Shimano SG-S7001-11 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
UM-3EB0A-000-04
Instrukcja użytkownika
Piasta z wewnętrznymi
przełożeniami
11-rzędowa
(hamulectarczowy)
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są na
stronie internetowej:
http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji
produktów, które nie zostały opisane w tej instrukcji
użytkownika, należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru. Podręcznik sprzedawcy dla doświadczonych
i zawodowych mechaników rowerowych jest dostępny na naszej
stronie internetowej (http://si.shimano.com).
Nie demontować ani nie modyfi kować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszym podręcznikiem
użytkownika przed użyciem produktu
iprzestrzegać go podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące
bezpieczeństwa
W celu wymiany skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
Bardzo ważne jest odpowiednie zrozumienie zasady działania
układu hamulcowego roweru. Niewłaściwe zastosowanie układu
hamulcowego roweru może spowodować utratę sterowania lub
upadek, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ
każdy rower może mieć inne charakterystyki prowadzenia, należy
nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania (w tym wyczucia siły
nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki panowania nad rowerem)
oraz obsługi roweru. Można to zrobić, konsultując się z
profesjonalnym sprzedawcą rowerów i czytając instrukcję obsługi,
atakże praktycznie doskonaląc technikę jazdy i hamowania.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą
wypaść z roweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika
należy zachować ją na przyszłość.
PRZESTROGA
Przełożenia należy zmieniać pojedynczo lub podwójnie przy użyciu
dźwigni przerzutki. Podczas zmiany przełożenia należy ograniczyć
siłę nacisku na pedały. W przypadku próby wymuszenia działania
dźwigni przerzutki lub zmiany kilku przełożeń jednocześnie przy
silnym nacisku na pedały stopy mogą zsunąć się z pedałów,
arower przewrócić się, powodując poważne obrażenia.
Użycie dźwigni przerzutki w celu jednoczesnej zmiany kilku
przełożeń na niskie przełożenie może również spowodować
wyskoczenie pancerza z dźwigni. Nie ma to wpływu na działanie
dźwigni przerzutki, ponieważ pancerz wraca do pierwotnego
położenia po zmianie przełożenia.
Zablokowanie oparami to zjawisko polegające na nagrzewaniu
się oleju w układzie hamulcowym powodującym zwiększenie
objętości wody lub pęcherzyków powietrza wewnątrz układu
hamulcowego. W rezultacie może dojść do nagłego wydłużenia
skoku dźwigni hamulca.
W przypadku stosowania hydraulicznych hamulców tarczowych,
ciągłe naciskanie dźwigni hamulca może prowadzić do
zablokowania oparami. Aby usunąć ten stan, należy na chwilę
puścić dźwignię.
Zakręcić kołem i sprawdzić działanie hamulca.
Jeśli hamulec jest często używany, obszar wokół niego może stać
się gorący. Nie należy dotykać obszaru wokół hamulca przez co
najmniej 30 minut od momentu zakończenia jazdy na rowerze.
Obszar wokół hamulca
Uwaga
Przełożenia można zmieniać podczas pedałowania, ale czasami
mechanizm zapadkowy wewnątrz piasty może potem hałasować,
co jest normalnym zjawiskiem przy zmianie przełożeń.
Piasta 11-rzędowa ma wbudowany mechanizm obsługi zmiany
biegów. Podczas pracy mechanizmu w trakcie zmiany biegu może
wystąpić hałas lub wibracje. Zmiana przełożeń może być
odczuwalna w inny sposób w zależności od przełożenia.
Hałas może wystąpić również wówczas, gdy ramiona
mechanizmu korbowego są obrócone do tyłu lub rower jest
pchany do tyłu przy włączonych przełożeniach od 7 do 11.
Takiezjawiska są normalnym skutkiem struktury wewnętrznego
mechanizmu zmiany przełożeń i nie są oznaką awarii.
Śruba na korpusie piasty to śruba używana podczas wymiany
oleju. Nie należy luzować tej śruby w innych sytuacjach niż
wymiana oleju. Może to spowodować wyciekanie i rozpryskiwanie
się oleju.
W celu zapewnienia odpowiedniej wydajności zaleca się
skontaktowanie się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru
w celu wykonania konserwacji, np. wymiany wewnętrznego oleju
po przejechaniu 1000km, poczynając od pierwszego użycia,
anastępnie przynajmniej raz na dwa lata (lub co około 5000km,
jeśli rower jest bardzo często używany).
Piasta wewnętrzna nie jest całkowicie wodoszczelna. Należy unikać
używania piasty w miejscach, gdzie woda może się przedostać do
środka, oraz używania do czyszczenia piasty wody pod wysokim
ciśnieniem, w przeciwnym razie mechanizm wewnętrzny może
zardzewieć.
Tarcze należy regularnie myć neutralnym środkiem czyszczącym.
Ponadto, czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym
i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia
trwałości tarcz i łańcucha.
Jeśli łańcuch zaczął przeskakiwać, należy wymienić przełożenia
iłańcuch u sprzedawcy lub w punkcie sprzedaży.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Regularna kontrola przed rozpoczęciem
jazdy na rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić następujące
elementy. W przypadku problemów z podanymi elementami
należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą
roweru.
Czy zmiana przełożeń odbywa się płynnie?
Czy linie regulacji przyłącza kasety znajdują się we właściwej
pozycji?
Czy podczas użytkowania słychać nietypowe odgłosy?
* Informacje dotyczące sprawdzenia linki przerzutki podano
winstrukcji użytkownika dźwigni przerzutki.
Nazwy części
Piasta z
wewnętrznymi
przełożeniami
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1

Shimano SG-S7001-11 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi