancerz OT-SP41 (SIS-SP41)
Biegi 30
Przerzutka przednia FD-6703 FD-5703
Mechanizm korbowy FC-6703 FC-5703
Tylna przerzutka (typ GS) RD-6700 RD-5700
Piasta tylna FH-6700 FH-5700
Kaseta zębatek CS-6700 CS-5700
Łańcuch CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Ślizg SM-SP17
Regulator przewodu SM-CA70 / SM-CA50
Jeśli użycie dźwigni a nie powoduje pełnego
skoku zmiany przełożenia tarczy, należy
ponownie użyć dźwigni a i przesunąć
ją (odległość X'), wykonując pełen
skok zmiany przełożenia (X).
  • Page 1 1

Shimano ST-6703 Service Instructions

Typ
Service Instructions