Pronar VMP-5ST | Pronar VMP6-ST ROZDZIAŁ 1
1.10
Modyfikacje maszyny bez pisemnej zgody Producenta są zabronione. W szczególności
niedopuszczalne jest spawanie, rozwiercanie, wycinanie oraz podgrzewanie głównych
elementów konstrukcyjnych maszyny, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo
podczas użytkowania.
1.5 TRANSPORT
Wóz paszowy jest przygotowany do sprzedaży w stanie kompletnie zmontowanym i nie
wymaga pakowania. Pakowaniu podlega jedynie dokumentacja techniczno - ruchowa
maszyny, i ewentualnie elementy wyposażenia dodatkowego. Dostawa do użytkownika
odbywa się transportem samochodowym.
1.5.1 TRANSPORT SAMOCHODOWY
Załadunek oraz rozładunek wozu paszowego z samochodu należy przeprowadzić
korzystając z rampy przeładunkowej przy pomocy ciągnika rolniczego, suwnicy lub dźwigu.
Podczas pracy należy stosować się do ogólnych zasad BHP przy pracach przeładunkowych.
Osoby obsługujące sprzęt przeładunkowy muszą mieć wymagane uprawnienia do używania
tych urządzeń.
Przenoszenie wozu paszowego przy pomocy urządzeń dźwigowych może odbywać się
wyłącznie przy wykorzystaniu stałych elementów konstrukcyjnych maszyny. Zalicza się do
nich przede wszystkim ramę, dyszel oraz oś jezdną.
UWAGA
Do mocowania i podczepiania wozu paszowego nie wolno wykorzystywać cięgna dyszla,
zbiornika, ślimaka oraz innych elementów konstrukcyjnych które nie są wystarczająco
wytrzymałe do przeprowadzenia tego typu operacji.
Wóz paszowy powinien być zamocowana pewnie na platformie środka transportu przy
pomocy pasów, łańcuchów, odciągów lub innych środków mocujących wyposażonych
w mechanizm napinający. W celu poprawnego zamocowania maszyny zaleca się opasać
osie jezdne, podłużnice ramy oraz ewentualnie dyszel. Dodatkowo, pod dyszel należy
podłożyć drewnianą podporę o takiej wysokości, aby rama wozu była ustawiona równolegle
względem platformy ładunkowej. Pod koła maszyny należy podłożyć kliny, belki drewniane
lub inne elementy bez ostrych krawędzi, zabezpieczając wóz przed przetoczeniem. Blokady