Shimano FC-M770-K Service Instructions

Typ
Service Instructions

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Ustawić tak, aby symbol D lub MEGA 9 na
największej tarczy był skierowany na zawnątrz,
i tak, aby liczby zębów na średniej i najmniejszej
tarczy były skierowane do wewnątrz, oraz aby
otwory były dopasowane do korby.
Typ pod oś-
Typ na obejmę-
Techniczna instrukcja serwisowa SI-1J10A-003
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Dane techniczne
Montaż mechanizmu korbowego
OSTRZEŻENIE
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być
dokręcane na przemian i stopniowo; nie należy dokręcać każdej ze śrub całkowicie
i jednorazowo. Należy użyć klucza dynamometrycznego, sprawdzając, czy momenty
dokręcania mieszczą się w przedziale 12 - 14 Nm. Ponadto po przejechaniu około
100 km należy ponownie sprawdzić momenty dokręcania za pomocą klucza
dynamometrycznego. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów
dokręcenia. Jeżeli momenty dokręcenia są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie
były dokręcane stopniowo i na przemian, ramię lewego mechanizmu korbowego
może spaść i może dojść do wywrócenia roweru.
Przed jazdą należy dokładnie sprawdzić korbę, w celu upewnienia się, że nie ma
pęknięć, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych usterek,
NIE wolno korzystać z roweru.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ
może to spowodować wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest
uszkodzony. Jeżeli naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy
wymienić łańcuch. Jeżeli nie zostanie to zrobione, może dojść do zerwania łańcucha
i poważnego zranienia.
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz
zostać uszkodzona i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia
roweru, co może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie
oryginalnych części zamiennych Shimano.
Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli
komponenty nie zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co
prowadzi do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją
na przyszłość.
Uwaga
Upewnić się, analizując tabelę danych technicznych produktu, czy kombinacja zębów
tarczy odpowiada konfiguracji zębów mechanizmu korbowego. W przypadku
zastosowania innych kombinacji odległość między tarczami będzie niewłaściwa,
a łańcuch może spaść i zostać uwięziony między tarczami.
Kiedy łańcuch jest w położeniu pokazanym na
rysunku, może stykać się z przednią przerzutką
i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
przerzucić łańcuch na kolejne, większe tarcze.
Jeśli korpus osi suportu nie jest ustawiony
równolegle, spadnie efektywność zmiany
biegów.
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy nie ma
luzu w połączeniu. Pamiętać również o
okresowym dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym
mechanizmem korbowym, nałożyć smar na połączenie i dokręcić ją do zalecanego
momentu.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Dodatkowo, jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego
sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych.
Lewą i prawą miskę nasmarować przed zamontowaniem.
W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego
typu łańcucha. Nie wolno stosować łańcucha o szerokich ogniwach.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym, a po umyciu
ponownie nasmarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości
tarcz i łańcucha.
Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi
prosimy kierować do profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
1, 2 Specjalnym narzędziem TL-FC32 / 36, zamontować prawą miskę (gwint lewoskrętny) i lewą miskę (gwint prawoskrętny).
Moment dokręcania: 35 - 50 Nm
3 Następnie nałożyć prawy mechanizm korbowy.
4 Zamontować część A lewego ramienia do osi prawego ramienia, tam gdzie rowek jest szerszy.
5 Do dokręcenia misek użyć TL-FC16/18.
Moment dokręcania: 0,7 - 1,5 Nm
6 Należy umieścić podkładkę blokującą, sprawdzić, czy trzpień podkładki jest na właściwym miejscu, i dokręcić śrubę lewego
mechanizmu korbowego. (klucz imbusowy 5 mm)
Uwaga: Każda śruba powinna być dokręcona z jednakowym momentem 12 - 14 Nm.
Przednia
tarcza
Tylna koronka
Sposób montażu podkładki
dystansowej
1 Sprawdzić, czy szerokość mufy osi suportu wynosi
68 mm czy 73 mm.
2 Następnie zamontować miskę, zgodnie z ilustracją
poniżej.
5
6
2
4
1
3
TL-FC16
TL-FC32
Podkładka
blokująca
Trzpień
podkładki
Podnieść
Uwaga:
Umieścić podkładkę blokującą
w prawidłowym ułożeniu, tak jak
pokazano na ilustracji.
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Podkładka
dystansowa
F
A
F
B
F
C
<
FC-M770-10 / FC-M770
>
Typ na obejmę-
Typ pod oś-
<
FC-M771-K
>
73 mm
F
A
68 mm
68 mm
Obejma systemu
mocowania typu
BB
73 mm
F
A
F
A
F
A
F
A
F
A
68 mm
68 mm
Mocowanie osłony
łańcucha
73 mm
73 mm
68 mm
Obejma systemu
mocowania typu
BB
73 mm
F
A
F
A
F
A
F
C
F
C
F
C
F
B
F
A
F
A
F
A
F
A
F
A
Typ do mocowania osłony łańcucha
FC-M770-10 / FC-M770
FC-M771-K
SI-1J10A-003-03
Szerokie
rozmieszczenie
rowków
(A)
Korpus osi suportu
Tuleja
Śruba
Adapter Adapter
Przerzutka przednia
Mechanizm korbowy
1
,
2
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
3
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Lewą i prawą miskę nasmarować
przed zamontowaniem.
Montaż tarcz mechanizmu
Największa tarcza/Średnia tarcza
Moment dokręcania: 14 - 16 Nm
Najmniejsza tarcza
Moment dokręcania: 16 - 17 Nm
Oznaczenie
Ramię mechanizmu
korbowego
Pamiętać o przeczytaniu razem z niniejszą instrukcją serwisową, instrukcji
systemu napędu przedniego.
• 10 przełożeń (FD) • 9 przełożeń (ST/SL)
Symbol modelu FC-M770-10 FC-M770 FC-M771-K
Kombinacja zębów mechanizmu
korbowego
42-32-24T 44-32-22T 48-36-26T
Średnica rozstawu śrub 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Długość ramienia mechanizmu
korbowego
165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
Linia łańcucha 50 mm 50 mm 50 mm
Szerokość korpusu osi suportu 68, 73 mm 68, 73 mm 68, 73 mm
Rozmiar gwintu BC1,37 (68, 73 mm) BC1,37 (68, 73 mm) BC1,37 (68, 73 mm)
Typ pod oś
Zamocować jak
pokazano na ilustracji.
  • Page 1 1

Shimano FC-M770-K Service Instructions

Typ
Service Instructions
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla