Marantec Dynamic xs.plus FU Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Podręcznik montażu i obsługi
PL
Dynamic xs.plus / FU
Układ napędowy do bram przemysłowych
2 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
2. Spis treści
1. Użyte symbole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
2. Spis treści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
3. Ogólne uwagi dotyczące bezpieczeństwa . . . . . . . .3
4. Opis produktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
4.1 Zakres dostawy systemu napędu
Dynamic xs.plus / FU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
4.2 Warianty montażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
4.3 Wymiary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
5. Przygotowanie do montażu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
5.1 Informacje ogólne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
5.2 Kontrole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
5.3 Schemat okablowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
6. Montaż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
6.1 Przygotowanie bramy . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
6.2 Montaż adapteru wału . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
6.3 Ustalanie położenia montażowego agregatu
silnikowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
6.4 Montaż agregatu silnikowego na bramie . . . . .12
6.5 Montaż wspornika dynamometrycznego
na bramie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
6.6 Łączenie łańcucha awaryjnego . . . . . . . . . . . . .15
6.7 Zabezpieczenie obsługi awaryjnej . . . . . . . . . . .16
6.8 Ustawianie sterowanego szybkiego
odblokowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
6.9 Montaż sterownika obsługowego
Control x.plus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
7. Uruchomienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
7.1 Okablowanie układu napędowego . . . . . . . . . .18
7.2 Okablowanie agregatu silnikowego . . . . . . . . .18
7.3 Okablowanie sterownika obsługowego
Control x.plus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
7.4 Podłączanie zasilania elektrycznego . . . . . . . . .26
7.5 Widok sterownika obsługowego
Control x.plus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
7.6 Szybkie programowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
7.7 Zmiana kierunku obrotów . . . . . . . . . . . . . . . .35
7.8 Kontrola urządzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
8. Obsługa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
8.1 Tryb standardowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
8.2 Obsługa awaryjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
8.3 Odblokowanie serwisowe . . . . . . . . . . . . . . . .40
9. Rozszerzone funkcje napędu . . . . . . . . . . . . . . . . .41
9.1 Ogólne informacje dotyczące
rozszerzonych funkcji napędu . . . . . . . . . . . . .41
9.2 Schemat przebiegu rozszerzonego
programowania (przykład poziomu 2, menu 2) 42
9.3 Ogólne informacje dotyczące funkcji
programowalnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
9.4 Przegląd funkcji poziomów . . . . . . . . . . . . . . .44
10. Meldunki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
10.1 Opis wskazań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
10.2 Komunikaty o stanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
10.3 Komunikaty o zakłóceniach . . . . . . . . . . . . . . .55
10.4 Procedura sygnalizacji zakłóceń przy
sterownikach z klawiaturą na pokrywie i
przełącznikiem kluczykowym. . . . . . . . . . . . . .56
10.5 Usuwanie zakłóceń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57
11. Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
11.1 Dane techniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
11.2 Oświadczenie o zgodności w standardzie WE .61
1. Użyte symbole
Uwaga!
Niebezpieczeństwo wystąpienia
szkody na zdrowiu lub życiu!
Konieczne jest stosowanie się do poniższych
wskazówek dotyczących bezpieczeństwa celem
uniknięcia szkód na zdrowiu lub życiu!
Uwaga!
Niebezpieczeństwo powstania
szkód materialnych!
Konieczne jest stosowanie się do poniższych
wskazówek dotyczących bezpieczeństwa celem
uniknięcia powstania szkód rzeczowych!
Wskazówka / Porada
Kontrola
Odniesienie
i
Wskazówki
Tabliczka znamionowa agregatu silnikowego
Dynamic xs.plus / FU
Rodzaj: __________________________________________________
Nr artykułu:_______________________________________________
Nr produktu:______________________________________________
Elementy bezpieczeństwa
Położenie bramy OTW
Położenie pośrednie
Położenie bramy ZAM
Sygnalizacja serwisowa
Sygnały właściwe dla napędu
Generowanie impulsów
(zdalne sterowanie, zewnętrzne elementy obsługi)
Praca
Symbole sterowania i agregatu silnikowego
Tabliczka znamionowa sterownika obsługowego
Control x.plus
Rodzaj: __________________________________________________
Nr artykułu: ______________________________________________
Nr produktu:______________________________________________
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 3
Wskazówki do montażu układu napędowego
• Sprawdzić, czy brama znajduje się w nienagannym stanie mechanicznym.
• Sprawdzić, czy brama znajduje się w położenie zrównoważonym.
• Sprawdzić, czy brama poprawnie otwiera i zamyka się.
• Upewnić się, że na urządzeniu znajduje się odpowiednie przyłącze
elektryczne.
• Usunąć wszystkie niepotrzebne elementy konstrukcyjne (np. liny,
łańcuchy, kątowniki itd.).
• Wyłączyć wszystkie urządzenia, które nie są wymagane po montażu
układu napędowego.
• Przed podłączeniem okablowania koniecznie odłączyć napęd od
zasilania elektrycznego. Zachować czas bezpieczeństwa 10 sekund, aby
zagwarantować beznapięciowy stan napędu.
• Przestrzegać miejscowych przepisów bezpieczeństwa.
• Układać przewody sieciowe i sterowania koniecznie oddzielnie.
• Montować układ napędowy wyłącznie przy zamkniętej bramie.
• Montować wszystkie czujniki impulsowania i urządzenia sterowania (np.
przycisk kodowania radiowego) w zasięgu widzenia bramy, ale w
bezpiecznej odległości do ruchomych elementów bramy. Zachowana
musi być minimalna wysokość montażowa 1,5 metra.
• Tabliczki ostrzegawcze przed zakleszczeniem muszą być umieszczone w
sposób stały w dobrze widocznym miejscu (o ile występuje).
• Upewnić się, czy elementy bramy nie wystają po montażu na chodniki
publiczne lub ulice.
Wskazówki do uruchomienia układu napędowego
Po uruchomieniu bramy osoba obsługująca bramę lub jej zastępca muszą
odbyć szkolenie w zakresie jej obsługi.
• Proszę dopilnować, aby dzieci nie miały możliwości zabawy
sterowaniem bramy.
• Przed uruchomieniem bramy należy się upewnić, iż żadne osoby ani
żadne przedmioty nie znajdują się w obszarze jej działania.
• Proszę sprawdzić wszystkie wyłączniki awaryjne.
• Nigdy nie należy chwytać za bramę będącą w ruchu ani za jej ruchome
elementy.
• Zwrócić uwagę na ewentualne miejsca zgniotu i ścinania na bramie.
Przestrzegać przepisów EN 13241-1.
Wskazówki do konserwacji układu napędowego
Aby zapewnić nienaganne działanie, należy regularnie kontrolować
następujące punkty i w razie potrzeby dokonywać ich naprawy. Przed
pracami przy bramie należy wyłączyć napięcie z układu napędowego.
• Należy sprawdzić wszystkie ruchome części bramy i systemu
napędowego.
• Należy dokonać kontroli zużycia elementów bramy oraz sprawdzić, czy
nie są one uszkodzone.
• Należy sprawdzić ręcznie, czy brama daje się łatwo poruszać.
Wskazówki do czyszczenia układu napędowego
Do czyszczenia nie wolno nigdy używać: bezpośredniego strumienia
wody, wysokociśnieniowego urządzenia czyszczącego, kwasów i
roztworów zasadowych.
Oprócz wskazówek zawartych w niniejszej instrukcji należy
stosować się do ogólnie obowiązujących przepisów dotyczących
bezpieczeństwa pracy i zapobiegania wypadkom! Obowiązują
nasze warunki sprzedaży i dostawy.
Należy je koniecznie przeczytać!
WAŻNE INSTRUKCJE BEZPIECZEŃSTWA:
UWAGA – CELEM ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA PRACOWNIKOM JEST
NIEZWYKLE WAŻNE PRZESTRZEGAĆ WSZYSTKICH INSTRUKCJI.
INSTRUKCJE TE NALEŻY PRZECHOWYWAĆ.
WAŻNE INSTRUKCJE BEZPIECZNEGO MONTAŻU:
UWAGA - BŁĘDNY MONTAŻ MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ BARDZO
POWAŻNYCH OKALECZEŃ – NALEŻY ZATEM PRZESTRZEGAĆ
WSZYSTKICH INSTRUKCJI MONTAŻU.
Grupa docelowa
System napędowy może być podłączany i uruchamiany wyłącznie przez
wykwalifikowany i przeszkolony personel specjalistyczny!
W rozumieniu niniejszej instrukcji obsługi, osoby posiadające odpowiednie
kwalifikacje i przeszkolone to osoby:
- znające ogólne i specjalistyczne przepisy dotyczące bezpieczeństwa
pracy i zapobiegania wypadkom,
- posiadające wiedzę w zakresie odnośnych przepisów elektrotechnicznych,
- posiadające wykształcenie w zakresie używania i konserwacji
odpowiedniego wyposażenia zabezpieczającego,
- które otrzymały odpowiednie przeszkolenie ze strony elektryków i
nadzorowane przez nich,
- posiadające umiejętność rozpoznawania potencjalnych niebezpieczeństw
mogących być spowodowanych przez prąd elektryczny,
- posiadających wiedzę w zakresie zastosowania dokumentu EN 12635
(Wymogi dotyczące instalacji oraz użytkowania).
Gwarancja
Gwarancją funkcjonowania i bezpieczeństwa urządzenia jest zastosowanie
się do wskazówek zawartych w niniejszej instrukcji. Niestosowanie się do
ostrzeżeń może doprowadzić do uszkodzenia ciała lub powstania szkód
rzeczowych. Producent nie odpowiada za szkody powstałe wskutek
niestosowania się do wskazówek.
Gwarancja nie obejmuje baterii, bezpieczników oraz żarówek.
Aby uniknąć błędów montażowych i uszkodzenia bramy i napędu bramy,
należy koniecznie postępować zgodnie ze wskazówkami montażowymi
instrukcji zabudowy! Produkt może być używany dopiero po zapoznaniu
się z odnośną instrukcją montażu i obsługi.
Instrukcję montażu i obsługi należy przekazać na przechowanie osobie
obsługującej bramę. Zawiera ona istotne wskazówki dotyczące obsługi,
kontroli oraz konserwacji bramy.
Produkt został wyprodukowany zgodnie z wymogami norm oraz wytycz-
nych wymienionych w oświadczeniu producenta oraz oświadczeniu o
zgodności. Produkt przy opuszczaniu zakładu produkcyjnego był z punktu
widzenia techniki bezpieczeństwa w stanie bez zastrzeżeń.
Uruchamiane mechanicznie okna, drzwi i bramy muszą być kontrolowane
przez rzeczoznawcę przed pierwszym użyciem i następnie w razie potrzeby,
przynajmniej raz w roku (z sporządzeniem pisemnej dokumentacji).
Używanie zgodnie z przeznaczeniem
Układ napędowy jest przeznaczony wyłącznie do otwierania i zamykania
bram przemysłowych.
Należy zwrócić uwagę na maksymalny moment obrotowy.
Wymagania dla bram
Układ napędowy nadaje się do zastosowania w bramach segmentowych z
regulacją sprężynową.
3. Ogólne uwagi dotyczące bezpieczeństwa
4 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
Wersja sterowanego szybkiego odblokowania (SEG)
3 Zamek łańcucha (2x)
4 Nakrętka motylkowa
5 Podkładka (2x)
6 Nakrętka SW13
7 Śruba mocująca
8 Kątownik mocujący
9 Linka odblokowująca (6.000 mm)
10 Agregat silnikowy Dynamic xs.plus SEG
-y
9
-y
4.1 Zakres dostawy systemu napędu
Dynamic xs.plus / FU
4. Opis produktu
4.1 / 2
Wersja łańcuchowa z odblokowaniem serwisowym (KE/WE)
1 Agregat silnikowy Dynamic xs.plus KE/WE
2 Linka odblokowująca (200 mm)
3 Zamek łańcucha (2x)
4 Nakrętka motylkowa
5 Podkładka (2x)
6 Nakrętka SW13
7 Śruba mocująca
8 Kątownik mocujący
4.1 / 1
Agregat silnikowy Dynamic xs.plus / FU dostarczany jest na
życzenie w jednej z poniższych wersji:
3
4
5
6
7
8
1
2
10
3
4
5
6
7
8
-
9 Linka odblokowująca (6.000 mm)
11 Agregat silnikowy Dynamic xs.plus SE
Wersja szybkiego odblokowania (SE)
9
4.1 / 3
11
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 5
12 Agregat silnikowy Dynamic xs.plus FU
-y
Wariant z falownikiem (FU)
4.1 / 4
12
Wskazówka:
Wariant z falownikiem (FU) dostępny z rodzaja-
mi odryglowania KE/WE, SEG oraz SE (4.1 / 1 –
4.1 / 3).
4. Opis produktu
20
4.1 / 5
13 Sterownik obsługowy Control x.plus
14 Wkręt do drewna 4 x 35 (4x)
15 Kołek (4x)
16 Wkręt do plastiku 4 x 10 (4x)
17 Klucz (2x)
18 Stopka obudowy sterownika (4x)
19 Przycisk uruchamiający
20 Wtyczka zwierająca
Sterownik obsługowy Control x.plus
13
18
16
17
14
15
19
4.1 / 6
Komplet śrubunków
21 Śrubunek kablowy M16 dla płaskiego
kabla 4- biegunowego
22 Śrubunek kablowy M20 dla płaskiego
kabla 6- biegunowego
23 Śrubunek kablowy M16 dla okrągłego kabla 4- 6 mm
24 Śrubunek kablowy M20 dla okrągłego kabla 6- 9 mm
21 22 23 24
Materiał montażowy do nasadzania
4.1 / 7
25 Kros kablowy agregatu silnikowego – sterownik
obsługowy
Kros kablowy agregatu silnikowego – sterownik
obsługowy
25
Porada:
Do mocowania agregatu silnikowego
wymagane są dodatkowe materiały
montażowe.
6 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
4.1 / 9
31 Wpust 1 (1x) (tylko z adapterem bez
wbudowanego wpustu)
32 Wpust 2 (3x) (tylko z adapterem bez
wbudowanego wpustu)
Odniesienie:
Do montażu agregatu silnikowego z innymi
wariantami montażowymi należy przestrzegać
odpowiednich instrukcji.
i
25,4
6,35
27,55
25,4
6,4
17,8
31,75
SW 32,1
6,35
29,4
31
34
35
Zestaw adapterów wału
25,4
6,4
19,0
32
33
4.1 / 8
26 Śruba B4,8 x 13 (4x)
27 Wspornik dynamometryczny
28 Kątownik mocujący (2x)
29 Nakrętka z nasadką SW13 (6x)
30 Śruba M8 x 16 (6x)
Wspornik dynamometryczny z blachy stalowej
26
27
28
29
30
4. Opis produktu
33 Wpust 3 (3x) (tylko z adapterem bez
wbudowanego wpustu)
34 Adapter wału (1x)
(wymiary zależnie od wymogów)
35 Pierścień nastawczy (2x)
4.1 / 10
36 Łańcuch awaryjny (opcjonalnie)
Przedłużenie łańcucha awaryjnego (opcjonalnie)
36
Urządzenia bezpieczeństwa (opcjonalnie)
Sterowanie zdalne (opcjonalnie)
Odniesienie:
Dla osprzętu w opcji będącej przedmiotem
dostawy należy przestrzegać dołączonej do
niego instrukcji obsługi.
i
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 7
4. Opis produktu
4.2 Warianty montażu
-
Montaż nasadzany
Montaż z osiowym mechanizmem łańcuchowym
(opcjonalnie)
-y
Montaż z mechanizmem z łańcuchem drabinkowym
(opcjonalnie)
-y
-y
4.2 / 1
4.2 / 3
4.2 / 2
Montaż z adapterem wału wtykowego (opcjonalnie)
4.2 / 4
-y
4.3 / 4
≥ 125
≥ 600
≥ 110
≥ 68.
Zapotrzebowanie na miejsce przy montażu pionowym
(zalecane do agregatu silnikowego z łańcuchem awaryjnym)
Zapotrzebowanie na miejsce dla sterownika obsługowego
Control x.plus
4.3 / 5
240
150
300
60*
220
* Strona otworu
4. Opis produktu
4.3 Wymiary
Dynamic xs.plus z korbą awaryjną
4.3 / 1
68.
294
428
388
69.
104
Dynamic xs.plus / FU
4.3 / 2
68.
294
302
428
388
69.
104
Sterownik obsługowy Control x.plus
4.3 / 3
240
146.
77
8 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 9
5.1 Informacje ogólne
Instrukcja opisuje montaż wtykowy dla agregatu silnikowego w
wersji zawierającej:
- instrukcję obsługi (KE/WE)
- szybkie odblokowanie (SE)
- sterowane szybkie odblokowanie (SEG).
Rysunki zawarte w niniejszej instrukcji nie są sporządzone w skali.
Wymiarowanie jest zawsze podane w milimetrach (mm).
W niniejszej instrukcji przedstawiony jest montaż wariantu bramy
z okuciami normalnymi po prawej wewnętrznej stronie.
Do prawidłowego montażu konieczne są następujące narzędzia:
* smar
5.1 / 1
8 / 13 2 / 2,5 2,5
3 / 4 / 5 ø 9
* ø 4 - 20
Uwaga!
System napędowy nie może być odblokowany
od zewnątrz.
Aby w przypadku zakłócenia móc wejść do
garażu, należy wyposażyć bramę garażową w
odrębne wejście.
Brama musi być całkowicie zamontowana i sprawdzona pod
kątem działania.
• Upewnić się, że brama ma odpowiednie przyłącze elektryczne
oraz wyłącznik sieciowy.
• Sprawdzić, czy napędzana brama spełnia następujące warunki:
- Brama musi pozwolić poruszać się swobodnie ręcznie.
- Brama powinna zatrzymywać się samoczynnie w każdym
położeniu.
• Ustalić stronę urządzenia bramowego, na której ma być
zamontowany system napędowy.
• Sprawdzić, czy do montażu systemu napędowego jest
wystarczająco dużo miejsca.
Instalacja bramowa
Odniesienie:
Przy montowaniu napędu do bramy należy
przestrzegać instrukcji eksploatacji dla
odpowiedniej bramy.
i
Odniesienie:
Przy użyciu i podczas montażu akcesoriów
należy przestrzegać odpowiedniej dołączonej
instrukcji.
i
5.2 Kontrole
Uwaga!
W celu wykonania prawidłowego montażu,
przed rozpoczęciem prac należy koniecznie
przeprowadzić następujące kontrole.
Zawartość dostawy
• Sprawdzić, czy komplet układu jest kompletny.
• Sprawdzić, czy dostępne są wszystkie wymagane akcesoria dla
danych warunków zabudowy.
5. Przygotowanie do montażu
5. Przygotowanie do montażu
Wskazówka:
Okablowanie jest przedstawione jako przykład i może różnić się zależnie od typu bramy i wyposażenia.
Odniesienie:
Przy montażu i okablowywaniu czujników bramowych, elementów sterowania i obsługi oraz urządzeń sygnalizacyjnych
należy przestrzegać odpowiednich instrukcji.
i
5.3 / 1
G
I
J
J
G
H
I
K
D
B
L
E
A Agregat silnikowy Dynamic xs.plus / FU
B Sterownik obsługowy Control x.plus
C Zespół sygnalizacyjny (np. lampy sygnalizacyjne)
D Przyłącze sieciowe
Długość użyteczna:
- 0,8 m (400 V)
- 1,1 m (230 V)
E Włącznik główny
F Uprzednio przygotowane zabezpieczenie przed pęknięciem
sprężyny
G Czujniki bramowe zabezpieczenia zwisającej liny
H Czujniki optyczne
I Zapory świetlne
J Obudowa zespołu przyłączeniowego
K Czujnik bramowy drzwi przesuwnych
L Kros kablowy agregatu silnikowego – sterownik obsługowy
C
A
F
5.3 Schemat okablowania
H
10 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 11
• Oczyścić wał wpustowy (B) pilnikiem z zadziorów.
• Wetknąć pierścień nastawczy (A) na wał wpustowy (B).
• Dociągnąć śrubę pierścienia nastawczego (A).
• Nasmarować wał wpustowy.
• Wetknąć adapter wału (C) na wał wpustowy (B).
Tylko przy adapterach wału bez wbudowanego wpustu:
• Wetknąć wpust w adapter wału.
A
B
Uwaga!
Aby zapewnić nienaganne działanie, należy:
- zachować odstęp ok. 3 mm między ościeżnicą
i pierścieniem nastawczym,
- osadzić adapter wału w kierunku obrotu
możliwie bez luzu na wale wpustowym.
~ 3
6.2 / 1
C
6.2 Montaż adapteru wału
• Zabezpieczyć bramę.
Uwaga!
- Aby uniknąć upadku, należy przeprowadzać
montaż w bezpiecznej pozycji. Mogą być
używane podesty lub rusztowania.
- Aby nie doznać uszczerbku na zdrowiu, na
okres montażu należy zabezpieczyć bramę
przed otwarciem i zamknięciem.
6.1 / 1
6.1 Przygotowanie bramy
6. Montaż
-y
6.4 Montaż agregatu silnikowego
na bramie
6.4 / 2
• Wetknąć wspornik dynamometryczny (A) w ustalonej uprzednio
pozycji w czop agregatu silnikowego.
• Skręcić wspornik dynamometryczny (A) z agregatem
silnikowym.
A
Uwaga!
Aby zapewnić nienaganną pracę, wszystkie
czopy na agregacie silnikowym muszą być
zaczepione za otwory wspornika dynamome-
trycznego.
B 4,8 x 13
-y
• Zdjąć agregat silnikowy i wspornik dynamometryczny z bramy.
6.4 / 1
-y
• Ustalić położenie montażowe wspornika dynamometrycznego i
agregatu silnikowego.
6.3 / 1
B
A
Porada:
Położenie może być ustalone poprzez
przytrzymanie agregatu silnikowego i
wspornika.
Uwaga!
Aby agregat silnikowy działał prawidłowo,
należy przestrzegać koniecznie następujących
warunków:
- Wszystkie czopy (C) agregatu silnikowego
chwytają wspornika dynamometrycznego (A).
- Łańcuch awaryjny (D) agregatu silnikowego
może być używany bez ograniczeń.
Położenie montażowe agregatu silnikowego na wsporniku
dynamometrycznym (A) jest niezależne od bramy.
Położenie złączki (B) do poboru siły wspornika dynamometryczne-
go (A) może znajdować się na ościeżnicy lub innym stałym
elemencie konstrukcyjnym (np. na ścianie).
D
C
6. Montaż
6.3 Ustalanie położenia montażowego
agregatu silnikowego
12 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
6. Montaż
-y
• Nasadzić agregat silnikowy w ustalonym położeniu na adapter
wału.
6.4 / 3
-y
6.4 / 4
B
• Wetknąć pierścień nastawczy (B) na wał wpustowy.
• Dociągnąć śrubę pierścienia nastawczego.
6.5 Montaż wspornika
dynamometrycznego na bramie
6.5.1 / 1
Wskazówka:
Ilustracja połączenia kątowników jest
przykładem.
Wspornik dynamometryczny może
- być skręcany z inną kombinacją kątowników
do ościeży,
- być skręcany bezpośrednio z ościeżnicą,
- zamocować na innym stałym elemencie
konstrukcyjnym.
• Przytrzymać kątownik montażowy między ościeżnicą i
wspornikiem dynamometrycznym.
• Ustalić pozycję wymaganą dla położenia bramy.
• Skręcić odpowiednio kątownik montażowy.
Uwaga!
Aby zapewnić ciągłe działanie urządzenia, nie
można wyginać wspornika dynamometrycznego.
6.5.1 Montaż z kątownikiem montażowym
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 13
6.5.1 / 2
• Wykręcić z ościeżnicy bramy śruby z pozycji montażu.
Wykorzystać istniejące otwory
6.5.2 / 1
• Przytrzymać dźwignię na wałku napędowym przy ościeżnicy.
• Ustalić pozycję wymaganą dla położenia bramy.
Uwaga!
Aby zapewnić ciągłe działanie urządzenia, nie
można wyginać wspornika dynamometrycznego.
6.5.2 Montaż bez kątownika montażowego
6.5.2 / 2
• Wykręcić z ościeżnicy bramy śruby z pozycji montażu.
Wykorzystać istniejące otwory
6.5.1 / 5
• Skręcić wspornik dynamometryczny z kątownikiem
montażowym.
• Usunąć zabezpieczenie bramy.
M8 x 16
• Przykręcić kątownik montażowy w położeniu montażowym na
ościeżnicy bramy.
6.5.1 / 4
6. Montaż
6.5.1 / 3
Tworzenie nowych otworów
• Wywiercić w położeniu skręcenia otwory w ościeżnicy.
14 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
6. Montaż
6.5.2 / 3
Tworzenie nowych otworów
• Wywiercić w położeniu skręcenia otwory w ościeżnicy.
6.5.2 / 4
• Przykręcić dźwignię na wałku napędowym do ościeżnicy.
• Usunąć zabezpieczenie bramy.
M8 x 16
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 15
6.6 / 1
Łańcuch awaryjny agregatu silnikowego może być przedłużony
opcjonalnie dostępnym łańcuchem.
• Połączyć końcówki łańcucha awaryjnego z zamkiem łańcucha.
Uwaga!
Dla prawidłowego działania w razie awarii
należy przestrzegać następujących warunków:
- Końcówki łańcucha awaryjnego muszą być ze
sobą połączone.
- Krawędzie zamka łańcucha muszą być
dokładnie nad sobą.
- Łańcuch awaryjny nie może być przekręcony.
6.6 Łączenie łańcucha awaryjnego
6.8 Ustawianie sterowanego szybkiego
odblokowania
Uwaga!
Aby uniknąć uszkodzenia agregatu silnikowego,
brama powinna znajdować się w pozycji ZAM.
-y
6.8 / 1
• Otworzyć sterownik napędu.
Uwaga!
Niebezpieczeństwo porażenia prądem
elektrycznym:
Przed okablowaniem należy upewnić się, aby
przewody były bez napięcia.
Podczas podłączania kabli należy upewnić się,
aby przewody pozostały bez napięcia
(np. zapobiec przypadkowemu włączeniu).
• Prosimy w trybie awaryjnym zjechać bramą do pozycji ZAM.
6.7 / 1
Przykład montażu 1
Zabezpieczenie łańcucha awaryjnego na ościeżnicy
• Zamontować mocowanie na ościeżnicy.
• Zabezpieczyć łańcuch awaryjny.
Uwaga!
Aby zapobiec zakleszczeniu się łańcucha
awaryjnego przy przesuwie bramy, należy
zabezpieczyć łańcuch awaryjny.
Przykład montażu 2
Zabezpieczenie łańcucha awaryjnego na ścianie
6.7 / 2
• Zamontować kątownik na ścianie.
• Zamontować mocowanie na kątowniku.
• Zabezpieczyć łańcuch awaryjny.
6.7 Zabezpieczenie obsługi awaryjnej
6. Montaż
16 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
6. Montaż
6.8 / 2
• Nacisnąć krzywkę (A) w dół, aż haczyk blokujący (B) całkowicie
zniknie w kasecie pozycyjnej.
• Przytrzymać krzywkę (A) w stanie przyciśniętym.
• Przykręcić krzywkę (A) śrubą (C).
A
B
-y
6.8 / 3
• Zamknąć sterownik napędu.
B
C
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 17
6.9 / 1
• Zamontować sterownik obsługowy Control x.plus po stronie
napędu.
6.9 Montaż sterownika obsługowego
Control x.plus
6.9 / 2
• Otworzyć wybrany przepust przy użyciu wiertła stopniowego.
• Zamknąć przepust odpowiednio dopasowanym śrubunkiem.
Dalsze wykorzystanie przepustu kablowego
Dalsze wykorzystanie przepustu kablowego staje się niezbędne w
chwili, gdy do sterownika obsługowego będą miały być podłączane
dodatkowe systemy.
18 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
7.2 Okablowanie agregatu silnikowego
• Poluzować śruby na pokrywie obudowy.
• Zdjąć pokrywę obudowy.
7.2 / 1
Przygotowanie
Uwaga!
- Aby uniknąć szkód, należy przestegać
koniecznie następujących punktów:
- Przestrzegać zawsze miejscowych przepisów
bezpieczeństwa.
- Przewody sieciowe i sterowania należy
układać koniecznie oddzielnie.
- Celem osiągnięcia danego stopnia ochrony
systemu napędowego, przewody należy
prowadzić przy użyciu odpowiednich zaślepek.
Uwaga!
Niebezpieczeństwo porażenia prądem
elektrycznym:
Przed okablowaniem należy upewnić się, aby
przewody były bez napięcia.
Podczas podłączania kabli należy upewnić się,
aby przewody pozostały bez napięcia (np. zapo-
biec przypadkowemu włączeniu).
7.1 / 1
7.1 Okablowanie układu napędowego
Uwaga!
Celem zapewnienia bezproblemowego
działania należy wtyczkę silnikowego krosu
kablowego (A) wetknąć do gniazda agregatu
silnikowego (B) i sterownika obsługowego (C).
B
A C
XB40
XB40
XP10
XP10A
Odniesienie:
Okablowanie agregatu silnikowego opisane
zostało w punkcie 7.2.
Okablowanie sterownika obsługowego opisane
zostało w punkcie 7.3.
i
Agregat
silnikowy
Złącze
Sterownik
obsługowy
XB40
(biała wtyczka)
<--->
XB40
(biała wtyczka)
XP10
(niebieska wtyczka)
<--->
XP10A
(niebieska wtyczka
)
7. Uruchomienie
7. Uruchomienie
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912) 19
Nazwa Rodzaj / działanie
i
A Kaseta pozycyjna (EPM)
B
Sygnalizacja trybu czuwania EPM
(dioda zgaszona)
C Sygnalizacja działania (EPM)
D Przyłącze PE 7.4
HQ10
Sygnalizacja napięcia roboczego
układu napędowego
7.4 / 2
XB40
Przyłącze sterownika obsługowy
Control x.plus
7.2 / 4
XH19
Przyłącze do sygnalizatora
Programowane wyjście
przekaźnikowe
7.2 / 7
9.4, Poziom 1,
Menu 7
XM81A Przyłącze do silnika 7.4
XM81B
Przyłącze do silnika przy
połączeniu w trójkąt
7.4.4
XM89 Przyłącze do hamulca
XN81A Przyłącze przewodu sieciowego 7.4
XN81B Przyłącze do rozbudowy sieci
XP10
Przyłącze czujników bramowych
(awaryjny obwód
podtrzymywania SHK)
7.2 / 5
VX30 Przyłącze czujnika obrotomierza
XV31 Przyłącze skrzynki pozycyjnej
7.2 / 2
Sterownik napędu
Control x.plus w wersji 1- i 3-fazowej
A
B
C
D
EPM: Elektroniczny moduł pozycyjny
XN84: Dostawa fabryczna z mostkiem zwierającym.
W przypadku stosowania przyłącza należy
zdemontować mostek zwierający.
XP10
XB40
XV31
XV30
HQ10
XM81B
XN81A
XN81B
XM81A
XM89
XH19
Przyłącze sterownika obsługowego
Control x.plus (XB40)
• Wsadzić wtyczkę krosu kablowego do przyłącza XB40 (biała
wtyczka).
7.2 / 4
XB40
Przyłącze sterowania obsługowego
Control x.plus (XP10)
• Wsadzić wtyczkę krosu kablowego do przyłącza XP10
(niebieska wtyczka).
7.2 / 5
XP10
Zacisk Obsadzenie
B4 Niebieska żyła
b Czerwona żyła
c Czarna żyła
d Fioletowa żyła
e Szaro- różowa żyła
f Czerwono- niebieska żyła
7. Uruchomienie
7.2 / 3
Sterownik napędu
W wersji z falownikiem Control x.plus FU
A
B
C
D
EPM: Elektroniczny moduł pozycyjny
XP10
XB40
XV31
XV30
HQ10
XN85
XN81A
XH19
XN81B
XW10
20 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic xs.plus / FU PL (#89912)
Nazwa Rodzaj / działanie
i
XV30 Przyłącze czujnika obrotomierza
XV31 Przyłącze skrzynki pozycyjnej
XW10
Przyłącze przewodu sterującego
dla falownika (FU)
Nazwa Rodzaj / działanie
i
A Kaseta pozycyjna (EPM)
B
Sygnalizacja trybu czuwania EPM
(dioda zgaszona)
C Sygnalizacja działania (EPM)
D Przyłącze PE 7.4
HQ10
Sygnalizacja napięcia roboczego
układu napędowego
7.4 / 2
XB40
Przyłącze sterownika obsługowy
Control x.plus
7.2 / 4
XH19
Przyłącze do sygnalizatora
Programowane wyjście
przekaźnikowe
7.2 / 7
9.4, Poziom 1,
Menu 7
XN81A Przyłącze przewodu sieciowego 7.4
XN81B Przyłącze do rozbudowy sieci
XN85 Przyłącze falownika (FU)
XP10
Przyłącze czujników bramowych
(awaryjny obwód
podtrzymywania SHK)
7.2 / 5
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62

Marantec Dynamic xs.plus FU Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla