Marantec Dynamic 400-413 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Dynamic 400 - 413
Układ napędowy do bram rolowanych
PL
Podręcznik montażu i obsługi
1. Użyte symbole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
2. Spis treści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
3. Ogólne uwagi dotyczące
bezpieczeństwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3
4. Przygotowanie do montażu . . . . . . . . . . . .4
4.1 Informacje ogólne . . . . . . . . . . . . . . . . .4
4.2 Kontrole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
5. Montaż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
5.1 Montaż konsoli . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
5.2 Montaż agregatu silnikowego . . . . . . . .6
5.3 Montaż sterowania . . . . . . . . . . . . . . . .8
5.4 Obsługa awaryjna . . . . . . . . . . . . . . . . .9
6. Uruchomienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
6.1 Kontrola kierunku obrotu . . . . . . . . . .10
6.2 Przegląd krzywek przełączeniowych . .11
6.3 Ustawienie położenia bramy ZAM . . . .12
6.4 Ustawienie położenia bramy OTW . . .13
6.5 Ustawienie przycisku pozycji
STOP UDK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
6.6 Ustawienie przycisku pozycji
DODATKOWY . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
6.7 Prace końcowe . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
7. Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
7.1 Schemat elektryczny dla
Dynamic 410 - 413
(230 V / 1-fazowy) . . . . . . . . . . . . . . .16
7.2 Schemat elektryczny dla
Dynamic 400 - 406
(400 V / 3-fazowy) . . . . . . . . . . . . . . .17
7.3 Schemat elektryczny dla
Dynamic 400 - 406
(400 V / 3-fazowy) z dodatkowym
hamulcem silnika . . . . . . . . . . . . . . . .18
7.4 Dane techniczne napędu . . . . . . . . . . .19
7.5 Instrukcja montażu . . . . . . . . . . . . . . .23
7.6 Oświadczenie o zgodności w
standardzie WE . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Uwaga!
Niebezpieczeństwo
wystąpienia szkody
na zdrowiu lub życiu!
Konieczne jest stosowanie się do
poniższych wskazówek dotyczących
bezpieczeństwa celem uniknięcia szkód
na zdrowiu lub życiu!
Uwaga!
Niebezpieczeństwo powstania
szkód materialnych!
Konieczne jest stosowanie się do
poniższych wskazówek dotyczących
bezpieczeństwa celem uniknięcia
powstania szkód rzeczowych!
Wskazówka / porada
Kontrola
Odniesienie
i
Wskazówki
Tabliczka znamionowa sterowania
Rodzaj: ______________________________________________
Nr artykułu: __________________________________________
Nr produktu:__________________________________________
Tabliczka znamionowa agregatu silnikowego
Rodzaj: ______________________________________________
Nr artykułu: __________________________________________
Nr produktu:__________________________________________
2 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
2. Spis treści1. Użyte symbole
Należy je koniecznie przeczytać!
Grupa docelowa
System napędowy może być podłączany i uruchamiany wyłącznie
przez wykwalifikowany i przeszkolony personel specjalistyczny!
W rozumieniu niniejszej instrukcji obsługi, osoby posiadające
odpowiednie kwalifikacje i przeszkolone to osoby
- znające ogólne i specjalistyczne przepisy dotyczące bezpieczeństwa
pracy i zapobiegania wypadkom,
- posiadające wiedzę w zakresie odnośnych przepisów
elektrotechnicznych,
- posiadające wykształcenie w zakresie używania i konserwacji
odpowiedniego wyposażenia zabezpieczającego,
- które otrzymały odpowiednie przeszkolenie ze strony elektryków i
nadzorowane przez nich,
- posiadające umiejętność rozpoznawania potencjalnych
niebezpieczeństw mogących być spowodowanych przez prąd
elektryczny,
- posiadających wiedzę w zakresie zastosowania dokumentu
EN 12635 (Wymogi dotyczące instalacji oraz użytkowania).
Gwarancja
Gwarancją funkcjonowania i bezpieczeństwa urządzenia jest
zastosowanie się do wskazówek zawartych w niniejszej instrukcji.
Niestosowanie się do ostrzeżeń może doprowadzić do uszkodzenia
ciała lub powstania szkód rzeczowych.
Producent nie odpowiada za szkody powstałe wskutek
niestosowania się do wskazówek.
Gwarancja nie obejmuje baterii, bezpieczników oraz żarówek.
Aby uniknąć błędów montażowych i uszkodzenia bramy i napędu
bramy, należy koniecznie postępować zgodnie ze wskazówkami
montażowymi instrukcji zabudowy! Produkt może być używany
dopiero po zapoznaniu się z odnośną instrukcją montażu i obsługi.
Instrukcję montażu i obsługi należy przekazać na przechowanie
osobie obsługującej bramę.
Zawiera ona istotne wskazówki dotyczące obsługi, kontroli oraz
konserwacji bramy.
Produkt został wyprodukowany zgodnie z wymogami norm oraz
wytycznych wymienionych w oświadczeniu producenta oraz
oświadczeniu o zgodności. Produkt przy opuszczaniu zakładu
produkcyjnego był z punktu widzenia techniki bezpieczeństwa w
stanie bez zastrzeżeń.
Uruchamiane mechanicznie okna, drzwi i bramy muszą być
kontrolowane przez rzeczoznawcę przed pierwszym użyciem i
następnie w razie potrzeby, przynajmniej raz w roku
(z sporządzeniem pisemnej dokumentacji).
Używanie zgodnie z przeznaczeniem
Układ napędowy jest przeznaczony do otwierania i zamykania bram
rolowanych.
Oprócz wskazówek zawartych w niniejszej instrukcji należy
stosować się do ogólnie obowiązujących przepisów
dotyczących bezpieczeństwa pracy i zapobiegania
wypadkom! Obowiązują nasze warunki sprzedaży i dostawy.
Wskazówki do montażu układu napędowego
• Podczas pierwszego montażu nowego układu napędowego
(w związku z montażem bramy) przestrzegać koniecznie
przepisów bezpieczeństwa w odpowiednich instrukcjach bramy.
• Wyłączyć wszystkie urządzenia, które nie są wymagane po
montażu układu napędowego.
• Przed podłączeniem okablowania koniecznie odłączyć napęd od
zasilania elektrycznego. Zachować czas bezpieczeństwa 10
sekund, aby zagwarantować beznapięciowy stan napędu.
• Przestrzegać miejscowych przepisów bezpieczeństwa.
• Układać przewody sieciowe i sterowania koniecznie oddzielnie.
Napięcie sterownicze wynosi 24 V DC.
• Montować wszystkie czujniki impulsowania i urządzenia
sterowania (np. przycisk kodowania radiowego) w zasięgu
widzenia bramy, ale w bezpiecznej odległości do ruchomych
elementów bramy. Zachowana musi być minimalna wysokość
montażowa 1,5 metra.
• Upewnić się, czy elementy bramy nie wystają po montażu na
chodniki publiczne lub ulice.
Wskazówki do uruchomienia układu napędowego
Po uruchomieniu bramy osoba obsługująca bramę lub jej zastępca
muszą odbyć szkolenie w zakresie jej obsługi.
• Proszę dopilnować, aby dzieci nie miały możliwości zabawy
sterowaniem bramy.
• Przed uruchomieniem bramy należy się upewnić, iż żadne osoby
ani żadne przedmioty nie znajdują się w obszarze jej działania.
• Proszę sprawdzić wszystkie wyłączniki awaryjne.
• Nigdy nie należy chwytać za bramę będącą w ruchu ani za jej
ruchome elementy.
Wskazówki do konserwacji układu napędowego
Aby zapewnić nienaganne działanie, należy regularnie kontrolować
następujące punkty i w razie potrzeby dokonywać ich naprawy.
Przed pracami przy bramie należy wyłączyć napięcie z układu
napędowego.
• Sprawdzać każdego miesiąca, czy napęd zmienia kierunek pracy,
gdy brama natrafia na przeszkodę.
W tym celu na torze ruchu bramy, zgodnie z kierunkiem jej ruchu,
przeszkodę o szerokości/wysokości 50 mm.
• Należy sprawdzić ustawienia automatycznego wyłączania
OTWÓRZ i ZAMKNIJ.
• Należy sprawdzić wszystkie ruchome części bramy i systemu
napędowego.
• Należy dokonać kontroli zużycia elementów bramy oraz
sprawdzić, czy nie są one uszkodzone.
• Należy sprawdzić ręcznie, czy brama daje się łatwo poruszać.
Wskazówki do czyszczenia układu napędowego
Do czyszczenia nie wolno nigdy używać: bezpośredniego strumienia
wody, wysokociśnieniowego urządzenia czyszczącego, kwasów i
roztworów zasadowych.
3. Ogólne uwagi dotyczące bezpieczeństwa
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 3
4.2 Kontrole
Uwaga!
W celu wykonania prawidłowego
montażu, przed rozpoczęciem prac
należy koniecznie przeprowadzić
następujące kontrole.
Zawartość dostawy
• Sprawdzić, czy komplet układu jest kompletny.
4. Przygotowanie do montażu
4.1 Informacje ogólne
Instrukcja opisuje następujące warunki montażu:
Pierwszy montaż nowego układu napędowego
(w związku z montażem bramy).
Rysunki zawarte w niniejszej instrukcji nie są
sporządzone w skali. Wymiarowanie jest zawsze
podane w milimetrach (mm).
Układ napędowy może być montowany po prawej lub
lewej stronie bramy.
Lokalnie strona napędu może być określona przez
wymiar wału w pancerzu rolki.
W niniejszej instrukcji przedstawiony jest montaż po
prawej stronie.
Odniesienie:
Przy pierwszym montażu nowego
układu napędowego (w związku z
montażem bramy) należy uwzględnić
instrukcję producenta bramy.
i
Wskazówka:
Agregaty silnikowe z prawostronnym
łańcuchem awaryjnym muszą być
montowane wewnątrz po prawej
stronie na bramie.
Wskazówka:
Materiał montażowy i wpusty nie
zawierają się w komplecie.
• Sprawdzić, czy dostępne są wszystkie wymagane
akcesoria dla danych warunków zabudowy:
- Konsola silnikowa
- Łożysko stojakowe
- Wpust
- Materiał montażowy
- Rozgałęziacz
(w razie przejęcia istniejącego sterowania)
Miejsce montażu
• Sprawdzić, czy miejsce montażu posiada
odpowiednie gniazdo elektryczne.
Agregat silnikowy Sprawdzić,
- czy agregat silnikowy ma wystarczający przewód do
bramy,
- czy czop końcowy wału pasuje idealnie do wału
agregatu silnikowego,
- czy wpust pasuje do wału i agregatu silnikowego.
4 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
5.1 Montaż konsoli
5.1.1 / 1
Uwaga!
Aby zapewnić nienaganne działanie
bramy rolowanej, należy w taki sposób
umieścić konsole, aby wał nawojowy
pancerza rolowanego przebiegał
poziomo.
A. Różnica wysokości konsoli
Różnica wysokości wynika z różnych wymiarów
łożysk stojakowych i agregatu silnikowego.
B Odstęp od środka wału nawojowego do
podłogi
Przy wspólnym montażu agregatu bramowego i
silnikowego wymiar jest podany przez
producenta bramy.
Przy wymianie agregatu silnikowego odstęp
musi odpowiadać poprzedniemu wymiarowi.
C Odstęp konsoli do konsoli
Rozstaw konsoli jest zależny od długości wału
nawojowego.
D Odstęp od środka wału nawojowego do
szyny prowadzącej
Przy wspólnym montażu agregatu bramowego i
silnikowego wymiar jest podany przez
producenta bramy.
Przy wymianie napędu odstęp musi odpowiadać
poprzedniemu wymiarowi.
E Odstęp konsoli do przejazdu
Odstęp konsoli do przejazdu jest zależny od
położenia pancerza na wale nawojowym.
F Agregat silnikowy
G Łożysko stojakowe
A
B
C
5.1.1 / 2
A
5.1.1 / 3
C
B
E
E
DD
F
F
F
G
G
G
5.1.1 Warunki montażowe
5. Montaż
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 5
5. Montaż
5.1.2 Skręcanie konsoli
• Ustalić położenie montażowe konsoli.
• Przykręcić konsole.
Uwaga!
Aby zapewnić nienaganne działanie
bramy, konsole muszą spełniać warunki
montażu.
Uwaga!
Aby zabezpieczyć pancerz przed
upadkiem, należy dobrać takie
połączenia skręcane konsoli, aby
wytrzymały one ciężar pancerza.
• Skontrolować, czy już zamontowane konsole
spełniają warunki montażowe.
Przy odmiennych położeniach montażowych należy
dostosować odpowiednio konsole.
Uwaga!
Aby uniknąć doznania obrażeń przez
osoby, należy przestrzegać
następujących punktów:
- Pancerz musi być ustawiony za pomocą
odpowiednich pomocy montażowych
na konsolach (np. wózek widłowy o
odpowiednim udźwigu).
- Pancerz musi być zabezpieczony w
swoim położeniu (np. przed
przewróceniem się).
5.2 Montaż agregatu silnikowego
5.2 / 1
• Nasmarować sworznie wału agregatu silnikowego i
łożyska.
• Osadzić wpusty w rowki wału.
• Podłączyć łożysko stojakowe i agregat silnikowy do
pancerza.
• Osadzić pancerz z łożyskiem stojakowym i agregatem
silnikowy na konsolach.
5.1.2 / 1
6 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
5. Montaż
5.2 / 2
D
D
Uwaga!
Dla poprawnego montażu należy
ustawić wał i łożysko stojakowe w taki
sposób, aby odstęp (D) do szyn
prowadzących był identyczny.
• Wyregulować położenie agregatu silnikowego i
łożyska stojakowego.
• Skręcić agregat silnikowy z konsolą.
• Skręcić łożysko stojakowe z konsolą.
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 7
Agregat silnikowy z łańcuchem awaryjnym
• Zabezpieczyć łańcuch awaryjny na boku bramy.
5.2 / 3
5.3.2 Podłączenie istniejącego sterowania
• Prosimy podłączyć sterownik do agregatu
silnikowego.
• Prosimy podłączyć sterownik do sieci zasilającej.
Uwaga!
Podczas prac związanych z
okablowaniem należy wyłączyć
przewody zasilające z prądu.
Odniesienie:
Celem zapoznania się z działaniem,
montażem i obsługą sterownika prosimy
przeczytać odpowiednią instrukcję.
i
Uwaga!
Aby zapewnić działanie sterowania,
- należy uwzględnić schemat ideowy
agregatu silnikowego i sterowania,
- w rodzaju ochrony IP 65 należy
wybrać odpowiednie połączenie
wtykowe,
- przy stałym przyłączu sterowania
wymagany jest wyłącznik główny na
wszystkich przewodach.
5. Montaż
5.3.1 / 1
• Zamontować sterowania w pobliżu bramy.
• Podłączyć sterowanie do agregatu silnikowego.
• Podłączyć sterowanie do sieci elektrycznej.
Uwaga!
Podczas prac związanych z
okablowaniem należy wyłączyć
przewody zasilające z prądu.
Odniesienie:
Dla nienagannego działania i obsługi
sterowania należy przestrzegać
odpowiedniej instrukcji.
i
5.3 Montaż sterowania
5.3.1 Montaż nowego sterowania
Uwaga!
Aby zapewnić działanie sterowania,
- należy uwzględnić schemat ideowy
agregatu silnikowego i sterowania,
- w rodzaju ochrony IP 65 należy
wybrać odpowiednie połączenie
wtykowe,
- przy stałym przyłączu sterowania
wymagany jest wyłącznik główny na
wszystkich przewodach.
8 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
5. Montaż
5.4 Obsługa awaryjna
Uwaga!
Aby uniknąć doznania obrażeń przez
osoby, należy przestrzegać
następujących punktów:
- obsługę awaryjną wolno prowadzić
wyłącznie z bezpiecznej pozycji.
- przewody zasilające muszą być
odłączone z prądu.
Wskazówka:
W razie otwarcia bramy poza położenia
OTW/ZAM dopływ prądu jest
przerywany (awaryjny przycisk pozycji
OTW/ZAM).
W przypadku wystąpienia zakłócenia elektrycznego
można poruszać bramą w kierunku OTW i ją ZAM.
przy użyciu trybu obsługi awaryjnej.
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 9
Wskazówka:
Brama może być poruszana dopiero,
gdy korba wskoczy na końcówkę wału
agregatu silnikowego. Agregat
silnikowy jest wyłączany elektrycznie.
5.4.1 Obsługa korbą ręczną
5.4.1 / 1
Aktywowanie obsługi awaryjnej:
• Wyjąć korbę z uchwytu na agregacie silnikowym.
• Podłączyć korbę awaryjną lekkim ruchem obrotowym
do uchwytu na agregacie silnikowym.
Brama OTW:
• Obrócić korbę w prawo.
Brama ZAM:
• Obrócić korbę w lewo.
Dezaktywowanie obsługi awaryjnej:
• Wyciągnąć korbę z uchwytu.
Brama jest zwolniona do pracy z napędem
elektrycznym.
• Wcisnąć korbę w uchwyt na agregacie silnikowym.
10 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
6.1 Kontrola kierunku obrotu
Odniesienie:
W celu obsługi awaryjnej zapoznać się
z rozdziałem 5.4.
Do sterowania należy przestrzegać
odpowiedniej instrukcji.
i
• Prosimy podjechać bramą w trybie awaryjnym do
pozycji pośredniej.
• Prosimy zdezaktywować tryb obsługi awaryjnej.
• Włączyć napięcie zasilające.
• Wcisnąć przycisk OTW na sterowaniu.
Brama przesuwa się w kierunku OTW.
Kierunek obrotu jest poprawnie ustawiony.
Brama przesuwa się w kierunku ZAM.
• Zmienić kierunek obrotu.
5. Montaż
Włączanie funkcji łańcucha awaryjnego:
• Pociągnąć za czerwoną końcówkę (A).
Brama może być otwierana lub zamykana łańcuchem
awaryjnym.
Wyłączanie funkcji łańcucha awaryjnego:
• Pociągnąć za zieloną końcówkę (B).
• Zabezpieczyć łańcuch awaryjny na boku bramy.
Brama jest zwolniona do pracy z napędem
elektrycznym.
5.4.2 / 1
• Zwolnić łańcuch z zabezpieczenia.
5.4.2 Obsługa łańcuchem awaryjnym
A
B
Wskazówka:
Droga pociągowa łańcucha
drabinkowego (A+B) jest ograniczona
pierścieniami nastawczymi. Jeśli nie jest
możliwa aktywacja lub dezaktywacja,
osłona łańcucha z łańcuchem
drabinkowym może być obrócona o oś.
6. Uruchomienie
Wskazówka:
Działanie przycisku pozycjonowania
ZATRZYMANIA SYTEMU ZABEZPIECZANIA
KRAWĘDZI ZMYKAJĄCEJ możliwe jest
w przypadku zastosowania wszystkich
sterowników podanych w instrukcji
obsługi.
S15 S14 S13 S11 S9a S9
6.2 / 1
Awaryjny przycisk pozycji OTW/ZAM
Awaryjne przycisk pozycji służą jako zabezpieczenie.
S9 Awaryjny przycisk pozycji OTW (czerwona krzywka)
S9a Awaryjny przycisk pozycji ZAM
(czerwona krzywka)
Przycisk pozycji OTW/ZAM
Przyciski pozycji wyłączają bramę po osiągnięciu
położenia krańcowego.
S11 Przycisk pozycji OTW (zielona krzywka)
S13 Przycisk pozycji ZAM (zielona krzywka)
Przycisk pozycji STOP UZK
Przycisk pozycjonowania ZATRZYMANIA SYTEMU
ZABEZPIECZANIA KRAWĘDZI ZMYKAJĄCEJ
dezaktywuje funkcję odwracania tego systemu.
S14 Przycisk pozycji STOP UZK (czarna krzywka)
Uwaga!
Aby uniknąć uszkodzenia sterowania,
należy przestrzegać koniecznie
następujących punktów:
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków
S11 - S15 muszą mieć te same napięcie.
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków
S9 - S9a muszą mieć te same napięcie.
Przycisk pozycji DODATKOWY
Przycisk pozycji DODATKOWY umożliwia podłączenie
innych urządzeń.
S15 Przycisk pozycji DODATKOWY
(maks.~230 V / 2A (biała krzywka))
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 11
6. Uruchomienie
6.2 Przegląd krzywek przełączeniowych
6. Uruchomienie
Można ewentualnie dokonać precyzyjnej regulacji za
pomocą śruby imbusowej (C).
• Prosimy w trybie awaryjnym z powrotem podjechać
bramą do żądanej pozycji ZAM.
Krzywka przełącznika pozycji ZAM (S13, zielona
krzywka) musi być w następującym położeniu:
Krzywka dotyka przełącznika.
• Ustalić pozycję bramy ZAM poprzez dokręcenie śruby
mocującej (B) krzywki przełącznika pozycji S13.
Można ewentualnie dokonać precyzyjnej regulacji za
pomocą śruby imbusowej (C).
Wskazówka:
Odstęp przełącznika między awaryjnym
przyciskiem pozycji i przyciskiem pozycji
musi być możliwie najmniejszy
(wskutek temperatury roboczej agregatu
silnikowego może dojść do
przekroczenia pozycji bramy ZAM).
12 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
• Otworzyć pokrywę krzywki przełącznika pozycji (A).
• Przesunąć bramę napędem elektrycznym w położenie
bramy ZAM.
• Przesunąć bramę nieznacznie przez położenie ZAM.
6.3 / 2
6.3 / 1
A
S15 S14 S13 S11 S9a S9
B
C
6.3 Ustawienie położenia bramy ZAM
Krzywka przełącznika pozycji ZAM (S9a, czerwona
krzywka) musi być w następującym położeniu:
Krzywka dotyka przełącznika.
• Ustalić pozycję poprzez dokręcenie śruby
mocującej (B) krzywki przełącznika pozycji S9a.
Uwaga!
Przed ustawieniem położeń OTW i ZAM
brama może być elektrycznie poruszana
przez te położenia i zostać w ten
sposób uszkodzona.
6. Uruchomienie
6.4 Ustawienie położenia bramy OTW
6.4 / 1
6.4 / 2
B
C
S15 S14 S13 S11 S9a S9
• Przesunąć bramę napędem elektrycznym w położenie
bramy OTW.
• Przesunąć bramę nieznacznie przez położenie OTW.
Krzywka przełącznika pozycji OTW (S9, czerwona
krzywka) musi być w następującym położeniu:
Krzywka dotyka przełącznika.
• Ustalić pozycję awaryjną OTW poprzez dokręcenie
śruby mocującej (B) krzywki przełącznika pozycji S9.
Uwaga!
Przed ustawieniem położeń OTW i ZAM
brama może być elektrycznie poruszana
przez te położenia i zostać w ten
sposób uszkodzona.
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 13
Można ewentualnie dokonać precyzyjnej regulacji za
pomocą śruby imbusowej (C).
• Prosimy w trybie awaryjnym z powrotem podjechać
bramą do żądanej pozycji OTW.
Krzywka przełącznika pozycji OTW (S11, zielona
krzywka) musi być w następującym położeniu:
Krzywka dotyka przełącznika.
• Ustalić pozycję bramy OTW poprzez dokręcenie śruby
mocujące (B) krzywki przełącznika pozycji S11.
Można ewentualnie dokonać precyzyjnej regulacji za
pomocą śruby imbusowej (C).
Wskazówka:
Odstęp przełącznika między awaryjnym
przyciskiem pozycji i przyciskiem pozycji
OTW/ZAM musi być możliwie
najmniejszy (wskutek temperatury
roboczej agregatu silnikowego może
dojść do przekroczenia pozycji bramy
OTW).
6. Uruchomienie
6.6 Ustawienie przycisku pozycji
DODATKOWY
6.6 / 1
S15 S14 S13 S11 S9a S9
B
C
• Przesunąć bramę napędem elektrycznym w pożądane
położenie.
Krzywka przełącznika pozycji DODATKOWY (S15, biała
krzywka) musi być w następującym położeniu:
Krzywka dotyka przełącznika.
• Ustalić pozycję poprzez dokręcenie śruby
mocującej (B) krzywki przełącznika pozycji S15.
Kontrola działania
• Przesunąć bramę w przeciwnym kierunku.
• Przesunąć bramę w pożądane położenie.
Układ musi wykonać pożądane działanie.
Można ewentualnie dokonać precyzyjnej regulacji za
pomocą śruby imbusowej (C).
14 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
S15 S14 S13 S11 S9a S9
6.5 / 1
B
C
• Przesunąć bramę napędem elektrycznym w położenie
bramy ZAM.
• Otworzyć bramę maks. 40 mm.
Krzywka przełącznika pozycji STO UDK (S14, czarna
krzywka) musi być w następującym położeniu:
Krzywka dotyka przełącznika.
• Ustalić pozycję poprzez dokręcenie śruby
mocującej (B) krzywki przełącznika pozycji S14.
Kontrola działania
• Przesunąć bramę w kierunku OTW.
• Przesunąć bramę w kierunku ZAM na przeszkodę,
która jest mniejsza niż 40 mm.
Układ musi zatrzymać się.
Funkcja nawracania jest wyłączona przy wciśniętym
przycisku.
Można ewentualnie dokonać precyzyjnej regulacji za
pomocą śruby imbusowej (C).
6.5 Ustawienie przycisku pozycji STOP
UDK
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 15
6. Uruchomienie
6.7 Prace końcowe
• Sprawdzić wszystkie zamontowane podzespoły pod
kątem poprawnego montażu.
• Skontrolować wszystkie ustawienia bramy i napędu.
• Zamknąć wszystkie obudowy silnika i sterowania.
• Ustawić w trwały sposób wszystkie tabliczki
ostrzegawcze w miejscu widocznym dla wszystkich
użytkowników.
• Sprawdzić obsługę awaryjną.
16 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
7.1 Schemat elektryczny dla Dynamic 410 - 413 (230 V / 1-fazowy)
Legenda do schematu elektrycznego dla Dynamic 410 - 413 (230 V / 1-fazowy)
-S 9
1
2
1
1
-S 9a
12 11
-S 10
1
2
1
1
-X5
3
4
2
6
M1~
Θ
-M1
Z1
U
1
U
Z
2
P
E
N
AUF
4
5
PE
PE
-W1
g/y
1 2 3 4 5
-W2
g/y
1 2 4 5 7 8 91011
-S 15 -S 14 -S 13 -S 11 -S 9a -S 9
1)
1)
1)
-C1
2
1
-S 11 -S 13 -S 14
-X4
30
31
51
61
UZ2
Z1
3
4
1
5
-S 15
-X3
U1
-X2
ZU
PE
PE
C ont rol 70
AS 210 B
P
E
ZU
N
A
U
F
11
12
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Uwaga!
Aby uniknąć szkód, należy przestrzegać koniecznie następujących punktów:
- Przestrzegać w każdej chwili miejscowych przepisów bezpieczeństwa.
- Przewody sieciowe i sterowania należy układać koniecznie oddzielnie.
- Napięcie sterownicze wynosi 24 V DC.
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków S11 - S15 muszą mieć te same napięcie (maks. ~230 V 2A).
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków S9 – S9a muszą mieć te same napięcie (maks. ~230 V 2A).
7.1 / 1
M10E029
Nazwa Opis
1) Szybka izolacyjna
C1 Kondensator silnikowy
M1 Silnik 1N~, 230 V
S9a
Awaryjny przycisk pozycji ZAM
(czerwona krzywka)
S10 Przycisk bezpieczeństwa korby awaryjnej
S10
Przycisk bezpieczeństwa ręcznego urządzenia
awaryjnego
S11 Przycisk pozycji OTW (zielona krzywka)
S13 Przycisk pozycji ZAM (zielona krzywka)
Nazwa Opis
S14 Przycisk pozycji STOP UDK (czarna krzywka)
S15 Przycisk pozycji DODATKOWY (biała krzywka)
W1 Przewód silnikowy 12 x 1
W2 Przewód sterowania 7 x 1
X2
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / AS 210 B
X3
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / Control 70
X4
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / Control 70
X5
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / AS 210 B
7. Dodatek
7.2 Schemat elektryczny dla Dynamic 400 - 406 (400 V / 3-fazowy)
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 17
7. Dodatek
Legenda do schematu elektrycznego dla Dynamic 400 - 406 (400 V / 3-fazowy)
-S 9
1
2
11
-S 9a
1
21
1
-S 10
12
11
-X1
16
36
37
46
M1~
Θ
-M1
W
U
V
PE
V
W
4
5
PE
PE
-W1
g/y
1 2 3 4 5
-W2
g/y
1 2 4 5 7 8 11 10 9
-S 11 -S 13 -S 14
-X4
30
31
51
61
V
W
3
4
17
26
-S 15
-X3
U
-X
U
PE PE
C ont rol 70
MS 400
PE
U
V
W
11
12
9
8
7
6
5
4
3
2
1
-S 15 -S14 -S 13 -S11 -S 9a -S 9
1
)
1)
1)
-X5
3
4
2
6
V
W
4
5
PE
PE
1
5
-X2
U
-X11
1
2
4
8
V
W
B1
B2
PE
PE
3
7
-X2
U
CS 300 ME
AS 210 B
Uwaga!
Aby uniknąć szkód, należy przestrzegać koniecznie następujących punktów:
- Przestrzegać w każdej chwili miejscowych przepisów bezpieczeństwa.
- Przewody sieciowe i sterowania należy układać koniecznie oddzielnie.
- Napięcie sterownicze wynosi 24 V DC.
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków S11 - S15 muszą mieć te same napięcie (maks. ~230 V 2A).
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków S9 – S9a muszą mieć te same napięcie (maks. ~230 V 2A).
7.2 / 1
M10E030
Nazwa Opis
1) Szybka izolacyjna
M1 Silnik 3N~ 400 V
S9
Awaryjny przycisk pozycji OTW
(czerwona krzywka)
S9a
Awaryjny przycisk pozycji ZAM
(czerwona krzywka)
S10
Przycisk bezpieczeństwa ręcznego urządzenia
awaryjnego
S11 Przycisk pozycji OTW (zielona krzywka)
S13 Przycisk pozycji ZAM (zielona krzywka)
S14 Przycisk pozycji STOP UDK (czarna krzywka)
S15 Przycisk pozycji DODATKOWY (biała krzywka)
W1 Przewód silnikowy 12 x 1
W2 Przewód sterowania 7 x 1
Nazwa Opis
X
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / MS400
X1
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / MS400
X2
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / AS210B lub CS300ME
X3
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / Control 70
X4
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / Control 70
X5
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / AS210B
X11
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / CS300ME
7. Dodatek
18 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
7.3 Schemat elektryczny dla Dynamic 400 - 406 (400 V / 3-fazowy) z dodatkowym
hamulcem silnika
Legenda do schematu elektrycznego dla Dynamic 400 - 406 (400 V / 3-fazowy) z dodatkowym hamulcem
silnika
-S 9
1
211
-S 9a
12 11
-S 10
1
211
-W1
g/y
1 2 3 4 5
-W2
g/y
1 2 4 5 7 8 11 10 9
-S 11 -S 13 -S 14
-X4
30
31
51
61
V
W
3
4
-S 15
-X3
U
PE
PE
Control 70
PE
U
V
W
11
12
9
8
7
6
5
4
3
2
1
-S 15 -S 14 -S 13 -S 11 -S 9a -S 9
1)
1)
1)
+Loc
-X5
3
4
2
6
V
W
4
5
PE
PE
1
5
-X2
U
-X11
1
2
4
8
V
W
B1
B2
PE
PE
3
7
-X2
U
CS 300 ME
AS 210 B
8 9
1
2
Brake
Brake
148
M1~
Θ
~
-M1
Motor 3 ~ 4 0 0 V
W
U
V
P
E
-X5
7
2)
2)
-X11
13
2)
Uwaga!
Aby uniknąć szkód, należy przestrzegać koniecznie następujących punktów:
- Przestrzegać w każdej chwili miejscowych przepisów bezpieczeństwa.
- Przewody sieciowe i sterowania należy układać koniecznie oddzielnie.
- Napięcie sterownicze wynosi 24 V DC.
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków S11 - S15 muszą mieć te same napięcie (maks. ~230 V 2A).
- Przyciski pozycyjne grupy przycisków S9 – S9a muszą mieć te same napięcie (maks. ~230 V 2A).
7.3 / 1
M10E031
Nazwa Opis
1) Szybka izolacyjna
2)
Zestyk przełączeniowy hamulca (musi być
zamknięty przy pracującym silniku)
M1 Silnik 3N~ 400 V
S9
Awaryjny przycisk pozycji OTW
(czerwona krzywka)
S9a
Awaryjny przycisk pozycji ZAM
(czerwona krzywka)
S10
Przycisk bezpieczeństwa ręcznego urządzenia
awaryjnego
S11 Przycisk pozycji OTW (zielona krzywka)
S13 Przycisk pozycji ZAM (zielona krzywka)
S14 Przycisk pozycji STOP UZK (czarna krzywka)
S15 Przycisk pozycji DODATKOWY (biała krzywka)
Nazwa Opis
W1 Przewód silnikowy 12 x 1
W2 Przewód sterowania 7 x 1
X1
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / CS300ME
X2
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / AS 210 B lub CS 300 ME
X3
Zacisk przyłączeniowy przewodu
silnikowego / Control 70
X4
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / Control 70
X5
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / AS 210 B
X11
Zacisk przyłączeniowy przycisku wyłącznika
krańcowego / CS300ME
7.4 Dane techniczne napędu
Dane elektryczne / Rodzaj
410-
140/12
412-
220/12
413-
280/12
413-
380/12
Napięcie znamionowe V 230 V / 1-fazowy
Częstotliwość znamionowa Hz 50
Pobór prądu A 8 9,5 12,0 14,0
Moc silnika kW 0,55 0,75 1,1
Czas rozruchu silnika (ED) % S3 – 25
Zasilanie elementów zewnętrznych V Zależny od sterownika
Rodzaj ochrony IP 54
Klasa bezpieczeństwa I
Dane mechaniczne / Rodzaj
410-
140/12
412-
220/12
413-
280/12
413-
380/12
Moment obrotowy napędu Nm 140 220 280 380
Obroty znamionowe min
-1
12
Obroty maks. wałka napędowego 13 18
Obsługa awaryjna Korba napędzania awaryjnego (KU) lub łańcuch napędzania awaryjnego (KE)
Odblokowanie przekładni Brak zintegrowanego urządzenia podtrzymującego
Maks. moment podtrzymywania Nm 692 1188 1833
Dopuszczalny moment obrotowy Nm 151 259 432
Średnica wałka drążonego mm 30 40
Dane dotyczące środowiska / Rodzaj
410-
140/12
412-
220/12
413-
280/12
413-
380/12
Wymiary mm Patrz zwymiarowane rysunki
Masa kg 23/26 23/26 26/29 26/26
Zakres temperatury -10 do +60
Warianty montażowe Montaż nasadowy lub kołnierzowy
Dane techniczne napędów bram zwijanych Dynamic 410 - 413 (230 V / 1-fazowy)
Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420) 19
7. Dodatek
20 Podręcznik montażu i obsługi, Dynamic 400 - 413 PL (#77420)
7. Dodatek
Dane dotyczące środowiska / Rodzaj
400-
140/12
402-
150/17
402-
220/12
403-
300/12
403-
420/12
403-
500/12
Wymiary mm Patrz zwymiarowane rysunki
Masa kg 25/28 23/26 23/26 26/29 30/35 32/35
Zakres temperatury -10 do +60
Warianty montażowe Montaż nasadowy lub kołnierzowy
Dane elektryczne / Rodzaj
400-
140/12
402-
150/17
402-
220/12
403-
300/12
403-
420/12
403-
500/12
Napięcie znamionowe V 400 V / 3-fazowy
Częstotliwość znamionowa Hz 50
Pobór prądu A 2,1 2,8/2,6 2,8/2,6, 3,6 5,1/3,3 4,5/4,3
Moc silnika kW 0,37 0,75 1,1
Czas rozruchu silnika (ED) % S3 – 60
Zasilanie elementów zewnętrznych V Zależny od sterownika
Rodzaj ochrony IP 54
Klasa bezpieczeństwa I
Dane mechaniczne / Rodzaj
400-
140/12
402-
150/17
402-
220/12
403-
300/12
403-
420/12
403-
500/12
Moment obrotowy napędu Nm 140 150 220 300 420 500
Obroty znamionowe min
-1
12 17 12
Obroty maks. wałka napędowego 13 18
Obsługa awaryjna Korba napędzania awaryjnego (KU) lub łańcuch napędzania awaryjnego (KE)
Odblokowanie przekładni Brak zintegrowanego urządzenia podtrzymującego
Maks. moment podtrzymywania Nm 692 1188 1833 1982
Dopuszczalny moment obrotowy Nm 151 259 432 503
Średnica wałka drążonego mm 30 40
Dane techniczne napędów bram zwijanych Dynamic 400 - 406 (400 V / 3-fazowy)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Marantec Dynamic 400-413 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi