ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
8
PRZESTROGA
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
•
Przełożenia należy zmieniać pojedynczo przy użyciu manetki przerzutki. Podczas zmiany przełożenia należy ograniczyć siłę nacisku na pedały.
Wprzypadku próby wymuszenia działania manetki przerzutki lub zmiany kilku przełożeń jednocześnie przy silnym nacisku na pedały stopy mogą
zsunąć się z pedałów, a rower przewrócić się, powodując poważne obrażenia.
Użycie manetki przerzutki w celu jednoczesnej zmiany kilku przełożeń na niskie przełożenie może również spowodować wyskoczenie pancerza
zmanetki. Nie ma to wpływu na działanie manetki przerzutki, ponieważ pancerz wraca do pierwotnego położenia po zmianie przełożenia.
•
Jeśli hamulec jest często używany, obszar wokół niego może stać się gorący. Nie dotykać obszaru wokół hamulca
przez co najmniej 30 minut od momentu zakończenia jazdy na rowerze.
Obszar wokół hamulca
Specyfikacja hamulca wewnętrznego
•
Należy unikać ciągłego używania hamulców podczas długiego zjazdu ze zbocza, ponieważ spowoduje to znaczne rozgrzanie wewnętrznych części
hamulca, co może pogorszyć działanie hamulców. Może to również spowodować zmniejszenie ilości smaru wewnątrz hamulca, co często prowadzi do
takich problemów jak niespodziewanie silne hamowanie.
•
Obróć kołem i upewnij się, że siła hamowania hamulca wolnego biegu jest poprawna.
UWAGA
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
•
Przełożenia można zmieniać podczas lekkiego pedałowania, jednak czasami mechanizm zapadkowy wewnątrz piasty może potem hałasować przy
normalnej zmianie przełożeń. Ponadto w przypadku zmiany przełożeń podczas mocnego naciskania pedałów roweru E-BIKE itp., tymczasowo może
być słyszalny głośny dźwięk; jest to całkowicie normalne.
•
Piasta wewnętrzna nie jest całkowicie wodoszczelna. Należy unikać używania piasty w miejscach, gdzie woda może się przedostać do środka, oraz
używania do czyszczenia piasty wody pod wysokim ciśnieniem, w przeciwnym razie mechanizm wewnętrzny może zardzewieć.
•
Nie należy demontować piasty. W przypadku konieczności rozmontowania skontaktować się z punktem sprzedaży, w którym rower został kupiony.
•
Wszystkie poniższe zjawiska występują z powodu wewnętrznej konstrukcji mechanizmu zmiany przełożeń i nie oznaczają awarii komponentów
wewnętrznych.
Możliwe zjawisko
Typ piasty
Przełożenia, przy których
zjawisko może występować
Hamulec wewnętrzny
Hamulec rolkowy/
V-BRAKE
Podczas obracania pedałami słychać hałas. × Piasta 7-rzędowa
Wszystkie przełożenia
oprócz1.
Podczas pchania roweru do tyłu słychać nietypowe odgłosy. × Piasta 8-rzędowa Przełożenia 5, 6, 7, 8
Piasta ma wbudowany mechanizm ułatwiający zmianę
przełożeń. Podczas pracy mechanizmu w trakcie zmiany
przełożenia może występować hałas i wibracje.
× Piasta 8-rzędowa Wszystkie przełożenia
Zmiana przełożeń może być odczuwalna różnorodnie, w
zależności od przełożenia.
×
Piasta 8-rzędowa,
Piasta7-rzędowa
Wszystkie przełożenia
Gdy pedał nie jest obracany podczas jazdy, powstaje hałas. × Piasta 7-rzędowa Wszystkie przełożenia
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Specyfikacja hamulca wewnętrznego
•
Jeśli koła nie obracają się swobodnie, należy wymienić lub nasmarować okładziny hamulcowe. Skontaktować się z punktem sprzedaży, w którym
rower został kupiony.